Köszi, akkor ezekből legalább 2 db-ot kell vásárolni. A drágább csomagban viszont van mindenből több, abból így elég lenne 1 is. De nekem elég a kis csomag amiben csak a kapaszkodók vannak, legfeljebb rendelek belőle többet, csak tudjak felhasználni mindegyik Vectronhoz.
Persze, értem én. Amióta az "univerzális hajtás" leförmedvényezése kapcsán rám erőltették, hogy utálom az egész NDK-parkot, én is megengedek magamnak egy kis általánosítást (holott vízöntő vagyok, és mi vízöntők nem szeretünk általánosítani ;)
Mindazonáltal azért az is jelent valamit, amit írtál: az, hogy egy 40 éves BTTB-konstrukcióhoz ma is lehet kapni alkatrészeket, azt jelenti, hogy van rá igény, van olyan jó konstrukció az adott hajtás, hogy megéri foglalkozni vele (ellentétben pl. a PIKO univerzális förmedvény-hajtásokkal, amiket csak kompletten kidobni lehet, aztán venni egy fél mozdony áráért egy kisszériás csere-hajtást).
Jó kérdés egyébként, hogy pl. a mai PIKO miért nem dob piacra valami újratervezett hajtást a régi gőzöseihez, hiszen azok optikailag teljesen rendben voltak, talán meg is előzték a korukat. Valószínűleg üzletpolitika (a gyártók 90%-a igyekszik így-vagy-úgy mihamarabb kifuttatni a régi szériákat); illetve annyira el van szúrva az egész szerkocsi-téma, hogy csak komplett szerkocsi-cserével lehetne rendbe tenni a gépet.
Nem gáz, lesz még hasonló kiadva. A sok hónapos szállítással sem lenne gond, a modellezés ilyen, TT-ben főleg ilyen, ezt is tudom. De a VasuTTmodelltől a nyolc hónapra érkezett Y-kocsik kapcsán pár havonta kaptam információt, kérdezték, hogy rendben van-e minden, és ha írtam nekik, munkanapon belül válaszoltak (igaziból perceken belül, de ez nyilván nem elvárás). A Mediker már akkor fölhív, ha másfél napig nem megyek be a beérkezett termékért, fölajánlják, hogy még aznap kiküldik futárral, ha kérem, de persze bármikor bemehetek érte, amikor kényelmes. Szóval kicsit más néhány másik boltban a customer support, és mivel nyilván ugyanazt és szinte ugyanannyiért árulja mindenki, hát attól veszem, akivel normálisan lehet kommunikálni.
A szövegen kívül, kicsit a környezetet is figyelted volna...:-)))
Javításról, szervizelésről van szó. Ezekhez a - közben váltoTTam a kollégával e-mailt - BTTB modellekhez van alkatrész, ha a javítás során ez szükséges. Nem csak a régi, valahonnan kibontott, hanem a Tillig tart/gyárt hozzájuk újat. Pusztán erre céloztam. Vagy talán lehet szerezni áramszedő rugót, vagy a hajtott kerékpárok tengelyfészkét mondjuk egy hajdani VEB PIKO E69-hez? Vagy a motorhoz a keferugót, noch da zu szénkefét? Vagy a BR55-höz a mozdony alsó műanyag takarólemezét, az áramszedőkkel?
Egy hajdani PIKO modellhez, ha kell alkatrész, akkor bajban vagyunk. A BTTB-hez legtöbbször van. Nem a bontóból, donor modellből, gyári újról beszélek.
Ezért írtam a kolléga hozzászólására, hogy hála istennek BTTB-ről van szó, és nem PIKO-ról.
A kb. két éve vásárolt MRCE Vectronomhoz (73925) rendeltem anno kapaszkodókat tartaléknak. A kb.3€-áron csak a kapaszkodók voltak a csomagban, 5db, két oldalsó és a szélvédő alatti három.(egy csomagban csak egyik végre való van.) Fekete színűek, kompatibilisek más roco vectronhoz is.
Nem semmi! Sajnálom, hogy így jártál! Elhiszem mennyire bosszantó, hogy az ember rendel valamit, aztán telnek-múlnak a hetek, hónapok, és semmi, a modell közben elfogy mindenkinél, és végül nem tudod beszerezni.
Más: Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy a Roco oldaláról szeretnék Vectronhoz pótalkatrészt rendelni. Oldalsó kapaszkodókra lenne szükségem, feketére. Amelyik Vectronhoz kellene kapaszkodó az a pótalkatrész csomag ~25€, mert abban a csomagban több minden is van. Viszont másik Vectronnál találtam ~3€-ért, amiben csak oldalsó kapaszkodók vannak. A kérdésem az lenne, hogy vásárolhatom az olcsóbb pótalkatrész csomagot is, ugye? Gondolom ezek a mozdony kiegészítők kompatibilisek egymással, és ugyan úgy tudom majd használni.
Nekem BTTB-im voltak, de már az akkori Károlyi-könyvből nyilvánvaló volt, hogy a BTTB minősége a mérete ellenére messze meghaladja a PIKO-t. A BTTB fröccsök ma is szépek, a gépészet meg olyan, hogy beledobom a dekódert, és szalad is.
