Azt hiszem a topic címe elárulja hogy itt nem az olcsó órákról van szó...Azt hiszem a Breitlingek még
nem is a leg-leg kategória árain kaphatók!
Az meg hogy mi a szép ezekben?Nem tudom, nekem szörnyen bejönnek...dehát ez abszolút szubjektív.
Mindenképp ilyet szeretnék.
Csak ennyi.
Igen, láttam a hirdetett FC-ket. Nem is rosszak, de most nem szándékozom 100+-at költeni órára.
Mellesleg Neked milyen órád is van?
Jig,
Én énnyit tudok a ML-ról, hogy tavaly 3. lett a Masterpiece sorozat egyik modellje az Év órája című versenyben. Az első két helyezett német óra lett, így a legjobb svájcinak is lehetne mondani. Továbbá a 3. helyezést emeli, hogy az Omega DeVille Co-Axial tán csak 7. lett. Ez utóbbi állítólag az utóbbi évek egyik(, ha nem a leg-) kiemelkedő(bb) mechanikai újítását tartalmazza, melyet már ecseteltek itt korábban nálam szakavatottabb hozzászólók is.
Hozzáteszem egyébként, hogy ezt a sorrendet főleg a német polgárok szavazatai határozzák meg és nem szakértők állítják fel. (forrás: Óra Magazin 5. szám)
Mindenesetre én csak az Omega vonalat követném, ha többszázezret "költenék a csuklómra".
Valóban drabális áll@tok a Breitling-ek, de valamiért mindenki nagy becsben tartja őket. Az okát nem tudom. Ráadásul manapság az új lünettája is rontja az összképet.
Ezért mondtam, hogy a régi (a számlapja alapján, bőrszíjával és keskenyebb lünettájával) nekem jobban tetszik. Valóban "csak" egy kárc, azonban ez a tudomány 1985-ben még égrengető lehetett. Így aztán a kultúráltabb külcsín, az akkor jeles belbecs és a hihetetlen elismertsége miatt egy első évjáratút mindenképp elfogadnék.
Nem úgy a Tissot-t, ami már bármennyire is azonos belülről, valószínűleg a W által leírt módon mégsem annyira igényes és mindössze utánérzésnek tekinthető. Ráadásul a szíja még az új Breitling-ekénél is tolakodóbb.
Viszont a ML Jour et Nuit mégsem olcsóbb kint, ha itthon 459.000,- az ára...
Rikkie !
Sajna több tippem, főleg az általad áhítottra már nincs. Kifogtál rajtam, kifogytam.
W !
A tegnap említett 9 mm valóban csak kevés mutatóval és LCD-vel tartható, de a jómúltkorában általad jelölt 15 mm-es automata kronográf minimális vastagsággal szemben - mivel a közelmúltban igencsak foglalkoztatott a Zenith gondolata - találtam 12,7 mm-eset is. Lehet, hogy rekord egy szériagyártmánytól ?
JiG !
Szerintem nem érdemes ódzkodni az ezüstszínű számlaptól (ugye erre gondoltál, mikor a hátlapot említetted?), az első pillantás ellenére nagyon jól leolvasható. De ha mégsem barátkozol meg vele, még mindig ott a csere lehetősége a szervízben.
Egyébként az én órám számlapja ezüstözött, úgyhogy ettől ezüstszínűbb nem is lehetne, amin acélmutatók járják köreiket. Az éjszakán kívül soha nem volt gond azonnal megtudni, mit mutatnak. Azazhogy egy "gond" van vele. Néha azért nézem tovább, mert még mindig nagyon tetszik... És ezt csak azzal az órával élheted át, ami a vágyálmod volt, úgyhogy kényszerből ne válts !
Egyetértek, másolatot tényleg ne végy, mert bármilyen is legyen, mindig elégedetlenné tesz !
A linkekért köszönet, a topic eleje óta pont ilyeneket kerestem.
Viszont én papíralapról kerestem ki a GMT Master II típuszámokat és onnan az derült ki, hogy anyagától, színétől és lünettájától függően a 16710 és 16718 között, illetve további változatok esetén ennek környékén kellene lennie. A tiédben mi áll ?
ja. még egy :
99%, hogy az óra fake . Az eladók ezt még nem tudják, talán ezért engedik, hogy elvigyem egy óráshoz. 10 éve nincs órám, mert nem találok olyat, amit megvennék ( vagy meg tudnék venni :D).
Inkább kibírok még 10 évet, de replikát nem veszek.
