Keresés

Részletes keresés

ketszerketto Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19883

Babarczy  nem rendelkezik történelmi tapasztalatokkal a diktatórikus rendszerek természetéről, nem csoda ha nem ismerte fel a helyzetet....

Előzmény: re_mi (19882)
re_mi Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19882

Babarczy nemrég még azt írta, hogy a kétharmad kifejezett ELŐNYÖS LENNE. Hogy valójában mennyire lett előnyös azt mindenki döntse el maga. Mindenesetre ma már Babarczy szerint sem túlzottan előnyös.

Előzmény: Törölt nick (19881)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19880

Szándékosan vagy butaságból kevered az önkéntes és a kotelező manyup ágat?

Előzmény: Törölt nick (19869)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19879

Talán kéne egy hasonló grafikont prezentálnod a mai paraméterekkel. aztán nézhetünk abból is megtérülést. Csak mellékesen megsúgom, hogy a politikailag lehetséges módosítások tovább növelik a gapet.

 

Miért gondolom mégis azt, hogy az ilyesfajta összehasonlító elemzéstől úgy félsz, mint ördög a tömjénfüsttől?

Előzmény: Törölt nick (19870)
nemezis 2 Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19878

Nem értelek!

Ez egy tök jó konstrukció!

Felelősséggel nem tartozik, de mégis gyarapszik.

Ügyes!

Előzmény: twist (19877)
twist Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19877

Tudom, hogy szerinted valamilyen cél elérése érdekében az ezköz csak annyiban számít, hogy alkalmas legyen a cél elérésére, függetlenül minden erkölcsi szabálytól. 

Írod, és mégpontot is teszel a végére, mintha befejeződne a mondat:

 

1997/LXXXII 5. paragrafus (4) A pénztártag követelése - a tulajdonlás elve szerint - a pénztártag tulajdona.

 

A valós szöveg pedig:

 

(4) A pénztártag követelése - a tulajdonlás elve szerint - a pénztártag tulajdona, amelyre az e törvényben foglaltak szerint kedvezményezett jelölhető. A pénztártag követeléséért a pénztár, illetve az e törvényben meghatározott feltételek szerint az Alap és a központi költségvetés tartozik helytállni.

 

Jól értem?

A befizetés (tagdíj, járulék) a pénztártag tulajdona, ám ha elveszítené, akkor azért a tuljdonért az állam, (többek között én és a többi adófizető) tartozik helytállni.

 

Jó kis magántulajdon ez!

 

Most pedig belátom, hogy igazad van.

A kormánynak nem kellett volna mást tennie, csak bejelenteni, hogy a költségvetés nem tartozik helytállni.

 

(valamiért nem tudom a bal bekezdést igazítani)

 

Előzmény: Állományjavító (19849)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19876

Betettem a snipbe minden olyan adatot, amivel kiguglizhatod a forrást Nyilván nem akarod, ha ilyen egyszerősítéssel élsz.

Előzmény: Törölt nick (19872)
re_mi Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19874

Csak éppen lehet, sőt valószínű, hogy ha a pénz egy része nem a manyupba ment volna ma akkor  is pont akkora lenne a hiány, csak még több 36 éves nyugdíjasunk lenne még nagyobb nyugdíjjal meg lenne 14-15 havi nyugdíj.

Előzmény: pindiy (19873)
pindiy Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19873

Ezen nincsen mit vitakozni, ami nem ment a nyugdijra az element  a manyupba, ezt a hiányt kölcségvetési pénzből kellett pótolni...

Előzmény: Törölt nick (19871)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19872

Ha gondolod, szívesen rajzolok neked grafikont akár 2205-ig is.

Előzmény: Törölt nick (19865)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19871

néhány dologban egyetértünk, de ebben nem:

 

"... ebből vagy 400 milliárd körül ment a manyupba, ezt kellett a kölcségvetésből pótolni..."

 

Nem, ez a kindulópont téves.

az éves hiányt ugyanis - hozzávetőleg - egyidejű intézkedésként a nyugdíjkorhatáremelés hatása volt hivatott pótolni, és nagyjából pótolta is.

