Ezt nem értem, az INDEX megette a linket, meg ami humorost még irogattam.
Itt van direktben a külseje, csak fémszíjjal:
http://www.fortiswatch.com/cdiversportblack.asp
Jól is néz ki a 3 mutatós, de én nem nagyon használom a stopper funkciót, ha meg igen, a fennmaradó 200e ft-ból veszek néhányat....:-)))
A pontosságról meg, egy atomszinkronos vekkerhez néztem hozzá, napi 8-9 mp között mozgott mindig a késés, az említett érték a 7 nap átlaga. Elég macera volt lesni a két vekker mutatóit, különösen, hogy a FORTISé 1/5 mp vel mozog...
A fémszíj ügy nekem nem teljesen tiszta, totál szellős a szíj, nem igazán ragadhat közé vagy rá semmi, ami később négeresít, megvárom a ma esti tapasztalatot is.
Minél eccerűbbet akartam, meg a büdzsé sem fekvő nyócas, ezért ez csak a szimpla 1 körös...:-)) A következő hatvan évben azért remélem nem kell elemet cserélnem...:-))
Stone!
Ha megfesti a kezed akkor az attól van hogy óraszíjad szemi közé berakódik a por meg a kosz és amikor sportolsz az izzadság kioldja és szétkeni a karodon. Ez szerintem minden fémszíjra érvényes, nem lehet tenni ellene semmit.
Stone !
Először is gratula az órádhoz ! Azt nem írtad, hogy milyen az órád, kronográfos, vagy 3 mutatós ? (nekem speciel az utóbbi tetszik inkább a Fortis-ok közül) A leírt problémáid bosszantóak, de gariban meg kell javítani a forgalmazónak . Azt a 8,71 mp-es eltérést hogy tudtad ilyen pontosan kimérni ? Az, hogy a fémszíj befogja a kezedet, nagyon érdekesen hangzik, a rozsdamentes acél ilyet nem tehet (-ne?). Lehet, hogy a bőröd ph értéke ilyen különleges ? :-)
Tisztelt svájcióra fanok, hosszas vivódas utan beruháztam egy olcsóbb FORTIS off. cosm. aut. 200m-be.
A tapasztalatok a következők:
Nehéz, mint az iszap.
Az üvege zseniálisan átlátszó minden irányból, bár trükkös. Azt mondják, 2 oldalon csiszolt zafír, azért nem tükröződik, de optikában jártas szemek észreveszik a kék réteget, ami ezt az effektet létrehozza, ua. mint az objektíveken. Nem tudom mennyire lesz tartós. A hatása mindenesetre olyan, mintha nem lenne üveg az órán, mindenki nekiáll böködni...
Egy hét múlva leesett a kereten lévő tritiumos háromszög. Ez azé bosszantó, viszem is vissza.
A láncszem csavarját elbarmolta az eladó, nem lehet kitekerni. Ezt csak otthon vettem észre, mikor még ki akartam rántani egy szemet, mert bő volt. Ez is para.
A fémszíj megfestette feketére a csuklóm futás közben, ez érdekes, meglátom a legközelebbi hosszabb távnál mit művel.
A vekker pontatlansága először zavart (8,71mp-/nap az atomvekkerhez képest, 1 héten keresztül, lerakva, felvéve ua.) de lévén pontosan annyit késik minden nap, ezért a közeljövőben elviszem beállítatni. Nincs crono bizonyítványa, úgyhogy eléggé elégedett lehetnék ezzel az értékkel is.
S végre világít éjjel nappal, ez a legszebb élmény, érdekes módon reggelre még világosabbak a jelek, lehet, hogy a meleg is gerjeszti a tritiumot?