Egyszerűen nem értem mi lehet vonzó egy Breitling órában. Az ára egyáltalán nem tükrözi a valóságos értékét.
Töredék áron lehet SINN modelleket vásárolni. Talán eredetibb az eredeti Breitling-nél. Végül is Aerospace is csak egy karcóra. Mi az a funkció ami vagy tulajdonság amitől szimpatikus?
JIG:
Mostanában én is szemezek egy ML órával. Katalógusból kinéztem, hogy a németeknél kb 10-15%-al olcsóbb mint nálunk.pl:
Masterpiece Mondphase: 3625 DM
Jour et Nuit: 4150 DM
Pontos GMT: 1725 DM
Heures Sautantes: 2995 DM
Cinq Aiguilles: 3100 DM
Ja és még valami a Rolex szériaszámokról:
Állítólag jelenleg több betűkódot is futtatnak (első kar.). A szériaszám nem folyamatos monoton növekvő, mint általában, hanem teljesen véletlenszerű. Ha valaki órát akar venni a legjobb, ha felhívja a "Rolex Lost & Stolen" információs vonalat, ahol az sr# alapján megmondják, lopott-e az óra.
npz!
Köszi az infókat, olyan kedves vagy hogy foglalkozol a problémámmal!Igazából - feltéve hogy érdekel -
egy Chronomat Vitesse-t szeretnék venni.Nem tudtam még eldönteni, de vagy kék vagy fehér számlappal, valószínűleg kék bőrszíjjal.A West Endben a kezembe adták(kék számlap, kék bőrszíj)
- potom 620 ezerért vihettem is volna.
Ha ilyet tudna valaki...
A Helvetia érdekes téma. Ennek bizony svájci masinának kell lennie. Pld. női méretben egy Longines típussal teljesen azonos aranyórát bír árulni a márka (ami lehet, hogy csak egy fantázianév). Sőt, a röhej az, hogy ugyanezen ETA szerkezetes quartz Genéve néven is fut. Annak viszont a hátlapjáról kiderül, hogy a tok olasz aranymachinátorok műve és az egész óra "Swiss movt". (A nejem ezt viseli, úgyhogy, ha tudtok linket bármely két márkáról, nagyon várom.)
És az arról szerzett tapasztalat alapján azt mondhatom, hogy ennek sokkal strapabíróbbnak kellett volna lennie. Igenis, irány a garancia és ki kell hajtani belőlük !
Más :
Még mindig Breitling !
Szóval utánanéztem és egyre szimpatikusabb az Aerospace. Nagyon találó a leírt egykoronás használhatósága. Ráadásul a 9 mm-es vastagsága is inkább csak diszkrét vékonyságnak nevezhető.
Azonban úgy látom, hogy az első szériás 1985-ösök annak ellenére, hogy csak apróságban tértek el, sokkal szebbek és diszkrétebbek voltak.
Egyszerűen durva ez a dőlt számozás, amit mostanában a Cég követ.
Egyébként Rikkie keresett múltkor Breitling-et kedvező áron. Alex pedig visszajelezte, hogy a swissmade.hu apróhirdetései között is akad. Gondolom, az ottani 600-as és 700-as árral kilehet az érdeklődő a vízből. Ellenben a múltkor a Király utcában egy használtcikk kereskedőnél (a Nagymező sarkon) láttam egy ugyanilyen darabot. Állítólag a papírjai is megvannak és 150e Ft az ára.
Ja, Alex, nem tudom feltűnt-e a hirdetések között, de akad leárazott FC is jócskán.
Igen, szinte pontosan igy nez ki az Omega De Ville Prestige is, csak annak a datumablaka 3 oranal van. Meg a hatlapja is pont ilyen.
Mas. Azon gondolkodtam, hogy milyen osszeggel indultam orat vasarolni, es ehhez kepest most hol tartok. Ahogy nezegettem ezt a ML-t, ra kellett jonnom, hogy ennyiert mar Zenithet is lehet valasztani. Bar tudom, hogy belepo modellt altalaban nem szabad valasztani, mert arrol nagyon az sut le, hogy csak felvagas miatt vette az ember. Lehet, hogy megis megbaratkozom a szurkehatlapos Omegaval? Igazabol az lenne a jo, hogy ha egymas mellett lathatnam oket, felbrobalhatnam, majd donthetnek. Igy csak marad az uzletrol-uzletre valo futkosas. Neha mar egy kicsit nevetsegesnek erzem magam, hogy megyek, erdeklodom, hogy jott-e uj modell. Masnal is ilyen nehezen ment az oravasarlas, vagy csak en vagyok ennyire korulmenyes?
