Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 2022.08.16 -1 2 42707

A Marson fogják használni, ott nincs jogi akadálya :-)

Előzmény: DonQuijote (42705)
toromon36 Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42706

Level7, 5 az ember +2 az autó. 

Előzmény: DonQuijote (42705)
DonQuijote Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42705

Ja bocs, erről lemaradtam. Gondolom amikor az a Level 5 aktív, jogilag a Tesla felel mindenért, amit a jármű csinál, pont úgy ahogy a Mercedes amikor az ő Level 3-as rendszerük aktív.

 

Vagy mégsem?

Előzmény: Future 184 (42704)
Future 184 Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42704

Level 5 van a Teslának.

Előzmény: DonQuijote (42703)
DonQuijote Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42703

Miért, a Tesla Level 3 rendszere hol működik?

Előzmény: Future 184 (42702)
Future 184 Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42702

Csak autópályán, csak 60 alatt, a kettő gyakorlatilag üti egymást, ergo egy vicc.

Előzmény: Future 184 (42701)
Future 184 Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42701

Az viccnek is rossz.

Előzmény: DonQuijote (42700)
DonQuijote Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42700

Biztos, hogy első? Mintha a Mercedes már árulná a Level 3-at...

Előzmény: Future 184 (42697)
Future 184 Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42699

Féláron dolgozik, az utópiával nem rendelkező USA versenytársaihoz képest, akik csak a korrupciót gerjesztik.

Előzmény: mica-r (42698)
mica-r Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42698

Nem spórol az semmit, baxxa el a pénzt utópiára. 

Előzmény: Future 184 (42696)
Future 184 Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42697

A világelső, akkor is első marad, ha késik, saját magához képest, lásd a Teslát.

Előzmény: FRANKYE (42695)
Future 184 Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42696

Látszik, fogalmad sincs a témáról, a Spacex spórol az USA adófizetőknek nem keveset, viszont a politika bukik rajtuk, mert nincs zsíros lobbi az irányukból.A Marsra önerőből mennek majd, már ma is megvan a fedezete, és ez csak több lesz az idő múlásával, a politika legfeljebb majd azért fog némi támogatást adni, hogy a dicsőségből részesüljenek, de nem biztos, hogy lesz rá igény, a Spacex-nél.

Előzmény: mica-r (42692)
FRANKYE Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42695

Nem 2020 volt a céldátum? 

Covid közbejött OK. DE most már csipkedhetné magát Musk e témában. :) 

Előzmény: Future 184 (42684)
mica-r Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42694

Mindegy, van rá pénzük. Legfeljebb nem lesz nagy biznisz.

Előzmény: vaporyebirjó zabsztarjára (42691)
Future 184 Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42693

Az majd a Teslának, és az ide települő kínai autógyáraknak fog bedolgozni, meg az életben maradó európaiaknak, akik nem lesznek sokan. Talán a prémium szegmens túlélheti, de lehet, hogy lesz egy kínai tulajdonosuk.

Előzmény: vaporyebirjó zabsztarjára (42691)
mica-r Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42692

Egy időben támogatták. Ez van. Nem éri meg a Marsra menni valószínűleg. Valójában a Holdra sem volt érdemes, csak pörgették a versenyt.

Értelmesebb dolgokra kell költeni.

Előzmény: Future 184 (42690)
vaporyebirjó zabsztarjára Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42691

na de minek jön ide egy kínai cég, ha európa pár hónapon belül összeomlik? nem lesz aki vegye az autót

Előzmény: Future 184 (42682)
Future 184 Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42690

Az állam hátráltatja őket, sok az irigye és ellenlábasa az USA-ban, mert egy csomó politika finanszírozó céget fognak becsődöltetni, vagy ellehetetleníteni, a médiában reklámozókról nem is beszélve, ezért van rossz hírük a médiában, mert a média félti a bevételeit.

Előzmény: mica-r (42686)
Future 184 Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42689

Lesz, az már a célegyenesben van.

