Majd szólok, hogy legyen a drágábbik 425.000 Ft, hogy megvedd! :))))
Most jutott eszembe, hogy a Furch gitárok papírján belül Gitane név van, szóval Frantisek bácsi erre is gondolt! :D:D
Azért olyan rengeteg gitárt nem mondasz! A Sagaból ha kifogsz egy jót, akkor olcsóbban is megúszhatod, megfelelő hanggal!
Én pl. hallottam olyan soundot ezekben amit egy Sanseverino lemezen és az nem szar egy 2 napos gitártól!:)
Ráadásul az "olcsó, de jó gitárjaidnál" ha pl. beleszámolnád az útiköltségedet, hogy olyat próbálj boltban, esetleg le is vámoltatnád, vagy kifizetnéd a szállítását tengerentúlról, akkor máris nincs miről beszélni! Ráadásul azt említsük meg hogy azok kínai gyári cuccok, ez meg nem! És te sem csinánál gitárt kínai stílusú gyárban, kínai fizetésért!
Az ár/értéket még mindig hasraütésszerűen emlegeted, mert nem is láttad még közelről ezeket, nem is próbáltad! Egy hangszert én pl nem a külsejéért, nevéért veszek, pl a hangja, a kényelme nekem sokkal fontosabb! Ezek is az érték kategóriába tartoznak nálam és ezek ismeretében lehet véleményt alkotni jogosan, bár szubjektíven! :)
Persze mindenki örülne, ha olcsóbb lenne minden, de mostanában nem olyan korszak van!
Senki nem állított ilyet! Nem tudom hol olvastad!?
Csak oda van írva, hogy Selmer/Maccaferri , ennyi! Semmi egyéb! Ha tudsz értelmesebb, pontosabb megjelölést ezekre a gitárokra,akkor hajrá! Én nem tudtam, meg Stageshopék sem jobban, ügyesebben behatárolni milyen típusú gitárok közé sorolják ezeket!
Amúgy meg akusztikus gitárban (fém, vagy nylon húrosban is) rengeteg különböző bordázás van, mégis mindet egy kalap alá vesszük! Szerintem ez szörszálhasogatás csak , főleg, hogy senki nem mondta, írta, hogy ezek egy az egyben copyk!
Amúgy, ha mondjuk 100000 különbség lenne a két típus között, akkor azt mondanám, rendben van. De ezzel az árképzéssel Frantisek bácsi kicsit elgaloppírozta magát, ugyanis ennyiért számtalan jó hangszer közül lehet választani (meg olcsóbbért is), és így pont a Furch egyik nagy vonzereje veszett el: az ár/érték arány pozitívsága.
Azért írtam, hogy a "Selmer Furch szerint". Külsőleg az, belsőleg nem. Pedig szerintem azért számít a technológia, nem véletlenül találták ki így, ráadásul itt nem is lehet az új anyagokra hivatkozni, mert ez ugyanúgy fából van, mint a Selmerek. Az 52-esben sincs merevítő?
Azt gondolom a merevítők megléte nélkül is mindenkinek Selmer gitár jut eszébe, mert úgy néz ki, olyan a mérete. Az Eimers gitáromban pl van merevítő de majdnem 1 centivel vastagabb egy Selmernél. :)
D lukast én is megnéznék....gondolom eljön az az idő, amikor ilyen is jön! :)
Az 52-es széria az szép, abból megnéznék egy D lyukast. Viszont az meg 375000, az sem egy piskóta. Ha leveszem az áfát, még akkor sem. Amúgy meg nem kerülnek ennyibe a Furchok sem. Az 52 esetleg még belefér a felső kategóriába, de az 51-es széria az konkrétan úgy néz ki, mint a Durango-k, legalábbis képen (kivéve az ében alkatrészeket, de az azért annyival nem drágítja). Meg, ha a merevítőkkel nem vacakoltak, akkor nem is nevezhető igazi kópiának, hanem a Selmer Furch szerint.
