hali, bp-en, a keleti közelében lenne időnként ingyenért átadó kaukázusi kefírgombánk. hetek óta buzerál az asszony, hogy sózzam el, mert nincs szíve kidobni. bugyuta kukac freemail pont hu
Szia lekka ! nagyon szívessen adok ,mert van bőven , de aszt olvastam hogy te Debreceni vagy , én meg Szegedi , és így igazán én nem tudom megoldani. hogy eljuttasam hozzád. Ha te valamilyen megoldást tudsz akkor írj az email címemre.
Sziasztok kefiresek! Én egy Debreceni egyed vagyok. Nekem is folt kefirgombán nagyan finomakat csinált az asszony. Sajnos a nyáron 3 hónapig tartott a házunk renoválása és tönkre ment a gomba. Kérlek benneteket aki tud a közelben segítsen hozzá egy kis adaghoz. Köszönettel: lekka
Nem tudom én sem, én is amatőr vagyok. Gondolom nagyjából ugyanazt. Szerintem a kaukázusinak talán jobb az íze (bár még csak boltit ittam). Egyébként lehet, hogy indiai=tibeti gomba.
Szia cibe, ennek nagyon örülök! :-) Ha már eláraszt a sok kefír, akkor a gombádat friss tejben berakhatod a hűtőbe pihenni. Akár 1 hétre is lehet, semmi baja nem lesz. Ha hosszab szünetet szeretnél tartani, akkor ahogy a lányok leírták a fagyasztásos módszert alkalmazd. (Amúgy se árt egy adagot biztonsági okokból hibernálni...)
Szia, a tünetek arra engednek következtetni, hogy a tej mennyiségéhez képest sok a gombi. Próbálj mogyorónyi mennyiséget tenni 2,5 dl tejhez, ha 24 óra múlva kész a kefíred, finoman keverd össze és szűrd le. Pár nap múlva annyira összeszedi magát a gombád, hogy egy kis darabja szép tömör, gömbbé hízik. Ezek után már szűréssel sem kell bajlódnod, hanem egyszerűen, 1 darabban ki tudod emelni a kefírből és rakhatod a friss tejbe. Ha "éhezik" a gombád (túlnő), rendszerint akkor esik dirib-darabra.