Szervusztok !
Nagyon megtetszett a Longines Oposition chrono változata. Úgy tudom itthon még nem lehet kapni.
Mennyivel szokott eltérni a gyártó weblapján megadott ár az itthoni ártól ?
Kösz a választ !
Mákos
Köszi Prof a segítőkészséget. a megoldás egyébként az ötvös lett. Nem írom meg mennyiért vállalta. Nem semmi. Ez van aki vállal egy ilyen kaliberü órát az vállaja a költségeit is. Ezzel együtt valószínű, hogy elcserélem egy James Bond féle új Omegára némi ráfizetéssel.
Navitimer: Old Navitimer Steel (az enyém fém szíjas)
Én, aki nem lévén óraszakértő (csak érdeklődő) és aki aki munkájánál fogva nem mindennapi internetfüggő, a topic elején <100 környékén kifejtettem, hogy az igényeidnek megfelelő modell Szvsz az a:
ROLEX Exporer/Submariner/GMT vagy Daytona Steel
Zenith El Primero esetleg
Omega SeeMaster Chrono.
Én hétköznap egy Spéci (2000 db-os szériában gyártott) Seiko-t hordok, "ünnepnapra" Omega Dynamic, ill. Longines van.
Külföldi barátaim szerint van a Rolex..... + a többi óra. :))))))))))
Méretes darab lehet, gondolom a nagyobbikat (40 mm-es tokméret) vetted. A szerkezet (ha a boltban nem mondták volna) Valjoux 7750, ha rendben tartod (évente-kétévente tisztítás, kenés stb. a Poenban), úgy jó 30-40 évig óra lesz.
Az áremelést már alapból kalkulálom. A nekem meglévő árlistában az órád 260 rongyért van benne. Egy Breitling azonos szerkezettel nagyjából 300-400 körülre gyönne ki, ha nem többre (pofátlanul drágák).
Namost. A boltban én legutóbb egy borzasztó kezdő emberkébe akadtam be, aki -- nagy szerencséjére -- nem sokkal később átadott az üzlet valamilyen öreg rókájának (nagyjából Thomas Magnum magyar kivitelben). Ő korrekt tájékoztatást adott, úgyhogy szerintem a téged kiszolgáló ember egy kicsit Swatch-mániákus lehetett (sajnos egy cég forgalmazási szempontból). Minden, de legalábbis majdnem minden analóg órára jellemző, hogy nem tudod megállapítani a napszakot. Ez alól legfeljebb a 24 órás számlappal rendelkezők (Pl. Fortis Flieger Automatic 24 h) kivételek. De nem is ez a cél.
A többiről meg érdemben nem tudok nyilatkozni. De ha majd benézek a boltba (ha más nem, új árlistáért), akkor megkérdezem.
Sok örömet hozzá! Pár hónap, és márkatársak leszünk! :-)
Prof
U.k.: Az acél csaton a boltban mutatták a bűvítőt. Ez egészen pontosan hogyan is működik, és nagyjából mennyire tágítja ki a szíjat. Például pulóverre (konkrétan Neopren ruhára) rá lehet-e így venni?
Hali mindenki.
Bocsi, hogy csak most írok, de volt egy kis dolgom, tegnap meg reparálták a topicot.
Prof
MEGVAN az új órám. Végül egy Fortis Flieger Chronograph Automatic-ot vettem. Teljesen vegyes érzések kavarognak bennem. Ez az első automata órám, és vannak dolgok amiket még meg kell szoknom. A POEN ban vettem rengetegsok pénzért (ahhoz képest amit egy normális ember adna érte), de már az indulás sem volt teljen frankó.
1. Ha két három nappal hamarabb megyek 30000 Ft ot spórolhattam volna ugyanis áremelkedések voltak. Ha még nem hallottad ezt kalkuláld bele az óravásárlásodba.
2. Olyan dolgokat mondtak az automata órákról, hogy ide le sem merem írni. Kb olyanokat, hogy örüljek ha körülbelül todom, hogy délelőtt vagy délután van és mág egy csomó hasonló dolgot amivel nem kellene traktálni egy vevőt aki akkor költött el valag pénzt. Teljesen elkeseredtem. Hála istennek az utóbbi napok személyes tapasztalatai alapján ez csak hozzánemértés lehetett, mert a valóság hála istennek nem ez.
