Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Popsi Creative Commons License 2009.10.23 0 0 4552
Huhh:) Én csak azt a 116-ot akarom ami benne van:) Akkor marad a polcon. Köszi!
Előzmény: Törölt nick (4551)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.23 0 0 4551
gyári töltőnyomáshoz felesleges szerintem.
amikor viszont kipiszkálnak 180 lovat egy 2,4 tdből, oda már bőven indokolt.
Előzmény: Popsi (4550)
Popsi Creative Commons License 2009.10.23 0 0 4550
Üdv!

Egy E30 2.4TD-t renoválgatok.Van bőven időm csinálgatni,és olvastam itt is,meg a neten is láttam(video),hogy lehet intercoolert építeni bele.Van a polcon egy TDS coolerem.Érdemes bele tenni?Vagy csak ártanék a motornak?Nem holmi sufni tuning miatt akarom,csak ha jobbá lehet tenni akkor miért ne.

Köszi
jblgti38 Creative Commons License 2009.10.23 0 0 4549
Áhhá :) Köszönöm a kimerítő probléma-feltárásra-irányuló jövőbeni hiba-megelőzés érdekében tett témakifejtést.
Azt hiszem, értem amit írtál, sajnos így még senki nem mondta el nekem.
A turbó járt már szakértő kezekben, pontosabban négy embernél. Kettő különböző szakszervíz turbósánál, kettő pedig olyannál, akiket én néztem ki a neten, vagy bmw-s ismerős javasolt. Igaz, csupán annyit kérdeztem tőlük, hogy megmenthető-é, vagyis javítható, felújítható-e. Erre a válasz sajnos nemleges volt.
A levegőszűrő is lett cserélve az előző turbó meghibásodása után, a kartellgázszűrővel együtt. Mivel a turbó menetközben szállt el, így olajat, csöveket, intercoolert (mert azt is televágta olajjal) és a kipufogórendszerben a katalizátort is érintette a csere.
Ezek után a turbó csere után a mostani búg és marha hangos, és a tengely nem fel-le irányban, hanem ki-be mozog :( Sajnos, mivel a turbósok, akiket nem személyesen, csak telefonon kerestem meg a fentieken kívül, kb. 14-et, az ország minden táján, arra hivatkozva, hogy a bmw ehhez nem ad ki javító kittet, amiben van tengely is, így ezt nem tudják javítani. Max valahogy kókány módon sok pénzért, de azt meg nem garanciásan.
Az új gyári ára 380 plusz Áfa. Én 250-ért találtam meg azt az embert, akitől mindenki veszi itthon, ezalatt nem találtam legális úton.
Na mármost van fenn viszont sima 2052-es ilyen turbó, annyi különbséggel, hogy nem BMW-re gyártották. Szerinted át lehet alakítani ezt úgy, mármint a felfogatását, mivel ebben különbözik, hogy az enyémre jó legyen? Vagy van ennek is valami belső akadálya esetleg, amit mint laikus én nem tudok? A lényeg, hogy egy egy ilyen új turbót 100-ért tudnék venni újat, garival

Köszönöm mégegyszer, és ha tudnál segíteni ebben, azt is :D
Előzmény: Rumcice (4547)
525tédé Creative Commons License 2009.10.23 0 0 4548
Na kérem.Ilyen az,amikor egy szakember magyaráz.
Ákos,vettem egy Modic 2-t...
Előzmény: Rumcice (4547)
Rumcice Creative Commons License 2009.10.23 0 0 4547

A tengely ki-be irányban jár benne.

 

Vidd el a megpusztult turbót egy felújítóhoz, hogy szedje szét és vizsgálja meg, hogy hogyan ment tönkre a turbó, és mik azok a hibaforrások, amik a turbó ilyen típusú meghibásodását eredményezik. Ha kérsz, mailben adok címet.

