Keresés

Részletes keresés

Pucros Mackó Creative Commons License 2002.10.08 0 0 900
Gyorsan írjad, figyelünk... Most! :-))

Van jobb is: rakparthosszabbítás.

Előzmény: cc (899)
cc Creative Commons License 2002.10.08 0 0 899
irhatnek ra valami csunyat, de kimoderalnanak.
Előzmény: Pucros Mackó (897)
Konrad Creative Commons License 2002.10.08 0 0 898
Nincs benne arról szó, mi lesz a fákkal. Sajnálnám, ha eltünne a fele...
Jó lenne látni látványterveket. Különben nem hülyeség...
Előzmény: Pucros Mackó (897)
Pucros Mackó Creative Commons License 2002.10.08 0 0 897
Konrad Creative Commons License 2002.10.08 0 0 896
A jegyzőkönyvnek a magnószalag szó szerinti átiratát kell tartalmaznia. Ha ez nem így történt, megint csak baj van valahol.

Itt egy minta, akit érdekel milyen egy jegyzőkönyv, leszedheti. Sajnos a III. kerületnek nincs ilyen elérhető (én nem találtam) a neten...

Előzmény: Tiborc (894)
Tiborc Creative Commons License 2002.10.08 0 0 895
Tisztelt Asztaltársak!

Megnéztem Bihary Gábornak kis videoklipjét a honlap által megadott hivatkozási helyén.
Mivel nekem csak a netes nyilvánosság jut, az ott elhangzottakat kénytelen vagyok ily módon cáfolni.
Szkenneltem a Békásmegyeri INFÓ „Sajtótájékoztató és kampánystratégia” című cikkét.
Nekem is van kampánystratégiám itt az indexen, tömören közlöm: Bihary Gábor stratégiájával mélyen egyetértek!
Aki ennyire hitvány, és aljas, azt megérdemli, hogy az általa megvezetettek vezetője legyen. Szavazzanak rá, mert aki embernek ennyire hitvány, az megérdemelten kapta meg az MSZP, és az SZDSZ bizalmát! Nem az emberek boldogulását nézik, hanem saját zsebük gazdagodását, és ez bizony foltot ejt azok becsületén is, akiket eddig tiszteltem az MSZP – SZDSZ helyi összefogásán belül.
Nem tapasztaltam „megálljt!”, elhatárolódást a párt, a két szövetséges párt más önkormányzati politikusai részéről, legalább is nyilvánosan nem. Országos politikustól még kevésbé.
Hallgatás, beleegyezés.
Márpedig cinkos, aki néma.
Kéri tanár úrra többször hivatkoztam, sajnálom, az MSZP – nek 12 év alatt sikerült egy ilyen generációt kinevelni! Ezért Kéri Lászlót is terheli felelősség, mert Bihary Gábor egy kissé az Ő kreációja. Erről fogják Kéri Lászlót később megítélni, nem eszmefuttatásairól, tévés szerepléseiről.
Tiborc

Következzen az INFO cikke:

„Aki figyelemmel kíséri az októberi választások kerületi kampányát, annak szembetűnik, hogy a szocialisták mondandója nem a baloldali képviselők bemutatására, alaposabb megismertetésére irányul - amint az egy kampányban megszokott és elfogadott -, s még csak nem is a képviselői helyek többségének megszerzésére koncentrálnak. Az utóbbiban úgy látszik bizonyosak, és nem is alaptalanul, hiszen Óbuda-Békásmegyernek évek óta szociálliberális többségű önkormányzati testülete van.
A kampányuk mára szinte teljes egészében Tarlós István polgármester személyére, az ő lejáratásának kísérleteire korlátozódott. Ezt nevezik a politikában negatív kampánynak.
Miközben Bihary Gábor szocialista polgármester ellenjelöltről a lakosság szinte nem tud semmit, a szociálliberális - harsona egyfolytában Tarlós István személyével foglalkozik. Kezdetben megelégedtek olyan általánosságokkal; mint azzal például, hogy "Óbudán megállt az idő..." Mármint azért és az óta, mióta Tarlós a polgármester.
Később jött Romániából - vagy honnan? -egy, bár költséges, de nemzetközileg elismert reklámszakember, aki elmagyarázta nekik, hogy ez, így, hülyeség. A "megállt az idő" szlogen alkalmas lehet egy sláger kezdősorának, de nem alkalmas Tarlós agyagba döngölésére. Olyanokat kellene felvezetnetek - mondta ekkor a nemzetközi szakember - hogy Tarlós szabadidejében kábítószert árul a Flórián téri piacon. Ez az ötlet csak azért nem tökéletes; mert sokan tudják, hogy a polgármesternek nincs is szabadideje, no meg a dologból akár pereskedés is lehet.
Talán jobb, ha azt terjesztitek, hogy Alzheimer- kórban szenved, szellemileg leépült, ezért szakmailag alkalmatlan a feladatainak ellátására. Amire törvényszéki orvosi igazolással bizonyítja, hogy nem így van, rég lezajlottak a választások. A "szakmailag alkalmatlan" kitételt persze nem árt, megtölteni némi konkrét tartalommal.
Ebben maradtak. Ekkor jött a sajtótájékoztató. Szeptember elején, derűs nyárvégi délelőtt a Hotel Tusculanum teraszán a baloldal helyi vezetői fogadták az újságírókat: Pogácsa és üdítők az asztalon. No, meg az úgynevezett "sajtóanyag", az összejövetel tematikája, amiből rögvest kiderült, hogy a tájékoztató tárgya és szenvedő alanya - ezúttal ~ is - Tarlós István. A vádak lényegét nem lesz könnyű összefoglalni, de ha az Olvasónak van egy csepp türelme, azért megpróbálhatjuk.
Tehát: a fővárosi kerületeknek rendelkezésükre áll egy több milliárd forintos, úgynevezett "stratégiai alap". Ebből az alapból "pályázati úton" igényelhetők különböző célokra jelentős összegek: csatornák, utak, egyéb közterületek építésére; felújítására: Csakhogy közölték, - a polgármesterünk elmulasztotta időben benyújtani ezeket a pályázatokat, s ezzel mintegy félmilliárd forintnyi veszteséget (elmaradt hasznot) okozott ennek a kerületnek. Majd az előadó dokumentumokkal „tanúsította” az elmondottakat. A kiosztott sajtóanyagok részét képezték azok. a fénymásolt levelek, amelyekben a Főpolgármesteri Hivatal, ahova Bihary úr, bejáratos különböző vezetői "érdeklődésre közlik”, hogy a III. kerület polgármestere városrehabilitációs, környezetvédelmi, stb. célokra, a stratégiai alap terhére mindeddig nem nyújtott be pályázatot".

