Nálam Mediaplayer Classic van, mely megfelelő szűrővel deinterlace-el.
50i-ből, gyakorlatilag 50p-t csinál, mely ütemhelyesen jelenik meg a 100Hz-es frissítésű monitoron. Lehet te TV-t értettél a CRT-n? Bocs, ha félreérthető volt.
Ha az lenne amit Tami ír, hogy "hianyzik egy felkepinformacio a videobol :( olyan mintha a masodik felkep helyett duplikalna az elozot"
akkor miért látok vízszintes vonalakat? És ha az egész frame-et kimentem egy képként, majd photoshopban alkalmazon a deinterlace filtert egyszer az odd, egyszer az even beállításokkal, akkor két különböző képet kapok. Ez is így van rendjén.
Én betoltam egy fullhd-s 50i vegas projectbe, és best full preview ablak minőségen kikockázva látszik hogy interlaced anyagról van szó. Szép szálkás :) Ez így van rendjén.
Jó élesek az egyes képkockák, gondolom mert nincs a kamerán ND szűrő, a nap meg sütött ezerrel, így muszáj volt rövid záridőt alkalmazni az automatikának.
Kösz a választ, a "nyersanyag" SD. Sok kis filmecske,(pár perces alkotások) amiket két digitális géppel velltülk fel, több éven keresztül. Ezeket akarom DVD-re kiírni, hogy könnyebben nézhető legyen.
Több részletben akarom összevágni, mert a sok snitt kicsit sok már a MAGIX-nak, és a gépemnek; ez első film kb 25 perces, és eléggé "gondolkodik" már a szerkesztés közben. Ezért akarom több ilyen részfilmben elkészíteni, és a DVD-re együtt felírni.
Ezek szerint MPEG2 a jó? Próbáltam MJPEG-ben is lementeni, annak a minősége valamivel jobb.
Attól nagyon félek, mert ha valami gond lenne a frissítés közben, akkor elveszítem a garanciát. Azt hiszem marad a reset és utána - ha nem használt - elviszem szervizbe.
Én meg kell hogy mondjam ebből egy kukkot sem értettem, de megteszem, hátha segít és köszönöm. Egyébként Vegasba beimportálva és ott egy kockáról elmentve egy snapshotot ott is kettőzött a kép.
- van osszesen 768 frame-unk, aminek a fele duplikacio - de ha ettol eltekintunk, akkor is hianyzik egy felkepinformacio a videobol :( olyan mintha a masodik felkep helyett duplikalna az elozot. - tomoren ott valamit nagyon szarul csinal a kamera video tomoritoje.
- probald meg resetelni, gyari alapbeallitasokra az ertekeket/beallitasokat hatha megjavul.
UXP és teljesen automata. A stabilizátor az általános állásban volt. Most beszéltem a szervizzel, azt mondták vigyem be, mert szerintük ez biztos kamerahiba, ilyen nem szabadna, hogy legyen.
Még valami: a mozgás lehet akármilyen. Például amikor a kutyám lefele mozgatta a fejét, ott is érzékelhetően kettőződik a felvétel, pedig az egy közeli felvétel volt, abszolút nagylátószögűn
Nem, automatán vettem fel, csak a stabilizátor beállítása volt más, de úgy láttom az utóbbi képen, nem az a baj, mert attól függetlenül jelentkezik a kettőzés. Sima UXP beállítás, semmi máshoz nem nyúltam.
Ez egy igen alapkategóriás kamera, a felvétel kiválasztására csak négyféle lehetőség van. Kimásolom a gépkönyvből: formátuma AVCHD szabványos, videó: AVC/H.264, Audió: Dolby Digital (2 csat.) Kiterjesztés .MTS Jelrendszer PAL szabványos Képminőség (videó) UXP 1920 x 1080 képpont Átlag kb. 24 Mbps XP 1920 x 1080 képpont Átlag kb. 17 Mbps SP 1920 x 1080 képpont Átlag kb. 12 Mbps EP 1920 x 1080 képpont Átlag kb. 5 Mbps Ennél többet nem tudok állítani, sőt még azt sem írják, hogy progresszív vagy interlace, ezt csak a cameratestekből látom. Eddig egy helyen láttam, hogy 50i-ben vesz fel és a Vegas is váltott sorokat ír ki a felvételre (Upper field first). Ha progresszív projektet indítok és a videót is átállítom progresszívre, akkor sem történik javulás. Nem tudom mit tehetnék, de örülnék, ha igazad lenne és egyszerű megoldás lenne a problémára.
