Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ckerti Creative Commons License 2010.06.02 0 0 374

Mivel mégsem lesz 170 lovas DSG-s, összkerekes Yeti, nem megyek.

De csak ezért :-))))

Előzmény: Törölt nick (372)
ckerti Creative Commons License 2010.06.02 0 0 373

A Yeti motorkínálata egyrészt a korszerű 1.4 TSI (90 kW) erőforrással bővül, amely manuális sebességváltón keresztül hajtja az első kerekeket, másrészt a DSG sebességváltóhoz és összkerékhajtáshoz csatlakozó 2.0 CR TDI DPF (103 kW), valamint a manuális váltóművel és összkerékhajtással kapható 2.0 CR TDI DPF/ (125 kW) is szerepel a palettán.

 

Ez nekem azt jelenti, hogy a jelenlegi, konfigurálható motorválaszték az elsőkerekes, manuálváltós 1,4 TSI-vel bővül.

Nincsen szó 170 lovas (125 kW-os) DSG-s, összkerekes Yetiről.

Előzmény: roomi (368)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.02 0 0 372

Azt hittem azt írod, hogy:

 

Köszi, megyek rendelni...:-))

Előzmény: ckerti (371)
ckerti Creative Commons License 2010.06.02 0 0 371
Köszi, megyek olvasni :-)
Előzmény: roomi (370)
roomi Creative Commons License 2010.06.02 0 0 370
Szia.  PorscheM5 hírek rovat.
Előzmény: ckerti (369)
ckerti Creative Commons License 2010.05.31 0 0 369

Hol olvastad?

Előzmény: roomi (368)
roomi Creative Commons License 2010.05.31 0 0 368
A szóbeli híreket ma már olvastam is.  Lesz Yeti 1.4 Tsi 125 le benzines. És állítólag a 2.0 crdi 170 hez rendelhető lesz a DSG. Eddig csak  a 140 eshez volt rendelhető, de  a konfigurátor még nem adja. Lehet   gyűjteni.
ckerti Creative Commons License 2010.05.26 0 0 367
1,2 TSI Yeti tesztje a friss Autó Piacban!
ckerti Creative Commons License 2010.05.22 0 0 366

Tudatmódosító jelzésem már van:

 

 de nem vált be :-))

 

Szili miatt is kell a 4x4, a jó úttörő ott segít, ahol tud, és akkor máris megdupláztam a kihasználtságot, 0,02%-ról 0,04-re :-)))

 

Valóban teljesen felesleges száraz úton, normális vezetéshez a 4x4, de nekem tetszik és álságos dolog a terepjáró forma valódi (na jó kvázi valódi) tudás nélkül.

 

Egy álomba belefér a 4x4 is, a szalonban azért becserélném a panorámatetőre :-)

Előzmény: _Brazil_ (364)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.22 0 0 365

"Jó lenne erre a Yeti, mert tetszik, de nekem a formához tartozik a 4x4 is, bár tudom, hogy a hétköznapokon csak teher, de arra szivesen fizetnék 1 l-t plusszba."

 

Legalább lenne valaki a lakhelyeden, aki kivenné a hajómat és nem a Rav-val kéne állandóan felmászkálni...:-))

Előzmény: ckerti (363)
_Brazil_ Creative Commons License 2010.05.22 0 0 364
Imre barátom, aki megvette tőlem az Octaviát, úgy oldotta meg a fogyasztási problémát, hogy berakatott egy Landi Renzo gázrendszert, ez pont ugyanaz amivel a dualt árulják. Az autó nem megy rosszabbul, a fogyasztás is 8.5 körül van neki gázból, pedig van amikor csak pár km-ekre haszánlja az autót. Igaz, nem egy ideges fajta vezető, ha széthajtaná biztos nem ennyi lenne a fogyasztás.

