Ismertem off konyhagépekkel foglalkozó értékesítőt aki: Egy nap egy rozzant külsejű de azért tiszta, csak túl egyszerű és szerencsétlenül kinéző korosodó ember betévedt a márkaszervízbe egy ősöreg robotgéppel. Megtudta, hogy tudnak aékatrészt, de olcsóbb egy újat vennie. Mire megköszönte és felment a mintaterembe. Na akkor ez az értékesítő emberként megkérdezte mit szeretne? Elmesélte hogyan járt, elbeszélgettek... ...1,5 milliót hagyott ott ezekután, ezelött kb, 10 éve! Ja és valszeg roszabb anyagi helyzetünek tűnt mit akár egy pizzafuti! Bocsi :)
A múlt héten véletlenül bent voltam a Webasztónál a Szent László úton. A következő esett meg velem. Amíg vártam, hogy kifizessék a pizzát, egy munkaruhás embertől érdeklődtem a szerkezetek felől. Egyszer csak egy ürge kérdőre vonja az engem útba igazítót, hogy milyen jogon világosít fel engem és hogy az ő ügyfele vagyok-e, miért foglalkozik velem. Majd miután megtudta, hogy én csak egy pizzafutár vagyok, gúnyosan felszólította, hogy akkor adjon el nekem két kályhát és ezután kiment az épületből. Mint késöbb kiderült, az a munkaruhás ember nem a céghez tartozik, de szívesen adott felvilágosítást, míg az ott dolgozó paraszt lenézve anyagi helyzetem, semmibe vett. Ezek után, ha lesz is pénzem, itt biztosan nem fogom elkölteni és senkinek sem ajánlom.
Amit állítanak nem értem, de az árakat nem kell ecsetelned! :o) Szerintem ehhez csak újra kéne programozni álltalánosra, persze nem 60-70k-ért mert az több mint rablás! De üzlet... veréb, lószar! Nekem ezek jutnak eszembe és hogy az a fránya pénz, az hiányzik mindíg mindenkinek!
Ezek a gépek gyárilag voltak autókba beszerelve. A szakszervízben (mindkét gyártónál) azt mondták, hogy a gyárilag beszerelt fűtéseknek meg van babrálva a vezérlőjük, hogy csak a saját környezetükben tudjanak működni. Megoldásként javasolták a vezérlőnek a cseréjét. A WEBASTO-é 62500 Ft. az EBERSPÄCHER-é 74000 Ft. Szerintem az EBERSPÄCHER-t csináltatom meg, mert ahhoz nem kell más, viszont a WEBASTO-hoz még kell egy pumpa 22000 Ft,-ért. JÓ MI???
Bocsánat, a dizelhez tényleg nincs külön adagoló pumpa, de nem min1 hova és hogyan kötöd az üzemanyagellátó csövet! Nézd meg a másodiknak küldött linket/doksit alaposan!
Nem láttam a kütyüt, de az Eberspächer D5WSC is külön ellátott adagolópumpával van megtáplálva, enélkül nem is működhet! Ha jó a tipus, akkor itt találsz leírást hozzá és ha nem tudnál németül akkor a "dosierpumpe" szavaknál 5 oldal 8-as kép, de az első oldalon is jól kivehető a 8-as számu pumpa! Mi alapján mondták hogy rossz a vezérlő, mert tudtommal ha van órád hozzá, azzal le lehet kérni a kibakódját, de valahogy le is tudod villogtatni vele Ahol a leírást találod nézz utána a többinek! Én megpróbálnám feléleszteni, de ha ad egy webastót az se gond, viszont akkor azt mérlegeld melyik felel meg jobban a beszerelendő kocsiba, vagy melyiknek használhatóbb számodra a funkciói!
A lényeg, hogy szereztem egy Eberspächer D5WSC kütyüt, amiben benne van a víz keringtető sz. és az üzemanyag pumpa. Tehát csak bekéne kötni a vízkörbe és bele kéne dugni egy csövet ahonnan gázolajat tud szívni. Nem kell hozzá semmi más kiegészítő!! A gond csak az hogy a gép nem működik. Azt mondták a szervizben, hogy lehet hogy a vezérlője rossz, ami 74000. Akitől szereztem, azt mondta, hogy kicseréli egy Webasto Thermo Top E-re. Azért kérdezgettem erről a készülékről, hogy megtudjam mi kell még hozzá. Ezek szerint még kell vennem egy pumpát sok ezerért.
Na inne értem mi a kérdés valódi lényege! Milyen készüléket akarsz bekötni? Rákötheted az üa. szűrőnél is de vedd figyelembe, hogy a tankba lévő (vagy legalább is az üa. szűrő elött) szokott lenni egy segéd szivattyú, ez valamekkora nymást végez előre és bár ez abban az esetben nem üzemel amikor az állófűtést használni akarod de gondot okozhat! Amúgy a kályha pumpa egyben egy adagoló elem is! (nem motoros pumpa ez) Ha megy a motor meg kell oldani hogy ne jusson gázolaj (főleg ne nyomással) a kályhába! Amikor meg nem megy át kel jusson a gázolaj a csöveken és a pumpán, ami nem ks ellenállásba is ütközhet! Ja és ne vegyük figyelmen kívül, hogy van olyan eset is amikor nem csak álló motornál működhet egy kályha, hanem járó motornál is, mint a "nagy motorú" dizel jármüvek esetében széria a kiegészítő motormelegítés, mert köztudottan nehezen melegszik fel a korszerű dizel, de mindenki azt várja tőle hogy beül és nyomja neki mint süket az ólajót, aztán meg milyen szar egy drága szerkezet mert tönkre megy a motor + ez az és nem is olcsóbb egy dizel! Hosszútávon persze ezt már legtöbszőr nem az első tulaj veszi észre!... Van még egy extrém de még is megfontolandó eset. Ha az előre menő üa vezetékről veszed az üzemanyagot akkor lehet olyan eset is, hogy nagyon kevés van a tankba, de már nem tankolnál csak másnap reggel. Bár a fogyasztásuk fél vagy 1 deciben mérhető alkalmanként, de simán elérhető az a szint a tankba amitől a motort bár meleg de beindítani nem lehet, vagy a kapu után leállsz! Ezért az ötlet úgy szól hogy a visszatérő vezetékből csatold le a kályha részére az üa. ellátást, viszont meg kell nézni, hogy a tankba hová ér a visszatérő cső, mert élltalában az a tank tetejében végződik. Erre egy csővel vissza célszeű vinni a üa. segédszivattyú szívó szintje fölé valamivel.
Azért én ponosításként visszakérdznék: A készülékben vagy a beszerelő csomagban? Mert az üa. pompa az általában a tank közelében van és onnan nyomja a cuccot! Persze lehet előre is rakni, csak nem tudom mit kezd a tankba lévő elektromos pumpával! Ebből adódóan minden esetben külön üa. vezetéken oldják meg és mivel ez a pumpa végzi az adagolást ezért nem igazán egy szívó pumpáról beszáéünk, gondolom ezért is van külön! Ezt így látom a BBW-DBW és a Termo Top esetében is! Tehát ennek ismeretében nem a észülékben foglal helyet, de a készülék része!