Van egy fűtéskapcsolóm, azt max-ra. Van egy ventillátorkapcsolóm, az 4 fokozatú. Ezt a kályha , amikor eléri a víz a 40 fokot, bekapcsolja, hogy a meleg levegő (fűtéskapcsoló!) fűtse az utasteret. Namost, ha kikapcsolva hagyom ezt a kapcsolót, a kályha akkor is bekapcsolja. A WEBASTO-ék ezt a bekapcsolást az 1. fokozatra kapcsolták, ez kevés volt, főleg, amikor már a pollenszűrő koszos. (Kevés a beömlő meleg levegő a fülke felfűtéséhez). Ezt kötötték át kérésemre a 2. fokozatra, így jó.
Persze hogy visszahűl a vized, mert amikor elindulsz, a kályha a motor vízkörét (és ezzel együtt a belső radiátort) melegíti. Amikor viszont elindulsz, kisvártatva kinyit a termosztát, és bezúdul a hidegvíz a motor hűtőjéből a rendszerbe és visszahűt, míg ezt már majd a motor melegíti fel.
Fülke: nekem Atrra Classic II. 1.4 van. Csak akkor fűti fel a fülkét, ha NEM felejtem el este a fűtéscsapot max-ra állítani, valamint a szellőzőventillátort 2 fokozatra. Ennek hiányában hideg marad a fülke, de az is igaz, hogy ha csak igen rövid utakra használom az autót, akkor bizony leszíjja az akkut.
Szerintem nem érdemes a légkondit használni. Ha kint -20 van, akkor a legforróbb levegőt kell befújni, hogy eredményt érj el, pl. leolvaszd a havat a szélvédőről.
Nézem én, keziccsókolom, legutóbb - szombat du. - jól bedurrantott (éreztem is a meleget), de most meg reggel nagyon nem akart meleg lenni a kocsiban, hiába futott végig a felfűtés.
Lehet, hogy az 1-es fokozatra rakott venti és a beállított 23 fok volt neki kevés. A külföldi fórumokon arra esküdtek, hogy hagyjam AUTO-n, de a kézikönyv szerint akkor magasan forgatja a ventit, és azzal lezabálja az akumulátort, az meg az álmoskönyvek szerint nem jó ötlet. :)
Időre felfűtés beállít, THM világít, időre lemegyek (mivel mondja, meddig tart még, ezért még csaknem is korábban), mire 80 °C-on áll a víz (egy rublikával az üzemi alatt), majd indulás után leeesik 1 km-en belül 60-ra.
Ja, és egy fokot se emelkedett 9°C-ról az utastér hőmérséklete.
Te mondd csak, egy 20 fokos reggelen 30 perc felfűtés után hány fokosnak kéne lennie a motorvíznek? Nekem 70 (max. 80), az üzemi hőmérsékletet (középállás) semmiképp se érte még el eddig. Ez így szándékolt?
Renault Masterba kellene nekem állófűtés. 2 db dobozos a harmadik ponyvás. Nem kell, hogy motorfűtős is legyen, elég csak a fülkét fűteni (fáznak a pilóták éjszaka...).
Ajánljon valaki valami olcsó és jó megoldást, lehetőleg beszereléssel, számla nem feltétlen kell, ha úgy olcsóbb. Azt hiszem 12 V 2 KW-os kell ezekbe a járgányokba.
Az kicsit fura volt, hogy (mivel kiváncsi voltam, hogy milyen, ha nem várom meg a 30 perces felfűtést, hanem 20 percnél beszállok), elindulva a vízhőfok kb. 200 méteren belül 75-80 fokról visszaesett ~60 fokra, majd onnan "kapaszkodott vissza".
Amúgy jól értem, hogy ekkor (=induláskor) se kéne kikapcsolnom, mert majd ő kilövi magát, ha már (szerinte) kész van?