Ezek a bovdenes bigyók működnek, a "ventillátor" is fúj meleget ha már bemelegedett a motor. a kérdés az, hogy nincs ebben valami elektromos "radiátor"? A régi autómban volt, elég jól hozzáférhetôen, cserélhetôen. Ebbe meg minden frankón el van dugva, és nem is ismerem annyira még... Vagy a hűtôvízzel - termosztáttal van valahogy kapcsolatban? (lehet hogy hülyeségeket kérdezek...bocs) A vízhôfok mutatóm nagyon ritkán moccan meg, általában nullán fekszik, csak lépésben - dugóban kezd emelkedni. Gondolom ez sem természetes, de akitôl vettem, azt mondta ilyen az és kész...de szerintem ez így nem jó. Egyébként kivételesen minden más szépen működik...(lekopogom)..csak kicsit hideg ez a ponyva dolog mostanában...
A Sammyn van egy szelep ami kinyitja vagy elzarja azt az agat ami az utasteri hocserelot taplalja. Ezt bowden mukodteti, de nekem pl. leakadt a bowden kulseje a rogzitesrol a muszerfalon igy en vidaman tologattam a kapcsolot, a szelep allasa meg nem valtozott. Nezd meg ezt, hatha...
Én vagyok Zettmann, aki anno ezt a topicot életre hívta...aztóta ritkán írok (mert nincsen Samurai-om), de a típust továbbra is szeretem!
Egy ok van, amiért most írok: örülök, hogy ez a fórum ilyen sok embernek biztosít lehetőséget arra, hogy a gépeket még jobban tuningolja, még ügyesebben építse, és egyáltalán: minél naprakészebb legyen mindenki!
Lattatok a CNN-en, valami indiai tabornok latogatta a benszulotteket es a fel konvoj Samurai-okbol allt?
Komoly zold festes, zoldes kemenyteto. Erdekes.
ata100:
No problem.
Elvileg dec. elejére tervez a klub szintén Sztendre környékére valami havas dolgot. Az időpont hófüggő. Először voltam én is ilyenen, deamennyire tudom - a mostani is ilyen volt, lásd 4×4 magazin - minden bulijuk karcmentes útvolnalat is tartalmaz a magunkfajtáknak.
Üdv!
Tom
atompyka!
Három napig Sümegen voltunk a BiharyG-vel, azért nem válaszoltam. Ahogyan már írtam a köv. szezonra akarok egy suzukit venni, azért is mentem ki a találkozóra. Én ott senkit nem ismertem így ne haragudj, de a sok új arc közül nem emlékszem Rád ill. az autódra. Érdekelnek a lájtos (karcmentes) rendezvények, kirándulások addig is amíg "csak" a mitsuval tudok menni. Ha meglesz a Suzi akkor a keményebbek is. Tehát ha szerveztek vmi "családi" terepes kirándulást akkor szóljatok, ha tudok megyünk.
Ata
Ennél egy icipicit pontosabbra vágytam... :)
Pl: UAZ-ban is volt Z hajtás, de ha az unimog hidakat aláteszem nem biztos, hogy elfogadható :))))
Meddig homológ az autó? Mi a megengedett átalakítás? Ha most még nem is számít, szerintem pár év és mi is ezt fogjuk játszani. Ami érthető is, mert miért küzdjek néhány olyan autóval egy mezőnyben mint pl. a Norbi "suzuki"-ja
Gyakorlatilag a nagy átalakításon átesett autó a prototipus kategóriás ami nem széria.Tehát ha a gyár csinál ugyanilyet akkor az átépítés után sem proto.Pl:Nivába Peugeot dízel motor, mert a gyár is olyat épít be.A szabájzat 30 lóerő emelkedéstől teszi motor miatt protóba az autót.
Igen, tudnom kéne. Tudom is, legalábbis azt, hogy hol kell pontosan megnézni, fejbôl nem akarok hülyeséget írni. A hazai triálszabályokat 1997 végén foglaltuk egységes keretbe, ez a 4x4 Magazin 98/1-2 számában van, illetve a nemzetközi meghatározását a prototípus kategóriának az Eurotrial kiírásában lehet megtalálni. Ez is megvan nálam, csak egy kis idô, míg elôkeresem és beírom ide. Faxon egyszerűbb lenne...
Sziasztok!
Fuel!
Először be is írtam az üzenetbe, hogy régóta a 28. az utolsó, de aztán visszatöröltem :)Az átalakítást szívesen megnézném, ha nem zavarlak és nem vagy a világ túlsó végén. Ha emilben megírod a címed szívesen megkereslek.
Mobil: 0630/95-99-555
Mud Rider!
"Z" hajtásnak hívják amikor a erőátviteli rendszer legvégén, közvetlenül a kerék előtt még beiktatnak egy lassító (nyomatéknövelő) áttételt.
Ezzel csökkentik a teljes erőátvitel terhelését. Van másféle megoldás is erre, azt hívják "Z"-nek amelyik a tengelyvonal elmozdításával is jár.
Előnye még, hogy megnő a szabad magasság a difiház alatt. Pl: a HUMMER-ban a tárcsafékeket is elé rakták, mert nagyobb fordulatnál jobb a fékhatás.
A 4x4 2001/04 számában átépítELEK címmel írnak róla bővebben. (Az ELEK Pistáék átalakításáról)
http://www.freeweb.hu/hoze/off-road/011021_veszprem/011021_veszprem_036.jpg
(A képen pirosra van festve amiről beszélek.)A piros dobozban egyszerűen van két fogaskerék egymás felett. (Ha ilyen egyszerű lenne...)
Remélem érthetően sikerült leírnom. :)
Ata
Mar ideje lenne frissitenem, mert van egy rakat uj kepem, csak nem nagyon van idom mostanaban :(
De azert majd igyekszem.Probaltam a neten keresgelni Z hajtas utan de nem talaltam semmit.
Viszont csinalnak az USA-ban nehany elkepeszto futomuvet.Itt mar csak az kerdes, hogy egyaltalan erdemes e belevagni egy ekkora munkaba, es mennyire lesz megbizhato, es uzembiztos az auto.
En eppen most vagok az atalakitas kozben, de az eredeti tervemet megvaltoztattam es maradtam a jol bevalt (3 auto) atalakitasnal.
Nekem a Z hajtasrol Suzukival kapcsolatban nulla infom van, pedig van nehany kepem :)
De sehol nem talaltam rola semmit.Viszont ha ekkora munkaba akarsz belevagni akkor sztem nezd meg az oldalamat, van ott egy ket erdekes futomu megoldas.Adhat esetleg mas jo otletet.
Üdv mindenkinek!
Szeretnék a jövő évi szezonra egy suzukit átalakítani off roadozáshoz. Érdekelne a véleményetek a Z hajtásról. Megköszönném ha leírást, eseteleg rajzot küldenétek, ha van valakinek. Tudtommal volt régen LJ széria amiben gyárilag volt. Bármilyen infót szívesen veszek.
Előre is köszi: Ata
Koszi az infot Laci :) majd jol elolvasom.A kovetkezo talalkozo meg akkor lesz ha leesik az elso ho.Ez teljesen authentikus info!! Remelem arra mar el tudok menni.