 

Ha valóban csak tengely irányban lóg, és az axiális csapágy ment tönkre, akkor azt elsősorban a nyomásviszonyok tudják tönkretenni, mert az ebből fakadó erők túlterhelik tengelyirányban a lapátokat, és ennek az erőnek az axiális csapágy tart ellen. Ilyenek az eltömődött levegőszűrő, a megemelt töltőlevegőnyomás, vagy az olajzabálástól eltömődött kipufogó rendszer. A megnövekedett nyomásból fakadó tengelyirányú erőt nem bírja el az axiális támcsapágy olajfilmje, megszűnik siklócsapágy lenni és a fém a fémen fog súrlódni, ettől lesz tengelyirányú lógása.

Előzmény: jblgti38 (4534)
BMWFUN Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4546
Na igen. Bár hamarosan megfűszerezik rendesen a rezsijét. :(
Előzmény: jblgti38 (4545)
jblgti38 Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4545
Áááá, már nem hiszem... jobban szerettem a benzinest mindig, de nem akartam már, mert hogy sokat zabál (540-est szerettem volna)
De ahogy kiszámoltam jobban jártam volna ha eszik 20 litert...
Havi 150 helyett visszaosztva amibe kerül az autó, belefért volna ennyi benzin inkább :D
Előzmény: BMWFUN (4544)
BMWFUN Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4544
Konkrétan 2 jön ki a tiéd árából. :) De tényleg nagyon szép a vasad! Remélem kiderül a baja és meggondolod magad, ha csak emiatt adod el...
Előzmény: BMWFUN (4543)
BMWFUN Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4543

De az ára is olyan volt. ;)

Számoltam ezekkel.

Előzmény: jblgti38 (4542)
jblgti38 Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4542
Jaa, hát ez sem olyan kevés, bár nem motorikus vagy hasonlók:D

Előzmény: BMWFUN (4541)
BMWFUN Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4541

A kötelező alatt olaj, olaj-, levegő-, kartergázszűrő csere volt (a pollenek friisek voltak, bár a többi is, de inkább csere) . Hamarosan váltóolaj project megelőzésképp. Még a 2 termosztátból valamelyik ellustult, így kapott 2 gyárit.

Ja, még az egyik navigomb volt cserélve... :)

A szívósort kiheréltük a nyugodtság kedvéért.

 

Jó emellett cserés volt a komplett hátsó futómű, bal függönylufi, 2 jobb ajtó, mert puffos volt, de az nem motorikus hiba...

 

Óra és egyfajta program szerint is 156000km, de ha összefutok Vojnóval, ráuszítom a Modicjával, hogy vallassa ki. :)

Turbó csendes, szerintem.

Előzmény: jblgti38 (4540)
jblgti38 Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4540
Uhh, hát én 10000 után már a javán túl voltam:)

Elvileg 150000 a szervíz intervallum...nekem kb annyi van benne, ki is jött minden gond.

Neked hogy áll a dolog?
Előzmény: BMWFUN (4539)
BMWFUN Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4539

Pedig penge a verda. Tudnék belőle csemegézni. :)

Nekem még csak 10 000km tapasztalatom van 25d-vel 4 hónap alatt, de még csak a kötelezők voltak. Megkockáztatom, gyári a turbója, szóval az évenkénti turbó sem egészséges szerintem...

Előzmény: jblgti38 (4538)
jblgti38 Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4538
Hehe:) Na az a gond, hogy az előző turbóm cseréjekor ezeket meg is tették. Összes csőcsere, stb...Sajnos már tudom ezeknek az okát, hogy mit-miért kell, és haladéktalanul ki is cseréltettem.Nahát ezután mégis.... De nem mondanék semmit, ha állandóan utaznék vele, stb. De így komolyan a legszörnyűbb, hogy egy valahol utazó autónak tervezett géppel nem merek elindulni 40km-nél nagyobb távolságra. Meg hogyha gyilkolnám és tépném a száját. Más úgy jár az ilyen autókkal sokszor, mint a suzukisok, hogy élet-halál harcot vívva tapossák neki, azoknak semmi baja a kocsinak.
Az a durva, hogy nem vagyok egy autós szaki, de ennek minden csínját-bínját úgy tudom, hogy néha úgy érzem összerakom a motort meg szétszedem :) :) Nincs olyan alkatrésze, amit ne ismernék. Pedig egy valóban kevés kilóméteres, újszerű autót vettem....itt van a link, megnézhetitek. Igen , már árulom :(

