Nekem mindkettőről az jut az eszembe, hogy ezek a típusok már kifejezetten a giccs és a kivagyiság kategóriájába tartoznak. Nem hiszem, hogy bármelyik említettnek a gazdája igazán odalenne az órájáért, inkább mondenütt felemlegethetőként kellettek ezek.
Csak gondolj bele, egy Submariner (lásd lentebb Fifu-ét) igazán a praktikusságával és rendkívüli ellenállóképességével nyerte meg a piacot. Ennek egyáltalán nem luxusóra megjelenése van. Namost ez ott már romlani kezd, amikor ez bicolorban megjelenik kék számlappal. És teljes a csőd erre a típusra nézve, amikor már kövek kerülnek rá !
A másik, a teljesen aranyóra sajnos átlagos a márkánál, de el nem tudnám képzelni, hogy egy ekkora aranyrögöt tegyek a csuklómra és arra úgy vigyázzak, mint a szemem fényére :)
Ráadásul az aranyfelület mindenképpen karcolódásra hajlamosabb, így problémásabb is. Ezeket a nyűgöket néhányan azért vállalják, hogy messziről virítson és felismerhetővé váljon a tény, hogy nekik erre is futja.
Múltkor szó volt az automaták felhúzottságáról. Alex T.R. pedig említette, hogy az új R. Daytona jelentősen gyorsabban éri el a felhúzottságát. Mások pedig a kétirányú húzást is említették.
No, szóval érdekes, hogy különböző automata szerkezetek (hallottam egyirányba húzóról, "kalapácsos" szerkezetről és a mindkét irányú forgás hatására felhúzásról) vannak és ehhez képest ez a néhány órányi felhúzottsági eltérés igencsak minimális. Vagy csak énszerintem ? Hogy is van ez ? Vagy akár az ilyen aut. szerkezeti eltéréseknek köszönhető az is, hogyha valakinek mégis lejár az órája ?
JiG !
Az Omega, mint lehetőség végleg elszállt ?
Viszont a M.L. órák szerintem míves darabok igényes szerkezetekkel (ez is ETA).
Igazán diszkrét és kultúrált megjelenésű a Pontos sorozatuk, amit még a neve is felmagasztal (habár ők alighanem nem a magyar kifejezésre gondolhattak).
És ezek ráadásul azonos tokozásban leledzenek az utolsó Óra Magazinban bemutatott méltán különleges 24 órással.
Elmentem még egy helyre, hogy megnézzem azt a DS Pro-t, közel álltam ahhoz, hogy a zsebembe nyúljak. Aztán mégsem tettem, pont azok miatt a különbségek miatt, amik még felfedezhetők. Pedig érdekes, az Aerospace-en is találok kifogásolnivalót (a dőlt nagy betűk, az ujjat zavaró lünetta-csavarok), mióta egymás mellett láttam, fogtam az eredetit és a klónt, már nem vágyom a klónra, és megkockáztatom: megértem az árkülönbséget.
Maradok topicidegen, amíg a telefonom időmérője ilyen pontos, és a japán mechanikus acél karórám ilyen nemesen egyszerű.
slr: a Breitling kérdéshez, és az árkülönbséghez szeretnék hozzászólni, mint Breitling (kvarc) tulajdonos. Van pár dolog a szerkezeten kívül, ami még komolyan befolyásolja az óra minőségét, túl az olyan külcsínybeli dolgokon, mint például az, hogy az én órám is úgy néz ki, mintha nem lenne üvege.
Ahogyan a Breitling honlapján olvastam, egy kvarcóra pontosságát döntően befolyásolja a kvarckristály pontossága. A cégek a szállítóiktól kapnak egy rakás kristályt, és ebből ők döntik el, hogy mit használnak fel, illetve mit selejteznek. Azt hiszem, itt a kristály hasítása játszik fontos szerepet, de iylesmiről ezen a fórumon biztos nagyon sokan sokkal többet tudnak nálam, ezért nem égetem magam félműveltségemmel.
A Breitling saját bevallása szerint nagyon rigorózus a kristályok válogatásánál, és így éri el azt, hogy egy átlagos kvarcóránál mintegy 10-szer pontosabbak a ketyeréi. Ez szintén saját bevallásuk, de a saját órámnál kb. másfél hónap alatt 0.1 mp-es sietést veszek észre (mutatós az óra, így az összehasonlítás hibái miatt ez lehet kevesebb is, meg egy kicsit több is), ami durván évi (!!!) 1 mp-et jelent.