Most így hajnalok hajnalán nem állok neki kiszámolni, hogy egy Yeti esetén bármikor visszatérül-e fogyasztásban mondjuk a 110 lovas dízel felára , ami nagyjából 900e körül van az 1.2-eshez képest évi kb 20-25e km esetén, de sanszos, hogy nem nagyon. Persze azért más élmény egy nyomatékosabb erőforrás, de ennyivel nem jobb. Na de ha számít a fogyasztás, márpedig eőbb-utóbb még jobban fog számítani, akkor miért fizetnél plusz üzemanyagot olyanért, amit egy évben 2-3 napig (talán?) használnál ki? Akkor mér inkább egy tuatmódosító 4x4 matrica... :))))))))
Előzmény: ckerti (363)
ckerti Creative Commons License 2010.05.21 0 0 363

Betűről betűre egyetértek veled, de valami olyasmire gondoltam, amit a Rinspeed csinált talán a Fiat 500-ból, ahol egy kapcsolóval üzemmódot váltott az autó, ha kellett, akkor ~60 lovas városi éhezőművész volt, ha kellett, akkor 180 lovas "bojrészer" ugyanaz a kocsi.

 

Tudom, ez a tömeggyártásba sosem megy át, csak tetszett.

 

Még van pár szemmpont, ami dönt a motorválasztásnál, és ezek egyike a finanszírozó személye.

Ha más fizeti a beszerzést és más a fogyasztást ill. ha bármelyik eltér a személyemtől, akkor máris mást ad ki a komputer.

 

Tegnapo autóztam 800 kilométert az országban, autópályán, autóúton és mellékutakon vegyesen.

Az Octiban egyedül a magas zajszint zavart, hiányzott a 6. fokozat autópálya tempónál, de azt is észrevettem, hogy még a pályán sem mentem 160-nál gyorsabban (a Bakonyban még 100-al sem :-)), emiatt tehát felesleges a nagyon erős motor, de a fogyasztás fontos lenne, ez a kör közel 1,5 tank benzinbe, ~22 eFt-ba került a 8 literes fogyasztásommal.

 

Ez a durva, ezen kellene faragni.

 

Jó lenne erre a Yeti, mert tetszik, de nekem a formához tartozik a 4x4 is, bár tudom, hogy a hétköznapokon csak teher, de arra szivesen fizetnék 1 l-t plusszba.

 

Előzmény: _Brazil_ (361)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.19 0 0 362
Igen...
Előzmény: Varshi (359)
_Brazil_ Creative Commons License 2010.05.19 0 0 361
"Szóval olyan motor kell, ami hétköznapokon kulturáltan, csendben és takarékosan megy, de ha megőrülsz és nem számít az üzemanyag, akkor letépi a fejed."

Ez ilyen b@szni is meg szűznek is maradni dolog, elég nehezen kivitelezhető, és akkor sem biztos, hogy jó érzés ha sikerül :) Nincs olyan nagy telejsítményű motor ami a hétköznapokban ne zabálna i városi használatban ne kérné el ami neki jár.
A CRTDI az klassz, kultúrált járású, gazdaságos, de az sem jár el 5 literből (kisvárosok közötti oszágúti közlekedés része engem nem érdekel, az nekem nem hétköznapi autózás), viszont ha menni kell tényleg tud. Itt Bp-en az 1.9 TDI is bekéri a 7-8 litert akár, a 2 literes PD nem igazán tud 8 alá menni, igaz egy kis benzineshez képest kevésnek mondható, na de mennyivel kerülnek többe? Aztán ha úgy alakul, mennyivel lesz több a szervízköltség? Sokkal, CR-nél akár kimondottan sokkal többe.
De ilyen szempontból a kisebb benzinesek közül egyik se jó, az 1.4 TSI nem megy rosszul, de fejletépést sosem fog produkálni, az 1.8 TSI az meg tud tolni, cserébe akkor is kér enni bőséggel ha éppen csak lazán tolod a körúti dugót :)
Szóval szerintem el kell dönteni, hogy döngetni akarok mint állat és akkor erőgép, vagy normálisan autózom, és akkor valami racionális választás, ebbe a képbe fér nálam bele az 1.2, 1.4 TSI meg a 100-115 ló körüli bárakármelyik dízel. Szolíd keretek között azért bármelyik elég egy esti csapatásra is ha nagyon rádjön a bojrészerség ;) de hülyegyerekautótásra egyik sem való, az biztos.
És ha meg erőgépet választ az ember, azt élvezni kell, de minden részét, és ne jöjjön a sírás senkitől, hogy jajj luxusadó (bármilyen fasz módon van is most megvalósítva), jajj kötelező (ugyebár most változik), jajj fogyasztás (egy másfél éven belül 450-500 forntos benzin).