A tb kassza csak. kb 2001-2002-től szállt el, egyéb okoknál fogva. A később kialakult nagy hiányból nem lehet a manyupokra kenni azt, amit korábban "ellentételeztek".

Bár még így is szép, hogy kiflibarbi és társai vérdemagóg fröcsögése után az "agytröszt" talált olyan közgazdasági hivatkozási alapot, aminek téves volta nem kézenfekvő...  

Előzmény: pindiy (19850)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19868

Lehetőségeimhez mérten ezt próbáltam leírni a medvés példával.

 

Az igazsághoz tartozik, hogy mindez a hatos állapotot írja le, amikorra (főleg) a szociknak még sokat sikerült rontaniuk az eredeti modellen a hülye parametrikus változtatásaikkal.

Előzmény: pindiy (19867)
pindiy Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19867

Ez egy helyesnek tünő grafikon....és alátámasztja az állitásomat, hogy az ország szempontjából korán erőszakolták ki a manyup-ot.... hozzájárult a fejlödébe történő megrekedésünkhöz...és a jelen helyzetben a megszüntetése hasznos...olyan helyzetbe mondott le az állam bevételének egy részéről, amikor azt nem engedhette volna meg magának....

Előzmény: Törölt nick (19865)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19866

Kötelező,

Adózatlan pénzből vont,

Járulék vs. "tagdíj",

Korlátozások.

 

Kacsa lesz az, hidd el!

Előzmény: Állományjavító (19862)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19865

 

Erről a legendáról leszokhatnátok már. Már az unokáink is alulról szagolják, mikorra eljutunk brékívenig.

 

És akkor még nem is beszéltünk a hülye medvéről, aki nyáron alussza téli álmát és télen akarná kapkodni a lazacokat a zúgóból.

Előzmény: Állományjavító (19856)
pindiy Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19864

Elismerem, hogy egy jogállamba más megközelités is helyén való lehet....

Előzmény: Állományjavító (19861)
pindiy Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19863

Az állam bármikor és bármitől függetlenül csökkentheti a nyugdijkötelezettségét, akár a nyugdij intézményét meg is szüntetheti....nem tudom, hogy milyen garanciákat vállalt a nyugdijpénztárakba lévő pénzekre.....

 

 

Előzmény: Állományjavító (19856)
Állományjavító Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19862

A 24% nem magántulajdon, amennyiben az állami nyugdíjalapba befizetendő és oda be is fizetik. Ebben és ekörül semmi homály nincs.

Előzmény: Törölt nick (19858)
Állományjavító Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19861

Látom és tudom, csak nem rokonszenvezem azzal, hogy magukat amúgy joggal  morális megfontolásokra képes értelmiségieknek tekintők a nyilvánvaló és elismert magántulajdoneltulajdonítást a szövegezési kétértelműségeket és szándékosan elültetett toposzokat felhasználva védelmükbe veszik és megkísérlik az eltulajdonítást nem eltulajdonításnak, vagy nem egészen eltulajdonításnak átstilizálni.

 

Lehet azt mondani, hogy ez a lopás szükséges volt, ez egy megtehető állítás, szerintem nem állja meg a helyét, de tisztességgel  vizsgálható. Lehet azt mondani, hogy ez a lopőás nem volt ugyan szükségszerű, de nekünk érdekünk, mert ezáltal a kormány még egy pár évig, addig, ameddig átcsoportosítjuk a javainkat biztonságosabb helyre, el tudja kerülni a politikiájának következményeképpen egyébként szükségszerű bedőlést.  Lehet azt mondani, hogy a világ igazságtalan, és helyes, ha a  magyasar kormány sem adja alább állampolgáraival szemben. lehet azt mondani, hogy amúgy a magánnyugdjípénztári törvény rossz volt, a pénztárak nem álltak a helyzetük magaslatán, illetve a saját hasznukra dolgoztak elsősorban. Lehet azt mondan, hogy nagyon tetszik valakinek és nagy reményekre jogosít az orbáni propaganda, amely a magánnyugdíjpénztárakat egy rossz eredetű tulajdonosi és spekulánsi körhöz asszociálja, amelyben ő mondja meg, hogy ki a zs..bocsánat, az emszpés, és azt a nemzet érdekében az ilyen ügyekből ki kell akolbólítani, hogy ne áthasson a nemzetnek és a nemzet hű fiainak. Ezt mind lehet mondani, azt nem lehet mondani, hogy a magántulajdon államosítását bármely vélelmezett másodlagos mellkkörülmény folytán ne tekintsük államosításnak.

