Pontosan! Nem lehetséges, hanem valszeg ez is áll fenn. Gondold el, ha nem tudja mit csinál, ki is gyulladhat a kocsi! Te beszélni germán nyelvet ezexerint? :o)))) Várom a továbbiakat.
de lehetseges az, hogy ha valamilyen hibat eszlel (kommunikacios zavar) akkor letiltja az egesz allofutest, hogy ne csinaljon bonyodalmat? "heizgerateverriegelung"?
Szóval így "távolról" és ha szabad hinni a diagnostzikádnak nekem az az érzésem, hogy vagy kontakthiba a kályha vezérlője és a CAN bus között, bár akkor inkább ezt írná, de úgy tűnik volt valami zavar, aztán megszünt, késöbb jött ez a lángészlelő, ami szintén csak tárolt hibának veszi nem jelenlévő, de letiltott, viszont az utolsó az cikis, mert jelenlévő hibának veszi és kommunikációs hibát jelent, viszont ezt már a klimaautómatikád jelzi. Azt akartam mondani, hogy vidd el valahová ahol modikolni tudnak, de nekem valami azt súgja ezt megtedted. Viszont az én 5letem elbizonytalanodik, mert tapasztalatom ezekben az új csodákban igen kevés, csak a régiekre korlátozódik, az is eberspächer volt és most a webasto "öskövület" az e34-emben! :o) Tanácsom viszont az, hogy szedd szét, de legalább is kösd le a vezérlőt, vagy húzd le az akkusarut 10 percre és teszteld utána... Várom az eredményt!
HTM-mel 60-70 fokra fűti fel a hűtővizet (70-80-ra csak akkor, ha nem fűtöm az utasteret
Mindig 78 fokra fűti fel a vizet! Emlékezz arra, amit a hőmérséklet méréséről írtam!
a beálított időhöz képest (a felfűtésből hátralévő időből nézve) 5 perccel tovább fűt, mint amit te belőttél neki induláshoz (gondolom ez részben pszichológia, hogy amikor beszállsz, még éppen fűccsön ezerrel :o), meg az elinduláskori visszahűlést is kompenzálja részben - szóval gondolom ez szándékos
Ezt utánfutásnak hívják. Minden kályha szellőztet egy sort a fűtési szakasz után.
Amúgy köszi a tapasztalatokat, mindig szívesen vesszük őket! :-)
T100-as távirányítója van. A funkcióit megtalálod itt visszakeresve.
A HTM az az, mikor beállítod időre, hogy mikor szeretnél indulni (tehát fordított logika; nem azt mondod neki, hogy mikortól kezdjen fűteni, hanem hogy mikorra legyen kész), és ő akkorra felfűti a kocsit (a környezeti hőm. alapján).
Tud persze simán olyat is, hogy most akkor kezdjen meg egy fix 30 perces felfűtési folyamatot is, de az időre beállítást tudom így távirányítól is intézni a lakásból. Cserébe nincs is / nem kell az óra a kocsiba (felesleges).
Felhomályosítanál,hogy a Te autódba beszerelt fűtés milyen extrákkal bír? Olvasom itt,hogy HTM,meg időbeállítás... Az enyimé mindössze annyit tud,hogy beállíthatom az időt,akkor bekapcsol,majd 30 perc múlva ki...vagy manuálisan bekapcsolom. De a Tiéd mintha okosabb lenne.
Na úgy néz ki, stabilan működik, bár volt pár fura dolga, amitől először frászt kaptam... :) (pl. bekapcsolt már? mé nem? már csak 10 perc...)
A megállapításaim:
- HTM-mel 60-70 fokra fűti fel a hűtővizet (70-80-ra csak akkor, ha nem fűtöm az utasteret, vagy fix. felfűtési időt választok, nem HTM-et -- persze lehet, hogy nem pontos az összefüggés), indulás után meg hajlamos 10 fokot rögtön visszaesni...
( de ha fél km-en belül megállok pár percre , mondjuk reggelire egy kifliért, ez alatt visszaborul a mutató a min. 50°C-ra (ez lehet az, amit lentebb írt valaki, hogy elkeveredik a hideg vízben a meleg), persze onnan hamarabb magához tér azért )
- néha erősen eltérő időt állapít meg szükséges felfűtésnek (ha jobban süt reggel a nap, tuti jelent annyi °C eltérést az érzékelőnél, hogy 10+ perccel később kezdjen fűteni, mint tegnap)
- a beálított időhöz képest (a felfűtésből hátralévő időből nézve) 5 perccel tovább fűt, mint amit te belőttél neki induláshoz (gondolom ez részben pszichológia, hogy amikor beszállsz, még éppen fűccsön ezerrel :o), meg az elinduláskori visszahűlést is kompenzálja részben - szóval gondolom ez szándékos
- nekem a Climatronicon (digit klímán) kicsit nehéz belőni a 2-es befúvási fokozatot, mert ha az AUTO fokozat szerint is 2-es kéne éppen (mikor előző nap este beállítom), akkor ő magától átvált AUTO üzemmódra, és az meg nem biztos, hogy jó lesz reggel, ha magas fordulaton járatja fél órát a ventit (az akksi kérdés még mindig egy para nekem) az automatikus üzemmód miatt...
Ez nem lehet, ez az! :o) Ill. vagy a szenzor (lángszenzor ami optoelektronikai fényérzékelő) vagy a szenzor kábele, vagy ami a legrosszab maga a vezérlő lángfigyelő áramköre.
Te sem írod le mihez pontosan, de megpróbálom! A "Fremdlicht" az idegen fényt jelent, szó szerint. Ez lefordítva állófűtésesre: Ilyet olyan állófűtés tárol el hibának, amelyik optikai úton figyeli a lángot és állandóan fényt érzékel. Lehet azért mert tényleg beszűrődik (csak mechanikai rongálódással, bagy széthullással elképzelhető) valahonnan fény, de a hihetőbb, hogy a szenzor, vagy annak a kábelezése sérült és ezért kapja a vezérlő állandó fény jelét már akkor is amior még nem is lenne szabad! Ezért tilt mert lehetne állandó láng is miatt, ami azt fltételezné hogy folyamatosan égne az égéstérbe valami! De ekkor nem valószínű, hogy ilyesmit kérdeznél! :o) Bocsi :o)))
Vigyázz, ez egy 7-es BMW, szerintem gyári lehet, de megtudjuk tőle remélem! :o) Viszont ha már itt vagy, akor DWB-hez égökosár, meg izzító kábelecske mindíg van raktáron?