A másik érdekesség a méret. Egy kis májkrémes doboz acélszíjjal. Ezt nagyságot még tényleg szoknom kell.
Én minerál üveg hátlappal kértem mert bár igy csak 50m ig vizálló de legalább látom a szerkezetet. Viszont a hátlapra így nem került egyedi azonosító sorszám. Az ilyen órákban ez hol van?
Kurafi
Bár sok időm még nem volt teszetelni, de 24 óra alatt 1 másodpercet késett. Ez idő alatt testhőmérsékleten végig a kezemen volt. Ez ezért nem túl rossz.
Breitling! Van még két ötletem. Bár nem írtad meg, hogy a szíjból pontosan honnan és hogyan tört le az a darab, elméletileg lehetséges, hogy találsz egy olyan ötvöst idehaza, aki acéllal dolgozik (ritka, de akad). Ha a sérülés jellege engedi, elméletileg így javítható.
Ha ez nem járható (vagy nem akarsz barmolni az órán), akkor kérj kis segítséget a Breitling főhadiszállásáról, hogy árulják el egy olyan viszonylag közeli lerakat (szerviz) címét, amelyben nagy eséllyel vannak nem teljes cserealkatrészek, hanem apróbb darabok is (mutatók, számlapok, egyedi szíjszemek, csak csatok stb. Olcsóbb egy ilyen játékot megalkotni, mert a járulékos költségekkel (esetleg külföldi út) sem kerül annyiba, mint a teljes szíj cseréje. Bár nekem változatlanul az a véleményem, hogy a Petőfi Sándor utcában van pár elfekvő szíj, amelyen jópár éve nem bírnak túladni, ezért akarják rádsózni ahelyett, hogy egy egyszerű csat vagy szemcserével rövidrezárják a dolgot.
Télleg, a Navitimer sorozatból egészen pontosan melyik is?
Más.
Nézegettem itt a felületi keménység játékokat. A zafírüveg (egyfajta kristályüveg) mesterségesen előállított, a természetes zafír kristály szerkezetét utánzó struktúrában építkező anyag. Keménységét tekintve a legkeményebb gyémánt 10-es értékétől csupán egyetlen értékkel marad le (9-es), ami annyit jelent, hogy egyetlen más természetes vagy félig mesterséges anyag sem karcolja normál körülmények között. A 10-es skálát egyébként Mohs-skálának nevezik, amely általában ásványok és kőzetek keménységét adja meg. A legpuhább, 1-es keménységű az agyaggő, a legkeményebb a gyémánt. Léteznek más módszerek is, ilyen például a Vickers- (gyémánttűs) és Brinell- (acélgömbös) féle keménységmérés. Előbbit általánosan, utóbbit elsősorban fémek vizsgálatára használják.
Megint más.
Korábban találtam egy oldalt, amely több gyártó egyedi számozású kaliberéről mondta meg, hogy a nagy gyárak melyik kaliberének azonos vagy módosított változatairól van szó. Jól jönne egy teljes- vagy közel teljes lista (neten), esetleg valami papíros formátumban (katalógus?). Akinek ilyen információja van, az ne habozzon megosztani a nagyérdeművel!
Ruppy! Az is jó lenne, ha elárulnád a nagy titkot, honnan is szerezted a mechanikákat bemutató robbantott rajzokat!
Köszi Prof az infót. A Petőfi Sándor utcát én is ismerem, ezért próbálkoztam mással.
Az Órám egy Breitling Navitimre Steel. A gond az, hogy én is érdeklődtem azóta a teljes szíjat kell sajnos cserélni ami Kb.: 70000,- alsóhangon. Az órát kaptam az értéke Kb.: 350000 -400000 ,-
Köszi az infókat. Most igazán azt kellene tudni, hogy van-e akkora méretkülönbség a férfi és női modell között, hogy utóbbiban ne férjen el ez a szerkezet, merthogy az (legalábbis a www.ozdoba.net szerint) 25,6 mm átmérőjű (elméletileg tehát gond nélkül elférne egy átlag 30 mm-es női tokban).