Előzmény: pindiy (19855)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19860

Azt, hogy nem akarod látni a nyilvánvalót, nem az én problémám...

Előzmény: Törölt nick (19857)
nemezis 2 Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19859

Megköszönhetik Orbánnak....

Előzmény: boci boci tarka (19853)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19858

Ahogy mondtam, dehogyis akarom Doppelstangel kartácsot meggyőzni, neveltetésünk különbözősége sem engedné.

 

Hát a 24%-ról, ami nem magántulajdon. De szinte ugyanolyan kacsa, mint a 8. És pontosan azért a balladai homályban hagyás, hogy DS kartács nagyon is lényegi érveivel ne kelljen foglalkozni.

 

 

Előzmény: Állományjavító (19852)
Állományjavító Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19856

ebből vagy 400 milliárd körül ment a manyupba, ezt kellett a kölcségvetésből pótolni

 

Semmi nem alapozza meg ezt a számítási módot. A manyuppal szemben az állam majdani nyugdíjkötelezettségeinek csökkenése, az úgynevezett implicit államadósság csökkenése állt, ez a dolgot visszterhessé teszi, azaz a rendszer átalakítása nyomán a korábbi rendszerhez képest kisebb járulékbevétellel szemben állt egy későbbi kötelezettségcsökkenés. Nem beszélve az ezzel egyidejű nyugdíjkorhatáremeléssel.

 

Az, hogy az állam a jelen nyugdjítkifizetési kötelezettségeit miből és főleg mennyiben teljesíti, az az állam döntése, egyáltalán nem biztos az, hogy a "korfa" ismeretében nem az a helyes, ha a későbbi nyugellátásra való tőkefedezetképzésnek ad prioritást más feldataihoz képest.

Előzmény: pindiy (19850)
pindiy Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19855

"...egyaránt  magántulajdon és sohasem volt állami tulajdon az 1998 óta hatályos rendszerben...."

 

Az alkotmány szerint ugyanolyan védelembe részesül, mint az állami tulajdon...

 

Nézz körül::))))

 

Előzmény: Állományjavító (19852)
pindiy Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19854

Lengyelország egy komoly nagy ország, róla tudni, hogy középhatalom a térségben, nem csak terjeszti magáról....

Előzmény: boci boci tarka (19853)
boci boci tarka Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19853

Egyébként a többi országgal együtt jogosnak láccott az igény, ha mán az eu az adott gazdasági helyzetbe nagyon ajálgatta a 2. pillért, akkor illet volna ezt beszámitani a kölcségvetési hiány plafonjába....

 

Úgy tűnik, ez most a lengyeleknek sikerül, s még a manyup is megmarad nekik, amely később majd némileg tehermentesíti az államot, amikor elkezdődnek a kifizetések.

Előzmény: pindiy (19850)
Állományjavító Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19852

Nem világos, hogy én miről nem beszélek...

 

Arról beszélek és azt igazoltam, törvénnyel, alkotmánybírósággal és a vonatkozó szrződésekkel, hogy a 8% tagdíj, ennek felhalmozott összege és hozadéka egyaránt  magántulajdon és sohasem volt állami tulajdon az 1998 óta hatályos rendszerben.

