De sztem nem ennyire vészes a helyzet. Én is most vettem ilyen motorral egy Vivarot. Leginkább a fogaskerekes vezérléstől tartok. Pláne, hogy 2005.11-2006.09. között elrontottak vmit a gyárban, meglazulhat az egyik fogaskereket rögzítő csavar. Még a váltó is gyenge pontjuk.
Szia Pisti :) A kájha tökéletes, köszi a szerelést ;) Az Eberspächeren volt egy jeladó gomba a vázra felfogatva, arra tippeltem, hogy az a külső hőmérője.
A vezérlő és a külső hőmérséklet érzékelő rajta van a gyári kályhán. Szivattyút kell hozzá keresni, hogy álló, ne pedig kiegészítő fűtés legyen. Ahhoz hogy működjön mindkettőként, kell egy állófűtés vezérlő. Én mobil egységet vettem:http://zsotomat.hu/zsgsm-af3-allof-tes.html A bekötést sztem hagyd olyanra, aki csinált már ilyet.
Érdekes, mert épnek tűnik, a gyári részecskeszűrő, és nincs sem előtte, sem utána nyomásérzékelő. Majd keresek vkit, aki tud rendes diagot csinálni, és átnézetem.
Akkor sajnos minden kell hozzá , hogy állófűtésed legyen. Kályha, szivattyú, vezérlő. Kályhát talán lehet bontóba is szerezni ,vezérlőt , szivattyút azt nem tudom.
Most vettem egy 2007.11-havi Vivarot 2.0 CDTI-t. Olyan gondom van, hogy menet közben finoman rángat és erős búgó hangot is hallat. De nem olyan mintha kerékcsapágy lenne, inkább a motor térből jön a hang!
Alapjáraton szépen jár a motor (nem ingadozik).
Gépre raktuk, semmiféle hibakódot nem produkált, vagyis a féklámpa kapcsolónál irt csak hibakódot.
A motortartó bakra gyanakodtam még, mert alapjáraton jár a motor és aknából alulról egy kicsit felfelé tolom a motort, akkor egy picit csendesedik a hangja. De a menet közbeni rángatásnak nem hinném, hogy köze lenne hozzá!
Valakinek hasonló tapasztalata esetleg vagy valami ötlet???
Ha van az autódban hátsó kiegészítő fűtés akkor szerintem érdemes innen kiindulni és tovább fejleszteni. Mert így az állófűtés legdrágább része a kályha már adott. Ha nincs ,akkor sajnos kell kályha , vezérlő , vízszivattyú. Az enyém fedett de nyitott helyen áll ,így télen mínuszokban is kb 20 perc alatt felfűti a vizet kb 40C fokosra és kb 35-40 perc alatt üzemi hőfokra. A fogyasztása 5-6dl óránként. Ha akarom csak a motort fűti vagy a motort+utasteret. Ha hosszabb várakozásoknál is használni akarod (2-3 óránál többet) akkor kell a plusz akksi is ,hogy stabil legyen.
hcs78+korimv6mindkettőtökneknagyon köszönöm.Arra gondoltam ha az autóban várakozok akkor ne fázzak és talán reggel ne keljen sokáig melegíteni a motort mert a garázsban nagyon hangos.Ha bármelyikőtök tudna segíteni infóval szívesen fogadom és előre is köszönöm.
2005-ös Vivaro Tour 2.5 CDTI autómban pénteken arra lettenm figyelmes, hogy a hátső térbe büdös gázolajfüstöt fúj be szellőző. Másnap aztán már nem is indult el a kiegészítő fűtés. Eddig még nem volt gondom vele.
Mit lehet/érdemes vele tenni?
Javítani, kidobni ?
Ha cserélni kell akkor esetleg bontottat, vagy csak újat érdemes venni?
Szia. Nekem is gyárilag volt a Traficban hátsó kiegészítő fűtés (eberspacher) 5Kw-os ( a 3Kw-os a gyakoribb). Ez lett tovább fejlesztve állófűtéssé . A vízkörbe be lett téve egy eberspacher elektromos szivattyú és kapott egy hozzá való programozható vezérlőt. A vezérlő külön relékkel vezérli az első és a hátsó ventilátorokat és a hátsó radiátor mágnesszelepét. Egyetlen bibi hogy az első fűtés csap mechanikus így azt kézzel kell feltekerni. Nekem ez öt éve hibátlanul működik most van 280ekm az autóban. Akkor kb 100eft volt az anyag az átalakításhoz.
+1 tapasztalat: a gyári 80Ah -es akksi ezt nem nagyon szereti így én ezt kicseréltem 100Ah-ra és kapott még +1 100Ah-sat az állófűtés a lakóautókból ismert leválasztó relével. Így órákon keresztül lehet fűteni ,az indító akksit nem tudja leszívni. A plusz akksi az első kettes ülés alatt van műanyag dobozban.