Egyébként stabil jószágnak tűnik, már megjárta a szaunát, 1 óra több részletben+jeges víz percekig, mechanikai sérülés még nincs rajta (ez nagy szó nálam...:-)
Ez a tömitettségi dolog azért vigasztal egy kicsit, mert ugye manapság az orák jo részében azonos a szekezet. Nem nagyon lehet dumálni a szerkezet alapján, hogy mert ez O+A vagy Longines vagy Breitling... de a tok is nagyon fontos tud lenni. Pl az O+A Seamaster elgy elég drabális házu ora de viszont 3000 méterig 30bar ig garantáltan vizállló, és a felhuzojánál is háromszoros tömités van felvcsavarhato kupakkal. Asszem triplock nak hivják. Szal mégi csak jelent egy picit valamit az ora neve is mert nem biztos, hogy minden gyárto ad a ház tartosságára és vizállóságára annyit. Hiába van egy tuti szerkezet az orába ha mondjuk 10-15 év alatt elázott egy párszor akkor az élettartama biztos sokat rövidül.
Az én órám vízállósága 15 bar, és nyáron bementem vele a legmelegebb vizü medencébe is a strandon, igaz ez max negyvenegykét fokos. Ezt probléma nélkül viselte. Igaz közvetlen ezután nem mentem úszni a hidegvízbe ! Aki viszont a szaunában is használja, az már túl nagy kockázatot vállal . A sós víz valószínüleg csak nagyon hosszu távon okozhat problémát, és a gyártók is azt javasolják, hogy tengeri úszás után alaposan meg kell mosni az órát tiszta vízzel ! A csavaros rögzítések csak nagyon lassan engedik a gumitömítésig el a folyadékot, így oda a só talán el sem jut. Nem véletlen, hogy az igazi búvárórák koronája a szimeringeken kívül még csavarosan is rögzíthető, és vízben nem is szabad a rögzítést megoldani. Az alsó ée felső fedél tömítése pedig erre az esetre teljesen biztonságos.
Én is ugy tudom, hogy a nagy hökülömbségnél szoktak az orák beázni. pl: Ha van valaki olyan okos, hogy bemegy a szaunába 80 fokos a höség aztán meg beugrik a hideg vizbe az orájával együtt persze. Az orák nagy része ilyenkor szokott elvérezni. Szépen beszippant egy kis vizet és kész . Kifele már semmi pénzért nem akar a viz kijönni. Csak ha kinyitják az orát és kipárolog belöle. Szerintem a 3-5 bar minösítésü orák inkább csak a fröccsenö viz meg a kézmosás közbeni viz ellen védettek 100% -osan.
A vízállósághoz tennék hozzá egy adalékkal.
Eccer réges régen órásnál voltam, és amint vártam, az előttem lévő kuncsaftnak magyarázta a szaki hogy
"Nem úgy kell elképzelni a vízállóságát a karóráknak hogy beleülünk a forró kádba, meg a sós tangervízbe. Mert a nagy hőmérsékletkülönbségnél máshogy tágulnak az egyes alkatrészek és beszivárog a víz. Meg a só is teljesen tönkrevágja. Szóval ha vízbe akarunk menni akkor vegyünk oda búvárórát. A közönséges karóráknak a vízállósága ott jön jól, hogyha kibaszottul elázunk akkor ne menjen még az óránk is tönkre. Max még azt el tudja képzelni hogy a steril, 25-30 Cfokos strandokon használható."
Na ezen aztán elképedtem, majd elgondolkodtam és logikusnak is tartom. Csakhogy én nem értek az órákhoz, így ez lehet igazis meg nemis. De azóta szkeptikus vagyok.
Magam részéről hosszú mérlegelés után lemondtam az automatákról a kinetic javára.
Viszont itt egy érdekes gyártó, 7750essel épít es 500USD alatt is van szép órája.
http://www.limes-watches.com
A 2824-2 nagyon jó szerkezet a leirások alapján. 1982 töl gyártják.
Most olvastam, hogy a Breitling Premierben pontosan ua. a szerkezet mint az O+A Dynamicban.
Csak a bibi az, hogy az egyik 260K amási 650k. Ez nem igazságos dolog. Kizárt dolog, hogy a Breitling háza kb 400k el drágább legyen mert ugye a szerkezet mindkettöben 2892/2A.