Ezután B.G. polgármester ellenjelölt úr egy CD - ét csúsztatott a hifi készülékbe, amelyről a polgármesterrel folytatott televíziós vitájának hanganyaga volt meghallgatható. Ebből az derült ki, hogy .Bihary úr már augusztusban is számon kérte ezt a pályázatot a polgármesteren, de az nem hallgatott a jószóra. Kijelentette, hogy ez nem pályázat, hanem a kerületet megillető "automatizmus", s a kérdéses összeg változatlanul a kerület rendelkezésére áll.
S hogy ez ne lenne egy pályázat benyújtásához kötött juttatás? Az eddigiek betetőzéseként Bihary úr felolvasta a rendeletet, - amely valóban pályázatról beszél, és benyújtásának olyan kísérő feltételeiről, mint a tervezett munkálatok tételes költségvetése, a. tervdokumentációk és az előzetesen lefolytatott közbeszerzési eljárás.
Ez volt az a pillanat; amikor néma csend támadt a hotel teraszán, a tények zuhatagától kissé megviselt újságírók összenéztek, és az egyik jobboldali napilap munkatársa jól hallhatóan felmordult: lehet, hogy a Tarlóst megvezették a beosztottai. A. közismerten liberális napilap munkatársa egy kicsit sarkosabban fogalmazott: úgy néz ki, hogy ezt a Tarlós elb... ta... A tényekkel meggyőzött újságíró ilyenkor visszamegy. a munkahelyére, leül a számítógép elé, és bepötyögteti a cikkét; amellyel majd ő maga is meggyőzött további néhányezer embert. Jelen esetben azonban nem így történt.
Titkosszolgálatinak nevezhető eszközökkel ugyan; de sikerült szóra bírni egyrészt az Állami Számvevőszék, másrészt a Főpolgármesteri Hivatal néhány emberét, - ez utóbbi helyen persze nem ugyanazokat, akiktől- Bihary úr a tendenciózusan feltett kérdéseire előre borítékolható válaszokat kapott. S mit tesz Isten, kiderült, hogy a polgármesterünknek százszázalékosan igaza van. A vád hamis!
Az igazság bemutatása legalább olyan bonyolult lesz; mint az eddigiek, de kéretik minden Tisztelt Olvasó, ha már eddig eljutott, legyen türelme elolvasni a befejezést is.
Egyszóval: habár a tájékoztatón felolvasott fővárosi közgyűlési rendelet valóban pályázatot emleget, az abban szereplő lehetőségek és összegek nem pályázandók, hanem igénylendők, - ami formailag talán kevésbé; de tartalmilag hatalmas különbség: A pénzügyi szakemberek ezt úgy nevezik, hogy az összeg folyamatosan "lehívható". A polgármester pedig azt mondta ugyanerre, - már a televíziós vita során is, - hogy "automatizmus".
A közvélemény megtévesztésére azt tette az ügyet alkalmassá; hogy, csak bizonyos pályázatok kiírásakor szokásos előfeltételek megléte esetén automatizmus. Ilyen feltétel például a tervezett munkákra vonatkozó közbeszerzési eljárás lefolytatása. Ez utóbbinak viszont van egy törvényileg előírt átfutási ideje, amit a polgármester sem módosíthat. Ezért nem került sor eddig a szükséges adatlap kitöltésére, benyújtására és a kérdéses összegek lehívására. A folyamat törvényesen és szándékosan késleltetett, - a szükséges pénzösszegek viszont 2003 december 31-ig a - kerület rendelkezésére állnak.
A nagy kérdés ezek után csak az, hogy a sajtótájékoztatót levezénylők mindezt ne tudták volna? Pl.: Bihary Gábor úr; aki; mint pártjának fővárosi küldötte nyolcadik éve koptatja a Főpolgármesteri. Hivatal küszöbét? Egy olyan régi olvasónkat kérdeztük meg erről, aki meglepően jártas a kerületi MSZP belső berkeiben.
Ennyire a kis Bihary sem lehet hülye - hangzott a válasz. Ezek csak ki akarják készíteni a Tarlóst. Ha hetente bedobnak egy ilyen ötletet, azzal először csak folyamatos védekezésre, cáfolatokra kényszerítik, a végén pedig úgy. becsavarodik, vagy bedobja a törülközőt...
Persze lehet ezeknek az ügyeknek a szocialisták számára egy másféle hozadéka is, s ezt már csak a riporter maga fűzi hozzá. Ha történetesen egy baloldali országos napilap, újságírója, akinek nincs ideje, kedve utánajárni egy ilyen- országos szinten kis horderejű - eseménynek, tegyük fel csak annyit közöl, hogy " az óbudai MSZP - SZDSZ ellenjelöltje súlyos, a kerületnek félmilliárdos kárt. okozó munkaköri mulasztással vádolja Tarlós István jelenlegi polgármestert..." akkor már elérték a céljukat.
A lap azonnali helyreigazításra nem kötelezhető; hiszen ők nem azt állították, hogy a mulasztás megtörtént, ők csakis annyit írtak, hogy ez a vád elhangzott. A tételes cáfolat esetleg egy-két nap múlva megjelenik majd, de vagy csak megkurtítva s így nem eléggé meggyőzően, vagy: teljes terjedelemben megjelenik ugyan, de csak egy másik lapban, s így az olvasó, aki nem ismeri. az előzményeket, közömbösen átlapoz rajta.
Általános szabálynak tekinthető, hogy a megkésett cáfolatokat csak mintegy 50% - ban olvassák ugyanazok, mint akik az eredetileg elhangzott vagy leírt rágalmakkal találkozhattak. Így azután valami homály mindig marad az ügy körül, valami szenny mindig ragad a megrágalmazottra.
A sajtótájékoztató záróakkordjaként annak egyik -szervezője lelkesen ecsetelte fiatal polgármesterjelöltjük kiválóságát. Többek között elmondta, szerinte”ma Bihary Gábor a többszörösét tudja az önkormányzat-irányítás mesterségének, mint amennyit Tarlós tudott, "amikor 1990-ben átvette itt a kerületben a hatalmat..."
A fenti kijelentésben csak az a humoros, hogy Tarlós akkor, 1990-ben még semmit nem tudott erről a mesterségről; s ezt az időtájt maga is bevallotta. Az idézett kampánymókus állítólag műszaki ember, így illene ismernie azt a matematikai aranyszabályt, hogy a nulla többszöröse- az is csak nulla.
- Rajnay -
Eddig a cikk.