Nem tudom, a kristályon kívül még mi játszik szerepet a szerkezet kivitele mellett, de aki nem tör kronométer babérokra, az biztos sokat tud megtakarítani azon, ha nem hajigálja ki a leszállított kristályok 90 százalékát.
Más területekről származó tapasztalataim azt súgják, hogy lehet itt sok egyéb olyan pont is, ahol a drágább termékbe szigorúbb feltételeknek megfelelő alapanyagok kerülnek, a megmunkálásukról nem is beszélve.
Biztos azonban, hogy a 400 ezer forintos árkülönbség egy tekintélyes része amiatt a pici kis Breitling embléma miatt van. De hát ez a három dolog mindenhol együtt jár (minőség-embléma-ár:-). Persze, van olyan cég is - nem pont órás - ahol az utóbbi kettő mellől hiányzik az első, de a Breitling szerintem nem ilyen.
Én is pont ugyanerre az órára (Worldmaster) próbáltam utalni előzőleg a márkajellemző számlapdekorációval.
Íme :
Viszont a közelmúltban egy vidéki órástól azt hallottam, hogy néhány éve igen kedvező volt az Atlantic-ok ára. És ez annak volt köszönhető, hogy bérmunkában Romániában gyártottak bizonyos típusokat. Ez kifejezetten beleklappol az előbb írottakba (miszerint ez is már egy virtuális márka, mint a Doxa v. Marvin).
No, de sebaj, ez azt is jelentheti, hogy a régi, igazi cégháttérrel rendelkező darabok ma már limitált darabszámú ritkasággá váltak.
Az Atlantic-kal kapcsolatban. Tudtommal már csak egy fantomcég névvel és címmel. Az órákat más cég gyártja. Van egy Worldmaster-em ami nagyon szép és pontos. Talán ez az egyetlen klasszikus Atlantic.
A múltkorában felvetődött egy kérdés az Atlantic-kal kapcsolatban.
Én sem tudok róluk sokat, de azt igen, hogy az első vízhatlan órát a XX. század elején Ők csinálták (O-gyűrűs tömítésekkel). Persze akkor még a - felhúzással teli - használat során gond tudott lenni a korona tömítettségével. Azonban úttörő jellegüknél fogva azonnal felvette a márka ezt a nevet és azóta ezzel is, az emblémájukkal is és néhány számlapdekorációjukkal is (habár nekem jobban tetszik a márkára szintén jellemző sugaras díszítésű...) a vizes kapcsolatra utalnak.
Te_O !
Mint már írtam, valóban nem ismerem a hajszálrugók és környező alakatrészeik rejtelmeit. De, bárhogy nézzük is, ez a csavar a rögzítésen túl akár a rugó feszítettségét is befolyásolhatja...? (Szakértők kérettetnek !!!)
Most, hogy vege a vizsgaidoszaknak, alig birom vegigolvasni a forumot! ;-) (kozben nem nagyon volt ra idom...)
Azota meg mindig oravasarlason torom a fejem. Ezert is szeretnem megkerdezni, hogy mi a velemyetek a Maurice-Lacroix-rol. Egyelore ennyi. Mar kineztem egy konkret modellt, de kivancsi vagyok, hogy igy vakon mit mondtok a markarol.
Amit talaltatok, az egy GUB Glashutte, egy (kelet) nemet ora, erdekes lehet ha stopperes...
Alex!
automata felhuzas: a rotor, ami felhuz, egy excentrikus valami, ami az ora szamlapjara meroleges tengelye korul elfordul. Ez a tengely alt. raadasul az ora kozeppontjan megy at. Tehat ha az orat korbe forgatod, mint egy kereket, huzodik.
sukosdg alt. emlitett AS 5008 -as a szerkezetet csak egyik iranyban huzza, mert a masikban az ebresztot. De a mai korszeru szerkezetek mindket iranyu rotor-forgasra felhuzodnak. Regebben voltak olyanok is, melyek nem...
npz!
a "hajszálrugóval azonos irányú hosszanti csavar" szerintem nem szabalyozo, csak a rugot rogziti, de vilagitsatok fel, ha nem, es beszolhatna mar vmi. hozzaerto!
