Ha valakinek a Hammond-társak közül van kedve "átugrani" és meghallgatni Georgie Fame-et a világ egyik legjobb jazzklubjában, szívesen látom! Van vendégszobánk :)
Talán Laurens már előhozta, de érdemes volt repetázni, mert el is mentettem.
Ráadásul ezt, így nem adták ki hanghordozón tudtommal, igazi BBC live csemege.
Van egy Walk On The Wild Side koncertfelvételük a Live At Pickwick lemezükön (1966), de azon még Lowrey orgonán nyomja Roy Phillips, nem ezen a szöszi A100-on. (1967->)
Egy bónusz ötlet: Nyaranta Cegléden Bori Viktor által szokott rendeződni a Bori Jazz Fesztivál. Namost ha egy ilyen előrendezvényként, lenne egy Hammond mustra ott, egy füst alatt lehetne kellő számú érdeklődőt találni és még egy külföldi művész is beleférne talán... Ehhez azonban izzibe intézkedést kellöne folyamasítani az időzítés miatt! Viktoréknak pedig megvan a szervezéssel kapcsolatos pedigréjük! :)
Megnézegettem Leon Kuypers új szériás videóiból vagy 3-at. Igen! Le a kalappal! A Hammond játék magas iskoláját láthatjuk újfenn, főleg a virtuóz Lullaby of Birdland c. számban. Külön élmény a draw bar-okkal ügyesen kialakított élő játék! (méghogy 3-4 preset használata elég egyesek szerint?!) :))) Páratlan hangszer kezelési technika, egyéni stílusok, géppuska tempójú, mégis egzakt lábbasszus. Fergeteges egész egyszerűen! Azt hiszem szívesen vennénk páran itt órákat az úriembertől. :)
Érdekes továbbá hogy játékmódja ugyan virtuóz, mégis inkább a klasszikusabb hangvétel jellemzi. Rhoda Scottól bátrabb, ötletesebb, Joey DeFrancesco mestertől azonban érezhetően visszafogottabb és szerencsére kerüli a Joey-ra gyakran jellemző "se eleje, se utólja" jelzővel illethető avantgard törekvéseket. (Egy helyi barátomat idézve: "...jó-jó, csak a fele habart bab amit játszik!") :) Nos, ettől Leon teljesen mentes, amint hallható.
Rendben. Ne jöjjön. Akkor érdemes lenne felmérni, hogy mekkora lenne az érdeklődés, és aszerint keresni helyet az összejövetelnek. Részemről a fuvarozásba, és egy hangfallal tudok beszállni. A nagy vasat nem szivesen vinném sehova sem:-)
Senki nem jön el 4e Eu alatt. Elég jó ármegegyezés van ott nyugaton.
Egy Hammond szeánsznak nem az a célja hogy egy sztár méregdrágán lejátsszon egy műsort egy hanxeren. Azt hittem ez átjött. Inkább az egyes hanxerek közti különbségek árnyalása a cél, továbbá tapasztalatszerzés, ismerkedés.
Nya! Megy ez, csak fel kell dobni a lehetőséget. Én a jó "öreg" Leonra szavaznék, mint vendégművész. A Holland kapcsolatommal talán fel lehetne csalni pestre, némi kp.-ért:-)
Sőt, tovább megyek! Szerintem egy ilyen léptékű dolognak érdemi ereje akkor lenne igazán, ha egy méltó és megfelelő helyen (technikailag), pl "jazz a Hammond-on" jeligével egy koncertet szerveznénk, ahol előtte vagy utánna, egy megfelelő hangszertörténeti előadással karöltve lehetne az érdeklődő feleknek mindent mustrálgatni... Fűszerként esetleg egy nem túl elérhetetlen, de jegyzett külföldi orgonista meghívásával lehetne bolondítani a dolgon! Hmmm??? Vagy ez így már vakvagány? :)
Nem akarok ünneprontó lenni, de ha itt a nagytöbbség úgy is tudja mitől döglik a légy (B3 és társai falacival) és a klónokról is az utóbbi időkben kiderült hogy: 1. és verhetetlen Tube Esi-s hangbankja 2-3. a Hamichord-keyB páros, akkor van egyáltalán értelme egy kissé "zártkörű", de méreteiben egy mini hangfoglalás szintű dolognak? Csak mert hogy jöjjön fizetőképes bámészkodó, érdeklődő réteg, ahhoz ennek a felállásnál már egy kis reklám sem ártana. Tehát magunk meggyőzésére kissé nagy egy ilyen erőfeszítés szerintem, hacsak nem a közös jam-elés örömére...! Persze aki eltántoríthatatlan...?! :)
Valóban van lehetősége egy jó megoldásnak egy igazi összehasonlításra.
