Motion Sound. Inőnként nem árt meghúzni a csavarokat egyéb zörejek elkerülése érdekében.
Youtube leszedés:
Kár leszedő programokkal vacakolni. Most sem igazán akart működni. Van egy sokkal egyszerűbb megoldás:
Miután a piros csík halványan végigért, a file benne van a Temporary Internet files könyvtárban, méghozzá akkor legfelül. (Ki is hoztam azt a könyvtárat az asztalra)
Egyszerűen csak ki kell onnan másolni egy általunk használt könyvtárba.
A mókás, hogy mp4-nek mutatja. Lejátszottam, a hangja megvolt, de a kép nem. átneveztem a kiterjesztést flv-vé, megjött a kép is. És szerintem mivel legtöbbünk pc-n nézi a videókat, kár átkonvertálni ami mindig ront a minőségen.
A tapasztalat mást mutat. Sok nagyobbnak kevesebb a mélye. Ráadásul a KBR-M-et ami monó, de 12"-os méllyel, abbahagyták. Sok egyéb szempont is van. 4-5 m?! Vicc. Gyakran az egész színpad nincs a klubban annyi. Ideje lenne koncertekre eljárni.
A KBR-3D -hez csak annyit szeretnék hozzátenni, -amellett, hogy nagyon jó kis hangfal!- hogy a "kis" méret miatt, kis mélysugárzókat építettek bele. Ezektől sajnos nem várható el a gerinc masszírozás. A terem (szoba) akusztikája is nagyon fontos! Centiméter eltérések is komoly változásokat idéznek elő mélyhang érzet kialakulásában. 4-5méter távolság szükségeltetik a hangfal, és a hallgató között. Szerintem a mélyhangok lesugárzásához, 12"-os hangszóróknál kezdődik a méret. Az alatt csak szemfény(fül)vesztéssel lehet valami mélyhang érzetet kelteni a hallgatóban. Ettől függetlenül gratulálok a szerzeményedhez.
Folytatom onnan, hogy megérkezett. Gondosan csomagolva igényes és nehéz kemény tokban szállították. Az összsúly pont annyi, ami egy személynek már sok.
KBR 3D-vel használom, így elfogadható torzítást tudok állítani, a sajátja nem tetszik.
Több klónom volt : XK2, NORD, VK7, eddig ez a ledjobb, de hiányzik belőle a gerincmaszírozó brummogós mély. Már próbáltam EQ-val, javított rajta, de nem az igazi.
El kell mondanom, hogy volt egy zavaró hibája, amit Zsolt már nem hallott, sikerült ugyanis megoldani. A kapcsolóüzemű táp zaja erősen hallatszott. DI-box beiktatásával teljesen megszünt.
Összehasonlítottam a B4 II-vel. Nyílván szubjektív, a KeyB lezlije, kórusa jobb, a perkája és torzítója gyengébb valamint kicsit véknyabb.
Szerintem soha nem közelítheti egyik sem az igazit.
Ha jól értem idáig ez a legjobb klón? Vagyis a hamichordot is lekörözi?
Amúgy a fönti oktávnál később megszólalás mennyire zavaró? Tulajdonképp sampling alapon működik vagy fizikai modellezéssel?
Egy teszt videó azért meg jó lenne róla! :) Amúgy köszönjük az ismertetőt, újabb dolgok ismeretével lettünk gazdagabbak! Személy szerint ha egy tízes skálán kéne rangsorolni, hány pontot adnál rá?
A bal kockagombot lenyomva tartva a legfelső oktáv lenyomásával különböző hangmintakészletek hívhatók elő. Egy ilyen aktus 10mp várakozás.
Amit típusra írtak annak nincs értelme, inkább évjárat és a véletlen belebotlás adja a különbségeket mert gyakorlatilag egyforma hanxerek mint jól tudjuk. Természetesen a vibrátók karaktere is változik némiképp.
F: Rt3 Egy általános, kiegyenlített hangkép.
G: Rt100-nak hívják, de ilyen nincs. Mondjuk D152 inkább. Ez nagyon éles, agresszív elég kevés méllyel.
A: A100 (mi más?) Általános, kissé karcosabb, vastag, jellegzetes hangzás, szerintem a legjobb.
B: B3 (mi más?) Kissé fakóbb vastag hangzás enyhébb vibrátóval.
C: passz, lehet hogy C3, tökmindegy, a B3-nál is kissé sápadtabb.
Az első kettőt már vöüröskondisnak vélem, a középsőt egy viaszosnak, míg az utolsó kettőt a nagy shift line-os első szériának. Kíváncsi lennék a valóságra.