A kulonbozo tipusu automata szerkezetek nyilvan mas-mas idotartam alatt huzodnak fel. De tul nagy elteres nem lehet. A felhuzottsag jaratas utan viszont a jarastartalektol fugg, ez ETA szerkezeteknel alt. 38-45 ora.
Sziasztok, a fiókunk mélyéből előkerült egy régi óra amiről-laikus lévén-semmit sem tudok, viszont felhúzás óta halálpontos. Szóval, az óralapon egy G és egy B betü, közöttük két függöleges vonal, alatta-ha jól látom-Glassute felirat. Az órán van stopper is amit a felhúzó alatt és fölött lévő gombokkal lehet elinditani és megállitani. Bocs a laikus leirásér, de ha ennyiből valaki megtudná mondani, hogy milyen gyártmányu, kb. milyen régi azt nagyon megköszönném.
Itt illetve itt mindent megtalálsz róla. Belemehetsz a technológiai részletekbe, a történetébe és a változataiba. A históriánál láthatod az első modelljét, aminek a szerkezetével szerintem a Tissot és Certina klónok készülnek. Kíváncsi lennék, más név alatt is felbukkan-e ez az óraszerkezet.
Az ára: az alapmodell félmillió forintnál kezdődik.
Megnéztem a Halhatatlan Órásmesterek Társasága honlapját és az igaz, hogy ők nem forgalmaznak Breitlinget, de magánszemélyek hirdetnek ezen az oldalon és van Breitling is.
Egyébként jó ötletnek tartom ezt a hirdetősdit. Én visszatérő látogató leszek a swissmade.hu-ra. Egyébként is bukok egy FC órára, mely márkát ők képviselik. Hátha egyszer abból is elengednek pártízezret.
Al
Rikkie !
Szerintem nem csak okoskodni kívánunk, hanem mindössze arról van szó, hogy én pld. egyáltalán nem tudom, hol lelsz ilyen kedvezményt. Előbb tudok ajánlani megbízható állapotú használt órákkal kereskedő órást, mint ütőképes árú nagykereskedőt.
Azazhogy van egy javallatom. A "Halhatatlan Órásmesterek Társasága" (egyik gazda Sportivo nevű fórumtársunk) épp kiárusítást tart. Ott ugyan Breitlinget nem találsz, de pár érdemes darabot igen.
SLR !
Ez az Aerospace egyre jobban kezd érdekelni. Még annak ellenére is, hogy az utóbbi időben már belefásultam abba, hogy mindenütt quartz-ot látok. Szóval, ha tudsz még róla sok-sok mindent, JÖHET !
Egyébként nem esetleg ez az az óra, amelyik más tokozású másolatja és azonos szerkezete a Tissot-nál is megvan ?
Egyébként, hogy kronométer-é, vagy nem (mármint a másik gyártmány) majdnem mindegy, mert egy jó házból származó villanyóra úgyis jelentősen jobb járáspontosságú, mint a mech. társak. (Csakhát nem egy igazi tamagotchi. HŰŰŰ, ez nem is svájci kifejezés !)
Az Aerospace koronája két állású: van egy alap- és egy kihúzott helyzete, alaphelyzetből benyomással kattintani lehet vele.
A nagy- és kismutatón kívül két digitális kijelző van az órán: a tengely felett és alatt. Ezek matt feketék, alapállapotban semmi nem látható rajtuk. Beleolvadnak a sötét számlapba, hogy a két világos mutató uralhassa a látványt, kétséget nem hagyva a pontos idő felől. A koronát alaphelyzetben elforgatva először az alsó kijelzőn tűnik fel a dátum és az idő különböző kombinációkban megjelenítve, ezek közül a korona forgatásával választhatunk. A fekete háttérben kijelzett írásjelek meglepően világosak, szinte arany színűek. Tovább forgatva a koronát a felső kijelzőn egyenként feltűnnek a komplikációk nevei: visszaszámláló, stopper, ébresztő, második időzóna. Az alsó kijelzőn az adott komplikációhoz tartozó pillanatnyi érték látható.
A korona kihúzása után az éppen kijelzett funkció állítható a korona forgatásával: a pontos idő, a második időzóna, a visszaszámláló kezdeti értéke, stb. A korona alaphelyzetből történő megnyomásával (kattintásával) indítható pl. a stopper vagy kapcsolhatók dolgok, mint pl. ébresztés.
