Amúgy, ha mondjuk 100000 különbség lenne a két típus között, akkor azt mondanám, rendben van. De ezzel az árképzéssel Frantisek bácsi kicsit elgaloppírozta magát, ugyanis ennyiért számtalan jó hangszer közül lehet választani (meg olcsóbbért is), és így pont a Furch egyik nagy vonzereje veszett el: az ár/érték arány pozitívsága.
Azért írtam, hogy a "Selmer Furch szerint". Külsőleg az, belsőleg nem. Pedig szerintem azért számít a technológia, nem véletlenül találták ki így, ráadásul itt nem is lehet az új anyagokra hivatkozni, mert ez ugyanúgy fából van, mint a Selmerek. Az 52-esben sincs merevítő?
Azt gondolom a merevítők megléte nélkül is mindenkinek Selmer gitár jut eszébe, mert úgy néz ki, olyan a mérete. Az Eimers gitáromban pl van merevítő de majdnem 1 centivel vastagabb egy Selmernél. :)
D lukast én is megnéznék....gondolom eljön az az idő, amikor ilyen is jön! :)
Az 52-es széria az szép, abból megnéznék egy D lyukast. Viszont az meg 375000, az sem egy piskóta. Ha leveszem az áfát, még akkor sem. Amúgy meg nem kerülnek ennyibe a Furchok sem. Az 52 esetleg még belefér a felső kategóriába, de az 51-es széria az konkrétan úgy néz ki, mint a Durango-k, legalábbis képen (kivéve az ében alkatrészeket, de az azért annyival nem drágítja). Meg, ha a merevítőkkel nem vacakoltak, akkor nem is nevezhető igazi kópiának, hanem a Selmer Furch szerint.
A többi Furch is hasonló árakon megy, meghát 25% ÁFA van a gitárok árában! :( A fa minőségét és a gitárok kidolgozását nem érheti szó, mert te is láttál már Furch gitárt és mind jó anyagból készül, szépen, precízen, stb . Pl a fenyő topnak olyan sűrű az erezettsége, hogy iszonyat! Persze láttam már szép hátú (rétegelt) Sagát, de Furch-ot is. A képen a lakkréteg vastagságától csilloghat jobban pl egy Saga, mert itt az olcsóbb Furchokon olyan nincs, mattok. A kényelmességüket, hangjukat meg tényleg nem lehet képen megismerni, bár az is relatív kinek mi tetszik! :) Minden estre én örülök, hogy idáig jutott a Django mániánk,hogy már lehet itthon is kipróbálni, kapni ilyen ritka gitárokat!
Kicsit túl vannak túlárazva. 1200 júrós gitárok...a hangjáról nem tudok véleményt alkotni, de a külső így kép alapján ennyiért sajnos nem győzött meg. A Saga hasonló árkategóriája, ugyanígy nemes fákból, szerintem szebb, pedig az gyári.
Sajnos most tudtam meg hogy a nagyszerű francia gitáros Patrick Saussois nagyon beteg! :( Úgynevezett Locked in Syndrome-ja van,ami azt jelenti,hogy az egész teste lebénult (valószínűleg agyvérzés miatt) és így ápolják egy francia kórházban.
Nemrég olvastam egy nemzetközi kezdeményezésről,ahol adományt gyűjtenek Patrick családjának. Ez egy PayPal-os számlaszám lesz és júniusban eljuttatják a családnak az addig összegyűlt pénzt. Amint konkrétumokat tudok írok.
A pengetőcsere-bere nálam rendszeres fétis! :)) Mindig próbálgatok mindenfélével pengetni....szerintem ettől is javulhat a pengetési technikád, ha mindegyikkel tudsz bánni!
Igen igen, pontosan ezekre gondoltam !! Köszönöm a tanácsokat!
A hőmérőrázásban profi vagyok általános-sulis koromban gyakran fellépő "utálom az iskolát szindróma" miatt módszeresen mértem a radiátór vagy a forróviz hőmérsékletét.
A pengető tesztelés folyamatban van,kedvelem mind a két pengetőtípust (vékony -vastag) ezért sem tudok dönteni,,bár lehet,hogy ez csak egy állapot és majd kialakúl.
A kéz soha sem támaszkodik pl a húrlábra. Esetleg a szabad ujjaid érnek finoman a fedlaphoz kicsi kontrollt adni a kéznek, illetve a vékony e húrnál ők fékeznek(mivel nincs alatta húr).
Pengetési kéztartás egyik legegyszerűbb magyarázása ugyanaz, mintha lázmérőt ráznál le!
Videó: http://www.youtube.com/watch?v=UBi_J0s01VY
A gypsyjazz pengetési technikájának szinte mindegy milyen vastag a pengető. Mindegyikkel szinte ugyanolyan effektív, ezért sokan sokféle vastagságot használnak, de álltalában 3-4 mm a leggyakoribb.Én évekidg használtam ilyet, mostanában sokszor használok vékonyabb pengetőt. Mindent meg lehet szokni, hallgasd meg melyikkel hogy szól a hangszer, . A vastagabb pengetővel a hangzás is vastagabb. Kísérletezz! Pl. próbáld ki a Wegen pengetőket, ha van időd. (a Stageshopban 1-7 mm vastagságig vannak!!!)
A húrokon nem támaszthatsz. Nyilván nem "MINDIG" érintjük, de azért a fizika az fizika. :) Vastag pengető, vékony pengető, szerintem tök mindegy. A pengető ember, az a lényeg. Django szerette a vastag pengetőt, meg sokan mostanság is azt használnak, de van, aki nem.
Olyan a kéztartás kb., mint a klasszikus gitárnál, csak itt pengető van a kezedben.
Sziasztok!!! A lefele történő pengetésnél törvényszerü,hogy MINDIG érintsük a következő húrt. Illetve szükségszerű ehez a hangzáshoz vastag pengető vagy lehet általános? Semmiképpen nem érhet a pengető kéz a húrokhoz azaz nem támaszthatok sehol mert az tompít a hangzáson?
Sokszor feljött már témába, hogy milyen hangszert kell venni. Noshát ez befektetésnek sem utolsó! 862-es sorszámú Selmer 1951-ből. Potom 20.000 juró :)
Romane-nak létezik a legtöbb oktatóanyaga, főleg kották. Kb a kilencvenes évektől ad ki ilyeneket!
Denis Chang tudtommal kint született kanadában. Amúgy meg nagyon jók a DVD-i. Rengeteget volt francia és holland cigányok között tanulni és ott is hasonlóan tanulnak,mint a DVD-n azaz mutogatják egymásnak a figcsiket.
Egyszer ha sok pénzem lesz,akkor megveszem őket!:))
Kedves Uraim! Eligazitásra lenne szükségem. A topicban elég nagy port kevert egy Romane féle oktatóanyag. Ha jól emlékszem valami angol feliratról volt szó, de ez mellékes. Sikerült is beszereznem egyet "Romane - La Guitare Jazz Manouche- Cours" név alatt. Viszont neten történő kutatásaim során rábukkantam még egy cimre :"Romane - Virtuosité & Harmonise de la guitarre jazz manouche" . Akkor ezek szerint Romane kiadott több oktatóanyagot is? Vagy csak valami elirás van és ugyanaz az anyag fut két eltérő cim alatt?
Ha már az oktatóanyagoknál tartunk. Valaki találkozott már a Japánból Kanadaivá átváltozott Denis Chang kiadványaival? :) YouTube-os bemutatókból itélve az sem lehet akármi. És ez a meghatározás a honlapján feltüntetett árakra is érvényes.