Szeretnék én is a gratulálók sorába lépni! Jól átgondolt konstrukció! Magam is így szeretnék lacit építeni.
Azért engedjél meg néhány észrevételt az anyagok használatával kapcsolatosan.
Látszik, hogy nem bíztál semmit sem a véletlenre, minden nagyon masszív. Az acél patent ív, alumínium perselyház, stb, stb. Sajnos ezek mind "nagyon" nehéz tárgyak.
A motorokat nagyon igénybe veszik, ha lassúból gyorsba kapcsolsz, és lassabban is pörög fel.
Bátran használhattál volna műanyagokat. Egyszerűbb is vele dolgozni, és jóval könnyebb is. A szilárdsága pedig több mint elegendő lett volna. Én például a magas tölcsérhez nagy nyomású PVC patent ívet vettem. (200Ft./db.)Ezt fogom majd az ékszíjtárcsához illeszteni, amiben a siklócsapágy lesz. A tölcsér nyakát, egy kis peremmel rögzitem ehhez a könyökhöz. Ha jók az illesztések, akár kis csavarokkal is össze lehet szerelni ezeket az alkatrészeket. Könnyen javítható, és utángyártható, ha van rá igény!:-)
A dobrotor, teljesen hibátlan!!! A ládáról is rakhatnál fel képet.
A motor felfüggesztésénél ügyelni kell, hogy minél kisebb felületen érintkezzen a dobozzal. Az eredeti megoldásban tehtube javaslatát érdemes követni, de érdemes ötletvadászatra indulni a neten is. Egyébként az egyenáramú motorok szerintem nem szerencsés motorok. Nem véletlen, hogy a Motion sound a méregdrága Maxxon motorokat épít a hangfalaiba. Ezek ugyan egyenáramú motorok, csak más elven működnek, és símább a járásuk. Másik lehetőséged, hogy magasabb fordulaton használod a motort, (magasabb frekin "rángatózik" a motor) viszont akkor az áttételt kell módosítani. Lassú tölcsér fordulatnál nem lesz annyira zavaró a gyorsabb fordulatú motorhang. Érdemes a hangfalba beépíteni a motort, és összeszerelt állapotban keresni egy olyan fordulatot, ami nem interferál a dobozzal. Ez még javíthat a kellemetlen morgáson. A gumibakok elengedhetetlenek!
A Cubase programot amikor még midiztem éjjel-nappal ütöttem, vágtam. Kb. 1994-1999-ig. A 2.0-tól egész a VST-ig. Gyakorlatilag 10 éve nem nyúltam szekvenszerhez, ámbár emléxem rá :-)
Szóval ez a program kíváló és soha, egyetlen alkalommal sem hibázott. Az eltelt idő alatt kb. 10 CD-nyi zenekari hanxerelésű komplett darab összehozásában volt kíváló segítség. Úgy 5-6 midifájlom 10 éve fenn van a Deep Purple honlapján a midi archívban. Egy mp3-ban a Hitspace oldalán vagy 7 éve. Szóval mint midi, magyarán szintetizátorok digitális jelvezérlése, egyszerűen kíváló. Több másra is ránéztem, de nálam nem nyertek. Egyébként a Steinberg mint midi, mint hanxerkesztési területen nem véletlenül az élvonal. Kicsit off a téma, de hammondos zenét is szerkesztettem régebben ilyen módon. Annyi kritikával illettném hogy úgy 10 éve, amikor megjelentek a legelső HD rekorderes szekvenszerek = VST, az audió sávok valóban elcsúsztak. (de hol van az már?) Emiatt 2001-ben az első Főnix lemez szerkesztésekor a Samplitude programot használtam ami atomstabil volt. De itt azonban szintetizátorvezérlésről volt szó nem audió/midi szinkronról. Később kiderült hogy B4 is van a dologban. A midi már egy Commodore 64-ben sem csúszott el, annál lassabb átviteli szabvány talán nem is létezik.
Szóval ismételten én is kérem djuice topiktársat hogy amit leír az tényleg a saját tapasztalata legyen. Hogy egész pontosan mikor, mi az, hadd okulhassunk belőle, ne csak egyszavas sommás ítélet. Meg lehetőleg ON téma :-)
Először is, óriási gratula! Nagyon szép munka, ügyes kivitelezés, csak így tovább. Sajnos a linkek nekem nem működtek. Az igazi lezlikben is a motorok némi búgást átadnak a testnek amit próbáltak csillapítani.
Mivel a képeiden csak alkatrészeket látok, nem egyben a konstrukciót, így max. a szerkesztési elvekkel tudok egyenlőre segíteni.
