Keresés

Részletes keresés

Peti817172M Creative Commons License 2008.04.24 0 0 1641
Akkor ez már tényleg olyan lenne, hogy visszafelé pörög a villanyóra? :))
Előzmény: Sinbiciklis (1635)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.23 0 0 1640

Kösz, előre is bár ez nem az én asztalom.

Mint tudjuk európa naposabb oldalán vannak ilyen megoldások...

 

SzL

Előzmény: DLala (1638)
lbence Creative Commons License 2008.04.23 0 0 1639
Ajjaj...
Előzmény: DLala (1638)
DLala Creative Commons License 2008.04.22 0 0 1638

Azokkal is lehet variálni, meg kell őket vizsgálni.

És az ELMÜvel le kell ülni tárgyalni.

Elég nagy fogyasztó a BKV hogy lehessen ilyet játszani.

Majd segítek, jó? :-)

Előzmény: Törölt nick (1637)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.22 0 0 1637

Őőőőőőőőőőőőő, diplomatikusan fogalmazok.

Az ELMÜ nem kifejezetten érdekelt az áram visszavásrlásban, az eladásban annál inkább.

Esetleg kapacitív vagy forgógépes energiátoló?

 

Szl

Előzmény: DLala (1634)
HáBé Creative Commons License 2008.04.22 0 0 1636

Kéne már készítenem egy Fogas-FAQ-t...

 

Nem túl pörgős topik ez, kérlek, olvass utána, miért tartózkodnak a vonatok a találkozásoknál annyit, amennyit.

Előzmény: Sinbiciklis (1635)
Sinbiciklis Creative Commons License 2008.04.22 0 0 1635
Ja! Mert a múlt vasárnap amikor (bicikli nélkül) fogasoztam, +állapítottam, hogy 1 normális KV már +oldotta volna, hogy ne az első +állóban várjon 10 percet a keresztre, hanem esetleg annyival később induljon, ezzel is esélyt adva további utazni vágyóknak (pl. villamosról átszállók), és a kerékpárszállitásra is talált volna +oldást, főleg, ha minden peron elég hosszú +1 kocsihoz !
DLala Creative Commons License 2008.04.22 0 0 1634

Jól látod, pontosan ez a dilemma.

Erre kell kiírni egy tervezési közbeszt. Le lehet azért a dolgot vezetni, ha összekapnám magam meg tudnám én is csinálni, nade én nem lehetek közakármi...

 

Momentán nekem az a meglátásom, hogy az ELMÜ 10 kV hálózatba direktbe visszatápláló 1,5kV-os állomást kell építeni a jelenlegi Erdei iskola átalakító helyére. Az ELMÜ hálózata korlátlan felvevőképességű és a szolgáltató törvényileg köteles visszavenni az energiát. Így nem kell gatyázni a 600V-os hálózathoz való illesztéssel. De azért ehhez kell az ELMÜ...

Előzmény: Törölt nick (1622)
Peti817172M Creative Commons License 2008.04.22 0 0 1633
Én csa azt nem értem, miért kell a fogasra két különböző bemondóhang? Inkább két külön emberrel fölveszik, minthogy meg kelljen birkózni az MP3-ból WAV-ra konvertálás bonyolult feladatával? :)) Vagy nem is olyan nagy kérés, hogy az egységeség kedvéért a HÉVBsz-be is a Vultronos hangokat töltsék fel? Persze WAV-ba konvertálás után.
HáBé Creative Commons License 2008.04.22 0 0 1632

"A busz gyorsabb és sűrűbben közlekedik."

Sajnos mindkettőben igazad van.

 

A Fogas pedig megmarad a kerékpárosok bizonyos csoportjának sáskajárására. Az eredmény és a jelenség kellemetlen volta pedig az arra gyalogosan közlekedők előtt jól ismert.

Az a néhány hegylakó, akiknek „csak” a Fogas jutott, majd csak elférünk lapjával a magasságos downhillesek között...

