Lassan nekünk, a természetet tisztelő és védő túrázóknak (akik nem mellesleg quad-dal járnak) kell szégyenkeznünk : a saját fajtánk miatt.
http://index.hu/politika/bulvar/motbukk1119/
Önszabályozást is végrehajtunk - ha kell, és ha lesz partner benne. Na ehhez várom itten a segítségeket...
de en nem köcsögöztem senkit, fefa. a taplosagotokhoz csak gratulalni tudok. segiteni probaltam es finoman fogalmaztam, cserebe akkora tahosag tort elo beloletek, hogy rettenet.
ekkora vehemenciaval nehez lessz magatok melle allitani barkit is. azt ugye nem tartod szamon, mennyien forditottak hatat nektek? 3-4en elvagytok magatokkal es annyi....
kedves vezeralak
1 egyszeru kerdest tettem fel neked "vezeralak". ez itt nem a te forumod es itt ne fröcsögj rám, sôt a "forumodon" is befejezheted /titek/ a szövegelest. foglalkozzatok magatokkal. En semmit nem ohajtok veletek beszelgetni. Az esz osztast meg te/ti csinaljatok.
koszonom
Áruld már el az itt lévőknek milen quadod van,és mi a véleményed quadosként a mi nem egészen egyszerű helyzetünk javításáról,illetve a mi vágyunkról,amit már évek óta próbálunk megoldani a felsőbb szervekkel!?Írd le kik miatt van ez az áldatlan helyzet,és miért jó nyitott kipufogóval az erdő alján végigszáguldani??
Hivatásos természetvédő vagyok, és túraendurós (650), mint Moha, csak országúti gumival.
2004-ben elkezdtünk egy programot annak érdekében, hogy feltérképezzük, hol vannak azok a területek hazánkban, ahol a természeti értékek károsítása nélkül lehet hódolni az offroad szenvedélynek. (Magyarország katonai és polgári területhasználati térképezése természetvédelmi, környezetvédelmi és vízvédelmi szempontok szerint [1]http://www.otk.hu/cd04/1szek/Tak%E1cs%20Andr%E1s%20Attila.htm) (illusztrált cikk GPS magazin p. 16-18 - III. évf IV. sz. 2004. dec-2005. jan.)
A programot egy kötelező NATO térképmű inspirálta, amit a békeidőben gyakorlatozó haderőknek szánnak (papír és digitális formában 1:50.000 méretarányon).
Kollégáimmal tovább mentünk, és olyan térképet szeretnénk valamennyi szabadidős sportot űző számára biztosítani, amelyről megtudhatja, hol vannak a védett természeti területek és egyéb értékek, amelyek megőrzése fontosabb, mint az egyén önös érdeke (egy kis kirándulás a sporteszközzel a zöldbe - A közérdek az alkotmányunkból keletkezik, amely jogot biztosít az egészséges környezethez.)
A természetvédelmi károkozás legnagyobb hányada (>90%) a tudatlanságból okozott kár, amikor a károkozó nem tudja hogy milyen bajt okoz jelenlétével (zavarás, veszélyeztetés - hang, mozgás, vadbaleset), és kipörgő kereke okozta növényzet/talajsérülésekkel (feltételezve az olaj/hűtővíz folyás nélküli ideális műszaki állapotot), azaz a taposási kárt.
Ha elkészül a térkép, akkor gps-be feltölthető elemként fel tudjátok venni, és sokkal könyebben lehet majd a terepen közlekedni, betartani a természetvédelmi előírásokat.
Jelenleg a [2]www.termeszetvedelem.hu oldalon elérhető [3]http://geo.kvvm.hu/tir/viewer.htm térképszerverről kaphattok tájékoztatást a védett területek határára vonatkozóan. A kml-eken most dolgozunk, április 22 után
Örömmel láttam, hogy google maps linkek mutattak kedvenc helyekre. Az ilyen információkat nagyon jól tudjuk használni a térkép kidolgozásánál, ezért kérlek Benneteket, küldjétek el kedvenc krosszpályáitok koordinátáit/térképét, hogy felrakhassuk, mint korlátozás nélkül látogatható területek.
Sajnos a térkép a magántulajdonosok birtokhatárait adatok és törvényi felhatalmazás hiányában nem fogja tartalmazni.
Néhány személyes megjegyzés:
-a motorozás számomra a szabadság élményének megtestesülése
-bütykös gumis, rendszám nélküli krosszmotoros egy védett sziklagyepen, kökörcsineket szétkapartatva, taposva, fészkén-tojásain ülő védett madarat halálra ilyesztve nyitott csövével viszont hadüzenet.
Szép időt és védett növény/állattól mentes sirtófalat kíván
"...A tiédhez csak Te vagy mint "link" köthető..."
Kösz az újbóli (századszori?) személyeskedést. És mielőtt végleg hülyét csinálsz magadból, UGYAN GONDOLKODJ MÁR !!!
Mit olvastál? Értelmezted? Vagy Neked mindegy is mi az, csak legyen benne szó a quadosok szapulásáról... (mert ugye Tőled még nem láttunk egyetlen szemétgyűjtő, életmentő, katasztrófa elhárító quad történetet sem.)
NÉZD MEG A DÁTUMOT A HOZZÁSZÓLÁS FELETT ! Na , dereng valami? Teee, Április bolondja...
