Szeptember óta van nálunk egy 530d, a motor nagyon jó, húz rendesen, fogyasztása is nagyon jó 1000kmert elmész vele simán.
Ami tényleg nagyon jó és hasznos:
-Vakításmentes fényszóró+éjjellátó kombináció nagyon jó este
-Komfortülés szellőztetéssel illetve ülésfűtéssel+ kormányfűtés+állófűtés (télen nincs is jobb mikor a kulcsról beállítod a fűtést és meleg kocsiba ülsz be)
-Adaptive drive (Békés megyében az utak gusztustalanul rosszak, a futómű nagyon jól teszi a dolgát, igaz nekünk pont az utak állapota miatt 17" es kerekek vannak.
-Benne van a driving assistant plusz, minden helyzetben szépen tette a dolgát... (távolságtartó tempomat tényleg nem megy elég közel, de megszokható)
-Parkolás assistant plusz nagyon király, főleg ha szűk helyre kell beállni, lefékezi a kocsit ha neki akarsz menni valaminek (nekünk a távirányítós parkolás nincs, de nem hiányzik, mivel egy 20x40 méteres hangárban alszik pár traktorral és kombájnnal :DD)
-HUD!! navigációt nagyon jól kivetíti, hívást tudsz róla keresni (előzményekből tudsz csak), rádióállomásváltás...minden megy rajat ami fontos!
Ami nem létszükséglet de jó:
-Illatakármi a kesztyűtartóban: nagyon kellemes illat, egyszerű cserélni, nem lógnak a karácsonyfák a visszapillantóról.. 10ezer kb egy 4 patronból álló illatcsomag, 1 patron kb 2-3 hónapot bír ki 1es fokozaton)
-komfort bejutás: jól működik, hozzá lehet szokni teljesen
-tetessetek bele szerintem plusz csatlakozókat: lesz plusz egy szivargyújtó hátul meg a csomagtérben is hűtőtáskához, mi nem raktunk, még nem kellett, de ha többen használjátok hasznos lehet.
Peter2015: csatlakoznek az elottem szolokhoz (Maszi, Lewes), es azt javasolnam, hogy ha ilyen autot veszel tegyel bele mindent amit csak tudsz. Foleg ha azert veszed ami "belul" van, nem parasztvakitas miatt. Eg es fold a kulonbseg egy jol extrazott es egy fapados G30 kozott is minden tekintetben.
Amit en a sajat konfigombol nem rendelnek ujra:
-potkerek (elfoglalja a fel csomagteret, mert nem a padlolemez ala tettek a csomagtartoban, hanem fole egy specialis tartoban)
-Apple Carplay (semmire se hasznalhato szamomra)
-Wifi hotspot (bazi draga az az 1 Gb net amit lehet venni hozza havonta)
Amit semmi esetre se hagynek ki:
-komfort ules
-driving assistant plus
-taviranyitos parkolas (engem mar tobbszor megmentett attol hogy valami hulyet meg kelljen varnom a furgonjaval hogy visszajojjon es be tudjak szallni)
-adaptiv LED - ejszakai kozlekedesnel ahogy a tobbiek is mondtak oriasi segitseg
-ejjellato (akkor is megy ha nincs bekapcsolva es ravillog a gyalogosra az ut szelen/uton vagy akar meg is all hogy ne csapd el)
-xdrive - lehet kutyazni, nekem 10 eve xdriveos autom van, evente 3-4szer jarom meg a hegyeket 2-3000 m kozott a teli idoszakban, de a BMW holanc meg sohasem kellett, ugyanugy van a gyari csomagolasban mint amikor megvettem - ugyanitt nem xdriveos BMWk lancoltak...
-allohelyzeti futes
-CD (ha kulfoldon hasznalod)
A 4 zonas klimanak en nem sok ertelmet lattam, hatul igy is lehet egy zonakent nagyjabol homersekletet (legbefujas homersekletetet) allitani, nameg aki hatul ul oruljon, hogy beulhet :)
Ha Munchenbe jarsz akkor szerintem a 20Dnel jobb valasztas a 30D - a 20D bizonyos esetekben meg tobbet is fogyaszt, mert jobban erolkodik, bar termeszetesen forgalomfuggo.
Ha sokallod az auto arat es nem az a fontos, hogy BMWd legyen akkor kicsit olcsobban megkapsz egy Ford-ot vagy Audit is szerintem es az extrak mar szinte mindenhol megvannak...