 

Másrészt meg:

 

Amennyiben szabad akaratából visszajön, nem csak az állami felelősség akolbiztonságát kapja

 

ha jól értettem Doppelstangelt, ő az állami felelősség akolbiztonságát bizonytalanságnak, az állam kénye-kedvének való kitettségenk, a tulajodnlás lehetőségétől való megfosztásnak tekinti, s ezt érzékeli jogegyenlőtlenségnek. Bár még az is lehet, hogy meggyőzöd...

 

 

Előzmény: Törölt nick (19848)
pindiy Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19851

Az adóknak ez a természete....

Előzmény: Lois Chasse (19841)
pindiy Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19850

Egy frászt és még egyszer egy frászt.....nagyjából az évi kifizetett nyugdijak összege ugy 2000 milliárd forint, az évi járulékként befizetett összeg ugy 2000 millárd forint, ebből vagy 400 milliárd körül ment a manyupba, ezt kellett a kölcségvetésből pótolni, amihez hitel kellett...ez 10 év alatt 4000 milliárd, az összes adóság meg mostan van ugy vagy 18000 milliárd, ennek több mint a 20 %-a a 4000 milliárd....egyébként a pénztáraknak az állampapir vagy 50 milliárd hozamot hozhatott évente, az 10 év alatt az 500 milliárd....ennyit fizetett ki az állam a saját pénze után....nem látom nagy üzletnek...

 

Ha a nyugdijalapból kifizetett de nem nyugdij kifizetéseket veszem, akkor bezony a nyugdijkifizetések nem kivántak állami pénzt....

 

Megjegyzendő, hogy már a szoci kormány is át akarta alakitani a nyugdijpénztárakat, neveztesen a tagsági viszonyt megszüntetve, valamilyen más rt formációba gondolkodott....

 

Egyébként a többi országgal együtt jogosnak láccott az igény, ha mán az eu az adott gazdasági helyzetbe nagyon ajálgatta a 2. pillért, akkor illet volna ezt beszámitani a kölcségvetési hiány plafonjába....

 

Ez ugyan nem szól arról a vitáról, hogy kié is a manyup pénz, mostan már az orbáné, de azért a körülmények sem közömbösek...egyet azért biztosnak gondolok, hogy a pénztárak mögött álló bankok nem jártak ezzel kifejezetten rosszul....

 

 

Előzmény: Törölt nick (19838)
Állományjavító Creative Commons License 2010.12.12 0 0 19849

 

A kodifikációban az nem ritka, hogy a törvény, ha erre külön is felsorolásszerűen kitér, egy fogalomkör alá sorol egyébként különböző természetű dolgokat, mivel az adott törvény a rájuk vonatkozó előírások egy részében ezeket azonosan kezeli, más részében viszont nem kezeli azonosan, és ilyenkor a megnevezés az, ami  a dolog tényleges tartalma. A törvény szóhasználatát leíró  felsorolásban az  egy kifejezés alá vonás nem jelenti azt, hogy az adott törvényben többször egy kifejezés  alá vont dolgok egyéb tekintetben is azonosan lennének kezeledők.

 

Ennek megfelelően, ahol a Tbj. kifejezetten a tagdíjról beszél, ott nem járulékot, hanem tagdíjat nevez meg. Ez a tagdjíj pedig magántulajdon, amint azt e törvény hatálya alatt nem

A magánnyugdíjrendszer keretében fizetendő tagdíj

33. § (1) A magánnyugdíjpénztár tagja a nyugdíjjárulék alapja után 8 százalék tagdíjat fizet.

(2) A tagdíjfizetési kötelezettségre a nyugdíjjárulék-fizetési kötelezettségre vonatkozó rendelkezéseket kell megfelelően alkalmazni azzal, hogy a túlfizetésként jelentkező összeget a magánnyugdíjpénztár a foglalkoztatón keresztül fizeti vissza a tagnak.

(3) A 2010. november 1-je és 2011. december 31-e közötti időszakban esedékes tagdíj mértéke - az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérően - 0 százalék.

 

1997/LXXXII 5. paragrafus (4) A pénztártag követelése - a tulajdonlás elve szerint - a pénztártag tulajdona.

Előzmény: Törölt nick (19845)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!