Ez az analóg / digitális óraszerkezet számomra példaértékű. A megjelenése rendkívül egyszerű. Általában semmi mást nem mutat, csak az órát és percet, két analóg mutatóval. Ha további funkciókra van szükség, azokat egyetlen kezelőszervvel lehet elérni: a karórák hagyományos koronájával. A digitális kijelzés nagyon egyértelmű, jól használható. Azzal, hogy a kiválasztott funkció neve a felső kijelzőn jelenik meg viszonylag nagy méretben, egyértelművé teszi, hogy mit látunk az alsó ablakban, amelyet ezáltal teljesen kitölthet a hasznos információ.
Barátom azt mondta, hogy a Breitling órák közül a leggagyibbra vetettem szemet. ;-)
Én azt olvastam egyszer egy ROLEX(?)-ről, hogy az egyik legújabb modellje nagyon gyorsan, vagyis rövid viselés után (10 óra) teljesen felhúzott állapotba kerül. Miféle hatékonyság növelő trükköket lehet itt bevetni?
Érdekes ez a polipszerű felhúzó. Nem is tudtam, hogy van ilyen. Persze, biztos van még pár dolog az órabizniszben, amiről nem tudok.
Szíjtéma.
Én egy öltöny-nyakkendőhöz fekete bőrszíjas órát vennék fel, amelyik az időt és dátumot mutatja, lehetőleg Dauphin mutatókkal pl Omega De Ville, Cophard LUC 4.96 esetleg Patek Calatrava.Ugyancsak tetszik az IWC Portofino, de ez nem Dauphin mutatós. Ezek tudomásom szerint piszok drága vekkerek, úgyhogy gyenge idegzetűeknek nem ajánlom a megtekintésüket. Sportosabb öltözethez venném a fémcsatos kronót. Kronókból tudnám ajánlani az igazán gazdaságos Poljot Chronoswiss koppintásokat. Bár mintha ezeket is bőrszíjjal láttam volna a neten.
Kár, hogy a fentebb felsorolt egyik fajta időmérő sincs meg a "ruhatáramban".
Több mint tíz évig hordtam egy fémcsatos órát és három hónapja egy bőrszíjasat. Most úgy gondolom, hogy a bőrszíjas jobb, kényelmesebb, elegánsabb. Tartósságot illetően viszont le fog maradni, igaz, hogy csak egy sima genuine, ami valószínűleg disznó, vagy max marhabőr. A krokószíjak a legtartósabbak, nem?
Te_O !
Mint említettem, tényleg nem ismerem a szabályozások elméleteit. Mindössze próbáltam ellesni őket képekről, órásoknál járva látható eljárásokból.
Szóval a hajszálrugóval azonos irányú hosszanti csavarral sokat szemeztem, gondolom ez is egyik hagyományos finomszabályozási módszer. (A méretéből fakadóan naivan mikrocsavarnak képzeltem.)
Viszont a billegőkerék csavarjaiban igazad lehet. Fifu, korábbi tasztaltársunk egyik - Rolexes - hozzászólásában ezeket a billegő súlyozására alkalmas csavarokat "mikrostella" súlycsavarként említette. Namost az még érdekes, hogy az ott említett esetben a hajszálrugón nincs is semmilyen állítási lehetőség...
Alex !
Az asztal síkját kb. úgy mozgasd, mint a szellemidéző szeánszokon.
Tehát egy sarok lent, másik három emelkedik, majd körkörösen mindig másik egy sarok éri a földet. Az átellenben lévő pedig minél magasabbra emelkedjék.
Valami ilyesmit, csak intenzívebben végez a szervízekben lévő automata húzószerkezet. Az a falra szerelve helyezkedik el és mint a polip csápjaira helyezhető fel rendesen a szíjával vagy hat db óra. Ez aztán a falra merőleges tengely mentén folyamatosan forog, miközben a csápok végei is más irányú forgást végeznek.
Így a rotorra mindig hat gravitációs erő, miközben az óra már épp máskkép helyezkedne el, tehát belül elkapja a forgási kényszer. Még akkor is felhúzza magát, ha nem akaródzna neki.
Ellenben erről egy másik kérdés vetődött fel bennem. Mégpedig az, hogy a különböző szerkezeti megoldású automaták felhúzottsága ugyanannyi járatás után eltér-e ?