Ruppy !
Teljesen egyetértek az általad leírt alapelvekkel. Magam sem ragaszkodom egy márkához sem, csak az elvekhez, és az "alacsony" árhoz (sajna muszály). A nyáron láttam egy OLMA-t, ami árban kellemes volt, de a tokja kétszínü volt, amivel nem tudtam megbarátkozni (nem volt azért ronda, lehet, hogy később sikerült volna), és hát a szerkezetéről nem sikerült megtudni semmit. Ha ETA, akkor kizárásos alapon 2824-2 lehetett (méret, kövek száma), de én nem vagyok szakember, az órás meg nem (tudott?) mondott róla semmit, így nem vettem meg. Azóta is sokat gondolkodom azon, hogy helyesen tettem-e , de nem voltam biztos a dologban, és nem akartam zsákbamacskát. Rákényszerültem egy kompromisszumra, vettem egy SEIKO-t, ami az automata szerkezeten kívül minden elvárásnak megfelel, és tetszik is , és mégis bennem van a tüske, hogy nem ez az IGAZI. Így továbbra is nézelődöm, keresgélek, gyüjtöm a pénzt, és reménykedek, hogy majd egyszer ...
Ezért mindenkinek azt tanácsolom, hogy ha órát akar venni, előre döntse el, hogy mi az elképzelése, és ehhez ragaszkodjon mindenáron, NE KÖSSÖN KOMPROMISSZUMOT magával (persze ésszerü határok között), mert később állandóan bánni fogja, de legalábbis nem lesz megnyugodva.
Más. Ha valaki a többször emlegetett órabörzékről tud valami infot, az írjon please! (helyszín, időpont) Köszi.
Lesliev
A Seamaster olcsobb az biztos.
2892-2 szerkezete van 28800A/h. Ugyan ezt a szerkezetet szerelik pl:Sinn(1800DM),Ebel(2200DM),Maurice Lacroix(2750DM),MDM(4450DM),Tiffany Tesoror(10100DM),Forget(10050DM),Rolex Daytona(4975DM),Oris,Longine,Chronoswiss,Ulysse Nardin,Minerva,Eterna,Jaeger-LeCoulte(13400DM)... Az ETA kaliber tervezo cég csúcs kaliberjének számít 1983 óta. Ugyan ezt a kalibert nagyon ritkán de néha szokták 5 Hz esként is pörgetni.(36000) Szal ha orát veszel és nem feltétlen a márkát hajszolod akkor elég ha a 2892-2 keresgéled. Speciel nekem az O+A azért tetszik mert a háza jó eros acél és a vizállósága(30bar) . Ami még nagyon fut és szintén jó minoség a Valjoux 7750 es kaliber. Ebben is vannak olcsó brand name orák is meg persze katasztrófálisan drágák is. pl:Tisso (1370DM),Breitling Cronomat(4210DM)....
Amiket itt fentebb leirtam az egy kicsit megtévesztö is lehet de a lényeg az, hogy a fent említett ora gyárak,márkák nem csak és kizárolagosan ebböl a szerkezetböl építkeznek. pl:Oris ora létezik 2892-2 vel is meg Valjoux 7750 el is csak egy más fantázianévvel. Szal nagy a kupi.
Ha én órát vennék akkor a következö dolgokat
tartanám szem elött.:
polirozott acélház+szij
zafir üveg
minimum 10baros vizzáró képesség
minimum 4Hz es automata kaliber
Cronometer(persze ezt lehet, hogy már a 4Hz is jeleni)
A "felhuzo"nál a ház egy kicsit védjen
Kupakos zárásu felhuzo+Trilock...asszem igy hívják)
A számlapon óra,perc,mp,dátum...semmi csillagvizsgáló jelleg
olcsó legyen
1,8 guriga? Annyi pénz nincs is ... legalábbis erősen a fájdalomküszöböm felett van. Az arany pedig hiába elegáns, szerintem nem óra-toknak való. Én legalábbis nem széfben szeretnék órát "hordani" .