Tiborc Creative Commons License 2002.10.08 0 0 894
Kedves Konrad!
Magnószalagok meghallgatását javasolta a POUM.
Jegyzőkönyvet nézhetek.
Tiborc
Előzmény: Konrad (893)
Konrad Creative Commons License 2002.10.08 0 0 893
(Teszem hozzá, a (2) azóta vélhetőleg módosult, kmb-k már nincsenek)
Előzmény: Konrad (892)
Konrad Creative Commons License 2002.10.08 0 0 892
Ez két dolgot jelenthet:
- ez a rész a zárt ülésen történt, aminek akár ilyen mértékű nyilvánosságra kerülése is szabálytalan, eljárást vonhat maga után
- nyilt ülésen történt (akár testületi, akár bizottsági), és átvertek téged, mert hozzáférhető
- nyilt ülésen történt (akár testületi, akár bizottsági), és törvénytelenséget követnek el azzal, hogy nem teszik hozzáférhetővé, a törvény alapján ugyanis ez kötelességük...

Idézett az 1990. évi LXV. törvényből a helyi önkormányzatokról

17. § (1) A képviselô-testület ülésérôl jegyzôkönyvet kell készíteni, amely a megjelent képviselôk és meghívottak nevét, a tárgyalt napirendi pontokat, a tanácskozás lényegét és a hozott határozatokat tartalmazza. A jegyzôkönyv elkészítésérôl a jegyzô gondoskodik.

(2) A képviselô-testület ülésének a jegyzôkönyvét a polgármester és a jegyzô írja alá. A jegyzôkönyvet az ülést követô nyolc napon belül a jegyzô köteles megküldeni a köztársasági megbízottnak.

(3) A választópolgárok - a zárt ülés kivételével - betekinthetnek a képviselô-testület elôterjesztéseibe és üléseinek a jegyzôkönyvébe.

Bármely három eset, ami miatt nem kaptad meg, aggályos. Felveti a jegyző és/vagy a polgármester felelősségét.

Előzmény: Tiborc (891)
Tiborc Creative Commons License 2002.10.08 0 0 891
Kedves POUM!
(Csak nem POlgármester Urrá Megválasztanak nickhez volt szerencsém? - elnézést a szójátékért.)
Sajnálattal közlöm, megérdeklődtem, belső anyag, amihez nincs hozzáférése mindenkinek, aki beesik az utcáról.
Megvan a gépén? Tegye közkinccsé.
Tiborc
Előzmény: POUM (887)
dafkelaci Creative Commons License 2002.10.08 0 0 890
Bihari elvtárs nem emelget homokzsákokat. Fel van mentve tornából, hisz tudod: katona se volt. Feltehetően a zsákoláűs helyett a könyveit bújta, készül a Közgázon a második szemeszterre :-))
Előzmény: Tiborc (885)
Tiborc Creative Commons License 2002.10.08 0 0 889
És még ezen sajtóterméket sem olvassák el asztaltársaim.
Valóban kár érte pénzt költeni. A közösségnek.
Tiborc
Előzmény: Konrad (886)
Tiborc Creative Commons License 2002.10.08 0 0 888
Kedves POUM!
Nem fáradok be, mert nem érek rá.
Asztaltársamnak is joga van feltenni, ha eltérő véleménye adata van, szíveskedjék megdolgozni érte - személyesen.
Ennyi.
tiborc
Előzmény: POUM (887)
POUM Creative Commons License 2002.10.07 0 0 887
Kedves Tiborc!