Zeneileg egyszerű lenne, van pár jellegzetes riff, pár jellegzetes regisztráció amely nagyon hammondul szólal meg. A kevesebb, most több. Ezeket kéne elismételni minden hanxeren, ill. egy kis futamot mind az öt oktávban, hogy más fekvésben is partner-e a klón?
Technika:
1: Ha lenne egy B3/122 meg egy keverő, akkor minden klón akár egyszerre mexólaltatható lenne átdugdosás nélkül az igazival egyetemben a 122-es lezlin. Az A0-28 hangerőszabályzó dobozán ugyanis ott a kis RCA bemeneti aljzat. Nem kell több mint odacsatlakoztatni a keverőt és a keverőbe meg mezei monó dzsekkel a klónokat.
2: Aztán persze lehetne hifisztereóban is, a B3-at kihagyva melyiknek hogy forog a műlezlije?
Két nagyobb helyet tudok ahol van etalon B3/122 -ezt is megértük!!!- meg egy ehhez kicsit, a szobámat. Végülis ha valamelyik gazdája, ill. a hely tulajdonosa hozzájárulna, "csak" oda kéne vinni a viszonylag könnyebb cuccokat.
Vagy egy negyedik hely, ahová a B3-at is el kéne vinni. Ok, megoldható ez is. Attól függ, mennyire "jó" a hely, mekkora az érdeklődés, érdemes-e egyáltalán foglalkozni vele? Ez inkább másoknak lenne érdekes, tanulságos, én speciel túl vagyok a megtapasztalásokon. A szállítás, cuccolás idő, energia, pénz. Szóval aki üreskézzel jönne tapasztalatszerzés céljából, annak fizetnie kéne. Ilyenkor derülne ki hogy tényleg ki gondolná komolyan, vagy csak a távolból szurkolna (nem ér rá éppen, túl messze van, ellik a macskája, stb...) és utána türelmetlenül várná az esemény aprólékos összesítését további keresztkérdések fölrakásához. :-)
Ez remek ötlet, s ha van érdeklődés rá, akkor én is tevőlegesen támogatom. Úgy értem a tevőlegességet, hogy egy Oberheim OB5 és egy Hamichord klónt a megfelelő tartozékokkal, erősítéssel és hangdobozokkal szívesen odaviszek az esemény színhelyére, de ha nekem valamilyen ok miatt az időpont nem stimmelne, a hangszereket és a hozzávalókat akkor is örömmel kölcsönadnám. Esetleg egy HL 722 leslie-t is fel tudnák ajánlani erre az eseményre, mivel a klónok nagy része ezen keresztül is megszólaltatható (11 pólusú kábel).
Ebben a dologban én nem a versengést látom, hanem egy valódi összehasonlíthathatóság lehetőségét (talán egy igazit is volna értelme odavarázsolni). Ha pl. egy-egy rövid nótát egy művész kollégánk mindegyik klónon megszólaltatna, baromira kijönnének az esetleges különbségek. (majdnem ideírtam néhány kíváló fórumozó művész nevét - akik bármelyik hangszerből ki tudják csiholni azt amit az a hangszer tud/megenged - de nem szeretnék senkit sem megbántani azzal, hogy hiányos ismereteim miatt esetleg valakit kihagynék) Mindenesetre egy ilyen szeánszt nem kis meló megszervezni, de én úgy érzem, hogy valamilyen keretet/programot a hozzáértő kollégáinknak előre meg kellene fogalmazniuk, amely mentén a bemutató profi módon lefolytatható. üdv.:
Na, úgy látszik megint sikerült magam félre értetni. :) Már csak a korkülönbségre tudok gondolni, hogy amit én nem 100% komolyságnak vélek, az a tapasztaltabbak szemében harci fegyver... Mindegy, én sosem kívántam csatabárdot kirégészkedni.
A tény attól még tény marad azonban, hogy pár hete én vetettem fel egy "együtt több klón" meccset az eredeti etalon hangszerrel karöltve, mire le lettem intve! Erre sajnos nem tudok gombot varrni bárhogy nézem...! :) Peace please!
Hehe, egyetértek. Ha hallanád egyébként amikor Joplint énekel, és épp formában van, lehidalnál. Nem gyenge a csaj. Remélhetőleg, hamarosan elkészül a J. Joplin: Try c. számának feldolgozása. Abban lehet majd hallani a tutit.