Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Négyesi Creative Commons License 2003.07.02 0 0 442
Most jutott eszembe hogy a kez.könyvben az van írva hogy a válto olaj csere nem szükséges csak évente ell.esetleg utántölteni.Jól emlékszem?
Előzmény: Sarkany (436)
zsolt160matizos Creative Commons License 2003.07.02 0 0 441
Nem megyek már hozzájuk, mivel Kaposváron már van Daewoo szervíz! sántics korrekt volt, de nem cserélte le a váltóban az olajat, ami a váltó romlásához vezetett.
Kaposváron az olajcsere, az egyéves átvizsgálás váltóolaj cserével lett volna 16-17000.- így váltó olaj nélkül 20000.- lett + az út oda, vissza!
Előzmény: Négyesi (439)
zsolt160matizos Creative Commons License 2003.07.02 0 0 440
Az egyes Matizokat nagyrészt a Románok rakták össze , a ketteseket csak Koreába! Van Román Matizosunk, aki a gyár közelében lakik, van ismeretsége, így sok mindent tudunk, pl. a Matiz váltó olaja egy "teszt" olaj ami sz*r minőségű, ezért ajánlott a csere amit a Sántics nálam nem tett meg, én meg most láttam a gépkönyvbe, hogy le kellet volna cserélni!
Négyesi Creative Commons License 2003.07.02 0 0 439
Hello zsolt160matizos!
Május 9.én én is Sánticsnál vettem a kalost.A vásárláskor nagyon korrektül viselkedett,gyorsan felkészítették az autót és átadták.Nekem beszámított egy Fiat Regattát.Még nem sikerült neki eladni.Nemtudom mennyiért árulja.Szivesen megnézném de B.földvárhoz elég messze van.Csak ezért nem akarok elmenni.Mikor mész hozzá?
üdv.Négyesi


Előzmény: zsolt160matizos (437)
Sarkany Creative Commons License 2003.07.02 0 0 438
Milyen nemzetiségű gyár szerelte a Matizodat?
Előzmény: zsolt160matizos (437)
zsolt160matizos Creative Commons License 2003.07.02 0 0 437
Sziasztok!
Nekem Matizom van, a tapasztalat, a Sántics Nagyatádon (mivel akkor a Kaposvári már nem volt, az új még nem volt) ha nem kérsz másikat, alapban Helix motorolajat tőlt, de kérhetsz mást is, és láthatod az autót egy üvegfal mögűl!
Sajna a váltó olajamat is le kellet volna cserélni, nem tették, válto sz*r , szerintük nem kell, a gépkőnyv, és más márkaszervíz szerint (Román gyár technikusai szerint is, többet a www.matiz.dweb.hu fórumon) igen!
A rokonom autószerelő, itt Kaposváron ők szerelték a régi Daewoos időkben a kocsikat, ők Castrolt használnak, mindenki azt állítja a legjobb szintetikus olaj, az ára kicsit húzós, de megéri! Álltalában a hozott olajat is beletöltik a kocsiba, csak egyezen az ajánlott olaj (gépkönyv) számával! (vagy hogyan kell mondani) Eddig mindenhol ott lehettem az autó mellet!
Sarkany Creative Commons License 2003.07.02 0 0 436
Nem hinném, hogy bármelyikünk ezért kitagadna... :))

Ha visszolvasol, láthatod, hogy eddig a Daewwo-n kívül nekem sem volt sok egyforma márkájú autóm. Talán a Ford...

A magam részéről a Lanost azért vettem meg, mert avval a felszereltséggel, ami a Lanosban volt, nem kaptam volna csak kb. 6-800.000,- Ft-tal drágábban egy nimbusszal rendelkező márkájú autót. Egy ilyenre ráadásul csak egy év garanciát adtak volna. A nimbusz nem ér számomra ennyit!

A Lanos nagyon megbízható volt. Mindig azt csinálta, amire eladták, egyszóval: gond nélkül autóztam vele! Emiatt is döntöttem úgy, hogy megveszem a Kalost. No, meg a 16V-s motorja, annak teljesítménye miatt, a formája és a felszereltsége miatt. A Kalos árával és garanciájával ugyanaz a helyzet, mint a Lanos esetében volt...

