Kurafi!
Tegnap nagy örömmel újságoltam a szerelmemnek, hogy találtam neki órát. Aztán mondom, hogy milyen. Ilyen, olyan, megyhogy ez meg az. Mire ő: dehát én nem szeretem, ha számok vannak rajta!!! :-/ Ezt aztán félreértettem rendesen. Végülis ma megnézte, és alapjában elégedett volt a dologgal. Most egy picit így egyszerűbb a dolgom, mert ilyen óra, mármint amin nincsenek számok azért valamivel több van szerencsére.
Azért még jó lenne tudni a beléről valamit (Tag Kirium)!
Node. Aszongya ma beléboltottam jóatyám ősrégi kézi felhúzásos órájába. Svájci, nemtomhány atmoszféráig vízálló (volt, gondolom), acél tokos, asszem 16 vagy 17 köves, hagyományos, de nagyon vastag üveges. A feliratokból semmi nem derül ki. A neve Onsa, állítólag jó 20 éve komoly gyártó volt. Szervizelni kellene (csak úgy megy, hogy a mechanika lötyög az órában, ezenkívül üvegcsere is köllene).
Hi Mindnyájotoknak!
Breki:
Meg van már az órád?? Ha meglesz, írd majd meg lécci, hogy átlag mennyit mászik el
pár nap alatt a szerkezete. Köszi. Nomeg hogy végülis mi lett :)
Breitling:
nemtom honnan tört le az a darab a csatról. Ha tényleg a szíjat záró kütyüből tört le, kissé
húzósabb, mintha pl 1 szem sérült volna a szíjban. (A szíj méretre igazításakor soxor kell kiszedni egy-egy szemet, így a speci órásoknál lehet egy-két elfekvő felesleges darab.) Infót biztos, hogy a legnagyobb Breitling beszerzési helyek tudnak adni (Petőfi S. u, Vörösmarthy téri OREX szalonok) Márcsak azért is, mert ők meg tudják mondani azt is, mi az az alkatrész egység, amit rendelni lehet pl szíjnál. Szal goto szaxervíz, ha fontos, hogy ne gagyi toldozás legyen. Nomeg az OREX trezor teremben (Vörösmarthy) van órás is asszem...
Prof:
Szerintem ezekkel a legkisebb, legvékonyabb stb, stb jelzők huncut dolgok. Olyan mint a magasugrás világrekordja. Volt már belőle vagy száz. Azt is hozzá kellene tenni, hogy MIKOR.
A nagyobb óranevek mindegyike büszkén emleget sjaát világrekordokat, csakhát az évszámok
változnak.. :)
A legvékonyabb kalibernél pedig azt is tudni kellene, hogy automata, vagy felhúzós szerkezetről van-e szó. Vékony automatát, azt tényleg nagy művészet csinálni!! Engem pl nem vonz, hogy egy ostyát hordjak a csuklómon. Nem rossz, ha érzed, hogy nemes (mennyiségű) anyag van a csuklódon...
A LONGINES trükkös banda, mert minden szerkezetet saját ref.számmal látnak el, de ált. mindegyik egy meglévő (többnyire ETA) szerkezet módosítása, az (pl.Uhren) katalogus nem is tünteti fel egyedi típusnak.
A TAG Heuer Kirium automaticon tuti, hogy nem lesznek kiírva a számok, sajna :(
Hát, sok okosságot nem tudok mondani, de ami szerintem megoldás lehet.
Bemész a Petőfi Sándor utca elejére. Az a legnagyobb és legrégebbi itthoni Breitling képviselet. Megkérdezed őket, hogy tudnak-e valamit csinálni vele. A direkt javítás annyiból állhat, hogy egy vagy több láncszemet kicserélnek a csaton. Más nem igazán működik, belebarmolni meg szerintem egy ilyen óránál nem érdemes.
Ha más nem, akkor én -- különösen ha ismerős volt az „állat” -- az elkövetőre verném a teljes költséget és vennék egy vadonat új szíjat.