http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/525/bmw_525_da_m-packet_ii-3301864
Előzmény: 525tédé (4537)
525tédé Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4537
Csatlakozom.A 25d motor,talán a leg-problémamentesebb.Valami apró dolog lehet,ami ilyen orbitálisan szívat.Ha turbócsere lesz,márpedig elkerülhetetlen,én tuti kicserélném a környékén lévő összes olajcsövet.Nyomót és visszafolyót egyaránt.Sőt,én levenném a kartert is,mert annak a tömítése sem üt nagy lyukat a pénztárcán.(kitakarít,vissza)
Én már csak ilyen mazochista vagyok,ne csodálkozz.
Előzmény: gergelytds (4535)
jblgti38 Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4536
Pedig jó emberhez viszem.
Illatos úton a Jumbiékhoz...

Azzal vigasztaltak, hogy van akinél fél évet bír ki egy turbó, van, akinél 1 évet. Hát mondom az király ahhoz képest amennyibe kerül. És mentem vele vagy 4-5000 km-t, fél év alatt....áá mindegy. Csak a dízelt már egy életre megutáltam. Mindig van vele valami baj. Vagy ez, vagy az. Eddig benzineseim voltak, azokat imádtam és sose volt velük semmi. Bár, a mostanit is szeretem...amikor jó :D:D
Előzmény: gergelytds (4535)
gergelytds Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4535

Sajna, így lehet megutálni (bármilyen) típust. Pedíg nagy valószínűség szerint valami kontár áldozata lehetsz (vagy vmi olyan egetverő hülye hiba van, ami tényleg senkinek sem jutott az eszébe). Egy biztos: ilyet még sosem hallottam...

 

Előzmény: jblgti38 (4534)
jblgti38 Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4534
Ezt mondom én is...hogy valami gáz lehet vele.
De átnézte ezt már több nagy guru is, aztán "aszonták", hogy minden oké...
Ezzel a turbóval fél évet ha mentem, azt ez is búg már :( A tengely ki-be irányban jár benne... Hogy mi lehet a nyűgje nem tudom. Pedig már mindent kicseréltem az autóban szinte.
Előzmény: gergelytds (4533)
gergelytds Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4533
Valami gyíkja van annak... el van dugulva az olajcső, vagy mittomén. De ennek tuti nem szabadna így lennie.
Előzmény: jblgti38 (4532)
jblgti38 Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4532
Köszi:) Már írt, elvileg hétfőn közöl egy árat.

Kartergáz-szűrőt is cseréltem, egyszer, mikor megvettem (13000 km-rel ezelőtt), majd, mikor beszart az első turbó, az olajcserénél, és most, amikor valami fura kékes füst jött belőle.
Úgyhogy ez megvolt már :) Nem tudom mi lehet... Pedig nem is csippes. Hidegen nem hajtom, leállítás előtt meg járatni szoktam. Figyelek rá, de valamiért mégis....
Előzmény: BMWFUN (4531)
BMWFUN Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4531
A turbót rendesen tényleg nem lehet felújítani. Atitdi vagy itt az E39-en majd ajánl neked jó áron garival gyárival egyező Garret-t... Keresd őt!
Ha így lefordulnak,érdemes lenne kartergáz szűrőt cserélned, mert többször olvastam, hogy behányhat tőle a csiga, ha kukás a szűrő, amit minden 2. olajcserénél illik cserélni. Szerencséseknek elmegy 150 000-et is vele, de nem egészséges.
Előzmény: jblgti38 (4529)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4530
muszáj volt, mert ez itt az e28é....
Előzmény: Vojnó (4523)
jblgti38 Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4529
Sziasztok!

