Néha szokott orabörze lenni a Petöficsarnokban. Ott használtan elég jo áron hozzá lehet jutni komoly orákhoz. Szerintem a svájci oráknál a kor nem számit. Engem egyáltalán nem izgatna ha használt orát vennék. Az oráknál a kor csak növeli a presztizsét.pl: Egy 30 éves O+A még most sem ciki.
A DOXA is egy örök darab. A tisztitás pedig kb 3-8 ezer forint között lehet.
Tény veszélyes dolog a svájci ora mert ha az embert elkapja a gépszíj marka nagy lovékat ki lehet rá adni.
Nagyon utallak benneteket. :-) Olyan kedvet csinaltatok egy tisztesseges orahoz, hogy tegnap elvittem tisztitas + javitasra az oreg Doxamat, csak birjam majd kifizetni.
Csokis
Azt eldönteni, hogy mechanikus vagy kvarc az ora elég könnyü. Általában a mechanikus orák a legtöbbször álni szoktak nem járnak a kirakatban. Ha pedig már mennek akkor azt nézd meg, hogy a másodperc mutato 1másodpercenként ugrál akkor az tuti, hogy kvarc. A mechanikus orák másodperc mutatoja szinte folyamatosan halad vagy legalább minimum 4-5 lépésben halad el 1 másodpercet. Ha valaki villog egy sima Rolexel és a másodperc mutatoja 1mp-ként ugrál akkor az hamis. A Rolexnek is van kvarc verzioja de annak a formája jellegzetes. Szal ne ugráljon a mutatoja hanem apránként döcögjön.
Kosz az infot,
A Sectort-t egy kirakatban lattam es nagyon megtetszett - a mechanikus-kvarc dolgot pedig azert kerdeztem, mert az oran nincs feltuntetve, hogy kvarc-e, vagy mechanikus - a ket modell haza tok ugyanaz (lasd Sector website)- a kirakatuvegen keresztul meg sajnos eleg nehez rajonni, hogy ketyeg-e, vagy sem. Viszont nagyon szep - titan az egesz burkolata, tobbmutatos modell, zafir uveggel, 30 bar vizallosaggal. Ha mechanikus, akkor ETA lesz benne.
Kb. 150e-ert kinaljak (akciosan), es en is a mechanikus modellt szeretnem. Viszont el kellene dontenem, hogyha kvarc van benne, akkor erdekel-e.
Akkor esetleg megis keresek mas orat.
Tenyleg, nem tudtok javasolni nekem valami szep modellt? Iranyado: a Sector 650, 950 modellek tetszenek, illetve a TAG S/EL. Azaz egy ora legyen, egyszerre brutalisan sportos, de ugyanakkor elegnasan kecses.
Lehetoleg arban a javasolt ora ne legyen tobb egy TAG-nal.
Ruppy
Képzelheted majdnem agyérgörcsöt kaptam.
A banánt azért irtam mert nem mindenki ismeri a fánkot (ring-o), olyan mint a gumibelsö - csonak után huzzák.
Képzeld el kanyar tengeren, külsö iven a az alig hullámos öböben kb. 85-100 km/h-ra gyorsul a fánk , nagy perec, whhhoooom. és csak azt látom valami csillog a vizben apro buborékok és merül. Ahh
Reménytelen helyzet volt vissza mentünk vizibiciklivel és leküldtem egy helyit 12m-re.
Már csak az a kérdés ezt ki kellett volna birnia? Szerintem egy sportora attol sportos hogy nem esik le nem?
Különben pontos , üveg profi, acél ház oké, védi a felhuzót is.
Gyüjtök egy Patek Philip-re addig le nem cserélem.
Nem tul sok elvárás van ami fontos egy oránál. Erös háza,kemény üvege,jó vizállósága és ütésálósága és persze a szija is megbizhato legyen. A pontosság is erény persze. Azt tudni kell, hogy a mech orák lényegesebbben pontatlanok mint a kvarc orák. Egy jo mech ora kb 2-3 mp et siet/nap. Képzeld megveszel egy penge orát mongyuk 50-500000 Ftig és a szija leold. Én megzavarodnék ha elhagynám egy ilyen banális hiba miatt az orámat.
Télleg a Sector-nak, jó a hire egyébként?
valakinek volt már vele problem?
Nekem egy 650-es chrono-aélarm-om van és az üvegét nem tudtam még megkarcolni, pedig odacsaptam már motorral is magam...
Egyszer Rodoszon banánozás közben leesett a kezemröl (leoldott a biztonsági zár - hehehe), és megtaláltuk 12m mélyen a parttól 250m-re!!!
Életem egyik legnagyobb mázlija volt.
Télleg a SECTOR-t lehet igazi Svájci órának mondani?
Ha pontos orát akarsz akkor a kvarcot de ha tartosat akkor a mechanikusat.
A mutatos kivitelü kvarcorákban is van egy kisebb léptetö mechanika. Általában ezek egyáltalán nem tul komolyak ellentétben a mechanikus orákkal. Némelyik kvarcorában ez a kis mechanikus rész egyáltalán nem tartalmaz "követ" Egy rendes mechanikában minden tengely rubin kristály csapágyban forog.
Szal a lényeg MECHANIKUS szimpatiusabb nekem.