Egyébként melyik órád van, miért ezt vetted és mikor és mennyiért is?
Nem vagyok óramagazin gyűjtő és lehet, hogy nem a témába vág,de elkelne a segítség! Vettem nemrég egy Breitling órát és egy állat letört egy darabot a csatjából. Valahogy nincs kedvem venni rá egy új csatot, mert így is elég húzos volt az ára. Ha tudnátok segíteni, hol lehet Breitling óraszíjat javíttatni megköszönném.
Itt olvasom, hogy aszongya Lemania 2010 kaliber a világ legvékonyabb kalibere. Szép.
Pár éve a Radio Bridge-en volt egy műsor, amelyet a Váci utcai nagy órásbolt nagy leértékelése kapcsán tartottak. Mondták, hogy Longines órák (valaha a kedvencem ilyen volt, egyszer láttam, akkor 80 ezer forint volt, viszont ez kb. 1988-ban lehetett) rendelkeznek a világ legvékonyabb szerkezetével (akkor 2,1 mm-t mondtak). Ez gondolom nyitásra nem automata szerkezet. Viszont az volt furcsa, hogy egy magára valamit adó nívós órabolt tulaja erősen kötötte az ebet a karóhoz, hogy a Longines saját szerkezetet tervez, gyárt és használ.
Röhej.
Aztán. A Swatch melyik órájába tesz automata szerkezetet?
Kurafi! Pontosan erre voltam kíváncsi. Számolgattam, számolgattam, de rosszul, ezért nem gyött ki (hiába, no, volt már 8 éve is, hogy a színjeles érettségit megkaptam...).
Namost én elég hosszú ideig próbáltam megfejteni, hogy mi is lehet a Fortisokban, és rágyöttem, hogy a katalógusukban szereplő számok többé-kevésbé klappolnak a három nagy gyár valamelyik szerkezetének számával. Kis módosításokat kértek csak.
Nekem egyébként a legegyszerűbbek egyike, a Cosmonaut GMT tetszik. Se több, se kevesebb. Stopper nem kell, a lünetta visszaszámláló funkciója meg nekem alaptartozék. Pilótaként és rádiósként meg a GMT kell mindenképp. Én is szemeztem az ébresztőssel, de jobb szeretek magamtól kelni, ha meg nem megy, ott a telefon.
Breki! Figyu. Én holnap benézek a Poenba (francba, itt az asztalomon száz rongy, de hűtőre kell a fene vigye el!), és megkérdezem, hogy mennyire vannak kifogyva. Egy privátban majd megírom, nehogy potyára gyere! Valamelyik tetszik egyébként?
Node visszatérve egy korábbi kerékvágáshoz. Pár kérdés. Asszem régen szó volt róla, hogy a Tag Heuer elég retek minőséget gyárt. Ezzel én úgy ki is egyeznék (csak az árukkal nem), viszont tényleg kellene valami, ami:
-- női méret
-- automata szerkezetes
-- szatinírozott acél tokos és csatos
-- dátum
-- összes szám legyen rajta kiírva
De leltem párat, kellenének az infók (szokásos: kaliber, megbízhatóság ár/érték, tapasztalatok): TagHeuer Kirium Automatic (női változat természetesen).
Ruppy
Köszi az infót. Már csak kettőt kell aludnom és enyém lesz egy igaz Fortis még nem tudom mi. Remélem egy időre lenyugszik az új óravásárlási lázam.
Prof
A mostanában olvasott vélemények megnyugtatnak a Fortisra esett választás tekintetében. Bár hallottam egy teljesen hihetetlen esetet ezzel a márkával kapcsolatban. Állítólag a Fortis a Mercedesnek gyártott speciális órákat quartz szerkezettel :(, és ezek elég gagyik voltak. Alapvetően én csak a saját szememnek hiszek főleg az ilyen teljesen képtelen esetekben, azért felteszem a kérdést volt ilyen óra? Egyébként csütörtökön megyek Pestre a Poén-be kiválasztani az új kedvencet.