Ismétlem magam, de továbbra is azt gondolom, hogy akinek normális, jól használható, praktikus nem ünnepnapi hanem mindennapi használatra való autó kell, annak az 1.2 TSI Yeti jó lesz, vagy ha gyártják és rá tud áldozni még egy kis pénzt, akkot az 1.4 TSI még jobb lesz. Namármost a nem itt fórumozó, hanem csak az autót használó emberek túlnyomó többsége ilyen, elenyésző része küszködik olyanfajta kisebbrendűségi érzéssel aminek megoldására az erős és/vagy nagy autót tartja megfelelőnek.
Előzmény: ckerti (357)
ckerti Creative Commons License 2010.05.19 0 0 360

Ezt mintha már mondtad volna :-))

 

Úgy hallottam lesz 1,4 TSI a Yetiben, az még érdekes alternativa lehet, nem?

Ha már a 2,0 TSI sose kerül bele.

 

Éppen azon gondolkodtam és beszélgettem joemasterral, hogy a következő kocsimnak az Octihoz képest valamiben plusszt kell nyújtania, de nem tudom, melyik a fontosabb.

 

A Superb helykínálatban jobb, de nem az a formai telitalálat és városban (ahol én sokat használom) nem az igazi, oda túl nagy. Motorban a 140 lovas dízel kellene bele, de árban már magasan vagyunk.

 

Az Octavia RS motorerőben nyerő, de helykínálatban nem ad többet és a formát már ismerjük, igaz legalább nem kellene magyarázkodni a nagyszülőknek, hogy miért vettünk új kocsit, elhinnék azt is, hogy csak átfestettük :-) Az ár itt is magas.

 

A Yeti formailag teljesen más, a mérete a városban ideális, a felépítése szintén, csak a hátsó lábtér nem biztos, hogy elég, de 4 személyesként talán az is jó (úgyis csak 4-en vagyunk általában. Motorban viszont min. az 1,4 TSI vagy a 140 lovas dízel kellene ahhoz, hogy ne érezzem visszalépésnek az Octihoz. Legalábbis a katalógusadatok szerint.  Ráadásul a formához nálam a 4x4 is hozzátartozik, de úgy már igen magasan vagyunk árban.

 

Vagyis minden drága, ezért marad az MPI, nem cserélek autót :-(

Előzmény: Törölt nick (358)
Varshi Creative Commons License 2010.05.19 0 0 359
Neked kéziváltós az S2?
Előzmény: Törölt nick (358)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.19 0 0 358

Legyen CR dízel + chip, az legalább nem zabál annyit, mint az 1,8 TSI...

:-))

Előzmény: ckerti (357)
ckerti Creative Commons License 2010.05.19 0 0 357

Valahol a teszt végén írták, hogy a 70-es években megragadt emberek fújolják a Skodát.

Egyetértek a tesztíróval.

 

A kocsi pedig jó és a motor is vállalható, csak ne állna meg, mint a szög, ha mégis gyorsajtani támad kedve az embernek :-)

Az 1,6 MPI-vel is aza a bajom, hogy bizonyos tartományokban erőt mutat, de amikor végre "csapathatsz" egyet, mert éjszakla mész egy kihalt országúton egyedül, akkor felteszi a kezét, és világgá ordítja, hogy "mennék én, de nem bírok jobban, hiába pörgetsz szanaszét!!!"

 

Szóval olyan motor kell, ami hétköznapokon kulturáltan, csendben és takarékosan megy, de ha megőrülsz és nem számít az üzemanyag, akkor letépi a fejed.

 

Erről szólnak a modern turbós benzinesek, nem?

A dízel nagyon jó, erős, nagyot tol, de annál is meg kell tanulni a szűk erős tartományt, nem?

Persze egy DSG-vel azt is könnyebb használni.

 

Akkor legyen DSG-s CR dízel vagy mégis egy kézi váltós, 1,8 TSI?

 

Esetleg fej vagy írás?