Előzmény: Hungaroplan (1630)
HáBé Creative Commons License 2008.04.22 0 0 1631

Pálinkásat!

 

Lacikám, a próféta beszéljen belőled! :-)

 

"egy szerelvény egy héten belül kész"

Nafene. Ötöske? :-)

Szegényke az előző J1-est is elég lassan, nehézkesen vészelte át anno 97/98-ban.

 

"Pálya: küzdünk, lehet hogy házilag a legrosszabb szakaszt rövidesen meg tudjuk csinálni."

Ezt csak vágányzár alatt lehet összerittyenteni. Kár, hogy stagnál a Fogasprojekt, mert nem csak azon a szakaszon helyettesíti az aljakat fatörmelék... :-(

 

És ez egy önlegerjesztő ördögi kör: a pályaállapotok miatti girbe-gurba fogaskerék-kapcsolat megeszi a kapaszkodókerekeket, amelynek rendszeres cseréje nem két fillér, a nem osztókör szintjén érintkező fogaskerék-kapcsolat pedig tovább növeli a rezonanciát, amely pedig tovább rontja a pályaállapotokat. Az pedig a kapaszkodókereket, az a pályát, az a kapaszkodókereket... stbstbstb...

 

HB

Előzmény: Törölt nick (1628)
Hungaroplan Creative Commons License 2008.04.21 0 0 1630
Nem. A busz gyorsabb és sűrűbben közlekedik.
Előzmény: Törölt nick (1629)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.21 0 0 1629

Miért, nem visz fel a hegyre, vagy nem biztonságos???

 

SzL

Előzmény: Hungaroplan (1627)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.21 0 0 1628

Jaj Bálintkám, megint kicsit túllelkized a dolgot.

 

Pálya: küzdünk, lehet hogy házilag a legrosszabb szakaszt rövidesen meg tudjuk csinálni.

 

Kocsik: egy szerelvény egy héten belül kész, másik fővizsgára/főjavításra vár, a harmadikra már meg van rendelve a fékdob, csak egyedi gyártású, és valszeg nyár elejére lesz meg. Mondjuk az 5 szerelvényes forgalom nehezen lesz adható, az biztos hogy izzadni fog a műszak, respekt nekik ha sikerül!!!

 

SzL

Előzmény: HáBé (1626)
Hungaroplan Creative Commons License 2008.04.21 0 0 1627
Köszönet az információkért, még egy érv amellett, hogy ne használjam hétvégén a fogast.
Előzmény: HáBé (1626)
HáBé Creative Commons License 2008.04.21 0 0 1626

Pálinkásat!

 

A Fogaskerekű pályaállapotának romlása miatt (Erdei Iskola és Gyöngyvirág utca között több, mint 100 méteres szakaszon 10 km/h lassúmenet) 2008.04.19-től ideiglenes menetrendek léptek életbe.

Munkanapokon a menetrend lényegesen nem változik, csak völgymenetben Erdei Iskolától a vonatok 1 perccel később közlekednek.

 

Részletes menetrend:

http://balint.cyberhungary.net/fogas/fmr08hkn01.htm

 

Hétvégi napokon 8:00 és 20:00 között viszont a menetrend jelentősen megváltozott:
Városmajorból továbbra is 0,15,30,45 percekben indulnak a vonatok, viszont a vonalon az átfutási idők változtak. A találkozások Orgonás, Erdei Iskola és Svábhegy állomáson történnek, hegymenetben a tisztán 15 perces menetidő 22 percesre, völgymenetben pedig 26 percesre nőtt.

 

Igaz, a menetidő-növekedés elsőleges oka nem a lassúmenet, hanem az 1998-ban átalakított biztoító berendezés, amely találkozásonként 3-4 perccel megnövelte a menetidőket.