A Fortis igazán nemes választás, csak nyugodtan :))
4 ill. 5 Hz (ha hüjét írok, majd kijavít valaki)
A 4 ill 5 Hz az óra rugós szerkezetének (periódikus mozgásának) a frekvenciájával van kapcsolatban. A 4 Hz 1 sec alatt 4 periódust jelent, ami 1 óra alatt 4x60x60=14400 teljes
periódus, azaz TIKTAK. Ami óránként 28,800 féllengést /amplitúdót/ jelent azaz ennyi TIK.
A leírásokban ez szok szerepelni.
Az 5 Hz 36,000 féllengés óránként. Erről már asszem volt szó valamikor az ős topic-robbanás környékén. Az 5 Hz-es óra jobb (pillanatnyi) pontosságot tud, viszont nagyobb tudomány legyártani, és érzékenyebb mechanikai behatásokra.
Ha erre gondoltál.
Fortis:
A Fortis órái Lemania 5100 és ETA -Valljoux 7750 -es szerkezettel fordulnak elő az boltokban.
Poen-os konzultációk alapján a Lemania drágább, mivel kisebb szériában készül, de minőségben a Valljoux egy nagyon-nagyon jól eltalált kronográf szerkezet.
A Lemania szerk.-es Fortisok ismertető jeleik:
- magasabb áruk
- jellegzetes "nyilvégű" nagy segéd mutatójuk van az óra+perc mutató mellett.
Csak hogy könnyebb legyen kiválasztani majd a modellt :)
pl. FORTIS OFFICIAL COSMONAUTS CHRONOGRAPH AUTOMATIC ALARM
Az O+A az idei baseli kiállításon mutatta be a legújabb találmányt. Pongyolán és tömören a
következőkről van szó (bocsesz az órásmesterektől).
H i s t o r y:
Egy George Daniels nevű úr kísérletezte ki röpke 20 év alatt, majd 1994-ben beszált az ETA a gyártás-technológia kifejlesztésébe, az O+A pedig a finanszírozásába. Ezt követte 5 év szoros együttműködés a Nivorox-Far kompániával, és az idén végre eljött az új szerkezet world premier ideje...
Az O+A volt az 1etlen cég, aki anno hajlandó volt DM milliókat invesztálni az ötletre, így egyelőre az ETA exclusive az O+A, majd más Swatch Grouphoz tartozó cégeknek szállítja ezeket a szerkezeteket.
T e c h n o l o g y:
Kb 200 éve adott az óra járását megadó fogaskerekes hajtás. Az új felállásban a fogaskerék-kettőskalapács (gát?) felállás helyett egy kettős kalapács-rendszer biztosítja a fogaskerék lépésenkénti haladását. A szerkezet pontos működést a www.omega.ch intrójában egy ShockWFlash mutatta be egy ideig (most a 007 choice megy)
B e n e f i t s:
Az új szerkezet gyártása még elég drága, az ETA a (gyártás)technológia további fejlesztését ígéri, hogy nagyobb szériákban is mehessen a termelés. A fő előnye az új meghajtásnak, hogy minimális súrlódással jár, és hosszútávon is jóval nagyobb járáspontosságot garantál a hagyományos szerkezetnél.
A szinte semmi kopás miatt nem kell pl 2-3 évente olajat cserélni az óránkban, a tartós menetpontosság fő előnye a következő: amikor chronometer certificate-tal rendelkező órát veszel, csak a mérési tesztek alatti (pillanatfelvétel) pontosságot tanusítják. Azonban a szerkezet elmászását, a pontosság tartósságát semmi nem garantálja sajna. Ezért nagy szám egy olyan új szerkezet, ami a pontosabb járást sokkal hosszabb távon is tartani tudja.