Egyebkent mi a velemenyetek az alabb belinkelt Maurice Lacroix-rol?
Nem süllyed a dolog, csakhogy még csak most kerültem gépközelbe.
Közben látom, visszaolvastál és meglelted a titkos tippem (Váci u. - Walther kronométer). Benne nyugodtan megbízhatsz, ismeri ezen órák minden csínját-bínját. Ha originálnak titulálja, mérget vehetsz rá. (Mindkét emberére is igaz ez, mert valószínűleg nem a német anyanyelvű gazda fogja megbontani a vizsgálathoz, hanem az aluljárószerű részben lévő alkalmazott. De ő is felismeri még sötétben is a belbecsét.)
Egy kis segítség gyanánt, ha este leveszed a szíjat, az alsó oldalon megtalálhatod a tok anyagát és a sorozatszámozást, illetve a felső oldalon a típusszámot. Ha ez nincs ott, copy van a kezedben. Ha ott van, akkor ebből a táblázatból megtudhatod a pontos gyártási évét (ha '87 előtti) és holnap már biztosra mehetsz.
Ahogy elnézem nekünk meglehetősen hasonlít az ízlésünk. Az Omega DeVille (ugye?) a kedvenced? Ennek Dauphin mutatói vannak, ha jól tudom. Szerintem az ilyen típusú órák a legelegánsabbak. Nekem tetszik a DeVille aranyozott tokkal is, bár gyaníthatóan az nem aranyozott, hanem arany. Lottó főnyeremény kell hozzá.
Nézd meg a Chopard LUC 496-ot, az sem rossz.
Ha tenyleg az Omega a "nagy O" akkor probalkozz keresni egy feher szamlaposat, esetleg szomszedos kulfoldi orszagban, de ha ugy erzed, hogy nem ragaszkodsz annyira az adott markahoz-modellhez, akkor keress mast, ami megfelel az izlesednek. Foleg ha raersz, vard ki. Sajnos jobb tanacsot nem tudok...
reTek, sajnálom, hogy így jártál és megértem a boszúságodat. A helyedben azért én visszamennék az óráshoz és kérnék orvoslatot. Ha tényleg nem csináltál az óráddal illetlenséget, akkor nem lett volna szabad eltörnie, és az nem igaz, hogy a töréskárokért nem kell jótállni, ha azok a gyártás hiányossága miatt, rendeltetésszerű használat mellett következtek be.
Nem tudom, milyen márka ez a Helvetia, nem véletlenül valami távolkeleti, mint a az ősi brit Sherwood? Ha nem, ha tényleg svájci, akkor a gyártó biztosan melléd áll majd, csak türelmes légy.
Végezetül elmondok egy nem órás, hanem tollas történetet. Amerikában vettem egy Cross tollat valakinek, és a nevét belegravíroztattam. Mondjuk ezt nem tiltja, sőt inkább propagálja a Cross: direkt vannak olyan helyek a tollon, ahová kellemesen lehet gravírozni. Nos, szerintem az iparos nem állt szakmája magaslatán, és túlságosan beszorította a tollat a gravírozógépbe, és ettől a toll szerkezete megszorult. Ezt sajnos csak itthon vettem észre, és akinek a tollat hoztam, nem tudott igazán örülni az ajándéknak. Visszakértem, elküldtem Lincolnba (ahol a gyár van), ahonnan pár héten belül megjavítva, gyönyörű díszcsomagolásban kaptam vissza azt a tollat. Pedig nem is a gyártó hibája volt, és nem hiszem, hogy fakezű grevírozóra vonatkozna a garancia.
Igazabol ez a kep nem tul kifejezo, mert aceltokkal teljesen maskent fest az ora, de csak 115k-s kepet talaltam rola, ami azt hiszem, hogy egy kicsit lelassitana az oldal betolteset. Na, mind1. Esetleg belinkelem. Szoval a kinezett Grand Gichet a jobboldali.
Harom hete vettem egy Helvetia zseborat, es ma reggel letort a nyitogombja, ami egyben az ora beallitoja.A baj az h. meg sem tudom nezni az idot! Garancia a toreskarokra nincs. Menjek orashoz (hova?) v. verjem a (t.)asztalt?
Miert nem irtak ra a boltban, h. ne vedd meg mert ez bovli?