SLR !
Az egykoronás használhatóságról légyszi egy kis közelebbi infót is ! Plíz !
SukosdG !
Ez a szíjfelvetés tényleg nagyon jó, megérdemel egy-két litániát.
Én valamiért (tán a praktikussága miatt) igencsak kedvelem a fémszíjakat, de azt elismerem, hogy kevésbé elegáns. Meg sajna egy bizalomkeltőbb darab nehézzé teszi az egész karórát, sőt nyáron koszol. Szóval nem tudok optimális kompromisszumot.
NPZ:
Nem vagyok vele olyan jóban (nem azonos körben mozgunk, hál' istennek).
A órája különben submariner mindenféle kövecskékkel kirakva.
A napokban jártam egy órás barátomnál, nála szervizeltetek. Bejött egy (mercédeszes) fickó, hogy a kutyája (valószínűleg pitbull) leharapta az óráját (rolex day-date, 18k) a kezéről és elszakadt a csatja. Az órás felajánlotta, hogy csinál acélból egy új tengelyt. A kuncsaft felháborodott, hogy csak eredeti rolex tengelyt szabad a csatba berakni. Talán még most sem tudja az órát viselni.......
Ennek ellenére én még mindig szeretnék egy tiédhez hasonló stilusú példányt! Ha tudsz kérlek segíts!
Láttam egymás mellett vágyaim óráját az Aerospace-t és egy Certina DS Pro-t. Utóbbi az első Aerospace sorozat szerkezetével készül, az alsó kijelző kicsit alacsonyabb, mint a mostani Aerospace-é. Pontosan 400 000 Ft a két óra között az árkülönbség.
A Certina lünettája egyirányban forgatható. Az Aerospace-é kétirányú. Érdekes, hogy az Aerospace lünettáján kívül lévő csavarfejek zavarják a korona forgatását, ami pedig ennél az óránál gyakran előfordul.
Érdekes volt összevetni a két óra kivitelét. Olvasni olvastam már a Breitling tükrözésgátló bevonatairól, de látni egymás mellett egy hasonló, de mégsem azonos kategóriába eső órával egészen látványos volt. Valójában a Breitlingen nem látszik, hogy van rajta üveg. Nem szeretem az erőszakos, dőlt betűit, de hogy a láthatósággal nincs baj, azt senki nem kérdőjelezheti meg.
A szerkezet továbbra is nagyon tetszik, nagyon funkcionális, ötletes, hogy mindent egy szem koronával lehet beállítani. Ha most szükségem lenne órára, mennék megvenni a Certinát. Csak az a kérdés merül fel bennem, hogy mi a csuda az a szerkezet ami benne van. Egy Breitling az ugye helyből kronométer, akkor a Certinába az alkalmatlannak bizonyult szerkezeteket teszik?
Érdekes, hogy a Certina weboldalán nem találtam meg ezt a modellt. Az órára, amit a kezembe fogtam, az volt írva, hogy DS Pro. A weben ez alatt a név alatt valami egészen más küllemű óra van.
Azon spekuláltam ma reggel, hogy az automata óráknál a kéz lengésétől húzódik fel az óra ugyebár. No, de pontosan milyen irányú az a mozgás, amelyik valóban húz?
Tegyük fel, hogy leteszek egy automata órát egy asztalra. Hogyan kell mozgatnom az asztal síkját, hogy az óra fel legyen húzva? Gondolom az asztal fel-, lemozgatása semmit nem ér ez esetben.
Valaki tudna erről mondani vmit?
npz! Szerintem a mikrocsavar a billego kulso iven elhelyezkedo kis csavar, melynek ki-becsavarasaval valtoztathato a billego lengesszama (- sulyelosztas miatt). Gondolom en. De mar kivancsi vagyok, valaki okos felvilagosithatna!
tamagotchi - ez ugy latszik elegge benne van az emberben, ez a gondoskodosdi. Van aki az autojat, ki a gyereket, ki a kutyajat, ki az orajat... Van aki mindezt egyszerre. Tudat alatt biztosan kozrejatszik sokunknal...
Írtad ismerősödről, hogy "1,5 mFt-ért vásárolt egyet".
Hol tudta ezt tenni ?
Én eddig csak egy órásboltban láttam ilyen márkát Magyarországon újonnan (már annál sincs), de náluk a bicolor sem került ennek a kétharmadába sem. Így gondolom ez egy különleges pld. lehet.