A többi Furch is hasonló árakon megy, meghát 25% ÁFA van a gitárok árában! :( A fa minőségét és a gitárok kidolgozását nem érheti szó, mert te is láttál már Furch gitárt és mind jó anyagból készül, szépen, precízen, stb . Pl a fenyő topnak olyan sűrű az erezettsége, hogy iszonyat! Persze láttam már szép hátú (rétegelt) Sagát, de Furch-ot is. A képen a lakkréteg vastagságától csilloghat jobban pl egy Saga, mert itt az olcsóbb Furchokon olyan nincs, mattok. A kényelmességüket, hangjukat meg tényleg nem lehet képen megismerni, bár az is relatív kinek mi tetszik! :) Minden estre én örülök, hogy idáig jutott a Django mániánk,hogy már lehet itthon is kipróbálni, kapni ilyen ritka gitárokat!
Kicsit túl vannak túlárazva. 1200 júrós gitárok...a hangjáról nem tudok véleményt alkotni, de a külső így kép alapján ennyiért sajnos nem győzött meg. A Saga hasonló árkategóriája, ugyanígy nemes fákból, szerintem szebb, pedig az gyári.
Sajnos most tudtam meg hogy a nagyszerű francia gitáros Patrick Saussois nagyon beteg! :( Úgynevezett Locked in Syndrome-ja van,ami azt jelenti,hogy az egész teste lebénult (valószínűleg agyvérzés miatt) és így ápolják egy francia kórházban.
Nemrég olvastam egy nemzetközi kezdeményezésről,ahol adományt gyűjtenek Patrick családjának. Ez egy PayPal-os számlaszám lesz és júniusban eljuttatják a családnak az addig összegyűlt pénzt. Amint konkrétumokat tudok írok.
A pengetőcsere-bere nálam rendszeres fétis! :)) Mindig próbálgatok mindenfélével pengetni....szerintem ettől is javulhat a pengetési technikád, ha mindegyikkel tudsz bánni!
Igen igen, pontosan ezekre gondoltam !! Köszönöm a tanácsokat!
A hőmérőrázásban profi vagyok általános-sulis koromban gyakran fellépő "utálom az iskolát szindróma" miatt módszeresen mértem a radiátór vagy a forróviz hőmérsékletét.
A pengető tesztelés folyamatban van,kedvelem mind a két pengetőtípust (vékony -vastag) ezért sem tudok dönteni,,bár lehet,hogy ez csak egy állapot és majd kialakúl.
A kéz soha sem támaszkodik pl a húrlábra. Esetleg a szabad ujjaid érnek finoman a fedlaphoz kicsi kontrollt adni a kéznek, illetve a vékony e húrnál ők fékeznek(mivel nincs alatta húr).
Pengetési kéztartás egyik legegyszerűbb magyarázása ugyanaz, mintha lázmérőt ráznál le!
Videó: http://www.youtube.com/watch?v=UBi_J0s01VY
A gypsyjazz pengetési technikájának szinte mindegy milyen vastag a pengető. Mindegyikkel szinte ugyanolyan effektív, ezért sokan sokféle vastagságot használnak, de álltalában 3-4 mm a leggyakoribb.Én évekidg használtam ilyet, mostanában sokszor használok vékonyabb pengetőt. Mindent meg lehet szokni, hallgasd meg melyikkel hogy szól a hangszer, . A vastagabb pengetővel a hangzás is vastagabb. Kísérletezz! Pl. próbáld ki a Wegen pengetőket, ha van időd. (a Stageshopban 1-7 mm vastagságig vannak!!!)
A húrokon nem támaszthatsz. Nyilván nem "MINDIG" érintjük, de azért a fizika az fizika. :) Vastag pengető, vékony pengető, szerintem tök mindegy. A pengető ember, az a lényeg. Django szerette a vastag pengetőt, meg sokan mostanság is azt használnak, de van, aki nem.
Olyan a kéztartás kb., mint a klasszikus gitárnál, csak itt pengető van a kezedben.
Sziasztok!!! A lefele történő pengetésnél törvényszerü,hogy MINDIG érintsük a következő húrt. Illetve szükségszerű ehez a hangzáshoz vastag pengető vagy lehet általános? Semmiképpen nem érhet a pengető kéz a húrokhoz azaz nem támaszthatok sehol mert az tompít a hangzáson?