Előzmény: Négyesi (435)
Négyesi Creative Commons License 2003.07.02 0 0 435
Szolnok--Siófokhoz képest világváros minden féle téren.
Talán a servízben az is probléma hogy voltam a vásárlás előtt náluk is és mégsem ott vettem az autót.A kalos előtt én még nemjártam náluk.A szerelőkkel nemvolt semmi gondom.Soha nem gondolkodtam Daewooban,inkább Fiatban.Lehet hogy ha az Albea előbb jön ki akkor most nem veletek társalgok.De ezért most kine tagadjatok.
Hello
Előzmény: Sarkany (434)
Sarkany Creative Commons License 2003.07.02 0 0 434
A Kalosomban jelenleg gyári olaj van. Az 1.000 és 2.000 km között végeztetendő ingyenes szervízkor lecserélik, ha kérem, bár nem kötelező. A Lanosban lecseréltettem, a Kalosban is le fogom cseréltetni.
Hogy miért?
Elegendő egy sorja az olajban és kikészítheti a motort, hiába van az olaj leeresztőcsavarjában mágnes! Egy új motortnál ennek mindig meg van a potenciális lehetősége.

A magam részéről a szervízben dolgozókkal nagyon jó kapcsolatban vagyok. Így bennük fel sem merül, hogy minek lődörgök a kocsim körül.
(Négyesi tudja: Szolnok relatíve kis város, mindenki mindenkit ismer! :)) )
Olyannyira jóban vagyok a szalonban és a szervízben dolgozókkal, hogy a Kalos átvétele után megkértek: folyamatosan mondjam el nekik az üzemeltetői tapasztalataimat, mert 16V-s Kalos nagyon kevés van még forgalomban, nincs semmi információjuk róla...

Előzmény: Négyesi (433)
Négyesi Creative Commons License 2003.07.02 0 0 433
Olvasom hogy te is ezt az olajat használtad megelégedve.A kalosba mit raknak?Miért van a servízbe nem szivesen engedik be a tulajt.Mikor voltam utóljára a tulajfelesége ott rohangált körülöttem hogy a mühelybe nem tartózkodhatok.Mondtam neki amint kész az autó már bent sem vagyok.Gondolhatod hogy milyen volt a nő.Utánna elkezdte a szerelőt macerálni hogy miért engedett be.Szánalmas nőszemély.A szolgáltatók nagyrésze még nem fogta fel hogy ha nincs bármi oknál fogva kuncsaftja akkor nemtud megélni.Sajnos még nincs verseny ezen a piacon.
üdv.
Előzmény: Sarkany (432)
Sarkany Creative Commons License 2003.07.02 0 0 432
Nekem a Lanosban a szervíz Castrol GTX 15/40-essel végezte az olajcserét. Nem éppen a legolcsóbb olaj, de 26.000 km után is olyan volt a nívópálcán az olaj színe, mint amikor nullkilométeres volt a motor. Kokszosodás nem volt észlelhető!
Tudom, ez itt nem a reklám helye, de a szolnoki szervízzel tökéletesen meg voltam eddig elégedve. Viszont az is igaz, hogy mindig az autó mellett voltam az szervizelés közben...

üdv: Sarkany

Előzmény: Négyesi (431)
Négyesi Creative Commons License 2003.07.02 0 0 431
Hello Nemfe!
Hú de rég voltál itt.Csak nem a Balcsiban fürödtél. Mi már Sárkánnyal agyon beszéltünk egy 16 V-s kalost.Tegnap csíkot ragasztottam a jobb első ajtón.Ez biztos nemfog lejönni.Majd eggyenként ragasztom ahogy vállnak le.Milyen olajjal megy most az autónk,mit rak bele Daewoo.Olvasgattamaz olajos topikokat.A Fiatba Castrol gtx 15/40 et használtam. Nagyon jó volt.
Évente cseréltem de sohasem kellett utánna tölteni.A Kalosba még mindíg nagyon tiszta az olaj alig látni a nívó pálcán.Mi a helyzet a NAKALOZ nevezetü topikos társammal.

Hello Sárkány!
Te már régebbi Daewoos vagy te is szólj hozzá az olajos felvetésemhez/légyszi./.
üdv.