A hangzása igen jó. Felvételen, vagy viszonyítási alap nélkül szinte tökéletes.
A hangkerekek hangról hangra eltérően berregnek, eltérő karakterrel, hallhatóan hangonként rögzítették azokat, mert mindegyik megegyezik az igazim hangjainak karaktereivel.
Egy igazi B3 mellett a hibákra koncentrálva azért találni. Mindössze 4 fő igazítanivalót találtam ahhoz hogy mint B3 emulációt kíválónak nevezhessek. (a többi klónnál sokkal több kritikám van)
1: A c3 vibrátó jó. Kifényesedik, szépen sír, de: már túlságosan hangosodik és a mélyet főleg túl kiemeli mind az öt mintakészletnél, de eltérő mértékben. Kevésbé kéne hangosítani és némileg a mélyet visszavenni hogy ott se moduláljon annyira. Gondolom ez nem lehet nagy ügy a programozónak. Ezáltal a normál vinrátó is jobb lenne.
2: Az alsó két oktáv kissé vékony. Szerintem EQ-val egyszerű lenne a korrekciója akár a hangkártyánál. Lehet hogy Joey Diversije másképp szól? A tengerentúlon más előfokkal szerelik.
3: A lezlieffekt szimulációja az egyik legjobb de: ez is kissé erős, kevesebb moduláció elég lenne, ill a dobrotor olyan lomha gyorsból lelassulva mintha egymotoros lezlit elektronikával kétsebességesítettek volna.
4: a legfelső oktávnál kissé lassú a mexólalása. Orgona és click esetében egyaránt. Lehet hogy a magasabb frekit több idő kiszámolni? :-) Hogy ezzel mit lehet kezdeni? Egyébként ez a többi klónnál is valahogy így van.
Egymanuálos módban a két 9-es készlet mint a B3-nál a két baloldali. Kétmanuálos, vagy osztott módban meg bal-fölső, jobb-alsó + láb középen. Először furcsa, de logikus, ügyes. A lábbasszus hozzátehető a balkézhez, ill a baloldal oktávval emelhető harmóniakíséret esetén. Ügyes.
Végezetül, jó hangszer. Így is veri a klónokat. Lehetne könnyebb, kisebb, talán olcsóbb, de valahol mindegyik kompromisszum. Ha egyszer engem kérdeznének!... :-)
Remélem részletesen sikerült érzékeltetni amit hallani kéne.
Srácok! Nekem is egyik szemem sír, a másik nevet, mert én úgy tudok tekinteni a fórumra, mint egy asztaltársaság. Ott se csak célirányosan szakbarbár módra egyre jár a malomkő módjára a szó... Sajnálom és nekem sincs ötletem hogyan lehetne ezt esztétukusan kikerülni, talán ha meg lehetne jelölni off-ként egy címkével az oda vonatkozó dolgokat, amik mint flash menü csak akkor nyílnának le ha valaki érdeklődne a tartalmuk felől... nem tudom. Viszont azt sem tudom elképzelni, hogy egy-egy nem hammondos hozzászólás miatt újabb és újabb topicot nyissunk, hiszen ide azok járnak, akik a fórumon megismerték egymást. Pl a fent említett asztaltársasági beszélgetéshez illően sok jó vicc is el szokott hangzani, itt az ultrára off lenne megintcsak. Szóval, hiába próbáljuk kordában tartani az írókánkat néhányan, a Cubase nem feltétlen ütött el annyira a zenéléstől, mint ha a vitorlázás rejtelmeiről írtunk volna. Én meg jogosnak véltem, hogy bár Mókusmisinek is tagadhatatlanul igazat adok, a mi tapasztalatainkról is kellő megvilágítást kellett neki adni, hogy nem félreértésből legyen újabb félreértés.
Elnézést azoktól akiket untattunk, de nem olyan gömbölyű a világ, mint ahogy kinéz, legfeljebb kerekítgethetünk rajta kissé... :)
Tube! A KeyB szoftver klónjáról akkor nincs gépkönyv szinten sem hívatalos említés? Ára? (Ft)
Érdekes hangszer, nagy várakozással tekintettünk elé mit is tud.
Méretre pont egy B3, szerintem kisebben is elfért volna ami a súlyra is kihatna.
Súly: vagy 20 kiló. Ha rövidebb lenne meg CX3 módjára az alja nem fa, biztos 4-5 kilóval is könnyebbedhetne.
Kivitel: profi, olasz asztalosmunka, ügyes, de csak haladó manufakturális szrelvények. A billentyűzet mint szinte minden társában a Fatar orgona waterfallja. Pont ugyanúgy is viselkedik mint a legutóbbi Hamichordon tapasztaltam. Elég jó.
