Olyan fizetős rendszert nem lehet kitalálni, ami igazságos és mindenkinek megfelel. Talán ha minden ingyen lenne, de abba is sokan belekötnének, mert akkor a forgalom nem terelődne célzottan. Ráadásul akkor ki fizetne az építésért? A külföldiek is ingyen használhatnák?
A mostani rendszer meg túl bonyolult, túl sok féle a matrica, és keverednek a fizetős és ingyenes szakaszok. De némi finomítással majd kiderül, hogy a többség számára elfogadható, mégis lesz, aki lármázni fog, mert neki nem. Akkor csak azt mondhatjuk neki: így jártál, kispajtás!
Felőlem akkor lehetne minden útra ennyi, a műszaki vizsgakor leolvasnák a km órát, aztán adnának egy csekket. Ja, hogy ez nem hiteles, mert a végén sokan kapnának vissza pénzt.
Az ilyen részeiben kész szakaszokra az lenne az igazságos ha nem rónának ki sarcot. Ha mégis, akkor ugyan miért ne lehetne differenciálni és teszem azt azt mondani hogy az M86-os éves matrica pl 2199 Ft? Vagy bármely más megyei cetli is érvényes rá?
Nem feltétlenül ezek a tuti megoldások de szerintem már ezzel többet ötleteltem fél percben, mint a komplett NFM az előkészítés során.
50 as sok lenne, a magyar keresetekhez viszonyitva, de 25 ft korul realis lenne. De ismetlem, ahhoz olyan be es kileptetos rendszert kene kiepiteni, amire szerintem nincs meg a penz.
Ok, ez igaz. De akkor csak ugy lehetne igazsagos, mint az olaszoknal. Ahany km, annyit fizetsz. De ezt a be es kileptetos kapurendszert kiepiten, hatalmas penzbe kerulne.
A matricás rendszer sosem lesz "tökéletesen igazságos". Az eddigi se volt az.
Az igazságos a kilométer alapú lenne, az meg jóval drágább lenne mindenkinek (trollok kedvéért: valójában nem mindenkinek, aki pl évente egyszer kimegy a hungaroringre/teszkóba, annak nyilván olcsóbb lenne).
Nem töléletesen igazságos ez a megyei matricarendszer, Vas megyében 15 km út használaltáért kérnek 5000 forintot, Pest megyében meg kb 300 km útért ugyanannyit.
Kaposvár elkerülőre pont a gyér forgalom miatt volt értelmetlen autóutat építeni. Mi pénz volt az a rengeteg külön szintű útkereszteződés? Simán csak építeni kellett volna egy elkerülő főutat. Plusz akkor most ez a szél is ki lenne fogva a vitorlából...
Az nem gyorsforgalmi, csak a köznyelv hívja így régről. A neve: Ferihegyi repülőtérre vezető út, és főút. Tehát nem fizetős. A 400-as - 4-es út kereszteződésétől fizetős kifelé (Shell kúttól), ezt akarják módosítani úgy (vagyis nem akarják, de kénytelenek, mert nincs más út oda), hogy a 2-es terminál lehajtóig legyen ingyenes, és utána maradjon fizetős. Tehát a reptérig ne kelljen fizetni. Jelenleg a 400-as - 4-es kereszteződéstől kifelé fizetős. Változás kb. január végén várható.
Viszont ide a rozsdás bökőt, hogy akik az NFM-ben ezt betették fizetősnek, azoknak államtitkártól Mancikáig bezárólag fingjuk sincs, hogy ez egy 2*1 sávos út.
Emelt szintű főút, de sok helyen ehhez elég az, hogy nincs zebra meg bekötő út, meg buszmegálló. Van viszont 1 sáv, előzni tilos, 90-es tábla. Erre írtam, hogy egy autóútnak 2x2 sávval kellene kezdődnie, a többi apróság jönne utána. De hát mennyivel jobban mutat a statisztikában, hogy idén is átadtunk 50 km autóutat...
vagy inkább a fejekben kellene rendet tenni: az autóút nem egy kicsi autópálya, hanem egy "emelt szintű főút".
Persze a fizetőssé tétel, inkább ez előbbit erősíti a fejekben...
A cikkben említett körforgalmas megoldást kitaláló gondolom még nem járt a Nagyvárad elkerülőn, ahol hasonlóval próbálkoztak... Eredmény: sokan inkább mennek a városon keresztül (pedig ingyenes az elkerülő)...
Szerintem egy autóútnak egyik legfontosabb feltételének kellene lennie, hogy minimum 2x2 sávos, fizikai elválasztással. Az 1 sávnak nem szabadna autóútnak lennie, hiába nincs rajta zebra, bekötőút. Főleg nem kilométer hosszú záróvonallal.
Nem lesz az, mert eddig csak a régi 8-ast szélesítették, pár elkerülőt építettek. Akkor lenne az, ha nem a 8-ast szélesítették volna, hanem egy teljesen új utat volna építenek mellé.
A másodikban nincs, mert sok helyen záróvonal van (nem kanyarban), előzni tilos, 90-es korlátozás, azaz gyakorlati szempontból egyáltalán nem autóút színvonal, hanem egy záróvonallal lassított főút.