Ha a mechanikus mellett döntessz probáld kiszagolni, hogy milyen mechanika van benne. Néha a divat orákban is akad elég komoly szerkezet. Egyszer láttam egy PlayBoy orát és ETA automata szerkezete volt.
a lényeg : lehetöleg acéltokos legyen mert az elég szivos,zafirüveges mert az soha sem karcolodik, A felhuzonál az ora háza egy kicsit jobbrol balrol védje a felhuzot, vizálo legyen min 5 bar de inkább 10Bar-30Bar ig.
A Longines gyártotta a világ leg vékonyabb kvarcoráját.
1979 ben L.795.2. számu kvarc szerkezettel. A vatagsága csak 1.98mm volt kompletten az egész órának.
Kéne egy kis segítség, illetve info.
Láttam a Petőfi S. utcai Helvetia óraszalonban néhány MOVADO-t, amik elég fittin néztek ki. Aztán megcsekkeltem a honlapjukat is. Aztán a magyar dílert próbáltam felkutatni. Egy kicsit sutyerákok voltak, de sebaj.
Szóval csak az érdekelne, ha van valakinek bármilyen tapasztalata a MOVADO órákkal, merthogy ezek MO-n eléggé ismeretlenek. Mindenféle info-t, hozzászólást, véleményt, stb. örömmel fogadnék.
Most voltam a Váci utca végénél a térnél lévö oraszalonban és ott legalább 30 féle Breitlinget is láttam Persze az áruk nem volt kirakva. Sajnos a Poenba nem tudtam bemenni mert siettem.
Talán a Baross u. 20 ban. Hivd fel elötte öket. Amikor ott voltam egy csomo certifikát volt a falon bekeretezve, csak már nem emlékszem, hogy Tag volt-e közöttük. A lényeg egy csomo profi gépe van Pl: nyomásprobázo, ultrahangos tusztito, demagnetizálo....stb. Nekem ingyen pontositotta be az O+A -mat. Akkor megkérdeztem, hogy egy teljes karbantartás szétszereléssel kimosással és ujra olajozással mennyi. A ficko 7-8 ezer forintot mondott. Ellentétben a Temporaval akaik 25-35 ezer forintot mondtak. Persze ua. a gépekkel csinálják mindkét cégnél a tisztitást.
T:3185658
Erdekes, hogy itt ennyi embernek van baja a Tag-Heuer-el. Nekem lassan 3 eve van meg. Semmi panasz, most kezdett 3mp-nel tobbet sietni. Tenyleg, tudtok olyan helyet, ahol a tisztitast beszabalyozast elvegzik, es van Tag-Heuer certificate-juk?.
Ja a tip.: S/eL Automatic. (200m ig vizallo, es a borszijas valtozat.) /story; 1 eves volt az ora amikor hulye fejemmel beugrottam a vizbe. persze a szerkezetnek semmi baja nem lett, csak a borszij 2-3 honap mulva kezdett leamortizalodni. Eredeti szijat, meg eleg nehez volt szerezni, csak az itthoni nagyker forgalmazo tudott hozatni 3 honap alatt. Mikor bemegyek, hogy elhozzam az ar hallatan kicsit elhultem. 3.400,- Ft. :-O, na akkor kernek szepen 3 db-ot)
Szeretnek egy Breitlinget, ha osszejon. B1,B2, Old Navtimer, vagy Montbrilliant (1461) na+ egy shadow Flyback.
Kesobb persze felebredtem.
Udv,
T
Az nem tudom, hogy hol olcsobb de a Teréz Krt.45 ben elég sokfélét láttam. Jo minöségü olcso árfekvésü ora. Én elég sokáig azt hittem, hogy bovli DE NEM. Egy orásmester felfilágosított, hogy elég régi a gyár és jok a szerkezetek. ETA szerkezeteket épitenek be a TISSOT orákba( ua. mint a Longinesekbe és az O+A -ba meg a ... egy csomo orába). Ezekben is van már zafir üveges és cronométer járásbizonylatos is. Stilusra is elég pofásak. Szerintem jo vétel.
Nagyon komolyak. Ugy látszik, hogy saját mechanikákkal dolgoznak. Egy szépséghibája van a dolognak: Csak 3Hz es mechanikáik vannak. 3 Hz el nehéz a cronométer minösitést tartani. Min 4Hz vagy 5Hz. Amig uj az ora addig 3 Hz el is tök jol fog járni de amint öregszik pontatlanná válik. A pontossághoz kell a nagyobb frekvencia. A nagyobb frekit visszaosztva relativ pontosabban járó óraszerkezet kapunk.
Általában a sima oraszerkezetek 16000 lengenek. A jobbak 21000-> 3 Hz 28800->4Hz 5Hz->36000
Nekem Certinám van, tudom ajánlani mindenkinek (a márkát). Volt egy ismerősöm, akinek hirtelen lett egy nagyon pálya Breitling-je, 560.000 Ft-os. Megnéztem a kirakatban. A fickó olyan szegény volt, hogy a gyerekei éheztek. Aztán lett egy Lancia Deltája. 2.500.000.- Ft-os. Megnéztem az A2-ben. Aztán a srácot bevarrták, mert 17 milliót sikkasztott.
Nagyon tetszik nekem a Breitling. New York-ból 50 dollárért már hoznak tökéletes hamisítványt, csak az sz@r.