"Nagy Gábor, a Duna-Dráva Nemzeti Park Igazgatóság tájegységvezetője elmondta, szinte már mindenütt találkoztak a motorosokkal, a Jakab-hegytől a Remete-réten át a Kelet-Mecsek Tájvédelmi Körzetig – az utóbbi egyes részeire gyalogosan is csak engedéllyel lehetne belépni."
A két cikk között nagy a különbség, az itt élők nem mernek kimenni a határba és a temetőbe vs. a tiltás önmagában nem vezet eredményre, az erdészet is keresi a megegyezést.
Az átlagos otthonülőkkel ellentétben sohasem tudtam elképzelni, hogy a quadosok hogyan tiporják le a védett növényeket. Lehet a kiépített és kitaposott széles erdőgazdasági utakon kívűl élvezetesen motorozni? Nem szoktam motorozni, de szerintem buckákon bukdácsolni, tuskókban megakadni, szederindát feltekerni nem lehet jó.
A másik a védett madarak kérdése. A motoros jobban zavarja a madarakat mint egy lassú és kíváncsi gyalogos?
Mivel az országgyűlés 2007.május.1-től egységesen, és külön "quad" kategóriában engedélyezi a négykerekű terepmotorok rendszámozását, várhatóan 6-8000 ember fog bőven 100.000.- Ft feletti összeget befizetni az államkasszába.
Mint az üggyel foglalkozó főosztályvezetőtől megtudtuk, az így befolyó pénz 90 %-át (!) közvetlenül a Magyar Természetvédelmi területek megóvására fordítják, mintegy kárenyhítésként, a várhatóan tovább növekedő quad és ATV piac okán.
Ezen felbuzdulva több Nemzeti Park vezetősége is jelezte: az immár megoldott ellenőrzés miatt, egyes tájegységek, a szövetségekkel együttműködve még az idei évben legalább 500 km kimondottan quad és enduró motorkerékpároknak kialakított útvonalat térképeznek fel, és jelölnek ki.
További meglepő hír, hogy a járművükkel közhasznú munkát végzők (mentésekben, hóeltakarításban stb) résztvevők megkülönböztetett figyelemben részesülnek ezentúl - igazolványukkal kedvezményesen juthatnak üzem- és kenőanyagokhoz az állami benzinkút hálózat töltőállomásain.
A quados szövetségek üdvözölték a hírt, és mintegy kézzelfogható bizonyságaként hálájuknak, önállóan finanszírozott kampányba kezdenek a quad környezettudatos, és erkölcsileg is elfogadható felhasználása mellett.
Milliós károkat okoznak a quadosok Baranyában a Duna-Dráva Nemzeti Park területén. A négykerekű motorosok már a Zengő környékén is pusztítják a védett növényeket.
Mint azt Kulcsár Péter tájegységvezetőtől megtudtuk, a quadosok az ország minden részéről érkeznek és főleg, a tavaszi, nyári időszakban, hétvégén járják a terepet, nem kis károkat okozva a Nemzeti Parknak. A négykerekű motorosok ugyanis nemcsak a védett növényeket tiporják le, de többek között a védett madarak költését is megzavarják. A szakember elmondta: a rendőrséggel és a határőrséggel közösen folyamatosan ellenőrzik az erdei utakat, azonban a hatósági jelenlét mellett megoldást jelenthetne, ha a quadosok számára ki tudnának jelölni egy olyan terepet - mondjuk egy régi bányát- ahol a jármű szerelmesei szabadon űzhetnék ezt a mostanában nagyon is divatossá vált sportot.
Nem tudom, hogy mik az elképzelései de tőle nagyon velős dolgokrara nem számítok. Egyébként meg nem tudom, mi alapján lesz valaki moderátor, pláne olyan aki írni sem nagyon tud.
Én inkább nem feszegetem ezt az átlagsebesség témát...
A Tátra gyalogtúráinak megnézem a tábláját, és ha erőteljes emelkedőt mutat akkor gyorsan felszorzom az ott látható 3-4 órákat úgy 1,3-1,5-tel : így megkapom a KUTYAgolás - ra értelmezett időt az adott távon :-)))
Az erős modiért meg tényleg kár, kikerül olyan ami idevaló lenne, és ittmarad (néha) ami végképp nem.
Hét az én átlagsebességen jó ha eléri a 4,5 km/h-t. :)
Nem tudom, mi volt a likvidált hszekben, de nekem is az az érzésem, hogy kicsit túlteng a moderáció ebben a topikban. Már nem nagyon érvényesül az a tézis, hogy a topik a valóság valamilyen szintű leképezése. Alig vagyunk már itt néhányan. Nem tudom, hogy nebánts!virág miért keménykedik ennyire.
Ne csodálkozz kedves mgruber!Amit "valaki"nem tart idevalónak,azt itt törölni szokták.Csak az maradhat meg ami a quadosok ellen szól,vagy rosszabbnak tünteti fel őket.
Arra gondoltam,hogy az M0-ás úton történt baleset után(9 kamion rohant egymásba),hogy az összes kamionost állatnak kéne titulálni,és kitiltani az utakról!!Ezt szeretnék sokan mivelünk is.Ki velünk a természetből!Csak sokan nem akarják(vagy nem tudják)felfogni,hogy mi nem a természetvédelmi-tájvédelmi területen akarunk menni,hanem csak a szabad mozgás utáni vágyunkat szeretnénk kiélni.Ott ahol lehet,úgy ahogyan lehet.És mi nem 180-nal akarunk az autópályán száguldani(bár valakinek ez a mámorító),csak battyogunk,az átlagsebességem gyorsan kiszámolható:6300 km/302 üzemóra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!