Javaslom, hogy fáradj be az önkormányzatba, és hallgasd meg az adott napirend vitáját - számitógépen rögzitve van. Ehhez állampolgárként jogod van. Sajnálatos, hogy az Info - nem elöször- a valóságot meghamisitja. Kérlek, hogy miután ezt megtetted, ird le a halottakat. Köszönöm.

Előzmény: Tiborc (885)
Konrad Creative Commons License 2002.10.07 0 0 886
A demokrácia drága dolog. 4,2 millió forint azért, hogy a 106.654 választói névjegyzékben szereplő szavazópolgár tudjon jobban tájékozódni nem sok. Egy főre kb. 39,38 HUF, ami ugye az egy darab helyi bélyeg + boríték nagyságrendje.

De nézhetjük úgy is, valóban, hogy az átlagfizetés kb. 75e HUF nettó, az két keresőre 150e. 4,2m/150e=28. 28/12=2,3 év, azaz kb. 2 év és 4 hónap. De ez utóbbi megközelítés szerintem egyrészt demagóg, másrészt értelmetlen.

A demokrácai egyik lényege az átláthatóság és az információk minél szélesebb elérése. Ez sajnos sok esetben sérül, de ahol lehet, ott ezt igenis elő kell segíteni. Nem is értem, miért baj az, ha közpénzből közfeladatokat ellátó sajtótermék közfeladatot látna el, talán kicsit nagyobb terjedelemben.

Ezt pedig összemosni az árvízkárosultak megsegítésével egyszerűen gusztustalannak tartom. Egy ekkora kerületben mindkettőre kell jutnia pénznek. Ha nem így van, akkor a kerület vezetése valamit rosszul csinál. Vagy éppen nagyon is jól, és nem érdeke a teljes informálása a szavazóknak?

És mégegyszer: az előterjesztésben szereplő összeg egy III. kerületi választópolgárra eső része kb. 40,- HUF... Ezért még egy gombóc fagyit sem kapsz.

Előzmény: Tiborc (884)
Tiborc Creative Commons License 2002.10.07 0 0 885

Kedves Konrad!
Mellékelem a folytatást!

INFO Újság cikke:
„Kerületi szocialistáink legutóbbi befolyásolási kísérlet gyanús akciója kudarcot vallott az önkormányzati testület ülésén. Felidézzük, mit írt erről a szűkszavú Óbuda újság; bemutatva, hogy ezzel szemben ténylegesen mi történt, és azt is, milyen rugók mozgatták az eseményeket.
Márkus András kerületi MSZP elnök 4,2 millió forintot akart kifizettetni részben az Óbuda Televízió, részben az Óbuda újság részére, a "választási különkiadások" fedezésére az önkormányzati tartalékalapból, abból a keretből, ami vészhelyzetekre van félretéve. Most a baloldalon van vészhelyzet: pártkasszából kellene kifizetni a kerületi média lekenyerezésére szánt, a számukra már "tutira" beígért összegeket.

"Személyeskedésektől sem mentes vita után elutasították azt az előterjesztést, hogy különszámban, illetve rendkívüli adásokban mutassák be az önkormányzati választások képviselő - jelöljeit az Óbuda újságban, illetve az Óbuda Televízióban. Az ezekre tervezett költségeket több mint megduplázva;l0 millió forintot szavaztak meg a kerületi árvízkárosultak megsegítésére, Tarlós István javaslatára" írja az Óbuda újság szeptember 16-i száma. Ez a beszámoló finom homályban hagyja, hogy kik akarták volna - a saját kampányukat közpénzből finanszíroztatni. Nem szól arról sem, hogy ki személyeskedett és kivel, és egyáltalán, hogyan zajlott le ez a testületi ülés.

Márkus András úr, a szocialisták kerületi elnöke, önkormányzati képviselő, a lakosság korrekt és pártatlan tájékoztatásáért felelős tanácsnok elkészített és kiosztott a részvevőknek egy határozati javaslatot a kerületi médiának juttatandó rendkívüli támogatásról. Amikor sor került erre a soron, és napirenden kívüli napirendi pontra, a baloldali képviselők már a szavazókészülék "igen, egyetértek, elfogadva" gombján tartották az ujjaikat. Köztudottan többségben vannak, így gyakorlatilag bármikor és bármit megszavazhatnának, ha nem lenné ott az elnöki asztalnál az az általuk nagyon nem kedvelt polgármester. De ott volt.
Tarlós István hozzászólásában elmondta, hogy ezt a 4,2 milliós kiadást egyrészt szükségtelennek, másrészt erkölcstelennek tartaná. Szükségtelennek, mert a tisztelt képviselőjelölt urak és hölgyek ne a televíziós stúdiókban adják elő magukat. Le kellene szállani a magaslatról a szavazóik közé és lakásról lakásra járva, bemutatkozni a választóknak. Az Óbuda újság milliókba kerülő különszámának kiadása sem indokolt.
Mindegyik párt rendelkezik több - kevesebb kampány - kerettel - a derék szocialisták aztán különösen rendelkeznek, - tessenek tehát a jelöltek megnyerő mosolyát és erényeit a szórólapjaikon bemutatni: Mélyen erkölcstelennek tartaná továbbá a költségvetési tartalékalapot felhasználni erre a célra. Ez a keret az olyan rendkívüli helyzetekre szánja a milliókat, mint például a mostani árvíz volt, aminek. még mindig .folyik a kárelhárítása. Ezért ellenjavaslattal él - mondta Tarlós - fordítsák ezt az összeget a kerületi árvízkárosultak segélyezésére, - majd ismertette a soron következő napirendi pontot.