Persze, hogy írok, de a dolog azért még várat magára. Ajándok lesz majd, születésnapra (az enyémre a Fortis magamnak, az övére még nemtommi egy hónappal később).
A coaxial szerkezet működését bemutató flash montázzsal nekem az a baj, hogy magát a szerkezetet nem mutatja. Iszonyú látványos, de a magas reklámértéken kívül technikai háttértartalmat azt nem ad. Ez kábé olyan, mintha mondjuk a wankler-motor működésének elvét egy olyan filmet mutatnák be, amelyen a feltaláló lemos egy Mazda MX-5-öst (asszem ez az egyetlen sorozatgyártású autó, amiben ez a motor van). Szal ez még kevés.
Ruppy! Korábban küldtél egy csomó szerkezetről röntgenrajzot. Erről is kellene valami. Meg mondjuk a forrás, ahonnan összeszedegetted őket.
Amit a TAG Kiriumjáról tudok
1., szép :)
2., szerkezet: ETA 2892-A2, Nivarox-I-rugó, 28 800 A/h, C.O.S.C. chronometer tanusítvány
(bár ez szerintem nem a lady modell, úgyhogy méreteket nem írok)
Női modellből csak a Kirium Lady Chronograph-ot találtam, azt is kvarc szerkezettel.
Feltétlen írd meg, ha sikerült valamit választani..
Coaxial szerkezet működése:
Follow ezeket a linkeket, és choose "See the Coaxial Flash animation":
http://www.omega.ch/home_daniels.html#
vagy
http://www.omega.ch/n2_daniels.html
Kurafi!
Tegnap nagy örömmel újságoltam a szerelmemnek, hogy találtam neki órát. Aztán mondom, hogy milyen. Ilyen, olyan, megyhogy ez meg az. Mire ő: dehát én nem szeretem, ha számok vannak rajta!!! :-/ Ezt aztán félreértettem rendesen. Végülis ma megnézte, és alapjában elégedett volt a dologgal. Most egy picit így egyszerűbb a dolgom, mert ilyen óra, mármint amin nincsenek számok azért valamivel több van szerencsére.
Azért még jó lenne tudni a beléről valamit (Tag Kirium)!
Node. Aszongya ma beléboltottam jóatyám ősrégi kézi felhúzásos órájába. Svájci, nemtomhány atmoszféráig vízálló (volt, gondolom), acél tokos, asszem 16 vagy 17 köves, hagyományos, de nagyon vastag üveges. A feliratokból semmi nem derül ki. A neve Onsa, állítólag jó 20 éve komoly gyártó volt. Szervizelni kellene (csak úgy megy, hogy a mechanika lötyög az órában, ezenkívül üvegcsere is köllene).
Hi Mindnyájotoknak!
Breki:
Meg van már az órád?? Ha meglesz, írd majd meg lécci, hogy átlag mennyit mászik el
pár nap alatt a szerkezete. Köszi. Nomeg hogy végülis mi lett :)
Breitling:
nemtom honnan tört le az a darab a csatról. Ha tényleg a szíjat záró kütyüből tört le, kissé
húzósabb, mintha pl 1 szem sérült volna a szíjban. (A szíj méretre igazításakor soxor kell kiszedni egy-egy szemet, így a speci órásoknál lehet egy-két elfekvő felesleges darab.) Infót biztos, hogy a legnagyobb Breitling beszerzési helyek tudnak adni (Petőfi S. u, Vörösmarthy téri OREX szalonok) Márcsak azért is, mert ők meg tudják mondani azt is, mi az az alkatrész egység, amit rendelni lehet pl szíjnál. Szal goto szaxervíz, ha fontos, hogy ne gagyi toldozás legyen. Nomeg az OREX trezor teremben (Vörösmarthy) van órás is asszem...
