Keresés

Részletes keresés

Ugrik.Borbála Creative Commons License 2015.01.19 0 0 6974

Mióta meghalt Mátyás király, oda az igazság :)

Olyan fizetős rendszert nem lehet kitalálni, ami igazságos és mindenkinek megfelel. Talán ha minden ingyen lenne, de abba is sokan belekötnének, mert akkor a forgalom nem terelődne célzottan. Ráadásul akkor ki fizetne az építésért? A külföldiek is ingyen használhatnák?

A mostani rendszer meg túl bonyolult, túl sok féle a matrica, és keverednek a fizetős és ingyenes szakaszok. De némi finomítással majd kiderül, hogy a többség számára elfogadható, mégis lesz, aki lármázni fog, mert neki nem. Akkor csak azt mondhatjuk neki: így jártál, kispajtás!

Előzmény: Anakin a sith (6971)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.19 0 0 6973

Felőlem akkor lehetne minden útra ennyi, a műszaki vizsgakor leolvasnák a km órát, aztán adnának egy csekket. Ja, hogy ez nem hiteles, mert a végén sokan kapnának vissza pénzt.

Előzmény: Anakin a sith (6971)
Traubi Creative Commons License 2015.01.19 0 0 6972

Az ilyen részeiben kész szakaszokra az lenne az igazságos ha nem rónának ki sarcot. Ha mégis, akkor ugyan miért ne lehetne differenciálni és teszem azt azt mondani hogy az M86-os éves matrica pl 2199 Ft? Vagy bármely más megyei cetli is érvényes rá?

Nem feltétlenül ezek a tuti megoldások de szerintem már ezzel többet ötleteltem fél percben, mint a komplett NFM az előkészítés során.

Előzmény: Anakin a sith (6967)
Anakin a sith Creative Commons License 2015.01.19 0 0 6971

50 as sok lenne, a magyar keresetekhez viszonyitva, de 25 ft korul realis lenne. De ismetlem, ahhoz olyan be es kileptetos rendszert kene kiepiteni, amire szerintem nincs meg a penz.

Előzmény: Pöröly Tibi (6970)
Pöröly Tibi Creative Commons License 2015.01.19 0 0 6970

Az 1Ft./kilométer méltányos annyiban, hogy használatarányos, de inkább az olcsóság a fő jellemzője.

 

Egy kilométer autózás 150-200 forintba kerül.

 

Ehhez képest egy rendes útdíj 50 forint környékén lenne kilométerenként.

 

Én ezt támogatnám is!

 

Persze a fuvarozók többet fizetnének.

 

Előzmény: Törölt nick (6969)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.19 0 0 6969

1 Ft/km! Méltányos!

Előzmény: pirosalmabumm (6965)
Anakin a sith Creative Commons License 2015.01.19 0 0 6968

Az biztos, meg azt kiepiteni.....

Előzmény: pirosalmabumm (6965)
Anakin a sith Creative Commons License 2015.01.19 0 0 6967

Ok, ez igaz. De akkor csak ugy lehetne igazsagos, mint az olaszoknal. Ahany km, annyit fizetsz. De ezt a be es kileptetos kapurendszert kiepiten, hatalmas penzbe kerulne. 

Előzmény: Traubi (6966)
Traubi Creative Commons License 2015.01.19 0 0 6966

Amit mondasz az inkább azzal lenne párhuzamos, ha azt írta volna, hogy 5-5 ezer Ft mindkét helyen, holott Pest megyében dupla akkorák a fizetések.

A Vas megyeiben az a szopatás már önmagában is, hogy egy rövidke, semmire rá nem csatlakozó szakaszra vetetik meg.

Előzmény: Anakin a sith (6964)
pirosalmabumm Creative Commons License 2015.01.19 0 0 6965

A matricás rendszer sosem lesz "tökéletesen igazságos". Az eddigi se volt az.

 

Az igazságos a kilométer alapú lenne, az meg jóval drágább lenne mindenkinek (trollok kedvéért: valójában nem mindenkinek, aki pl évente egyszer kimegy a hungaroringre/teszkóba, annak nyilván olcsóbb lenne).

Előzmény: pert2 (6963)
Anakin a sith Creative Commons License 2015.01.19 0 0 6964

Ezt nem lehet igy nezni. Akkor az sem igazsagos, hogy egy ugyanakkora lakas pest megyeben 5 X annyiba kerul, mint vas megyeben. Meg sok minden mas is. 

Előzmény: pert2 (6963)
pert2 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 6963

Nem töléletesen igazságos ez a megyei matricarendszer, Vas megyében 15 km út használaltáért kérnek 5000 forintot, Pest megyében meg kb 300 km útért ugyanannyit.

bassus Creative Commons License 2015.01.18 0 0 6962

az nem gyorsforgalmi.?

ici-pici KRESZ

 autópályát, autóutat és alacsonyabb besorolást ismer

 

Előzmény: bean (6961)
bean Creative Commons License 2015.01.18 0 0 6961

Köszönöm. A neve tévesztett meg, ezek szerint az nem gyorsforgalmi.

Előzmény: pirosalmabumm (6953)
aptohu Creative Commons License 2015.01.18 0 0 6960

Az M2-ben egyet értünk. Végre valamiben...

Vagy pl. M15.

Előzmény: pirosalmabumm (6954)
aptohu Creative Commons License 2015.01.18 0 0 6959

Kaposvár elkerülőre pont a gyér forgalom miatt volt értelmetlen autóutat építeni. Mi pénz volt az a rengeteg külön szintű útkereszteződés? Simán csak építeni kellett volna egy elkerülő főutat. Plusz akkor most ez a szél is ki lenne fogva a vitorlából...