1: A motorok gumibakokon állnak, csüngenek. Ráadásul a gumibak közepén -ahol átmennek a motortartó csavarok- van egy fémgyűrű ami hosszabb a gumibak vastagságánál, úgyhogy az azon átmenő csavarral sem lehet szorosan rápréselni a motort a tartó falaphoz. Magyarán kicsit hintázik, lötyög.
2: A dobrotor is alul-felül gumibakba csapágyazott. Nem lehet hogy hangosan forog? Meg elég könnyen forog? Ha a hagyományos lezliben tremolóból stopra állunk vagy 20-30mp mire teljesen leáll a dob.
Kedves Djuice! Már korábban is megkértelek Téged hogy csak olyanról mondjál kategórikus véleményt, amivel kapcsolatban van megbízható tapasztalatod illetve értesz ahhoz a dologhoz.
Most azt írod a Cubase-ről, hogy "Amúgyis egy rettentő megbízhatatlan program". Erről nekem a régi Lúdas Matyi egyik címoldala jutott eszembe, ahol a hegedű feltalálója zsűrizteti a találmányát - a hegedűt. A találmányi hivatal bíráló bizottságának elnöke két kezével fogja a hegedű testét és veszettül próbálja megszólaltatni a hangszert úgy, hogy a hangoló kulcsoknál fújja,vörösödő ábrázattal. Egy másik tagja a bíráló bizottságnak meg odaszól a feltalálóhoz: "ugye már ön is belátja, hogy a hangszere nem működőképes"
Szóval én talán 1995-től használok Cubase-t, 2000-től pedig az audió szerkesztésre is alkalmas VST változatokat. Egyetlenegyszer sem "hagyott cserben", pedig valószínüleg több mint 10 ezer órát szerkesztettem Cubase programokkal, és 2001 óta minden próbán és koncerten is a B4 a notebook-ra telepített Cubase-en keresztül szól. Én nem gondolom, hogy másnak nem lehetnek negatív tapasztalatai. Ezért azt SEM állítom, hogy a Cubase minden körülmények között megbízható program, csak azt, hogy számomra a különböző változatok, már kb 15-éve megbízhatóan működnek.
Remélem, megérted, ha Te azt mondtad volna, hogy Neked negatív tapasztalataid vannak a Cubase-el, akkor egy szót sem szóltam volna, de Te általános érvényű kinyilatkoztatást tettél. Kérlek ezt csak olyan témában tedd amihez értesz, mert a fórum olvasóival szemben tiszteletlenség megalapozatlan dolgokat a hozzáértő magabiztosságával állítani!
Ha off ide ha nem, mostmár belekezdtünk, elmondjuk. :) A havernak az új dgx650 van, ez jóval modernebb. A 300as nagyon egyszerű és az első alapmodel volt. Memóriája erősen behatárolt, nem bővíthető. Meg kell nézni a könyvében van-e folyamatos dal lejátszási funkciója. Vagy lehet érdeklődni fórumokon, az Atlantisz Yamahánál stb. Ha laptop van azzal megoldható minden. Elvileg ha egyszerű winampba betöltheti a midiket csak a windowsban a hangbeállításoknál a midi eszközökhöz a midi uart portot kell kiválasztani és akkor a gép kifelé fogja közvetíteni az adatokat, nem a belső hangkártyába. Ekkor össze kell már lennie dugva a hangszerrel de ott is meg kell nézni nem kell-e vmi üzemmódba bemenni hogy szóljon! Amúgy a Yamahának is van vmi midi lejátszó programja, az oldalon meg kell nézni, de ott a VanBasco kareoke is ami ugyanúgy kezel play listákat és dalszöveget is kiír ha kell. :) Na ennyi elég is asszem. :) Sok sikert!
Aphrodite's Child Wooow, ezt nezze meg mindenki! Zsenik voltak amugy is mint szerzo mint enekes, de vegre nem klipp szeru, rajatszasos videot latok toluk, hanem ahol tenyleg szol a B3 megha egyenesben, vagy vibratoval is. Fantasztikus, es ez az enekhang, meg ilyen fiatalon, es vekony alkatbol is jott!:-)
Köszönöm! Ez idáig hasznos infó! Az illető férfiú, és nem tudom mennyire pc.guru:-) Viszont most egy Edirol UM-1es interfécesszel van összekötve a laptopjával. Ez lenne a kiindulási alap. Ehhez kellene egy program gondolom, ami lekezeli a zongorát oda/vissza. Szegény ember vizzelfőz alapon most ez van neki. Szerintem most nem is akar egy újra beruházni. De én úgy láttam elégedett a motyójával:-) A fejleményeket, tippeket előre is köszi!:-)
Szimizso! A következő van: Én ezt a modelt csak látásból ismerem, funkcióra nem. (kerülöm is ha lehet mert egy low-end hangszer kategória) Viszont van egy ismerősömnek és meg fogom kérdezni, csak most még pihen mert a hétvégeken mindig haknizik. :) Azt is kéne tudni, az ismerősöd mennyire perfekt, mert ha nem "ámítógép" mániás vagy épp egy bakfis zongorázó leányka, akkor nagyívben el a klyúbézt! :) Amúgyis egy rettentő megbízhatatlan program, de ami lényeg hogy láncszerű midi nóta lejátszáshoz teljesen alkalmatlan! Ez egy szerkesztő szoftver.