 

Hejj, ha már csak ez lenne a dilemma tárgya :-))

Előzmény: _Brazil_ (356)
_Brazil_ Creative Commons License 2010.05.19 0 0 356
Tök fölösleges védeni, nincs vele semmi baj. Azoknak az okosoknak bizonygatni, akik folyamatosan azt mantrázzák, hogy a škoda szar, és még csak meg sem nézik, azoknak tökéletesen értelmetlen, aki ostoba az ostoba.
Még nem vezettem ilyen 1.2 TSI motoros autót, semmilyet se. De ha nagyjából igaz amit mondanak róla, akkor az öreg 1.6 MPI-nél érezhetően jobb (és mivel azzal is lehetett együtt élni, és bárki bármit mond nem kínszenvedésként) ez alapján ha normál használatra kéne autó megvenném ezzel a Yetit. A jelenlegi árazás alapján úgy tűnik, hogya dízel kedvezőbb fogyasztása sosem térül meg egy átlagos autósnak, és egy átlagos autós arra sem veri ki naponta többször, hogy úúúúbazmeg, de jól gyorsul az 200 méterre lévő következő piros lámpáig...

Na, az meg, hogy a cikkek mostanában milyenek a legtöbb online meg offline sajtóban is, ne nagyon vesztegessük a szót, és nem csak az autós újságíróknak kéne észrevenniük, hogy szart csinálnak. Az lehet a legnagyobb baj, hogy észre sem veszik, hogy szart csinálnak. Kedvelem (hm, kedveltem??) a TC-t, de az utóbbi időben jelentős színvonalcsökkenés van, és ezt még a Csikós és néha-néha érdemlegeset író (akkor sem jó mindig...) a Winkler sem tudja ellensúlyozni.
Előzmény: roomi (355)
roomi Creative Commons License 2010.05.19 0 0 355

HI. Elolvastam a TC -t. Kár volt. Nem az autóval volt gond. De azis lehet, hogy én vagyok túl szögletes és egyszerű, mint egy faék. Hogyis mondjam............

Nekem túl modernre sikeredett ez  a cikk. Persze ez az újságirói szabadság. Ennek ellenére értem én mit miért írt az újságíró. Sőt még egy kicsit mintha ,,védte,, is volna a SKODA t.

ckerti Creative Commons License 2010.05.18 0 0 354

Szia!

 

Szerencséd van, mára ígérik a TC-n az 1,2 TSI Yeti tesztjét.

 

Én vezettem már hosszabb úton a szóban forgó Yetit (köszi Oca :-)) és teljesen elégedett voltam.

Amit a KRESZ megenged, azt tudja kényelmesen, igen halkan és -állítólag- jó fogyasztással.

Nem egy vadállat, az aszfaltot nem tépi fel, de nem éreztem visszalépésnek az 1,6 8V Octavia II után, sőt az utazási komfort (főleg a csend a 6. fokozat miatt) autópályatempónál meglepően jobb.

 

Azt mondanám, hogy vállalható autó és a trafipaxokkal zsúfolt utakra jó választás.

 

Ezen az áron amit írtál, egy Ambition még jó is lenne.

Előzmény: roomi (353)
roomi Creative Commons License 2010.05.17 0 0 353

Sziasztok. Mint írtam régebben volt szerencsém ,,tesztvezetni,, a 140 le dízelt és a

160 le benzinest. Minkettő motorral dinamikus volt  a Yeti. De a dízel a gödöllői dombság között még 6.ban visszaváltás nélkül is megnyerő volt. Az 1.2 tsi re azért

kiváncsi lennék. Gondolom nem egy versenyautó, de azért a turbó nyomhat rajta.

Most van egy barnametál 1.2 tsi ambition a porsche budánál. 4.690.000. ezüstsz. tetőléccel és fűthető első üléssel. Gondolkozom a cserén.????????? A felszereltséggel is ki lennék békülve. De azért elgurult  a vitaminjuk 16" könnyűfelni

téligumival 250.000. Mindez természetesen használtban. Szóval mit tud az 1.2 tsi??

a földönjárva.

ckerti Creative Commons License 2010.04.30 0 0 352

Nekem is sok az a 6-6,5, de inkább 7 millió, amire kikalkuláltam a "következő" kocsimat.

 

A használt kocsiktól viszont kicsit félek, mert peches alak vagyok.

 

Az a szerencse, hogy nem égető a kocsikérdés, az O2-m most éri el a 120 ekm-t, de semmi baja.

Remélem, ez így is marad még legalább 3 évig, mert addig elltart a pénzgyűjtögetés, ha ilyenek maradnak az árak.