Viso, Nagyon ügyes buherátor vagy ezzel a CP hackeléssel, ráadásul elég gyorsan megoldottad mert pár hónapja vannak csak az első új X3-ak Mo-n, csak azt azt egyet tudnám h mi a répáért spameled be mindegyik topicba a G01 promódat? Vagy csak véletlenül maradt benne és G30-at is flasheltek usb-ről? Véleményem szerin amúgy sokan vannak biztonsági játékosok , és egy 20-25 milliós vadiúj járgányt nem fognak felülcsapni valamilyen warez update-el, amivel kockáztatják a garit, illetve a következő szervíz után újra kell installni. Persze biztos vannak olyanok is akik megveszik a 30milliós autót és fingjuk nincs hogy mit csinánltatnak vele ezért nem is paráznak rá de aki normális az nem szarakodik vele...
Az mondjuk már más kérdés lenne ha a JB-s iphone Waze CP hackedet mutatnád, bár mintha láttam is volna h megcsináltátok azt is?! :-)
Egy konfiguráció egyértelműen szubjektív, igény és ízlés függvénye. Én a sajátomat osztottam meg veletek, így talán érthető a service inclusive elhagyása, mivel nekem ez a gyári kedvezményekkel olcsóbban jön ki, így ezt a 150 ezer ft-ot elkölthetem más extrákra.
ACC nélkül soha nem vennék már autót, az F10 választásánál is alap követelmény volt számomra, én minden reggel használom a rakparti dugóban, nincs véletlen lekoccolás, nyugodtan bambulhatom a budai várat, a dunán a hajókat. Mint szakember, imádom a legújabb innovációkat, és szeretem figyelemmel kísérni a "szoftveres fejlődésüket". Egy frissítés után megérezni a legapróbb algoritmus változásokat. De ez az én mániám, ismerek olyan embereket, akik kifejezettem írtóznak a "segédberendezésektől".
A csomagokról: Igen, létezik olyan összeállítás, hogy az egyenként összeállított extrák drágábban jönnek ki, mint a felajánlott csomag, ami ráadásul a magasabb opciólehetőséget tartalmazza. ( pl tolatókamera pdc igény, de csomagban a parkolóasszisztens plusz-t közel ingyen megkapod ).
Motorizáció: Nálam jelenleg az 530e a kiválasztott. Hatótáv szempontjából egyértelműen javulás várható ( lásd I3 60Ah kontra 94Ah ),
de a 03/2018-07/2018 I-Stufe val gyártott kocsiknál még biztosan nem lesz előrelépés, marad a jelenlegi 26 Ah cella. A Samsung SDI fejleszti az új energiasűrűségű cellákat, de ennek a folyamatnak sosem lesz vége. Ilyen alapon várhatnánk örökre. Azt kell mérlegelni, hogy a jelenlegi hatótáv egyezik-e a te napi menetprofiloddal. Nem kizárt egy utólagos cellablokk csere sem, ahogy ez az I3 esetében is lehetséges az új energiasűrűségű cellákra. A fejlesztői prognózis szerint 2021-re várható a PHEV ca. 100km NEFZ hatótáv elérése.
Sajna bekrepált az ACC is, csak normál tempomat lehetséges... Többnek tűnik egy egyszerű biztosíték-problémánál, így csütörtök reggel 9-kor szervíz (nem tudtak korábbi időpontot adni).
Az autónak rossz kedve lett reggel menet közben. 2x kiírta, hogy az ACC nem működik, de vissza tudtam kapcsolni.
Ugyanakkor utána kiírta, hogy a Parking Brake nem működik, meg egy sárga csavarkulcsot, és azt sajnos nem akarja elfelejteni...
A weben a biztosíték kivételét javasolják, mint megoldást, de az autó papírja alapján az valahol jobb elöl, a kesztyűtartó környékén van, és nagyon nem találom. Valaki kinyitotta azt már?
A Waze-t nyilván az Apple nem engedi be a CP-be. Jailbreakelt telefonon van rá beállítás, hogy a waze is CP kompatibilis legyen. Amikor még CP-ben gondolkodtam felmerült, hogy csak emiatt állandóra beteszek az autóba egy jailbreakelt régebbi iphone-t. (Azt jailbreakelni is könnyebb.)
Én próbaképpen egy Qi gyorstöltőt tettem az autóba az usb portra csatlakoztatva, iPhone8-cal. Ugyanaz a tapasztalat, mint a tiéd, aktív Waze mellett is plusszos a töltés. Emiatt a Proclip magyarázatával nem értek egyet. Ha a Brodit tartót az utas oldali szellőző elé teszem, akkor a távolsága az indító kapcsolótól kb ugyanakkora, mint a gyári beépített Qi töltőé. Ezek persze mind kényszer megoldások, a gyári wireless charger és CarPlay helyett. :-(
De volt. Azóta rászoktam, hogy kicsit is necces helyeken lefényképezem az autót a környezeti jegyekkel együtt. De valóban kicsit elhamarkodottan nyilvánítottam haszontalannak.