Én több, mint egy éve rendeltem két mozdonyt tőlük, szintén 1-2 hetet ígértek. Januárban már rájuk írtam, semmi válasz. Két hete jeleztem, hogy lévén náluk nincs a modell, a gyártónál kifogyott, így nem tudják szállítani, ezért a rendelést semmisnek tekintem, és kártérítési követelést fogalmaztam meg velük szemben, akkor jött válasz rögtön. Rohadt arrogánsan. Akkor a honlapjuk még mindig rendelhetőnek jelezte a tételeket. Kártérítést persze nem fizettek, az ügy nem áll itt meg. Az adott modelleket már sosem kapom meg, de ha megérem, akkor még végignézem, ahogy csődbe mennek.
még nagyobb szerencse, hogy semmi közük a hajdani PIKO-hoz
Jujj, most felszisszent a "sok tízezernyi gyerek", akinek a legkedvesebb emléke a rendszerváltás előttről a Piko szettek lelkes kibontása... 3 közülük már nyomott is egy mínuszt >: )
Tisztelettel : pro és kontra véleményeket szeretnék kérni (modellfuttatási és karbantartási, valamint "tartóssági" vonatkozásban) az alábbi témában :
H0-s Vectron villanymozdonyt szeretnék vásárolni. Melyik előnyösebb /tartósabb : Roco vagy PIKO Expert - esetleg TRIX illetve Jägerndorfer ?
(Alaplap, mozdonytető, stb. szempontjából - és nem elsősorban a külső megjelenést tekintve - hisz az ízlés teljesen egyéni, kinek mi tetszik
- hanem pl. : a hajtás egyenletessége, a "lassúmenet minősége" és a tartósság szempontjából - vagy pl. a siklási hajlam tekintetében.
Nyilván "első közelítésben" talán a Roco a legszebben kidolgozott modell - de ha pl. állandóan lepotyognak alkatrészek, akkor az inkább vitrinbe való, nem futtatásra.
Ezek a hajdani VEB Berliner TT Bahn (BTTB) gyártmányai. 1:120, vagyis TT építési nagyságúak. Szerencsére javíthatóak, és még nagyobb szerencse, hogy semmi közük a hajdani PIKO-hoz.
Itt elérsz (egyébként a nickre kattintva is előjön):
Szerintem csak simán lemodellezték 3D-ben, az ablaknál alfaréteget állítottak be, majd az utómunka során beillesztették a videót az alfa-rétegre. Annak az ülésnek nagyon háromdé hatása van.
Megnéztem asztali gépen is. A belső tér túlságosan kidolgozott, még az ülés hátulján lévő magazin tartó, lábtartók is ki vannak dolgozva. Ez biztosan nem H0.
Elolvasva a kommenteket rá is találtam némi válaszra, miszerint ez egy 1:1 méretű belső tér.
A felvétel makro kamerával készült erre is kitér egy kommentben. ...a video szerkesztés profi munka a felvételt az ablakon lejátszani pohárcsörömpöléssel, háttérzajokkal.
A vagon az 1:1-es "modell", ahogy mondja is a videoban 0:13-nal, sajat otthonaban epitette meg. Beultek egy ulesre, onnan kattintottak egyet (egy parat), majd a megfelelo kepet adott kepfeldolgozasi algoritmussal megszerkesztve, az ablakot atlatszova/attetszove tettek - ez lett a statikus eloter. Ezt raszerkesztettek a videora, amit GoPro Sessionnel vettek fel (video vegen), pl. egy modell porekocsirol + utomunkalatok.
A kamera még ok, de a belsőrésze a vagonnak az érdekes. Még a visszatükröződés is kidolgozott. Persze, lehet egy kis rész van csak megcsinálva "studionak" egy teherkocsira.
Nagyon ötletes, jó felvétel. Nem tartom kizártnak, hogy kém kamerát használt a vagon belsejébe helyezve. Ma már ezek a miniatür egységek HD, 4k felvételeket készítenek wifi-n közvetítve akár telefonra vagy számítógépre. Változatos formában kaphatóak, online széles a paletta és nem is drágák. Persze ez csak egy tipp, lehet más volt a módszer.
(A BR56, az vagy Gützold, a PIKO csak csomagolta, ha H0, vagy BTTB, ha TT nagyságú. Csak a "kis NoHAB" miatt gondoltam, hogy lehet TT is, mert ugyanazt a pályaszámot hozta ki elsőre Zwickau is, mint Berlin.)
Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy még Március 22-én rendeltem a Vasútmodell-Centrumnál két Roco mozdonyt. Vissza is igazolták a megrendelést, és írták az e-mailben, hogy a termék várható beérkezése 1-2 hét. Ezen a héten szerda óta próbáltam felhívni a boltot, írtam nekik e-mailt, de semmire sem reagálnak. Innen még sosem rendeltem, ez normális? Bízhatok abban, hogy a két megrendelt termék megérkezik?
Van egy BR 56 2719 Piko gőzmozdonyom, jó 30-35 éve kaptam. Most sok év után megtaláltam( egy kis Nohabbal együtt). Foglalkozik valaki ilyeneknek a karbantartásával/renberakásával? Vas/Zala környéke lenne e legjobb, de persze más is szóba jöhet.