A testületi ülés végén ismét Márkus úr ~ jelentkezett szólásra. Egy kis mulasztás, figyelmetlenség történt mondta -, mivel az ülés elején elfelejtették megszavazni a javaslatát, amit most kiegészítene azzal, hogy a frakciója beleegyezik: kapjanak egy hasonló összeget az árvízkárosultak is.
Félreértette a dolgokat, Márkus úr - hangzott a válasz. A két kerületi médiumnak önkormányzati többletfizetség nélkül is kötelessége hitelesen tájékoztatni a lakosságot a választásokról. Javasolja ezért, mondta Tarlós – a jelzett összeget megduplázva, 10 millió forint segélyezésben részesíteni az árvízkárosultakat.
Jól hallható fogcsikorgatás érkezett a baloldalról. Ezt leszavazni, és helyette tovább erőltetni a kerületi médiának szánt kenőpénzt, az egyenlő lenne a politikai öngyilkossággal. Mindezek után már a szavazattöbbség is kétséges, mivel az SZDSZ sorai is megoszlottak, és meglehet, még a saját frakciójukban is akadt volna egy-két tartózkodó.
"A képviselőtestület egyhangúlag megszavazta az óbudai árvízkárosultak 10 millió forintos támogatását, írja az Óbuda újság. A segélyezésre szorulók pedig ugyancsak egyhangúlag köszönik a testületnek a döntését, Márkus úrnak pedig a szíves közbenjárást
- Schreiber- „

Ennyi a cikk. Jó lett volna látni is a vitát.
Csúnya kérdésem lenne: Bihary Gábor a csekély félmilliós javadalmazásából mennyivel segítette a rászorulókat?
Esetleg hány homokzsák emelgetésével?
Tiborc

Tiborc Creative Commons License 2002.10.07 0 0 884
Kedves Konrad!
Nem vagyunk Szegeden, nem közvetítik az Önkormányzat üléseit a helyi televízióban.
Nem voltam ott, amikor ez az előterjesztés elhangzott, de élvezettel olvastam a hozzá fűzött cikket.
Egyelőre a határozati javaslat eredeti szövege, amely fénykép alakjában jelent meg az INFO – ban.
Tiborc

Szkennelt szöveg:
„ÓBUDA-BÉKÁSMEGYER ÖNKORMANYZATA ELŐTERJESZTÉS
a Képviselőtestület 2002. augusztus 28-ai ülésére
Etőterjeszt6: Márkus András Tájékoztatási és Közbiztonsági tanácsnok
Tárgy: az Óbuda Újság és az Óbuda Televízió választási különkiadásának illetve választási rendkívüli adásainak költségvetési támogatása.
Határozati javaslat
A Képviselőtestület úgy határoz, hogy az önkormányzati választásokra megjelenő Óbuda Újság választási különszámára 1,4 M forintot, valamint az Óbuda Televízió 10 rendkívüli választási műsorára 2,8 M forintot biztosit a költségvetési tartalékalapból.
Felelős: a Polgármester
Határidő: folyamatos (azonnal)
8udapest, 2002. augusztus 21.
Márkus András
Tanácsnok”

(Csak csendesen összeadom az összegeket:
Szumma = 4,2 M forint
Nem semmi, összegszerűen talán ötévi jövedelme egy családnak. – Tiborc megjegyzése.)

Tiborc Creative Commons License 2002.10.07 0 0 883
Az MSZP honlapján olvasható:
„REGIONÁLIS SZEREPRE TÖR A FŐVÁROS

Béccsel nem rivalizálhatunk
Ha Budapest nem tud a fejlõdés motorja lenni, akkor az egész ország fejlõdése visszamarad - állítja Bihary Gábor, a Fõvárosi Közgyûlés regionális tanácsnoka. Az Óbudán a polgármesteri címért is ringbe szálló szakpolitikus(!!!!!) meggyõzõdése, hogy az unió 2004-es bõvítése után Magyarország végvár lesz, szervezõ központjává válhat az unióval való kapcsolatoknak. >>

Tisztelt Bihary Gábor Polgármester – jelölt!
Elárulná nekem, de írhatnám, hogy nekünk is, milyen foglalkozás, szakma az a „szakpolitikus”?
Hol lehet ilyen képzettséget nyerni?
Melyik egyetemen?
Tiborc

Tiborc Creative Commons License 2002.10.05 0 0 882
Kedves Sánta Kutya!
„. Willy Brandt lemondott, amikor a titkára lebukott mint keletnémet kém. Ma úgy emlékszünk rá, mint rossz vezetőre? :-)”
Nem tudom, kire gondoljak a magyar párhuzamban?
A fővárosi Önkormányzatban is voltak „balhék”, az erre illetékesek el is vitték.
Demszky nem mondott le.
„Ma úgy emlékszünk rá, mint rossz vezetőre? :-)”
Igen.
Bihary Gábort nem hasonlítom olyan helyi német bukott politikushoz, akinek bukásáról még hírt sem hallottam, olyan kicsiny a politikus.
Tiborc
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (877)
Zmac Creative Commons License 2002.10.04 0 0 881
Kedves SK!