Segítséget kérnék...E 39 525D M-packettem van, 2003-as. A szemem fénye...Gyönyörű, makulátlan, de mióta megvettem, csak költök rá. Pedig nem is mentem vele túl sokat, és vásárlás előtt több, mint 40 közül választottam ki.
A bajom, hogy turbót keresek hozzá. Eléggé körbejártam már ezt a témát, mert ez már a második, ami tönkremegy benne. Minden turbó javító szakember csóválja a fejét, hogy a bmw-s turbókat(legalábbis ezt, garrett gt 2052) nem tudja megcsinálni, tehát felújítás nuku. Vagy felújítják 130-ért csak nem adnak rá egy perc garit sem, mert csak kókányolni tudják. Így mindig marad, hogy vegyek másikat, újat vagy használtat. De az meg nem nagyon van.
Már gondoltam arra is, hogy veszek egy sima ilyen 2052-est(felébe, harmadába kerül, mint a bmw-re gyártott), és átalakíttatom a felfogatását olyanra, hogy felmenjen az enyémre.

Nem tudna valaki segíteni, hogy kinek van itt esetleg a fórumosok között eladó?
Vagy mit lehetne ezzel tenni?

Köszönöm előre is!!!!

Jani
jmos Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4528

Hálás köszönet!

Akkor:

1. Tankba belenézni

2. Megnézni nyom-e nyálat

Előzmény: Vojnó (4527)
Vojnó Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4527
Beindulás után, ha nem megfelelő a porlasztási kép, hőmérséklet, kompresszió vagy ezek mind egyszerre akkor simán lehet ilyen.
Az indítást követő relé kattanás az izzítás végét jelentheti, bár nem hiszem hogy hallani, hacsak nem keresed.
Szóval érdemes kivenni minden izzítót és letesztelni (vigyázat égésveszély) 4sec alatt izzania kell a végének!

1. benzinesnél konkrétan nem is indul, de dízelnél is megkeserítő ha lelevegősödik.
Azért utal mert ha van egy lukas "csöved" (jelen esetben a tankba van ez a szakasz a szivattyú tetejéről a tank kivezetéséig bárhol) és az szivattyú keveset vagy egyáltalán nem tol nyálat, akkor az adagolóban lévő szivattyú (ami erősebb is lehet) a lukas résznél levegőt szív mert az egyszerűbb mint nyálat szívnia.
Ez akkor lehetséges, ha a hibás szakasz már nincs gázolaj szint alatt, hanem felett, gyakorlatilag a levegős részre esik.

2. 23. biztosítés elől és arra tápot adva a motortérbe a gázolaj csövet megbontva jönnie kell a nyálnak. Nem nagy nyomáson, de jelentős mennyiségben.
Előzmény: jmos (4525)
jmos Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4526

Következő dolog történt: nekiálltam hátul a sárvédőnél kiflexelni az apró rozsdapúpokat. No szerintetek mi volt alatta???

 

Rozsdás lemezen centi (szó szerint) vastag gitt!

Persze tenyérnyi lyuk lett belőle. Passziválóval (Korant) lekezeltem, most jó, de meg kell csinál(tat)ni. Már bánom hogy a MÉH-be vittem a donor sárvédőit...

 

Kérdésem: Van esetleg valakinek bontásból rozsdamentes sárvédő?

Vagy

Érdemes boltban keresni javítóelemet?

Ha igen, hol?

 

(bocs, karosszériaügyben legalább olyan tájékozott vagyok mint dízelügyben :-) )

jmos Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4525

Nekem is dadog hidegben pár másodpercig: úgy értem kihagy 1-et 1-et. Érdekes, hogy egy relé kattan, utánna már szépen jár. Biztos csak véletlen egybeesés - nem tudom az a relé mi lehet.

 

Viszont: írtátok, hogy a kis benzinszintnél történő levegősödés AC hibára utal.

Ami eszembe jutott:

1. Kicsit gázolajszag is van indítás környékén. Talán leálláskor is, de útközben nem. Nem látok folyást sem. Nem lehet ott még valami levegősödés inkább?

 

2. Hogyan tudnám kipróbálni az AC-t? Másként kérdem: ki tudom otthon próbálni nyomásmérő nélkül?

Előzmény: 525tdss (4512)
jmos Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4524
Biztosításfüggő, nálam külön kellett volna érte fizetni.
Előzmény: obor zil (4522)
Vojnó Creative Commons License 2009.10.22 0 0 4523
mi lenne ha te abba a kocsiba többé nem ülnél bele, max a bal1 kivételéve bármelyik más ülésbe? :o))))))
Előzmény: Törölt nick (4517)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!