Vedd már rá Őt is, hogy meséljen erről !
Hja, amikor valaki a nyakkendője színéhez válogathatja az Omegákat, az is van olyan feeling, mintha mindig ugyanazt az acél Oystert viselhetem...
Azonban, mivel ez volt a mániám (és ez olyan szintre fajult, hogy egy svájci városnézés jórészt órásboltok kirakataival telt el), mégis maradtam ennél.
Így viszont nincs cserebere mindennap, hanem ez az egy darab látja el az elegáns pillanatok büszke viseletét is, meg bármely egyéb foglalatosság során az időmérést is.
Ellenben valóban igaz, hogyha valaki kiszúrja az ember kezén, akkor alig lehet eltüntetni az árgus tekintetek elől. Főként a nyári rövidujjú időszakban. És ez a szituáció az órák felől egyáltalán nem érdeklődő embereknél is fennáll, legtöbben nem is a ritkaságát nézik, hanem a feltételezett módon beleölt hihetetlen pénzt látják benne. (Azt persze el sem képzelik, hogy nem annyi !)
Bezzeg, ha egy Omega Speedmaster Professionalt viselnék, a kutyát sem érdekelné, pedig bő két-háromszorosa lenne. (Azt tényleg csak az óramániákusok sasolják ki.)
Lehet, hogy előbb-utóbb kénytelen leszek én is valami mást keresni ? :(
Még az előző témánál maradva :
Szerintem az Omega is használja a finomszabályozás mikéntjét. Legjobb szemléltető ábra az Óra Magazin mostani lapszám 19. oldal. (Böhöm nagy fotó a Speedmaster belsejéről kétféle szabályozási lehetőséggel is. Sajnos ismereteim hiányosak, de nemdebár a hajszálrugó hosszanti irányával azonos irányba tekerhető kis csavar a mikrocsavar ?! No, meg az egész feszítettségét egy - alighanem excentrikus fejű - csavarral is lehet állítani.)
Ugyanezen előbbi hosszanti csavarocska világlik ki a címlapon lévő Chopard-ból is. Sőt ennek a márkának az új kaliberében (rajzos ábra - 13. old.) egy érdekes megoldás látszik a feszítésre.
Aztán persze a beszábalyozhatóság és lengésszám kérdésére találtam egy jó idéznivalót a 24 órás Maurice Lacroix-ról írottakban :
"Lengésszám : 18.000/óra, 2,5 Hz, óránként 18.000 fél lengést végez, a tolerancia magasabb lehet, mint a tipikus modern szerkezetek 21.600 vagy 28.800-as lengésszáma (3 vagy 4 Hz) esetén." Copyright (amit nem vettem meg) from Orosz Gábor.
Szerintem ez eldönti a kérdést, igenis nagyobb lengésszám kell a pontosabb járáshoz.
Te_O !
Ez a tamagotchi hasonlat nagyon jó, igenis gondoskodni kell róla !
Sajnos nincs eredeti ROLEX-em , de van egy hozzá nagyon hasonló órám.
Bulova automatic.
Mivel munkahelyemen is több óramániás van, így egyszer felvettem.
Mindenkinek kigúvadt a szeme (van hozzá arany csat, amit rögtön levettem róla)
Közelebb érve megnyugodva látták, hogy nem "igazi" rolex.
Általában O+A órát viselek, az öltözékemhez illő színben és formában, távol áll tőlem a kihívó óra.
Tapasztalataim szerint külföldön a tradicionális, konzervatív órákat kedvelik. Komoly tárgyaláson még
senkin sem láttam rolex, breitling, tag-heuer, fortis, oris órákat.
Van olyan ismerősöm, akinek fogalma sincs a rolex óráról, csak azt tudja hogy drága. Besétált az üzletbe és
1,5 mFt-ért vásárolt egyet.
Sajnos hasonló tapasztalataim vannak a BREITLING órával is, ráadásul semmi extra nincs bennük.
A rolex legalább szerkezetében is különleges óra.
Ha egy szolid darabhoz hozzájuthatnék..... :)))) Régóta vágyom gyűjteményembe egy ROLEX-re!
Tehát én is minden infót elolvasok erről a különleges érzelmeket kiváltó (fantasztikus) órákról!