Hát kb ennyi
Állítólag a köv. Óramagazinban is lesz szó az ETÁról, nemtom benne lesz-e a co-axial hemmung is. Infók még az O+A website-on, a 99/4-es ArmbandUhren magazinban, a 2000-es
ArmbandUhren Katalog-ban találhatók, amikről én is tudok.
O + A S e e m a s t e r:
Ez tényleg faszántos kis óra, nálam is fent van a top3 -ban. Az abszolúte toptoptop azonban a
Blancpain (JP 1735 anno..), de erről majd a következő hozzász.-ban
Nekem az tetszik a Fortisokban, hogy az áruk nem olyan katasztrofális és van köztük 5 Hz-es is. Nemtom mér nem szoktak 5Hz es ETA mechanikákkal manapság orát gyártani. Valszeg valami üzlet politika lehet mögötte.
Pedig már 1965-ben elkészült az elsö 5Hz-es eta. Ugy tudom, hogy csak a Girard-Perregaux épitett belöle orát. (ETA 2806,2826) Pedig ennek a szerkezetnek az evoluciojaként jött ki a mostani 2892-2 is (O+A Seamaster, Speedmaster...
ETA 2671->2688->2824->2826->2836-2,2840->2892-2->2000
Egyetértek. Én is mindenkor hordom az orámat. A motorgenerálnál a holáncfeltétel, gumicsere szakado esöben veröfényes napon, ágyban, ágyalatt, repis fogadásokon, elegáns vacsorákon ... szerintem egy jo ora fontos, hogy minden körülmények között jo legyen. A lünettás oraház tényleg eléggé védi az orát és ha az évek során megkopik vagy mmegsérül akkor egy egyszerü lünetta cserével egész ujszerü lessz a darab. Ja és a lényeg zafir üveg mert az egyáltalán nem lessz soha karcos meg a poliros acél ház. Mert a kromozott két három év mulva elég csunya tud lenni amikor elkezd a krom lekopni itt ott.
Urak! A Fortis oldalának egyik eldugott zugában (http://www.fortiswatch.com/giveaway.html) leltem némi információt valami levelezési listáról. Tud erről valaki valamit?!
Más. Nézegettem a Kurafi által felvázolt O+A érdekességet, de semmi információt nem találtam arról, hogy mégis, hogyan működik ez a szerkezet. Tud erről valaki valamit?!
Szassztok, egy hir. bár lehet, hogy hallottátok már: 20 év kisérletezés és 5 év gyártás-tervezés
után az OMEGA kihozott idén egy teljesen új járás mechanikát (co-axiális mech.)
Egyelőre csak az új DeVille modellbe került, korlátozott pld. számban. Nemzetközileg secpec alatt szétkapkodták, de Pesten is van olyan szalon, ahova jutott..
Először az O+A, és a SWATCH Group others fogja alkalmazni. Később állítólag pl. a Blancpain(!!) is alkalmazni fogja.
Bulova-t ne vegyél! Az egyszerűbb kézi felhúzású órák üvege annyira bele van feszítve a rámába, majd a ráma a tokba, hogy a legkisebb ütéstől (erősebb megpöckölés) elpattan az üveg. Állítólag így érzi jól magát a szerkezet, viszont szerintem ezáltal tökéletesen elveszti az óra a funkcionalitását. Egy haveromnak majd pont egy éve van meg, ez idő alatt (nem vicc!!!) tízszer (10×) kellett üveget cseréltetnie.
Sokáig szemeztem a Citizen ProMaster Blue Angels Navihawk modelljével, de aztán egyszer kézbevettem, és szinte azonnal elment tőle a kedvem. Iszonyatosan amatőr minőségű az óra, ráadásul hetvenegynéhányezer forintért sokmindent kapok, éppen csak minőséget nem.