A Carplay alapból nem tölti ki a teljes képernyőt, így ki kell választani, mi legyen az osztott képernyő jobb oldalán. It lehet iránytű is, például. Ha nem navigálok, akkor bal oldalon az iPhone logók vannak, jobb oldalt meg a térkép, így nem néz ki rosszul, de persze fura, ha megy az Apple navi is... Ezzel együtt kell élni.
Huh, ez érdekes kép, jó h megcsináltad! Funkcionálisan akkor valamilyen szinten használható a CP Apple Maps-al realtime közlekedési infóval, ez jó hír!
Viszont láttam már máshol is így, nekem kicsit furi ez az elosztás, hogy a két navi párhuzamosan fut, eltérő GUI-al, nem tűnik konzisztensnek.
Nyílván sejtem az okát hogy a CP-ben futó appot, így a Mapset sem lehet fullscreenbe tenni, nekem zavaró ez csak, főleg a másik térképpel együtt?
Köszi az infót a wireless charge-ról, sejtettem h a BMW normálisan megcsinálta, ez tényleg jó hír, hogy iX-el illetve i8-al használható.
Meg van valamilyen BMW-s tok is ami alkalassá teszi erre mondjuk az i7-t nem?
A 7.5W-os töltés már engedélyezve van az Iphone-on a vezeték nélküli töltésnél, és lassan ugyan, de tölti. Ha közben navigálok a telefonról is - lásd előző bejegyzés - akkor is megy felfele a töltés. De sajnos ez tuti nincs 7.5W, a kábellel, papíron 5W-os töltővel még mindig gyorsabb.
Én nem használom a BMW saját navigációját, hanem az Apple telefonba beépített térképét navigálásra. Valamilyen furcsa okból abban benne van a valós idejű forgalomfigyelés, és a forrás hasonló lehet, mint a Waze, mert nagyon jól jelzi a dugókat - lásd csatolt kép.
Wireless Carplay-en keresztül be van kötve a telefon, ami közben természetesen töltődik is wireless módon, és a navigáció megjelenik a központi kijelzőn - de sajnos a HUD-on nem.
Valamiért nagyon alacsony a Carplay-kompatibilis appok száma, és mivel csak azok jelennek meg a kijelzőn, a létező Waze appot kellene csak Carplay-kompatibilissá tenni, és kész.
Jeno, a Proclipnek nincsen qi tartója. Utánaolvvas logikus amit írnak, hogy még Qi nem tud annyi energiát leadni amivel nem veszteséges a töltés pl. GPS használat közben. Pontosabban iPhone esetében maximálva van jelenleg 5 Wattban a wireless charge, IOS 11.2 engedélyezi majd a 7.5-et. Ezért a Brodit még vár, hogy kiforrja magát a szabvány és utána adjon ki tartót. Ráadásul azt írták, hogy alapvetően otthonra van kitalálva ez a töltési mód, elég nagy a "szórása" és azt is meg kell oldani h ne zavarjon mást a sugárzás az autóban. Tapasztaltak olyan hatást h a start/stop indiító gombot "átmágnesezte" a zsinórnélküli töltő a tesztek során.
Volt egy startup, aki pont olyan megoldást kinált volna ami mindenkinek instant get, mert eltüntetné a zsinórokat, vezeték nélkül tölt egy mágneses tartóban, de szerintem pont a fenti okok miatt megbukott.
Lewes, kösz az ACC tapasztalatokat, szerintem nem fogom kihagyni ezt a driving assistant plus extrát :-)
A CD indulásra meg nagyon kíváncsi leszek, de nekem ez nem triviális hogy az RTTI-t nem fogjuk megkapni. Pont az a mondás, hogy azért nincs TMC mert azt már nem fejlesztik és már az új rendszer lesz és abba invesztálnak.
Mondjuk ez az egész közlekedési infót tök egyszerűen meg lehetne oldani, pont h a userek visszajelzése alapján lehetne hatékony, Waze feedback sima mobilnettel mehetne mindenkinek.
Ehhez semmi más nem kéne mint hogy a BMW megállapodjon a Google-el és a CD storeba legyen egy Waze app.Tudom hogy ez utópia a Here miatt amit megvettek, de ez egy jó megoldás lehetne, kíváncsi leszek hány év kell h erre választ kapjunk. Szerintetek?
December eleje óta használok egy 530e-t. Nincs semmi különeges szerviz igénye. 520d-ről váltottam, azt meg kellett szoknom, hogy ha benzinnel megy, akkor gyakran kell tankolni. Benzinmotor, kisebb (42l) üzemanyag tankkal. Nagyrészt városban használom, ebben a hónapban eddig mentem 585 km-t utoljára december 19-én tankoltam és még 18l van benne. Persze minden éjszaka tudom tölteni.