Ami a saját ötletem, meg kell nézni a hangszer gépkönyvében mit ír az SMF (standard midi file) dalok felhasználásáról. Elképzelhető hogy csak memóriából tud dolgozni, ami tuti hogy ebben a típusban nem bővíthető, de vannak hangszerek pl. a Rolandoknál, melyek képesek közvetlenül olvasva a floppyról úgy lejátszani egymás után a dalokat mindenfajta betöltögetés nélkül, mint mondjuk egy cd lejátszó a belé helyezett lemezt. (mostmár azért a floppy szerencsére kihalt a hangszerpiacról is, usb terjed mindenütt) :) Feltételezem azonban hogy a cucc general midi kompatibilis hangszínkészlettel rendelkezik, tehát külső forrásból lehet használni lejátszáshoz. Ehhez van olyan egyszerű, külső szerkezet, ún. Midi Data Filer, több cég is gyártja, Roland-Edirol is, ami egy dobozka és talán még floppy verziós is van belőle, tehát ez egy külsős, midi adatok továbbítására, tárolására alkalmas kütyü, ezt összekötve a dgx-el vagy bármivel, az megszólaltatható.
De mondom, megkérdezem még a haverom a pontos infokért. Addig érdemes a használatit forgatni. Hamarosan jelentkezem!
Van benne egy floppy meghajtó. Bár azzal is csak akkor lehet menteni, ha már a belső memóriában van az adat. Memória bővítés? Van valahol nekem is egy cubase progim, de még sohasem használtam ezért nem is tudom, hogy műxik-e. Bonyolult dolog a cubase? Esetleg más ötlet?
Jó kis koncert, Lord hivatalos búcsúkoncertje. Igazi csemege, hogy több számban Airey-vel egyszerre van színpadon(egymásnak háttal, Lord orgonán, Airey zongorán, közben át-átnyulnak, a Hush-t például manuálmegosztásban játsszák). A végén Lord mester könnyek között búcsúzik a közönségtől, miközben az a nevét skandálja.
Egy ismerősömnek van egy yamaha dgx-300-as szintije. Az lenne a kérdése, hogy a szinti memoriáját lehet-e midi kábelen keresztül olvasni/írni, mert egy rendes nóta nem fér el neki egy memória szektorban. Lehet, hogy nagy butaságot írtam, de valami ilyesmi a nyűgje. Van-e olyan program, amivel virtuálban lehet játszani, és menteni zenét? Minden érdekes megoldás érdekelné! Köszi előre is!
Fölrakom egy másik részét a Hamichordos videómnak. Már elindítottam párszor, de valahogy menetközben mindig lerohadt. Ott még a lezlit is kikapcsoltam, direkt Made In Japant próbáltam hozni vele. A Hamichord azért már vasnak tekinthető.
Egyébként én is ódzkodom a szoftos megoldásoktól, nem is használok (tam) ilyet. valahogy a hanxert az egérrel nem tudom összehozni magamban :-)
Megdobbant a szívem ! Sajnos előtte nekem is megkellene vállnom az én cuccomtól ! Érdekel valakit ? Full foldback , nagyon szépen ''sír'' . A sorszáma alapján 1955-re tehető. A Leslie is Ok, /a maga nemében/, kattanást nem hallani, alig használták, és reverb is van benne .
Mégvalami a régebbi jószágokhoz. A gyártók csak arra összpontosítottak hogy lehessen kilenc izét huzigálni, mert az adja el látványban a cuccot. Meg legyen perka. Olyan hogy foldback, tapering, scanner vib, leakage, TG emuláció, swell, click, kétrotoros lezliszimuláció, full polifónia így összességében a VK7-nél jelent meg először 1997-ben. Persze azóta a számítástechnikában nagyon sok idő telt el aminek meg lettek a további eredményei.
Foldback: hogy az 1' regiszter csak F#-ig szól
Tapering: a regiszter különböző oktávokban eltérő hangerővel szól
Persze hogy volt szó. De csak az újabbról a DB3-ról. Bizonyos cuccokról nem szívesen nyilatkozom, mégha meg is van a véleményem. Amelyikről tudok jót mondani, már írom is. Ez gondolom észrevehető.