Az elvárásaid elég érdekesek. A Kedvesem szokta volt mondani (és így is csinálja), hogy mindenkinek több óra kell. Egyszerűen nincs olyan óra, amely minden körülmények között megfelelő lehet. Én például többek között siklóernyő pilóta is vagyok, ezen kívül sokszor túrázom, kerékpározok és még csinálok pár nem éppen órabarát tevékenységet. Néhány éve tört már a kezemen ripityára óra, ezért azóta kétszer is meggodnolom, hogy mikor vegyem fel (a most egyébként rém gagyi Casiot). Több éve egy haveromnak volt egy Seikoja (akkor még automata szerkezettel), azt több évig használta brutális körülmények között (szörfözik, autószerelő plusz autómentő, egyszer csak úgy tudta kiszabadítani a kezét egy motortérből, hogy először egy segítőnek le kellett venni az órát a kezéről), de sajnos mára a Seiko sokkal inkább tömegcikkeket gyárt olcsó japán vagy gagyi svájci kvarc szerkezettel.
A Fortisok elég normálisak, legutóbb alaposan megnéztem a Poen-ban, stapabírónak tűnnek, bár egy ilyen non-stopp all-purpose felhasználásra inkább egy lünettás modellt javasolnék, mert azon kisebb az üvegfelület, plusz maga a lünetta is képes bizonyos sérülésektől megvédeni az órát (persze azzal, hogy önmagát is tönkreteszi). Akár elgondolkodhatnál a szetten is, mert így egy egyszerű manőverrel tudod egy spécibb feladathoz idomítani az órádat (szíjcserével), bár ezt én a magam részéről nem tartom olyan hiperjó ötletnek.
Egyébként (ha a boltban nem kaptál) a Fortis oldaláról tudsz kérni katalógust, amit a boltból küldenek ki (árlistával egyetemben).
Sok sikert a vásárláshoz, majd számolj be!
Prof
U.i.: Természetesen minden órabarátnak sikerekben, boldogságban és vidámságban gazdag új esztendőt kívánok!
Prof
Az indokok.
1. 5 év alatt majd 30 órát cseréltem le a Casio databankos óráktól kezdve a Citizen alapmodelljein, a Promaster sorozatán át a Titánium Champion Pro ig. Mindegyiknél kiindulási alap volt, hogy én 24 órán keresztül hordom az órákat. Munka alvás szerelés úszás és még sok minden tevékenységet kell kibírnia nálam.
2. Ne karcolódjon az üveg ( ez még nem vonatkozott a Casiókra)
3. Sötétben is tudjam az időt
4. A formája megfeleljen az izlésemnek (ez tök szubjektív)
5. Mivel most egy olyan órát szeretnék ami sokáig kiszolgál ezért egy precíz strapabíró szerkezet legyen benne.
6. Automata legyen ( ilyen még nem volt , de mindenki azt mondja, hogy ezeket az órákat lehet igazán szeretni)
7. Sportos, modern és elegáns is legyen egyben mivel én soha nem tartottam több órát egyszerre (nehéz lenne eldönteni, hogy melyiket hordjam)minden alkalomra meg kell felelnie
8. Max 500 0000 Ft legyen az ára bár nem cél, hogy minél drágább legyen.
Na szóval ennyi. Három órán gondolkoztam igazán :
1 Breitling Aerospace ez jó lenne, de nem automata és az új modelleknél megdöntötték a számokat és így szerintem sokkal csúnyább lett.
2 Chronoswiss Tora ez gyönyörű, csak az ára egy kicsit sok majd 1 millió, és munkába nem igazán alkalmas (tartanom kellene egy másik órát is és ez a hetes feltételbe ütközik)
3 Valamelyik Fortis. Voltam a Poen-ban ( csak ezért utaztam fel Pestre) és nagyon tetszettek (a formavilág hasonlít az Aerospace -re)
Januárban megyek fel megint és ha nem gondolom meg magam szeretnék egy új órával hazaérkezni.
Ad. 1. Leírnád, mik is voltak az indokok, ami miatt a Fortist választottad?