Prof:
Szerintem ezekkel a legkisebb, legvékonyabb stb, stb jelzők huncut dolgok. Olyan mint a magasugrás világrekordja. Volt már belőle vagy száz. Azt is hozzá kellene tenni, hogy MIKOR.
A nagyobb óranevek mindegyike büszkén emleget sjaát világrekordokat, csakhát az évszámok
változnak.. :)
A legvékonyabb kalibernél pedig azt is tudni kellene, hogy automata, vagy felhúzós szerkezetről van-e szó. Vékony automatát, azt tényleg nagy művészet csinálni!! Engem pl nem vonz, hogy egy ostyát hordjak a csuklómon. Nem rossz, ha érzed, hogy nemes (mennyiségű) anyag van a csuklódon...
A LONGINES trükkös banda, mert minden szerkezetet saját ref.számmal látnak el, de ált. mindegyik egy meglévő (többnyire ETA) szerkezet módosítása, az (pl.Uhren) katalogus nem is tünteti fel egyedi típusnak.
A TAG Heuer Kirium automaticon tuti, hogy nem lesznek kiírva a számok, sajna :(
Hát, sok okosságot nem tudok mondani, de ami szerintem megoldás lehet.
Bemész a Petőfi Sándor utca elejére. Az a legnagyobb és legrégebbi itthoni Breitling képviselet. Megkérdezed őket, hogy tudnak-e valamit csinálni vele. A direkt javítás annyiból állhat, hogy egy vagy több láncszemet kicserélnek a csaton. Más nem igazán működik, belebarmolni meg szerintem egy ilyen óránál nem érdemes.
Ha más nem, akkor én -- különösen ha ismerős volt az „állat” -- az elkövetőre verném a teljes költséget és vennék egy vadonat új szíjat.
Egyébként melyik órád van, miért ezt vetted és mikor és mennyiért is?
Nem vagyok óramagazin gyűjtő és lehet, hogy nem a témába vág,de elkelne a segítség! Vettem nemrég egy Breitling órát és egy állat letört egy darabot a csatjából. Valahogy nincs kedvem venni rá egy új csatot, mert így is elég húzos volt az ára. Ha tudnátok segíteni, hol lehet Breitling óraszíjat javíttatni megköszönném.
Itt olvasom, hogy aszongya Lemania 2010 kaliber a világ legvékonyabb kalibere. Szép.
Pár éve a Radio Bridge-en volt egy műsor, amelyet a Váci utcai nagy órásbolt nagy leértékelése kapcsán tartottak. Mondták, hogy Longines órák (valaha a kedvencem ilyen volt, egyszer láttam, akkor 80 ezer forint volt, viszont ez kb. 1988-ban lehetett) rendelkeznek a világ legvékonyabb szerkezetével (akkor 2,1 mm-t mondtak). Ez gondolom nyitásra nem automata szerkezet. Viszont az volt furcsa, hogy egy magára valamit adó nívós órabolt tulaja erősen kötötte az ebet a karóhoz, hogy a Longines saját szerkezetet tervez, gyárt és használ.
Röhej.
Aztán. A Swatch melyik órájába tesz automata szerkezetet?
Kurafi! Pontosan erre voltam kíváncsi. Számolgattam, számolgattam, de rosszul, ezért nem gyött ki (hiába, no, volt már 8 éve is, hogy a színjeles érettségit megkaptam...).
Namost én elég hosszú ideig próbáltam megfejteni, hogy mi is lehet a Fortisokban, és rágyöttem, hogy a katalógusukban szereplő számok többé-kevésbé klappolnak a három nagy gyár valamelyik szerkezetének számával. Kis módosításokat kértek csak.
Nekem egyébként a legegyszerűbbek egyike, a Cosmonaut GMT tetszik. Se több, se kevesebb. Stopper nem kell, a lünetta visszaszámláló funkciója meg nekem alaptartozék. Pilótaként és rádiósként meg a GMT kell mindenképp. Én is szemeztem az ébresztőssel, de jobb szeretek magamtól kelni, ha meg nem megy, ott a telefon.