Részletes menetrend:

http://balint.cyberhungary.net/fogas/fmr08hv01.htm

 

A BKV Zrt. általános helyzetéből adódik, hogy a járművekre és a pályára, létesítményekre fordítható összegek "lenullázása" a Fogaskerekű Vasútra is kihat. Egyelőre az inkriminált pályaszakasz kijavítása közeli időpontban nem valószínű. Továbbá a járművek fontos alkatrészeinek utánpótlása sem fontos a közlekedési társaságnak, a járműpark 3/7-ed része inproduktív: ebből kettő a forgalomba az üzembiztonság fenntartása miatt ki nem adható, és egy főjavításának befejezte ki tudja, mikorra várható.

 

E két probléma miatt várhatóan idén májustól nem léptetik életbe a sűrűbb 12 perces követési időközű, 5 szerelvényes közlekedési rendet, várhatóan nyáron is érvényben marad a hivatkozott átmeneti menetrend.

 

Az ideiglenes menetrendet a BKV Zrt. ezidáig nem hirdette meg.

Törölt nick Creative Commons License 2008.04.21 0 0 1625

Azt, azt.

A jólneveltségem tíltja tudat alatt az egyenáramú transzformálást. Persze tudjuk hogy megoldható, de vajon egy ilyen "szaggató" elem elhelyezhető e fixen a áramellátó rendszerben???

 

SzL

Előzmény: Intersziti (1624)
Intersziti Creative Commons License 2008.04.21 0 0 1624

hiszen ha nincs felvevő jármű -márpedig 10 perc feletti, körüli követéskor a matameatikai esély egyidejűség szempontjából alacsony-  akkor nem tud a hálózatba más átalakítóhoz áttáplálni

 

Hááát, azért egy jó menetrenddel lehet közelíteni az optimálishoz, ha pölö ca. ugyanakkor ér fentről is és lentről is egy szerelvény egy kitérős állomáshoz. :-)

 

AC 1500 V -> AC 600 V

 

Szerintem DC-t akartál írni :-DDDDDD :-pppp

Előzmény: Törölt nick (1622)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.21 0 0 1623

Azért ám itt nem két fillérről van szó, azt mindenki tudja.

Legyen a fogyasztás 10 kWh/km, a napi teljesítmény mondjuk 700 km (meghosszabbítás esetén, ma nem megyünk ennyit sajna).

Legyen 10% különbség a visszatplálás hatékonyságában a lokális és a hálózati visszatáplálás között.

Az napi 700 kWh, az közel 15 e ft.

Egy évre 5 millió, egy életciklusra helyből 150 millió. Jó persze ez a projektben kis tétel, de csak vizsgálatra érdemes.

 

Aki ért a témához, írja már le nagy hülyeséget írtam e?

 

SzL

Előzmény: Törölt nick (1622)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.21 0 0 1622

Gondolkodtam ezen az 1500 V / 600 V kérdéskörön.

 

Érdekes, és nem tudom ki tudja a váalszt.

 

Az 1500 V egyértelműen kedvezőbb a átalakítók száma, feszültségeseés és egyéb szempontból. Visszatáplálás szempontjából viszont kedvezőtlen, hiszen ha nincs felvevő jármű -márpedig 10 perc feletti, körüli követéskor a matameatikai esély egyidejűség szempontjából alacsony-  akkor nem tud a hálózatba más átalakítóhoz áttáplálni (mielőtt bárki okoskodni  kezd a saját kukucsaimmal láttam, hogy egy-egy visszatápláló jármű a saját szakaszában lévő felvevő híján milyen szépen át tud táplálni az áramátalakító pozitív gyűjtőjén keresztül). Na ugye csak azért gond mindez mert a AC 1500 V -> AC 600 V átalakítás kissé nehézkes :-)

 

Marha kíváncsi lennék, ki tud egy ilyen problémát ekzaktul ma a magyarországon lemodellezni, és kiszámítani mondjuk 30-40 év üzemeltetési idő figyelembe vételével.

 

Tudom, hogy a megközelítésem részben érzelmi, és csak részben racionális, de ha már úgyis lényegében újra kellene a projekt reménybeli megvalósulása esetén a fogas infrát bizberestül, energiástúl, pályástúl építeni, akkor bizony én a 600 V-re szavaznék, hacsak tényleg nem éri meg sokkal jobban gazdaságilag a 1500/600 V megoldás.