Willy Brandt lehetett nagyon jó vezető, azzal együtt, hogy hozott rossz döntést is. Most már tudjuk hogy jó volt, mert mögötte áll egész élete munkássága. Peyerkről viszont azt tudjuk kevéske vezetői múlttal a háta mögött, hogy hozott már egy nagyon rossznak tűnő döntést, ami intő jel a jövőre nézve. Harminc év múlva már azt is el lehet majd dönteni, hogy jó vezető volt-e, vagy sem. (Feltéve, hogy lesz belőle...)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (880)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2002.10.04 0 0 880
Én értelek téged. De Willy Brandt alkalmatlan vezető volt? :-)

(Jó, peyerk még messze van a willybrandtságtól. :-))

Előzmény: Zmac (879)
Zmac Creative Commons License 2002.10.04 0 0 879
Úgy látszik, nem sikerült elég pontosan leírnom. Egy vezető alkalmasságát csak nagyon komplexen lehet megítélni. A szempontok egyike, hogy jól választja-e ki a munkatársait. Nem az a lényeg, hogy van-e utólag mentség ("félrevezették"), hanem a tény, hogy valaki, akit kiválasztott, az nem bizonyult megfelelőnek.
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (877)
belohin Creative Commons License 2002.10.04 0 0 878
Tisztelettel jelzem, csak a pontosság érdekében, hogy Pánczél esetében a mai napig nem derült ki bűncselekmény. Az önkormányzat pénze meglett /pár millióval megfejelve/, mindössze pár napott késett egy adminisztrációs hiba miatt és ebből pattant ki a botrány.

Jelenleg Pánczél ügyében még mindig csak nyomozás folyik. /Évek óta./ Ti. keresik, hogy tulajdonképpen mivel is vádolhatnák, mert hát az önkormányzat "elfelejtette" visszavonni a feljelentést az után is, hogy kiderült mennyire alaptalan.

De mindegy, mindenki hihet amit akar. Csak a személyiségi jogok, meg ugye az ártatlanság vélelme...

Hogy az egész ügy kiknek volt jó, azt itt néhányan tudják. :(

Előzmény: Zmac (876)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2002.10.04 0 0 877
Nem tudom, mennyire lehet ezeket előre látni. Willy Brandt lemondott, amikor a titkára lebukott mint keletnémet kém. Ma úgy emlékszünk rá, mint rossz vezetőre? :-)
Előzmény: Zmac (876)
Zmac Creative Commons License 2002.10.04 0 0 876
A Bihary-Pánczél ügy nekem egy dolog miatt igazán érdekes. Olvashattuk többször, hogy Pánczél Bihary ajánlására kapta a tisztségét, amivel később visszaélt. Nem hiszem, hogy Biharyt emiatt bármiféle felelősség terhelné, (még erkölcsi sem) és azokkal értek egyet, akik szerint jól tette, ha a visszaélést azonnal felfedte. Azonban! Az eset arra feltétlenül rámutat, hogy Bihary egy nagyon fontos vezetői feladatban, szép kifejezéssel élve az "emberi erőforrás menedzsmentben" nagyot bukott, hiszen az általa kiválasztott és favorizált személy később bűncselekményt követett el. Ismétlem: sem erkölcsi, sem büntetőjogi felelősség nem jöhet szóba, a vezetői alkalmassága viszont erősen megkérdőjelezhető.

>>Márpedig szvsz polgit nem azért választunk, hogy üljön a pénzünkön, hátha kikel (vagy megzápul), hanem azért, hogy ő mint a köz bizalmát élvező személy döntsön annak felhasználásáról, mégpedig a köz javára. <<

Kedves borzimorzi! Ugyanez a véleményed Demszkyről is, aki évek óta "ül a pénzünkön", több tízmilliárd forinton?

Előzmény: borzimorzi (839)
Tiborc Creative Commons License 2002.10.03 0 0 875
Kedves Konrad!
Valami tévedés van a beírásban:
„útálom, ha propagandafogásokkal különféle mószerereket tukmálnak rá a jónépre. Pedig a választási kampánynak pont ez a lényege.”
Keveri a mószerert más fogalmakkal.
A fogalmakat először mindenkinek önmagában kell tisztáznia.
A többi kérdés ezután egyszerűen megválaszolható.
Nem kell a balhét vállalni Bihary Gábor helyett.
Kértem kis segítséget, egy ismerős megadta a hiányzó adatokat.
Meg tudnám írni Bihary Gábor C típusú NB. átvilágításához a topivban általam általam mellékelt adatlapot. Mécs Imre nem kifogásolhatná, az én jó ízlésem tiltja, hogy közzé tegyem.
Mi is a topic címe?
Tiborc
Előzmény: Konrad (859)
Tiborc Creative Commons License 2002.10.03 0 0 874
Kedves asztaltársnőnk, borzimorzi!
Könnyű feladat kritizálni valakit kívülről, és ha körön belülre kerül, nehéz lesz elviselni, amit kap.
Csak emlékeztetőül, mert a Google rettenetes tud lenni, ha ésszel kezeljük.
Konrad figyelmébe ajánlom, ez archív anyag.
Egy mondatát, ha megérem, megvalósítom:
„Tarlós István, a III. kerület polgármestere azon kevés tisztségviselők közé tartozik, akiknek a választópolgárok harmadízben is bizalmat szavaztak.”
Megteszem, mert én harmadízben fogok bizalmat szavazni neki.
Tiborc