Előzmény: pirosalmabumm (6954)
aptohu Creative Commons License 2015.01.18 0 0 6958

Az nem gyorsforgalmi, csak a köznyelv hívja így régről. A neve: Ferihegyi repülőtérre vezető út, és főút. Tehát nem fizetős. A 400-as - 4-es út kereszteződésétől fizetős kifelé (Shell kúttól), ezt akarják módosítani úgy (vagyis nem akarják, de kénytelenek, mert nincs más út oda), hogy a 2-es terminál lehajtóig legyen ingyenes, és utána maradjon fizetős. Tehát a reptérig ne kelljen fizetni. Jelenleg a 400-as - 4-es kereszteződéstől kifelé fizetős. Változás kb. január végén várható.

Előzmény: bean (6952)
Traubi Creative Commons License 2015.01.18 0 0 6957

Viszont ide a rozsdás bökőt, hogy akik az NFM-ben ezt betették fizetősnek, azoknak államtitkártól Mancikáig bezárólag fingjuk sincs, hogy ez egy 2*1 sávos út.

Előzmény: pirosalmabumm (6954)
aptohu Creative Commons License 2015.01.18 0 0 6956

Emelt szintű főút, de sok helyen ehhez elég az, hogy nincs zebra meg bekötő út, meg buszmegálló. Van viszont 1 sáv, előzni tilos, 90-es tábla. Erre írtam, hogy egy autóútnak 2x2 sávval kellene kezdődnie, a többi apróság jönne utána. De hát mennyivel jobban mutat a statisztikában, hogy idén is átadtunk 50 km autóutat...

Előzmény: pirosalmabumm (6951)
aptohu Creative Commons License 2015.01.18 0 0 6955

Azért mennek a városon keresztül, mert:

- a teherautók az elkerülőre vannak kényszerítve, előzni meg nem nagyon lehet

- vasúti átjáró van, gyakran hosszú sorompózárással

- kurva szar az út (a városon keresztül se matyóhímzés, de azért a szarnak is vannak fokozatai)

Előzmény: pirosalmabumm (6951)
pirosalmabumm Creative Commons License 2015.01.18 0 0 6954

Nem rossz dolog a 2x1-es autóút, csak tudni kell hol van a helye.

És az nem ott van, ahol az M2 fut, hiszen annak a forgalma magasabb mint jópár autópályánké...

Egy Kaposvár elkerülőnek szerintem tökéletesen elég.

Előzmény: aptohu (6950)
pirosalmabumm Creative Commons License 2015.01.18 0 0 6953

az soha nem is volt fizetős, csak a köznyelv hívja "ferihegyi gyorsforgalminak", valójában egy sima főút...

Előzmény: bean (6952)
bean Creative Commons License 2015.01.18 0 0 6952

Ami a Gyömrői mellett fut, néhány helyen kétoldalt falak szegélyezik.

 

A törvény szerint a gyorsforgalmi utakra kell. Tehát, ha meg is szüntetik az utolsó 400 méter fizetős jellegét, akkor is csak a Gyömrői ingyenes?

Előzmény: aptohu (6938)
pirosalmabumm Creative Commons License 2015.01.18 0 0 6951

vagy inkább a fejekben kellene rendet tenni: az autóút nem egy kicsi autópálya, hanem egy "emelt szintű főút".

 

Persze a fizetőssé tétel, inkább ez előbbit erősíti a fejekben...

 

 

A cikkben említett körforgalmas megoldást kitaláló gondolom még nem járt a Nagyvárad elkerülőn, ahol hasonlóval próbálkoztak... Eredmény: sokan inkább mennek a városon keresztül (pedig ingyenes az elkerülő)...

Előzmény: aptohu (6950)
aptohu Creative Commons License 2015.01.18 0 0 6950

Szerintem egy autóútnak egyik legfontosabb feltételének kellene lennie, hogy minimum 2x2 sávos, fizikai elválasztással. Az 1 sávnak nem szabadna autóútnak lennie, hiába nincs rajta zebra, bekötőút. Főleg nem kilométer hosszú záróvonallal.

Előzmény: Traubi (6940)
SchiSa Creative Commons License 2015.01.18 0 0 6949

pentele híd 2 matrica

Előzmény: pirosalmabumm (6947)
aptohu Creative Commons License 2015.01.18 0 0 6948

Nem lesz az, mert eddig csak a régi 8-ast szélesítették, pár elkerülőt építettek. Akkor lenne az, ha nem a 8-ast szélesítették volna, hanem egy teljesen új utat volna építenek mellé.

Előzmény: pirosalmabumm (6943)
pirosalmabumm Creative Commons License 2015.01.18 0 0 6947

a ferihegyi utat készülnek kivonni a fizetés alól ha jól tudom, a hidaknál pedig nincs olyan település ami csak a fizetős szakaszról érhető el.

Előzmény: Traubi (6946)
Traubi Creative Commons License 2015.01.18 0 0 6946

Mint a Duna-hidaknál? Vagy a Ferihegyi útnál?

Előzmény: pirosalmabumm (6943)
aptohu Creative Commons License 2015.01.18 0 0 6945

Az első felében igazad van.

A másodikban nincs, mert sok helyen záróvonal van (nem kanyarban), előzni tilos, 90-es korlátozás, azaz gyakorlati szempontból egyáltalán nem autóút színvonal, hanem egy záróvonallal lassított főút.

Érdekes olvasnivaló:

http://www.mernokkapu.hu/fileok/2/Az_autou-1_m_.pdf

Előzmény: pirosalmabumm (6941)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!