Breki! Figyu. Én holnap benézek a Poenba (francba, itt az asztalomon száz rongy, de hűtőre kell a fene vigye el!), és megkérdezem, hogy mennyire vannak kifogyva. Egy privátban majd megírom, nehogy potyára gyere! Valamelyik tetszik egyébként?
Node visszatérve egy korábbi kerékvágáshoz. Pár kérdés. Asszem régen szó volt róla, hogy a Tag Heuer elég retek minőséget gyárt. Ezzel én úgy ki is egyeznék (csak az árukkal nem), viszont tényleg kellene valami, ami:
-- női méret
-- automata szerkezetes
-- szatinírozott acél tokos és csatos
-- dátum
-- összes szám legyen rajta kiírva
De leltem párat, kellenének az infók (szokásos: kaliber, megbízhatóság ár/érték, tapasztalatok): TagHeuer Kirium Automatic (női változat természetesen).
Ruppy
Köszi az infót. Már csak kettőt kell aludnom és enyém lesz egy igaz Fortis még nem tudom mi. Remélem egy időre lenyugszik az új óravásárlási lázam.
Prof
A mostanában olvasott vélemények megnyugtatnak a Fortisra esett választás tekintetében. Bár hallottam egy teljesen hihetetlen esetet ezzel a márkával kapcsolatban. Állítólag a Fortis a Mercedesnek gyártott speciális órákat quartz szerkezettel :(, és ezek elég gagyik voltak. Alapvetően én csak a saját szememnek hiszek főleg az ilyen teljesen képtelen esetekben, azért felteszem a kérdést volt ilyen óra? Egyébként csütörtökön megyek Pestre a Poén-be kiválasztani az új kedvencet.
A Fortis igazán nemes választás, csak nyugodtan :))
4 ill. 5 Hz (ha hüjét írok, majd kijavít valaki)
A 4 ill 5 Hz az óra rugós szerkezetének (periódikus mozgásának) a frekvenciájával van kapcsolatban. A 4 Hz 1 sec alatt 4 periódust jelent, ami 1 óra alatt 4x60x60=14400 teljes
periódus, azaz TIKTAK. Ami óránként 28,800 féllengést /amplitúdót/ jelent azaz ennyi TIK.
A leírásokban ez szok szerepelni.
Az 5 Hz 36,000 féllengés óránként. Erről már asszem volt szó valamikor az ős topic-robbanás környékén. Az 5 Hz-es óra jobb (pillanatnyi) pontosságot tud, viszont nagyobb tudomány legyártani, és érzékenyebb mechanikai behatásokra.
Ha erre gondoltál.
Fortis:
A Fortis órái Lemania 5100 és ETA -Valljoux 7750 -es szerkezettel fordulnak elő az boltokban.
Poen-os konzultációk alapján a Lemania drágább, mivel kisebb szériában készül, de minőségben a Valljoux egy nagyon-nagyon jól eltalált kronográf szerkezet.
A Lemania szerk.-es Fortisok ismertető jeleik:
- magasabb áruk
- jellegzetes "nyilvégű" nagy segéd mutatójuk van az óra+perc mutató mellett.
Csak hogy könnyebb legyen kiválasztani majd a modellt :)
pl. FORTIS OFFICIAL COSMONAUTS CHRONOGRAPH AUTOMATIC ALARM
Az O+A az idei baseli kiállításon mutatta be a legújabb találmányt. Pongyolán és tömören a
következőkről van szó (bocsesz az órásmesterektől).
H i s t o r y:
Egy George Daniels nevű úr kísérletezte ki röpke 20 év alatt, majd 1994-ben beszált az ETA a gyártás-technológia kifejlesztésébe, az O+A pedig a finanszírozásába. Ezt követte 5 év szoros együttműködés a Nivorox-Far kompániával, és az idén végre eljött az új szerkezet world premier ideje...
Az O+A volt az 1etlen cég, aki anno hajlandó volt DM milliókat invesztálni az ötletre, így egyelőre az ETA exclusive az O+A, majd más Swatch Grouphoz tartozó cégeknek szállítja ezeket a szerkezeteket.