Idézet a múltból: http://www.kronika.matav.hu/2000apr/polg.html

„VENDÉGÜNK A POLGÁRMESTER
Együtt dobban a szívem az óbudaiakkal
Tarlós István, a III. kerület polgármestere azon kevés tisztségviselők közé tartozik, akiknek a választópolgárok harmadízben is bizalmat szavaztak.
- Ezen a poszton tíz év nagyon hosszú idő. Minek köszönheti a sikerét?
- Egy sportbajnok se tudja megmagyarázni, hogy miért győzött; én is csak sztereotip válaszokat tudnék adni.
- Ön híres arról, hogy pártállástól függetlenül mindenkivel jól tud dolgozni.
- A Munkáspárt, illetve a Szocialista Párt ideológiája nagyon messze áll tőlem, hiszen annak idején az SZDSZ-ből is, az MSZP-vel kötött koalíció miatt léptem ki. A normális együttműködés alapja, hogy én az önkormányzati munkát inkább szolgáltató, mint politikai tevékenységnek tekintem. Szerencsére Óbudán a népszerűségi listát vezető Szocialista Párt mértékadó erői is hasonlóképpen gondolkodnak, és ezért jó munkakapcsolat tudott közöttünk kialakulni.
- Az első ciklus idején az SZDSZ tagjaként a FIDESZ is támogatta.
- 1989-ig párton kívüli voltam, de az SZDSZ markáns fellépése és hangvétele miatt beléptem a pártba. 1990-ben az SZDSZ és a FIDESZ közös jelöltjeként lettem a III. kerület polgármestere. 1994-ben léptem ki az SZDSZ-ből, és azóta is párton kívüli vagyok, ám a FIDESZ támogatását '94-ben és '98-ban is megkaptam.
- Változtak a céljai?
- Alapvetően nem. Igyekszem a mai napig egy bizonyos értékrend szerint élni és dolgozni, ezzel tartozom azoknak az elhunyt és még élő embereknek, akik bíztak és bíznak bennem. Soha nem szabad elfelejteni, hogy valaki honnan jött, és hová juthat el. Óbudán születtem, soha nem éltem máshol, így számomra teljesen magától értetődik, hogy együtt dobban a szívem a kerület lakóival. A vezetésem alatt álló testület minden tagja elkötelezett e városrész mellett, igyekszik az óbudai érdekeket képviselni, akár az oktatásról vagy szociális politikáról, akár a fejlesztésekről van szó. Sajnos az önkormányzatnak sok mindenre nincs pénze. Ha elaprózzuk a pénzt, akkor semmilyen területen nem érezhető különösebben a változás. Amikor pedig egy fontosnak tartott területre többet áldozunk, az másutt a teljes stagnálást vonja maga után.
- Az első ciklusban az építés-szépítés került előtérbe. A másodikban mire helyezték a fő hangsúlyt?
- Az építés-szépítés kissé háttérbe szorult. A kötelező feladatokat három fő csoportba sorolhatjuk: oktatás-nevelés, szociális gondoskodás és az egészségügyi ellátás. Mi ezek közül az oktatás-nevelésre áldoztunk a legtöbbet.
- ... és a harmadik ciklusban mi a fő feladat?
- Az infrastrukturális fejlesztésekben kellett előre lépnünk, de úgy, hogy az se az oktatás-nevelés, se pedig a szociális gondoskodás ügye ne szenvedje meg. A fejlesztések terén a csatornaépítés és az utak állapotának a javítása került előtérbe. Most a fővárosi önkormányzattal közösen nagyon nagy lépésre készülünk, hiszen nagy eséllyel pályáztunk meg két állami támogatást. Az egyiknek az eredményeként megépülhet a külső bécsi úti alapcsatorna, ami Budapest egyik legnagyobb közműberuházásának számít majd. Ha a másik, hárommilliárdos támogatást is elnyerjük, akkor Óbudán, néhány éven belül 50 km csatorna épülhet. Kerületünkben is komoly feladat a közbiztonság javítása. Békásmegyeren, a Flórián téren és egyéb, frekventált helyeken szeretnénk bevezetni a kamerás térfigyelő rendszert, hogy vissza tudjuk szorítani az erőszakosságokat, a garázdaságokat. Az iskolák őrzését pedig őrző-védő szolgálatok embereire bízzuk.
- Hogy állnak a lakásépítéssel?
- A lakásépítés állami feladat. A kormánynak a fiatalok lakásépítési támogatását szolgáló új elképzelése határozottan jónak mondható, ennek következtében jóval könnyebb lakáshoz jutni. Mi csekély mértékben tudunk az építkezésben segíteni, mert erre saját pénzügyi forrásaink alig vannak. A hajdani 24.000 önkormányzati lakásból nekünk már csak 2500 maradt. Mindenhol növekednek a felújítási gondok. Saját forrásból támogatjuk azokat a kerületi pályázatokat, ahol a társasházak felújítására kell a pénz. Elsősorban épületgépészeti, tehát lift és belső közműhálózati, valamint szigetelési munkákat támogatunk, és természetesen az életveszélyt elhárító feladatok megoldásából is kivesszük a részünket. Sajnos, a lakótelepek építésével párhuzamosan annak idején semmiféle elavulás elleni koncepciót nem alakítottak ki, és ez komoly gondot fog okozni a következő generációnak.
- Milyen nemzetközi kapcsolataik vannak?
- Partnervárosainkkal igyekeztünk nem csupán gazdasági jellegű kapcsolatokat kialakítani, figyeltünk arra, hogy legyen történelmi, kulturális magja és alapja. Az volt a célunk, hogy az egész ne csak abból álljon, hogy az önkormányzati vezetők néha találkoznak, hanem az iskolák, kulturális intézmények, illetve a lakosság érdeklődő tagjai is közvetlen kapcsolatot építhessenek ki. Mint például azzal a kis németországi településsel, ahová 1946-ban a békásmegyeri svábokat kitelepítették, de jó a viszonyunk a Csíkszereda, Varsó, Udine vezetőivel és polgáraival egyaránt.