Ad. 2. Tudtommal (lehet, hogy tévedek), a márka max. 10 éve lehet kapható idehaza, de inkább csak úgy 5-6 (amikor gyöttek, akkor lettek több magyar repülőszázad hivatalos óra-szponzora, és ez nem a rendszerváltozás tájékán volt, hanem azért később). Szerintem érdeklődj a Poen-ban, talán (!!!) tudnak segíteni. Amúgy nem hiszem, hogy jelentős pénzösszeget spórolnál, mert alapból egy mechanikailag hibátlan óra gyakorlatilag az újjal azonos értéket képvisel (legfeljebb szépészeti gondjai lehetnek, azon pedig olcsón lehet segíteni).
Nagyon szerettem a jo es szep orakat egeszen addig ameddig a Casio Databank tipusu ora ki nem jott. Annyira fuggove valtam foleg a "scheduling" funkciotol, ahol hetekkel, honapokkal elobb betehetek valamit, ami aztan idoben "csenget" es mutatja, hogy mit kell csinalnom, hogy azota nem valtok orat. Pedig a "buszkesegem" egy gyonyoru Tissot Seastar, automata, tehat sem elem nem kell bele, sem felhuzni nem kell, de csak nagy neha hordom nehany orara, hogy "megsetaltassam" (kb 30 eve kaptam, es meg mindig minden problema nelkul mukodik).
Helló mindenki.
Boldog új évet kívánok a topic olvasóinak, és egyben egy kérdést is feltennék. Különböző indokok miatt a választásom a Fortis márkára esett egy új óra vásárlása kapcsán ( a típust még nem döntöttem el mivel azt kézen kell megnézni), de felmerült bennem, hogy az ilyen óráknak "használt" piaca létezik e. Ha tudtok ilyen helyet akkor megköszönném, illetve ha eladó Fortis órát tudtok azt is.
Nem kell elkeseredni. Minden fórum életében eljönnek olyan pillanatok, amikor kicsit leül. A régi, szakavatott fórumírok (és olvasók) csak egyszer-egyszer néznek vissza a nagy fellángolások után, míg azok, akik „csak úgy benéznek” nem mindig tudnak pontosan olyan témára tapintani, amely a fórum eredeti irányvonalát követi.
Nem kell aggódni szerintem, az Óra Magazin cikkei is, az újabb órás élmények biztosan adnak majd később apropót a topic fellendülésére.
Helló mindenki
Olvasgatva az utóbbi hozzászólásokat (már azt a keveset ami van)két dolog tünt fel. Szinte semmiről nem szól az egész, és mintha az érdeklődés teljes hiánya is látszana a fórumon. Ez azért érdekes mert ha két ilyen érdeklődéssel megvert emberke találkozik nem a témahiány a jellemző. Ha azt is hozzáveszem, hogy milyen kevés az a fórum ahol ebben a témában hasonló érdeklődésű sorstársakkal lehetne megosztani a gondolatainkat, esetleg új ismereteket szerezni és adni, akkor talán érthető, hogy miért vagyok egy kicsit csalódott amikor ezt a jobb sorsra érdemes helyet sorvadozni látom. Különösen azért mert itt vidéken az ÓRA a Citizen illetve Seiko jobb modeljeinél végetér. Esetleg az Orexhez lehet bemenni egy egy kósza Omega illetve baromi ronda Breitlingért ahol az automata óráról azt hiszik hogy az egy robot. Sajnálnám ha ez az egy országos fórum is megszűnne működni.
Tegnap a Lurdy házban jártam és az egyik oraboltban láttam egy nagyon szép TISSOT orát. Férfi ,3 mutato, dátum,nap,acél tok,zafir üveg!,elég komoly szij( nem hajtogatott hanem egy anyagbol köszörült szemek, komoly biztonsági záras csattal, automata 28800-as szerkezettel, poliros acél ház... 39000Ft ért. Szerintem jo vétel. Még a hátlapja is üveges volt, de a szerkezet számát nem láttam sehol ráirva. (valamejik ETA lehet)