Előzmény: Törölt nick (430)
Törölt nick Creative Commons License 2003.07.02 0 0 430
A megoldás egyszerű : másoltass egy indítókulcsot, az elméletileg indítani fogja a kocsit. Miután elindult meglátod, hogy mit csinál az indításgátló.
Előzmény: Négyesi (428)
Sarkany Creative Commons License 2003.06.30 0 0 429
Elgondolkodtató, amit írsz. Nincs sok tippem a kipróbálásra.
Gondolatkísérletként megkockáztatnám azt, hogy be kellene zárkóznod a kocsiba és egy idegen Daewoo kulccsal megkísérelni az indítást. Kíváncsi lennék mit művelne az autód ebben az esetben?
Előzmény: Négyesi (428)
Négyesi Creative Commons License 2003.06.30 0 0 428
Ez érdekes dolog miért kellett a riasztót élesíteni.Mi van azokkal akiknél nemlehet élesíteni annál fogva hogy nincs riasztója.
Én ezesetben hogyan tudok megbizonyosodni arról hogy nekem az imom.éles és müködik.A te esetedben ne adj isten egy "használatra jogosulatlan úriember"kitudja kapcsolni a riasztódat akkor még védi az imo.,vagy viheti az autót.
üdv.
Előzmény: Sarkany (427)
Sarkany Creative Commons License 2003.06.30 0 0 427
Úgy próbáltuk ki, hogy beélesítettük a riasztót. Evvel egyidőben az immobilizer is üzembe állt. Ráindítottumk és 5 másodperc múlva leállt a motor. Ettől kezdve a motor nem volt indítható.
Tényleg kretén megoldás, a Lanosé jobb volt, mert - ahogy írod is - az önindítóval le lehet meríteni az akkumulátort!

A szervíz szerint nincs bekötve egyik Kalosban sem az immobilizer LED-je.
A gépkönyv valóban nem ezt írja az immobilizer működéséről. Sokminden egyébről sem pontos az információ, amit abban közölnek...

Előzmény: Négyesi (426)
Négyesi Creative Commons License 2003.06.30 0 0 426
SZIA!
"egyik Kalosban sincs bekötve,"Szerinted vagy szerintük miért.Akkor végül is soha nem villog.
Hogyan próbáltátok ki? Akkor végül is az autót nem tudja elvinni de bosszúból az aksit 0-ra teheti az önindítóval.A KIS KÖNYV nem igy írta.
üdv.Négyesi
Előzmény: Sarkany (425)
Sarkany Creative Commons License 2003.06.30 0 0 425
Megnézettem a szalonban, pontosabban a szalon szervizében az immobilizert. Tényleg helyesen működik, be is mutatták.
A Lanossal ellentétben ez most nem az önindítót, hanem az üzemanyagszivattyút blokkolja. Ezért lehet ráindítani, de kb. 5 másodperc múlva leáll a motor. A visszajelző LED - a szervíz szerint - egyik Kalosban sincs bekötve, ezért nem villog...
Előzmény: Sarkany (410)
Elan Creative Commons License 2003.06.29 0 0 424
Azt mondja, hogy inkább elmegy Budakeszire, és meglobogtatja előttük a pótkereket, hogy adjanak helyette egy 14set :) De azért köszi a felajánlást :)
Előzmény: Négyesi (423)
Négyesi Creative Commons License 2003.06.29 0 0 423
Beszéld meg a Mamával hogy oda adom cserébe a 13 colos kerekeket a 14 -es ért.Nekem azért volna jó mert van egy garnitura téli gumim 14 colos felnire.
üdv.Négyesi
Előzmény: Elan (421)
Sarkany Creative Commons License 2003.06.29 0 0 422
Az hogy 14"-os gumikkal kaptátok az autót az szerencse, ha nem 1,4 SX 16V-ről van szó, mert tudtommal csak azt szállítják 14"-os felnikkel.
Hogy a pótkerék 13"-os az bosszantó, különösen defektnél.
Az átvételkor a pótkereket is meg kellett volna nézni (én megnéztem, mivel egyszer az egyik új autóm átvételekor nem volt pótkerék az autóban.)
A szalonban jelentsétek be, biztosan kicserélik!
Előzmény: Elan (421)
Elan Creative Commons License 2003.06.29 0 0 421
Köszi a tippeket! Tulajdonképpen a párom anyukájának van Kalosa, de néha mi is használjuk (jövő héten kapjuk meg a Nubiránkat, akkortól majd nem fogjuk :)
A Kalost 3 hónapja vette a párom anyukája, általánosságban véve úgy tudom meg van vele elégedve, bár kissé nehezen szokott hozzá. Ez lehet a kora miatt, elmúlt 60 és eddig egy ősöreg Skodát vezetett.
Tegnap sikerült defektet kapnia, akkor derült ki, hogy 14es kerekekkel adták az autót, de a pótkerék csak 13as... ez annyira nem volt szimpatikus :)
Előzmény: Négyesi (417)
Sarkany Creative Commons License 2003.06.29 0 0 420
A szörcsögő hang jöhet a hűtőfolyadék kiegyenlítőtartálya felől is. A kiegyenlítőtartály zárókupakjában van egy szelep, ami táguló hűtőfolyadék okozta túlnyomást levezeti. Lehet, hogy valami kosz a szelepülék alá került, vagy a kupak fedelén levő lyuk keresztmetszetét tömte el valami.
A Lanosomnál volt hasonló jelenség. Sűrített levegővel kifúvattuk a szelepet és rendbejött.