Húzóregiszterek, kerekek: valaki gyárthatja. Ugyanaz mint a Viscount, Hamichord, Hammond, Wersi. Persze más pipákkal.
Itt felteszek egy kérdést, mi a nem szokványos ezen a KeyB-n ránézésre, vagyis kakukktojás? A nyertesnek jövök egy cédével :)
Egyéb gombok: A bal szélső nyomogomb esztétikában üt el a stílustól, a potik szépek, jók, a billenőkapcsolók legtöbbje nehezen billen át. A hármas lezlikapcsoló optimális helyen van, kissé még kemény. Gondolom ezért sincsenek presetek csak a választó/billenő kapcsoló ami gyakorlatilag elég is. A kis pirony nyomógomb a számítógépet kapcsolja. Alatta a kis piros lámpa zöldre vált egy szűk perc után.
Hátul: ez sem semmi. A hármas canon egy mikrofonkábel a jack csatlakoztatású lezlikhez. Aztán két monó/sztereó jack meg egy füles. Utána jön az érdekes. Egy üres jack (passz hogy mi) pedál és hangerővezérlés amihez a típuspedál kontroller nem jó. Utána öt!!!!! midi. Ők tudják minek, nem érdekel. Aztán jön az érdekes egy kis tuning poti, meg egy perkahangerő poti. Állításkor elnémul a hanxer, nem könnyű a dolgom. A többit később.
Szerintem sem kéne off-olni ennyire. Talán lehet hogy alkotni kéne -persze közmegegyezéssel- egy illemszabályt hogy off tmában egy hozzászóló max egyszer 3 sort írhat és kész, mert vannak notórius offolók. Később lehetne erre hivatkozni és töröltetni a moderátorral.
"elképesztő izgalommal" olvasom a cubase-nemcubase vitát, és ahelyett, hogy saját, vegyes tapasztalataimat közzétenném, csendesen jelzem, hogy - vélhetőleg másokkal együtt - még nagyobb izgalommal várom és olvasnám Tehtube KeyB tesztjét, véleményét, a kipróbálás tapasztalait!
Mit lehet erre mondani? Talán Kelet-Magyarországon még ez se működik rendesen... :)
Maradunk mi a Samplitude-nál és társainál! Ahhoz végképp nincs mit rakni ha egy szóló midi sáv nem megy vele, számunkra ez egyértelmű "bizonyíték és nem ígéret". Kizárt hogy ebben annyira mellé lehetne nyúlni, ennyit a winamp is gond nélkül megcsinál!
Kedves Djuice! Nem szívesen folytatok vitát ilyen - most már teljesen OFF - témában ezen a fórumon, de már megint olyanokat említettél amivel csak azt támasztod alá, amit korábban is kifogásoltam, pl: "pl egy szimpla midi sávot nem tudott úgy lejátszani, hogy ne nyekkent volna 2-3 percenként.........Na itt kezdődik a klyúbéz profizmusa! Mi lenne 8-10 sávon VSTi hegyekkel vele????" ebből nyílvánvaló számomra, hogy valamit nagyon rosszul csináltatok mert:
- én több olyan MIDI fájlt készítettem Cubase-el, ahol több mint 16 MIDI sáv működik gyors ritmusban is, audió sávokkal megspékelve. - az összes YouTube-on lévő videónk hanganyagát Cubase SX-en kevertük le, van több olyan nóta, ahol 30 audio sáv is működik, sávonként 1-4 VST plugin-al. - a koncertjeink felvételénél egy Yamaha hard disz rekorderre rögzítjük a 8 dob sávot, míg a többi hangszer és vokál rögzítését 16 csatornán egy Alesis FW16 keverőpulton keresztül egy külön notebook-ra installált Cubase végzi. Bár más zenekaroknak is vettem fel már a koncertjét több alkalommal is, egyetlen byte adatvesztést sem tapasztaltam 2003 óta. - az audió anyagaink keverését a szólógitárosunkkal együtt csináljuk de úgy, hogy mindkettőnk PC-jén rajta van az összes audió anyag, s én általában a durva előmunkálatokat végzem, míg Csaba a finomságokat "hangolja" be. Mivel nem egy városban lakunk, így email-en küldözgetjük egymásnak a részeredményeket. Mindketten ugyanazt halljuk a saját kuckónkban, mindenféle váratlan események nélkül. - a bulikon a notebook-ra installált Cubase működtet 2 független B4-I VST plugint (egyiken a preset-ek lezlivel, a másikon pedig lezli nélkül szólnak), 3 példányban a Moog szintiprogramot és egy példányban a még a fúvós hangszereket immitáló szoftver szintit, és mindegyik szoftver-hangszeren van dögivel VST effekt plugin is, és mindez MINDIG MŰKÖDIK, ha a notebook is működik. Ezek konkrét élő pozitív tapasztalatok, amik bármikor leellenőrizhetők. Mindenesetre részemről ezt a vitát lezártam, megpróbálok ezentúl csak ON témákat felvetni illetve ilyen témákra reagálni.