A hybriddel együtt jár az állóhelyzeti klíma. Az fantasztikus, hogy reggel meleg autóba ülök be. De a fűtés enélkül is szuper, 300m után már meleg van az autóban.
Az autó a német CD-hez van regisztrálva, leginkább a CP miatt, ami nekem soha nem fog menni, mert nem ellenőriztem a keresedő minden szavát. Viszont a remote ettől megy, telefonról tudom kapcsolni a töltést és a fűtést is, és elvileg nyitni és zárni is lehet (ezt még nem próbáltam). Meg van még néhány haszontalan funkció, kürtölés, fénykürtölés. Az átregisztrálástól megjelent még néhány online szolgáltatás, flickr és hasonlók, az online hírek németre váltottak, de más nem történt. A korábbi márkakereskedőm beregisztrálása eltűnt, de az autóban ki tudok választani egy új márkakereskedőt és felhozza a magyarokat is választási lehetőségként. A saját hírekhez meg lehet egyénileg rss feedeket konfigurálni (a CD autóhoz tartozó webes felületén) én betettem az indexet próbaképpen, működik. Az egész távelérés meglehetősen bizonytalan, de úgy tudom, hogy ez mindenkire igaz. Sokaknál nem megy a magyar CD részeként adott időjárás widget sem.
Igen, a CD egy nagy szemétség, mármint, hogy elvileg azzal reklámozzák, oszt losz@r sem működik belőle. Azt hebegte a kereskedelmi igazgató, amikor totál ki voltam borúlva a 0 használhatóság kiatt, hogy kb egy éve volt valami vezető váltás a BMW-nél a kelet-európai régió kapcsán és ezért is késett 1 évet a rendszer bevezetése. Ami szerintem biztos nem fog működni: RTTI, a távoli kamera nézet, az előre figyelmeztető elsőbbségadás, stb. táblák. A sávváltás állítólag csak Németországban működik, ott megvan az infrastruktúra, itthon sosem lesz meg... A sebességtartó követés szerintem jó, bár csak párszor használtam, nem megy át a másik sávba ha elmegy előled a követett kocsi, hanem ha jól tudom a következő kocsit fogja követ ami a sorban következik.
Sajnos túl nagy távolságot tart 100 felett, autópályán folyamatosan beugrálnak a követendő autó és az enyém közé. Plusz az előtted esetleg lassabban menő nem érez késztetést a lehúzódásra, mert nem mész elég közel hozzá.
A sávtartót autópályán hasznosabbnak tartom, illetve az ACC-t akkor, ha nem túl nagy a forgalom, belövöm a lehető legnagyobb sebességre, amivel még nem büntetnek meg, és nyugodtan lehet autózni. Ha utolérek valakit, akkor meg gázzal rásegítek, hogy ne legyen nagy a távolság.
Egyetértek, hogy túl drága, érdekes módon a VW megoldása megbízhatóbb is (új Superb-em volt, sokkal jobban tartotta a sávot - a BMW gyakran elveszíti), és közelebb is ment az előttem lévőhöz, mint a G30, de e nélkül nem vennék autót, nagyon hasznos segítség.
Az előtted menőt nem követi, ha lehúzódik. Elvileg lesz egy funkció majd (szoftverfrissítéssel), hogy ha indexelsz, akkor magától vált sávot, de van egy olyan érzésem, hogy ezt itthon nem fogják bekapcsolni. Van még 2-3 dolog, ami itthon hiányzik sajnos, például Ausztria-Németország irányában azonnal jelzi, ha elsőbbségadás- vagy STOP tábla közeledik, itthon nem. Plusz kint előre jelzi a következő sebességhatárt is, itthon nem.
Ha elindul a Connected Drive itthon, akkor sem biztos, hogy minden funkció működni fog. az RTTI-n például csodálkoznék, valahogy nem elég fejlett az infrastruktúra hozzá...
Szia Lewes, jogos a felvetés, tényleg érdemes belerakni az extrákat, hogy jól érezd magad, én is ezért keresem mi az optimális és már közel járok a véglegeshez. Mindesetre grat neked is a járgányhoz, 18"-as kerékkel tényleg nagyon klassz!
Jenoo, ha tartót akarsz akkor én a Broditot javaslom, nekik van autóspecifikus méretpontos illesztésű, én 10 éve ezeket használom minden kocsiban. Telefon tartó is van hozzá, plüss belső, nem karcol.
De már nagyon szeretném elfelejteni ezt és csak bedobni a telót a wireless ficakba, az kapcsolódjon az idrive-ra, és működjön minden kvázi projektálva a nagy kijelzőn, zsinór dugdozás nélkük. Sajnos ettől még messze vagyunk, ez úgy tűnik rakétratudomány az autóban...