Az 1 cm az nekem is tetsző óravastagság. Szépen lassan megváltozik a saját etalon elképzelésem az órák terén, a Sea Dweller átadja helyét a Seamasternek ...
Bye Lesliev
Igen a jobb mechanikák hokompenzáltak. A homérséklet változásra próbál az óra még az elfogadható tartományban járni.
Ez a jelenség tényleg valós. Amikor az órákról járásbizonylatot állítanak ki akkor is külömbözo helyzetekben járatják és mérik a pontosságukat.
Öt helyzetben szokták vizsgálni az órák járás pontosságát. Amikor a kezeden van akkor ugye nincs fixen ezért egy átlag alakul ki. A vizsgálatok során az egyes helyzetekben beállított órák legnagyobb járás eltérését vizsgálják. Egyébként a legtöbbet akkor siet az óra ha a számlapjával felfele vízszintesen van az asztalon meg ha számlappal lefele. Ilyenkor a balansz csak egy rubin csapágyon fexik :) fel és kisebb a súrlódása. Biztos láttál már belül mechanikus órát. A balansz ami ide oda leng az a két végén egy egy rubin csapágyban van. Ha hátán vagy a számlapján van az óra akkor csak egyik csapágy amire igazán ránehezedik a balansz súlya, ezét így a legkevesebb a súrlódása. Ha az oldalán élén van az óra akkor mindkét csapágyra felfekszik és jobban súrlódik. Érdekes de az ellentétes oldalain az óraszerkezetek járása nem tök egyforma. A szabály az, hogy a számlappal felfelé aztán lefelé majd felhúzóval fel, le, oldalt.
Ennyire mélyen nem ismerem a szerkezeteket de valszeg azért nem kell több csapágy mert a meglévo tengelyeket meghosszabítva használhatják a kiegészíto mutatók mozgatásához. Persze lehet, hogy ez marhaság. Javítson ki egy profi.
Én csak annyit tudok róla, hogy a 2824-4 es 5 évvel ujabb konstrukció.
Nekem is savanyú a szolo. De én is úgy látom nem egy lenyugözö formájuak a Rolexek. Már vol 2 féle a kezemben (egy arany Day-date és egy sima tengerész acél) és olyan darabos stilusuak voltak. Persze attol még a legjobbak egyike. Az arany Rolexel az volt a kollégám problémája, hogy hibátlan állapotuan vette 10 évesen (egy széfben csücsült az ora soha sem hordták) de miután elkezdte hordani már simán csak az öltönytöl az ora és a president szij gyönyörü magas fénye egy hónap mulva sokat veszített és elég viseltesen nézett ki. Most adta el.(1.8M) A véleményem akkor is az, hogy akár milyen gyönyörü és jó minöségü egy óra akkor sem adnék érte milliókat. Ráadásul szerintem az igazi ÓRA az acéltokos,zafir üveges,erös szíju és semmi faxni.
Megmértem vonalzoval. 1 cm vastag, 4cm az átméroje, és nehéz mint a fene de nem bánom.Ez a legnagyobb mérettü. Az külön tetszik benne, hogy a sima jó vizzárásu órák kb 10 bar-jahoz képest 30baros.
Amikor kaliber leirásokat olvas az ember vigyázni kell arra, hogy ne keverje össze a kaliber vastagságot az ora vastagságával. Persze vannak csodák is. pl: Longines egyszer gyártott egy 1.8mm vastag mutatós kvarc órát. A szíja vastagabb volt mint az ora komplet vastagsága.
Zoom !
Szerintem tizenvalahány fok hőmérséklet-különbség már befolyásolhatja a mechanika pontosságát, persze ez csak minimális eltérést okozhat, max néhány másodperc naponta. Annyi különbség pedig van a szobahőmérséklet és a kezed hőmérséklete között.