Szerintem ez nem valoszinü, hogy a kamera baja, inkább a bizonyos formátumok átvitelének a félreértelmezéséröl van szo.
Ha progressiv formában rögzit 50 p- vel akkor az interlaces megjelenitéshez elvileg el kellene dobni minden második képet, különben pontosan az történik ami nálad. Az átviteli láncok többsége (lehet az a youtube, vagy egyéb videoszerverek) szintén bajban vannak, föleg ha a videostream nem tartalmazza az idevágo informáciokat.
El kellene játszani a kamerával, mert egyáltalán nem biztos, hogy nem lehet megfelelö beállitást találni. Nem ismerem a gépkönyvét, de sok kameránal az ilyen beállitások passzusait még a szakembernek is sokszor kell elolvasnia, mire megérti, hogy mit miért kell igy vagy ugy beállitani.
Amúgy mi a véleményed, meg tudod nézni a kamera videóját? Én úgy látom valami baja lehet a kamerának, mert ez nem interlace, itt a félképek egy képre vannak exponálva, amin semmilyen programmal nem lehet segíteni. Szervizbe akarom vinni, ha másért nem, rejtett hibára hivatkozva, hiszen a kamera lcdjén visszanézve a hiba nem látszik, mégis használhatatlan a felvétel.
Próbaképpen csináltam most egy másik felvételt másik rezgésmentesítővel, de számomra az eredmény ugyanúgy siralmas. Lehet, hogy maga a kamera rossz nálam? Most mellékelek egy linket, ahova az eredeti felvételt töltöttem fel. (33 magabájt) http://addat.hu/58a90a36/00133.MTS.html
Egy kis segítség kéne, ha valaki ismeri a MAGIX Movie Edit Pro 16-ot. Most ismerkedem a programmal, tetszik, sok mindent tud.
Jelenleg ott akadtam el, hogy sok kis videóból összevágtam egy filmecskét, amit AVI formátumban (?) szeretnék elmenteni, mert több ilyen filmet akarok majd szerkesztve felírni DVD-re.
A program tud exportálni AVI-ban is, de egy halom codecet ajánl fel. Van, amelyikkel elakad eportálás közben, van, aminek a végeredménye nem tetszik.
Mit javasoltok, milyen codeccel, vagy formátumban mentsem el a filmet?
Ha-ha-ha, meg is nyugodtam, látom sokan nem csípjük ezt az új módi filmezést. Nézhetetlen, de hát biztos ez a TRENDI és persze roppantul művészi. Így minden félresikerült akcióra rá lehet kenni, hogy "direkt így akartam" :)))) Éppen valamelyik nap dühöngtem azon, hogy egész jó lenne az a bizonyos film, ha nem idegelne halálra a sok trendi effektus :((( Az meg már a vég, ha a természetfilmesek is rákapnak erre....
Èn leginkább a kameravezetés értelmét hiányolom egyre inkább.
Nyilván egy videoklip, koncertfelvétel, müvészfilm stb. más kameravezetést igényel mind egy dokumentáris film.
A baj akkor kezdödik, amikor a koncerten alszik a kameraman - kéthete is megdobtam az egyiket, mert azt hittem, hogy mély álomba merült a szinpad közepén (jo fél orát meg sem moccant, ha ezt tudom akkor stativra szereltettem volna a kamerát, mert az sokkal kevesebbet zavar, mint a csöppség a maga 120 kilojával). Nemrégen egy dokumentum film került a kezembe amin viszont a kamera egyetlen pillanatra sem nyugodott meg, állandoan mozgásban volt - ki is dobtam a filmet....