- Mire van szükség ahhoz, hogy Óbuda olyan nagyvárosi kerület legyen, mint amilyet az Európai Unió megkíván?
- Az EU azáltal került közel hozzám, hogy a Központi Régiós Fejlesztési Tanács alelnöke lettem. A 23 polgármester választott meg erre pozícióra, így a pest megyei és budapesti uniós fejlesztésekkel foglalkozó tanácsnak az egyik képviselője vagyok. Úgy tűnik, hogy a stratégiai tervezési bizottságot fogják rám bízni, aminek én nagyon örülök, mert ez a fajta műszaki munka kifejezetten érdekel.
- Budapesten számos olyan beruházási igény merül fel, ami nem csak egy-egy kerület érdeke.
- Így igaz. Egy-egy kerület esetében nehéz stratégiai fejlesztési koncepcióról beszélni. Budapest nemcsak egy város, hanem az agglomeráció is hozzátartozik, amivel együtt kell fejlődnie. Elég, ha csak az északi dunai hidakra, az alapközmű beruházásokra, az autópálya vagy az úthálózat fejlesztésére gondolunk. A budapesti kerületek fejlesztési tervének az állásfoglalása szerint a közeljövőben nagyobb hangsúlyt esik majd a külső kerületekre, ugyanis ezeket a területeket jelentős infrastrukturális változtatásokkal kell fölzárkóztatni a főváros belső részeihez. Az agglomeráció és a budapesti külső kerületek sorsa, fejlesztési politikája elválaszthatatlan egymástól, ezeket a kérdéseket csak együtt lehet kezelni.
- Ez az alelnöki poszt önnek megint újabb tehertételt jelent.
- Ez igaz, de nagyon élvezem, mert ez aztán végképp politikamentes tevékenység. Hiszem, hogy Magyarországon komoly szemléletváltozásra van szükség. Még mindig sokan azt vallják, hogy a problémák majd maguktól is megoldódnak, pedig a pozitív változás érdekében mindnyájunk számára akad tennivaló. A demokrácia működőképességéhez elengedhetetlen némi fegyelem és egymásra figyelés, illetve nem lehet bizonyos fogalmakat és az ezekkel összefüggő jogokat kontraszelektíven értelmezni.
- Az önkormányzatnak már tizedik éve ön a tartóoszlopa. Milyen közegben dolgozik?
- A hivatal középvezetői rétegét nagyon kedvelem, 90 százalékuk már '94-95-ben is itt dolgozott. Kiszámíthatóak, jól felkészültek, józanul gondolkodnak és ennek tudható be, hogy nálunk tetten érhető egy stílusbeli kontinuitás. Jónak mondható a képviselőtestületünk is, bár abban már akadnak szűklátókörűek, illetve furcsa motiváció alapján dolgozó emberek.
- Milyen tapaszaltokkal gazdagodott az elmúlt évek folyamán?
- Megismertem a fogalmazás technikákat; már könnyebben rájövök, hogy ki mit akar tőlem, és a kimondott szavak mögött milyen valós szándékok húzódnak meg. Megtanultam, mivel érdemes foglalkozni és mivel nem, és azt is, hogy higgadtabban kezeljem a kritikát. Rájöttem, hogy az embernek az életmódja, a stílusa árulkodik a személyiségéről és a kisebb támadásokra nem érdemes odafigyelni, mert a hosszabb folyamatok alakításában ezeknek nagyon mérsékelt szerep jut. Szegényebb is lettem, mert alig maradt időm a családomra: a gyerekeim felnőttek, a szüleim megöregedtek. Fájdalmas dolog ezt konstatálni, de én ezt a sorsot választottam.
- Milyenek a jövőbeni tervei?
- Magyarországon manapság nem könnyű terveket szőni. A politikai hatalomért egyes személyek és csoportok ádáz módon képesek küzdeni, ráadásul túl sok a bizonytalansági tényező. A rendszerváltozás rengeteg pozitív, de egy csomó nem várt, negatív változást is hozott, és ezekkel a negatívumokkal reálisan számot kell vetni. Az elnyomó diktatúra egyik pillanatról a másikra korlátlan szabadságba csapott át, amiről kiderült, hogy nem is olyan könnyű kezelni. Meg kellene találni azt az egészséges szabadságfokot, ami az egész magyar társadalom jelenlegi fejlettségi szintjének, közbiztonsági és gazdasági állapotának megfelel. A szabályokat a mostaninál szigorúbbá, átláthatóbbá, garantáltabbá és követhetőbbé kellene tenni, mert ha ez nem történik meg, az emberek többségének a sorsa reménytelenné, kilátástalanná válik. Ezt pedig egy felelősen gondolkodó ember sem akarja!
(Szabados/ Szendi )”

Tetszik, nem tetszik, ez a neten van.
Lehet vitatni.
Ésszel, érvvel, mert abból eddig nem sokat tapasztaltam.
Kéretik nem á’la Bihary Gábor megtenni.
Tiborc

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2002.10.02 0 0 873
Nem is olyan off, hiszen arról volt szó, milyen szépen látszik a híd környéke a levegőből. :-) hogy hiányzott nekem az a híd, mikor odajártam! És milyen klassz is az a 2/A, mikor éppen fölötte végzed a hullámvasút-gyakorlatot! :-)
Előzmény: doncike (869)
Pucros Mackó Creative Commons License 2002.10.02 0 0 872
Lehet, meg ezen nincs még rajta az a körforgalmas dolog sem, ami már rég ott van a Cora előtt.

Ez a 2001-es Budapest és környéke Dimap atlaszból van. Csak megörültem, hogy megtaláltam, honnan rémlett nekem, hogy ott lesz a híd.

Előzmény: Konrad (871)
Konrad Creative Commons License 2002.10.02 0 0 871
Ennek a budai oldala nem kóser, elveben pont oda épül a Metro (ha lesz belőle valami), nem?
Előzmény: Pucros Mackó (870)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!