T e c h n o l o g y:
Kb 200 éve adott az óra járását megadó fogaskerekes hajtás. Az új felállásban a fogaskerék-kettőskalapács (gát?) felállás helyett egy kettős kalapács-rendszer biztosítja a fogaskerék lépésenkénti haladását. A szerkezet pontos működést a www.omega.ch intrójában egy ShockWFlash mutatta be egy ideig (most a 007 choice megy)
B e n e f i t s:
Az új szerkezet gyártása még elég drága, az ETA a (gyártás)technológia további fejlesztését ígéri, hogy nagyobb szériákban is mehessen a termelés. A fő előnye az új meghajtásnak, hogy minimális súrlódással jár, és hosszútávon is jóval nagyobb járáspontosságot garantál a hagyományos szerkezetnél.
A szinte semmi kopás miatt nem kell pl 2-3 évente olajat cserélni az óránkban, a tartós menetpontosság fő előnye a következő: amikor chronometer certificate-tal rendelkező órát veszel, csak a mérési tesztek alatti (pillanatfelvétel) pontosságot tanusítják. Azonban a szerkezet elmászását, a pontosság tartósságát semmi nem garantálja sajna. Ezért nagy szám egy olyan új szerkezet, ami a pontosabb járást sokkal hosszabb távon is tartani tudja.
Hát kb ennyi
Állítólag a köv. Óramagazinban is lesz szó az ETÁról, nemtom benne lesz-e a co-axial hemmung is. Infók még az O+A website-on, a 99/4-es ArmbandUhren magazinban, a 2000-es
ArmbandUhren Katalog-ban találhatók, amikről én is tudok.
O + A S e e m a s t e r:
Ez tényleg faszántos kis óra, nálam is fent van a top3 -ban. Az abszolúte toptoptop azonban a
Blancpain (JP 1735 anno..), de erről majd a következő hozzász.-ban
Nekem az tetszik a Fortisokban, hogy az áruk nem olyan katasztrofális és van köztük 5 Hz-es is. Nemtom mér nem szoktak 5Hz es ETA mechanikákkal manapság orát gyártani. Valszeg valami üzlet politika lehet mögötte.
Pedig már 1965-ben elkészült az elsö 5Hz-es eta. Ugy tudom, hogy csak a Girard-Perregaux épitett belöle orát. (ETA 2806,2826) Pedig ennek a szerkezetnek az evoluciojaként jött ki a mostani 2892-2 is (O+A Seamaster, Speedmaster...
ETA 2671->2688->2824->2826->2836-2,2840->2892-2->2000
Egyetértek. Én is mindenkor hordom az orámat. A motorgenerálnál a holáncfeltétel, gumicsere szakado esöben veröfényes napon, ágyban, ágyalatt, repis fogadásokon, elegáns vacsorákon ... szerintem egy jo ora fontos, hogy minden körülmények között jo legyen. A lünettás oraház tényleg eléggé védi az orát és ha az évek során megkopik vagy mmegsérül akkor egy egyszerü lünetta cserével egész ujszerü lessz a darab. Ja és a lényeg zafir üveg mert az egyáltalán nem lessz soha karcos meg a poliros acél ház. Mert a kromozott két három év mulva elég csunya tud lenni amikor elkezd a krom lekopni itt ott.
Urak! A Fortis oldalának egyik eldugott zugában (http://www.fortiswatch.com/giveaway.html) leltem némi információt valami levelezési listáról. Tud erről valaki valamit?!
Más. Nézegettem a Kurafi által felvázolt O+A érdekességet, de semmi információt nem találtam arról, hogy mégis, hogyan működik ez a szerkezet. Tud erről valaki valamit?!
Szassztok, egy hir. bár lehet, hogy hallottátok már: 20 év kisérletezés és 5 év gyártás-tervezés
után az OMEGA kihozott idén egy teljesen új járás mechanikát (co-axiális mech.)
Egyelőre csak az új DeVille modellbe került, korlátozott pld. számban. Nemzetközileg secpec alatt szétkapkodták, de Pesten is van olyan szalon, ahova jutott..
Először az O+A, és a SWATCH Group others fogja alkalmazni. Később állítólag pl. a Blancpain(!!) is alkalmazni fogja.