Előzmény: mica-r (42687)
toromon36 Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42688

Azt az önvezetőt nem Musk gyártotta. :D

Előzmény: mica-r (42686)
mica-r Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42687

Önvezető lesz? 

Azzal is adósunk még.

Előzmény: Future 184 (42684)
mica-r Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42686

Egyenlőre a híd alá beakadt a rakéta, kicsit csúsznak a kisérletek :-)

 

Előzmény: Future 184 (42684)
toromon36 Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42685

Küldeni bárhova elküldhet, mikor visz? ;)

Előzmény: FRANKYE (42683)
Future 184 Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42684

Ha élsz még pár évig, magad is megláthatod.

Előzmény: FRANKYE (42683)
FRANKYE Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42683

Musk mikor küld embert a Marsra? 

Előzmény: Future 184 (42679)
Future 184 Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42682

https://e-cars.hu/2022/08/15/a-nio-most-fogja-rarugni-az-ajtot-europara/

 

Európa bajban lesz, ha az autóipart is elbukja.

Future 184 Creative Commons License 2022.08.16 -1 0 42681

Neked az EV sem volt reális, ma meg milliószám veszik az emberek, és vennének sokkal többet is.

Előzmény: mica-r (42680)
mica-r Creative Commons License 2022.08.15 -1 0 42680

Előre a megfizethető közlekedésért, hozzunk kobsltot más bolygóról. Reális forgatókönyvnek tűnik :-)

Előzmény: Future 184 (42679)
Future 184 Creative Commons License 2022.08.15 -2 0 42679

Elárulok egy titkot, minden véges mennyiségben van a bolygón, az olaj is, de lesz aki más bolygókat is képes lesz bevonni a termelési láncba, és lesz aki nem.

Előzmény: sr1 (42678)
sr1 Creative Commons License 2022.08.15 -1 0 42678

A lítium véges mennyiségbe van a bolygónkon. Dél Amerikába van a legtöbb, de a lakósók lázadoznak, mert tönkrevágja a környezetet a bányászata és a kivonása a kőzetekből. Talán 750% drágult 10 év alatt.

Az akku gyártás alternatív technológiája nem akar megérkezni. 

 

Szerinted egyeltalán meg akarják előzni őket?

Belenéztem az 2020-2022-as hibrid hajtások (e-CVT) műszaki részleteibe.  Ki gyártja őket? A ZF és az Aisin. Meg vagyok győződve, hogy közösen fejlesztik ezeket a hajtásrendszereket. A ZF egy német cég. 

 

Mérnöki szempontból érdekes megoldások, egy nehéz és nagy autóba, elég egy kisebb nyomatékú belsőégésű, egy egyszerű tárcsás tengelykapcsolóval, a lineáris nyomatékváltoztatást egy kisebb villanymotor szögsebességének a változtatása intézi el, a plusz nyomatékot a kimenő tengelyen egy erősebb motor (minkét motor tud generátor üzemmódba is működni).  Hátramenethez, megfordítják a kisebb motor forgási irányát, zseniális. 

A lényeg az, hogy mindig rendelkezésre álljon valamennyi áram. 

A párhuzamos elrendezése a két villanymotornak és a bolygóműveknek (amiket mágneses tengelykapcsolók nélkül szerelnek be), egy kompakt és kis súlyú nyomatékváltót eredményez. Létezik több nyomatékosztályú- kisebb és nagyobb autónak, a mechanikai alkatrészek majdnem egyformák, csak a villanymotorok tekercselését változtatják, így ugyanakkora átmérőjű, de magasabb motorokat használnak, ami egy kicsit megnöveli a ház hosszát.  

 

A 2.5 literes, 4 hengeres Atkinson ciklusos szívó benzines hibridek, a 4x4-es  Lexus és RAV4-es SUV-ok (ebből van koreai, Ford, VW, Peugeot, stb,   is, egy része csak az amerikai piacon forgalmazott), jól is mennek. Ez egy elég fontos piaci szempont.    

           

   

 

 

  

Előzmény: Future 184 (42677)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!