Előzmény: Gianniz (351)
Gianniz Creative Commons License 2010.04.30 0 0 351
Azért 6-6.5M-ért lehet venni új, vagy minimális futású 2.0 CR TDI-ket, akár experience felszereltséggel is, de én 4-nél többet autóért nem adok. Az O2 RS-t is 3.9-ért vettem 1.5 éve, most sincs 3.3-3.5M alatt, de az új 6.5-8M árról viszont csúnyát bukik az ember 2-3 év alatt. Bőven elég a többi költség is, úgymint tankolás, szerviz, gumik, stb.
Előzmény: ckerti (350)
ckerti Creative Commons License 2010.04.30 0 0 350

Én a pályán 140-15 között járok, valahogy arra áll be a lábam és a kocsi is.

Az 1,6 MPI-nek ~180 a végsebessége, de 160-170-ig van benne csak élet.

Ennél gyorsabban persze nem is mennék, de addig kellene némi élet a kocsiba.

Az 1,2 TSI Yetiben a motor csendessége megdöbbentő volt, a szabályos 130-140-es óraszerinti tempónál is csak suttogott a motor.

Ez imponáló volt.

 

Viszont Yetit én 4x4-ben vennék, pont azért, mert a forma miatt nekem ez hozzá tartozik.

Ahhoz viszont a dízel kell, mert az 1,8 leeszi a gatyámat.

 

A dízel 4x4-et meg nem tudom kifizetni, és 7 millióért már egész tisztességes Superbet vagy RS Octit adnak, tehát nehéz kérdés ez a Yeti kérdés.

Előzmény: Voyage_1 (348)
Gianniz Creative Commons License 2010.04.30 0 0 349
Gratula a gépbez, nekünk Fabia, O2 TFSI, Roomser 1.9 TDI után/mellett egy Yeti lesz a következő, bár csak akkor érdekel majd, ha 3.5-4M között lesz 2 évesen egy 2.0 CR TDI.

A fogyasztás nem rossz a motorhoz képest, bár az 1.8 TSI nem egy takarékgép. Az O2 RS fogyaszt kb. ugyanígy, de azzal nem illik 130-140-el menni pályán, mert ugye akkor minek van:)
Előzmény: Voyage_1 (346)
Voyage_1 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 348

130-140 körül, Németó-ban teszteltük a 150-160-at amit kényelmesen vitt, de ott

már 14-15 körül írt ki pillanatnyi fogyasztásra.

Előzmény: ckerti (347)
ckerti Creative Commons License 2010.04.30 0 0 347

Ez az átlagfogyasztás tényleg jó, a saját 1,6 MPI Octavia II-m is kb. ennyit eszik, de inkább többet, cserében viszont csak 102 lóerő.

 

Autópályán mennyivel jársz?

sebességre gondolok.

Előzmény: Voyage_1 (346)
Voyage_1 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 346

Én itt Bp-n eddig 5-öt láttam. Pont ma reggel egy fehéret.

 

Az enyém lassan eléri a 10e km-t. A tapasztalatom a Yetivel, hogy az 1,8 TSI nagyon-nagyon megy. Az autó nagyon kényelmes, dinamikus, az ülések hosszabb úton is nagyon jók. Velem utazó idősebbek is dícsérték, hogy mennyire kényelmes (a hátsó sor is). Nem olcsó az autó, de szerintem nyújtja azt amit elkérnek érte (összehasonlítva a konkurenciával). Az ülések variálhatóságával meg tényleg hatalmasra nő a pakolásra rendelkezésre álló hely. Az átlagfogyasztás március-április ami tényleg totál vegyes volt városi araszolástól az autópályáig 8,2 liter.

Előzmény: Gianniz (345)
Gianniz Creative Commons License 2010.04.30 0 0 345
Én már láttam jópár nem tesztautót Bp-en magyar rendszámost, az utóbbi hónapokban kb. 5-10-et.
Ausztriában hétvégente 1 nap alatt látok 15-20-at, ott hihetetlenül népszerű, nagyon veszik az osztrákok. Németországban TOP4-ik a SUV kategóriában:

2010 jan-márc:

1. VW Tiguan 7.044
2. BMW X1 5.455
3. Audi Q5 5.119
4. Skoda Yeti 3.027
5. Ford Kuga 2.834
6. BMW X3 2.701
7. MB GLK 2.323
8. BMW X5 2.030

Itt nálunk csóróországban természetesen ritka, de még a Golf6/új Polo/új Fiesta is az, ami mindenhol bestseller, akkor egy drága rétegmodelltől mit várhat az ember.
Előzmény: ckerti (344)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!