Velem gyakran megesik, hogy éjszaka sem veszem le a kezemről, így sötétben is rá tudok pillantani, hogy mennyit alhatok még ... :-))
Nem tudjátok véletlenül hogy a mechanius órák pontossága függ a hőmérséklettől, vagyis ha testmelegen tartom?
Megfigyeltem, hogy ha egy nap sokat hordtam az órát akkor pontosabb volt, mint akkor amikor az asztalon hevert.
Én nappal hordom, éjszaka leveszem és ekkor kezd el jobban sietni.
Ez valóban így működik vagy csak én képzelem?
Ruppy !
A napokban láttam egy igazi Rolex Sea Dwellert, hát nagyon szép volt, de azért életben valahogy nem nyügözött le annyira, mint képen (savanyú a szőlő ... :-) ). Ami végülis kevésbé tetszett, hogy szerintem túl vastag, nem mértem, de legalább 15 mm. Ez a képeken nem tünik fel, ezért ért meglepetés. Azért, ha valaki hozzámvágna egyet, biztosan nem dobnám vissza...
Volna egy kérdésem, a Te Seamastered milyen vastag (magas), és a men size és a mid size méret vastagsága eltérő ?
Köszi Lesliev
Újra lenne egy kérdésem.
Olvasgattam a Fortis órák leírását és ezt nem értem :
ezt van a Pilot Automatic-nál ami szimpla mutatós
ETA Automatic movement 2824-2 (25 jewels)
ez meg a Pilot Chronograph-nál
Valjoux 7750 movement (25 jewels)
a kérdés meg az, hogy lehet a chronograph meg szimpla mutatós is 25 köves ( rubin ? ) ? Ha ez a csapágyra vonatkozik nem kéne több a bonyolultabb chronograpba ?
Ha nem arra, akkor hülyeséget kérdeztem, de akkor meg mit jelent ?
Macika_
Nem kell megijedni. Örülj az órádnak nyugodtan. Az órádat 10-12 évig biztosan nem kell szétszedni, és addig nem is lesz baj vele. (Az én esetemből nem szabad általánosítani, meg a tiédbe nem is kell elemet cserélni). Azért a Citizen az egyik legnagyobb japán márka.
mwr
Ma már minden miniatűrizálódik és ezért integrálódik. A szakemberek nem tudják megcsinálni a részegységeket csak egyben kicserélni. Ez mindennel így van nem csak az órával.
Amikor a 8 éves Citizenemet elvittem a seiko-citizen szakszervízbe (asszem a kiskörúton volt), mert meg-meg állnak a mutatói pihenni pár napra, akkor ott azt mondták hogy csak egészben tudják kicserélni a belsejét (mutatóstul, számlapostul). De az majdnem az óra árába kerül. NNa ekkor én is egy kicsit kiakadtam :-(
De hogy jobban belegondolok, meg hogy elolvastam eme topic-ot, arra a következtetésre jutottam, hogy lehet hogy ez volt a tervezett élettartama.
(Aki divatórát vesz annak ez az időtartam még sok is)
Tegnap voltam a Citizen márkaszervízbe mert kaptam egy elég rendesen tönkretett Citizen órát. Üveget és mutatót kellene cserélni rajta, esetleg számlapot is.
A csávó megnézte és azt mondta az üveget kicseréli de a mutatóval nem tud mit kezdeni MERT A CÉG NEM KÜLD MUTATÓT !!! Arra a kérdésemre, miért azt mondta,
hogy akkor össze lehetne alkatrészekből rakni egy órát! :-O ????????
Kétrem, hogy legalább tisztítsa le a mutatókat de azt se tudja megcsinálni !
Ez egy órás :-(
NE VEGYETEK CITIZENT !!!!
mwr !
Én azt írtam, az elv a jó. A kvarcóra pontossága (az ugye jó!) ötvözve az automata órák elemcsere-nélküliségével (na ezt jólmegaszondtam). Az elmélet szép, de még nem bizonyított, hiszen még nem mehettek tönkre az akkumulátorok. A (mai) gyakorlatban viszont teljesen helytálló amit Te írtál.