VIGYÁZAT!
A kupakot csak hideg, álló motornál csavard le! Meleg vagy járó motornál könnyen leforrázhatod Magad!

Előzmény: Elan (416)
Sarkany Creative Commons License 2003.06.29 0 0 419
Végigolvastam korábban egyszer a topicot és újraolvastam, amiket megjelöltél.

A vízhőmérséklet mutató nálam stabilan középen áll.
Baromi meleg volt pénteken mikor átvettem az autót és a szalontól néhány km-re erős égett szagot éreztem. Megálltam, hogy körbenézzem az autót. Csak a konzerválószer égett le a kipuffogó rendszerről. Ekkor észleltem, hogy megy mindkét hűtőventillátor (vízhűtő, klíma) ezerrel. A Lanosnál sem mozdult a műszer, mindig stabilan egy üzemi álláson állt.

Az első kerékdobban nekem az tűnt fel, hogy nem tölti ki a teljes dobfelületet a műanyag védőburkolat.

A küszöbön levő lyukak nálam (elöl is, hátul is) gyárilag le vannak dugózva.

Előzmény: Négyesi (418)
Négyesi Creative Commons License 2003.06.29 0 0 418
HELLO!
A fű lenyírva a dolgozó kifáradva szerencsére 80%-át a fiam nyírta én meg a sövényt.A Dami.még müködik.Abban az időben 2 medencéje volt de az eggyiket szinte mindíg a polosok használták ugyhogy a városnak maradt 1.A garage nálunk kivan laticellel bélelve hogy az ajtókat ne verjük a falhoz mer mi is a garázs közepére állunk nem érezzük egyenlőre a jobb elejét.Nekem még furcsa hogy nagyot kitakar az első szélvédő oszlop és a külsőtükör müa.borítása.Végig olvastad ezt a topikot? Én elég sok nemtetsző dolgot leírtam az elején nemtudom hogy nálad is vannak-e ezek.A 133,163,173-írásban olvashatod.
üdv.
Előzmény: Sarkany (413)
Négyesi Creative Commons License 2003.06.29 0 0 417
Hello Elan!
Hol voltál eddig?
Erről szörcsögésről írjál bővebben,itt a topikban eddig senki sem jelzett hasonlókról.Írjál hogy egyébbként hogy vagy megelégedve vele.Szörcsögő hangot egyedül a kormányszervó hallat amikor valamelyik oldalra teljesen kitekered.A szervószivattyú által termelt olajat átereszti,ez ad szörcsögő hangot.
üdv.Négyesi
Előzmény: Elan (416)
Elan Creative Commons License 2003.06.29 0 0 416
Sziasztok,

a Kalosunk motorja egyszercsak elkezdett szörcsögő hangot hallatni; nagyobb fordulatszámnál ennek a frekvenciája is nagyobb. Lehet ez amiatt, hogy kevés benne a benzin?

Sarkany Creative Commons License 2003.06.29 0 0 415
Jó fűnyírást és kellemes pihenést! (Én elhúzok a Damiba! :)) )
Előzmény: Négyesi (414)
Négyesi Creative Commons License 2003.06.29 0 0 414
Gondold el nekem mekkora váltás volt egy 16 éves darab és legalább 25 éves kiadásu széria után.Nekem a legnagyobb változás a kellemesen lágy rugózás a csendes motor hang,és csendes futómü jelentett.Most kimegyünk a telekre kolektív fűnyírásra.Délután a forma1 után jelentkezek.
üdv.
Előzmény: Sarkany (412)
Sarkany Creative Commons License 2003.06.29 0 0 413
A Kalos lényegesen szélesebb, mint a Lanos volt, bár ez a kocsiban ülve nem érzékelhető. Annyira nem, hogy a garázsba elsőre alig tudtam vele beállni. Úgy tökölődtem, mint egy mazsola. A jobboldali külső tükör sehogy sem akart a Lanos nyomvonalán beférni az ajtón... :))
Előzmény: Sarkany (412)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!