OS/hardw error kizárva, mert több embernél is különféle bugok szoktak adódni vele. (mikor mi tetszik neki) Max winfos-cubase össze nem illésről beszélhetnénk, ha pc Mac-en ua verzió működne. De pl külső modult hajtva, amint írtam is utolsó próbálkozásunk során még arra sem gyanakodhattunk, hogy na, a belső kari döcög, diver meg volt, csakhát az ASIO is egy külön történet.
Amúgy Samplitude-ot, meg Sequoia-t használnak többen is helyette.
Bár hallottunk mi is SBlive-on menő hangszerelésekről Cubase-el, a legjobban én csodálkozom mikor ilyet mondanak. :) Felteszem te is SB-vel nyomtad anno?!
Ja, amúgy tök jó véletlen, hogy még a litániámat írtam, közben Tube megerősített, hogy a KeyB is Linux alapú! :))) Nem volt összebeszélés, ezt utólag olvastam! :)
Kedves Mihály! Nehogy azt gondold hogy én ott tartok hogy "a klyúbézt a hangolókulcsainál kezdem el fújni" :))))) Én pont azért nem szeretem, mert jópárszor bizonyította alkalmatlanságát!
Legutóbb, mivel csak ez volt épp kéznél, hangsúlyozottan egy nem olcsó és frissen telepített XP-s gépen, amin hangsúlyozottan csak a Cubase figyelt semmi más, pl egy szimpla midi sávot nem tudott úgy lejátszani, hogy ne nyekkent volna 2-3 percenként! Egyszerű egész értékű hangok lettek lejátszva rajta, mintavételezés szempontjából vezérelve egy hangmodult, tehát nem is egy virtuóz akármi. Eleve már a hangfelvételt sem rá bíztuk hanem egy külső Tascam recorder-re, nehogy már az legyen neki még megterhelő! Tehát semmi extra nem volt a drágának a 60bpm-es tempó mellett és voltak hangok amik egyszerűen nem szólaltak meg, vagy félig "elharapta" a végüket!!!! hozzátéve, nem is a belső hangkarcsit vezérelve, hanem egy külső midi-s hardver eszközt! Na itt kezdődik a klyúbéz profizmusa! Mi lenne 8-10 sávon VSTi hegyekkel vele???? Ez nem kategórikus kijelentés, hanem egyszerű tapasztalati tény! Hiába neked nem tetszik hogy ilyeneket írok, bizony ez van!
A másik, hogy nekem is van haverom, aki évek óta ezzel zenél, de ő kitanulta a gyerekbetegségeit a programnak és már eleve készül rá! Csak azért nem váltja le, mert már beletanult és nem akar újat venni és fél évet önmaga kiképzésével tölteni, mialatt semmilyen munkát nem tudna csinálni... Amúgy még az SX előtti verzióval nyomja, mert az még használható valamire. De ezeregy példát hozhatnék, amikor behal a cucc, és érdekes módon más programok, ugyanazon hangkártyán semmi ilyet nem produkálnak!
Mi, a haverokkal, messze nem most próbálkozunk elsőre a computeres zenéldével, elvből kizárjuk ezt a programot a profi kategóriából. Tudom sokan használják, meg stúdiók meg stb állítólag, mert a színfalak mögé nem látunk, de azért meg kell nézni a létszámbeli fölényét annak a tábornak, akik szintén semmire sem alkalmasnak titulálják a programot... Egy Digital Performer szoftverrel pl össze sem merném hasonlítani! Ezért sem mernék se B4-et se semmit egy laptopon főleg koncerten rábízni. Én inkább Linux vonalon gondolkodnék ha erre volna szükség...
Azt mondom, ha neked működik (és hiszek is neked, hisz miért állítanád ha nem így volna), örülj neki hogy sikerült egy jobb verziót kifognod és sok jó munkát kívánok vele!
(ps. van olyan ember, aki pl már annyival eldönt vmiről vmit, hogy "pöccre indul vagy sem" és utánna már az adott márkára sem hajlandó ránézni és neki ez már elég a megbízhatóság frontján dosztig!!! Mi ettől több kört futottunk, mire ezt a véleményt "kategórikusan" kimondjuk!)