 

SzL

Előzmény: DLala (1621)
DLala Creative Commons License 2008.04.20 0 0 1621
Akkor miért nem ezt írod?
Előzmény: MUV 3404 (1620)
MUV 3404 Creative Commons License 2008.04.20 0 0 1620
én ezt tudom
Előzmény: DLala (1619)
DLala Creative Commons License 2008.04.20 0 0 1619
Nem egy tengelyt, egy kereket. Ez a fícsör csak kocsiszíni mozgatás céljára van beépítve, nem üzemi funkció.
Előzmény: MUV 3404 (1618)
MUV 3404 Creative Commons License 2008.04.20 0 0 1618
igen eldöcögnek
ezt hívják Szükségmenetnek. atthéziós pályán egy tengelyt hajt a motor ami kb. 5 km/h sebességet enged, namost ha ezt 600V-os feszültséggel spékeljük akkor tényleg csak éppen gurul a kocsi, szerinted nem zavrná a villamosforgalmat?
Előzmény: Peti817172M (1612)
rm40 Creative Commons License 2008.04.20 0 0 1617
Értem. Remélem, mihamarabb nagyobb sebességre kapcsolhat a projekt.
Előzmény: DLala (1615)
DLala Creative Commons License 2008.04.20 0 0 1616
Ezek már nem hagyományos kontaktoros kocsik, nem így működnek.
Előzmény: Peti817172M (1612)
DLala Creative Commons License 2008.04.20 0 0 1615

Ha tudnám, megmondanám.

Jelenleg, amikor a BKV helyzete, és vezetőségének helyzete is tök bizonytalan, senki nem meri igazából elindítani a projektet. Ez a tervezési közbeszerzés kiírását jelentené (pálya, áramellátás, bizber).

A pálya tiszta ügy (Normafa környékén kell még gondolkodni, de az kerület és folyik), az áramellátásban a visszatáplálás ügye vizsgálandó, bizberben pedig még meg kell vívni a hatósággal. De addig nem akarjuk a hatóságot sem vegzálni amíg nem indul be erősebben a folyamat.

Előzmény: rm40 (1614)
rm40 Creative Commons License 2008.04.20 0 0 1614
OK, a telepített áramátalakítók száma valóban nem mindegy.

Publikus adat, hogy mikorra várható a projekt előkészítésének befejezése?
Előzmény: DLala (1613)
DLala Creative Commons License 2008.04.20 0 0 1613

Nem lehet, hanem biztos.

Az a hajtáskonténer, amely nem csak 600V-ot tud, hanem teljes 600-1500V átfogású, 20 ezer Euróval kerül többe mint a sima.

Számolj.

 

A szükséges vontatási teljesítményt a hegyre elő lehet állítani 600V-tal is, de irdatlan tápkábelezés kell hozzá, az új jármű ugyanis 1200kW motorteljesítményű. És ehhez jön még a segédüzem, amely szintén több mint a szokásos, tekintve a full légkondit. 600V esetén az új felső szakaszra biztosan kell új (konténer) áramátalakító és oda még az ELMÜ-nek is ki kell akkor állni. 1500V esetén éppen megúszható ez a beruházás. Az Erdei iskola áramátalakítót így is, úgy is cserélni kell

Számolj.

 

Ez a kérdés azonban még nincs eldöntve, a végső döntést az áramvisszatáplálás-rendszer vizsgálata után lehet meghozni, ez a vizsgálat pedig még nem történt meg.

Előzmény: rm40 (1611)
Peti817172M Creative Commons License 2008.04.20 0 0 1612
A jelenlegi szerelvények is eldöcögnek 600V-tal (kocsiszínben annyi van), tehát tekintve, hogy a 600V-ot vízszintes pályaszakaszon használják, talán egyáramneműként is elboldogulnának vele az új szerelvények.
Előzmény: rm40 (1611)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!