Szemelyes velemeny: utalom ha egy dolog nem mukodik azert mert valami jelentektelen dolog meggatolja ebben! jelen esetben: hogyan lehet azt a reszet ilyen gyenge anyagbol kesziteni ami a legnagyobb terhelest kapja (mindig megnyomom mikor kinyitom a fedelet...). Es most az ora ertekehez kepest filleres tetel miatt nem hasznalhatom!
Nem olvastam vegig a topicot(majd' 2k hozzaszolas...), de remelem tudtok segiteni!
Valojaban en a Grand Guichet modellt neztem ki. Ennek az a kulonlegessege, hogy nem egy kulso koron helyezkedik el a datum, hanem ket kulon szamjegybol all ossze. Egy tarcsan vannak a tizes helyiertekuek, mig egy masikon az egyesek. Nem talaltam rola csak ezt a kepet elfogadhato meretben, de nekem az acel valtozat tetszik.
Ime:
Az Omegarol pedig annyit, hogy harom honap varakozas utan bementem a boltba aranyvasarnap, es akkor kozoltek, hogy nem is szallithato az ora. Bar a kozponti gepben meg szerepel ket darab, amit az e-mailem alapjan elismertek, de a postazo allitolag nem kuldte ki oket, mert hibasak voltak. (Ezt azert nem nagyon ertem...) Szoval nincs, csak szurke hatlappal, es mar akkor is sietnem kell(ene), hiszen annak a gyartasaval is lealltak.
Az az igazsag, hogy azert meg mindig azt talalom a legszebbnek, legletisztultabbnak, pedig ido kozben mar eljutottam a ML kategoriaig is. Most eleg tanacstalan vagyok. Vallaljam be az Omegat, hogy majd ugy is megszeretem a szurke hatlappal (hiszen csak ennyi kifogasom volt ellen, mert nekem a feher tetszett), vagy nezegessek meg mas orakat is, mint pl. ezt az ML-t. Szerintetek?
Tegnap valaki baromira ajánlgatott egy GMT-MASTER II.-t. Hogyan tudnám ellenőrizni a valódiságát? Esetleg ez teljesen felesleges, mert csak másolat lehet?
Nekem mindkettőről az jut az eszembe, hogy ezek a típusok már kifejezetten a giccs és a kivagyiság kategóriájába tartoznak. Nem hiszem, hogy bármelyik említettnek a gazdája igazán odalenne az órájáért, inkább mondenütt felemlegethetőként kellettek ezek.
Csak gondolj bele, egy Submariner (lásd lentebb Fifu-ét) igazán a praktikusságával és rendkívüli ellenállóképességével nyerte meg a piacot. Ennek egyáltalán nem luxusóra megjelenése van. Namost ez ott már romlani kezd, amikor ez bicolorban megjelenik kék számlappal. És teljes a csőd erre a típusra nézve, amikor már kövek kerülnek rá !
A másik, a teljesen aranyóra sajnos átlagos a márkánál, de el nem tudnám képzelni, hogy egy ekkora aranyrögöt tegyek a csuklómra és arra úgy vigyázzak, mint a szemem fényére :)
Ráadásul az aranyfelület mindenképpen karcolódásra hajlamosabb, így problémásabb is. Ezeket a nyűgöket néhányan azért vállalják, hogy messziről virítson és felismerhetővé váljon a tény, hogy nekik erre is futja.
Múltkor szó volt az automaták felhúzottságáról. Alex T.R. pedig említette, hogy az új R. Daytona jelentősen gyorsabban éri el a felhúzottságát. Mások pedig a kétirányú húzást is említették.
No, szóval érdekes, hogy különböző automata szerkezetek (hallottam egyirányba húzóról, "kalapácsos" szerkezetről és a mindkét irányú forgás hatására felhúzásról) vannak és ehhez képest ez a néhány órányi felhúzottsági eltérés igencsak minimális. Vagy csak énszerintem ? Hogy is van ez ? Vagy akár az ilyen aut. szerkezeti eltéréseknek köszönhető az is, hogyha valakinek mégis lejár az órája ?
JiG !
Az Omega, mint lehetőség végleg elszállt ?
Viszont a M.L. órák szerintem míves darabok igényes szerkezetekkel (ez is ETA).
Igazán diszkrét és kultúrált megjelenésű a Pontos sorozatuk, amit még a neve is felmagasztal (habár ők alighanem nem a magyar kifejezésre gondolhattak).
És ezek ráadásul azonos tokozásban leledzenek az utolsó Óra Magazinban bemutatott méltán különleges 24 órással.
Elmentem még egy helyre, hogy megnézzem azt a DS Pro-t, közel álltam ahhoz, hogy a zsebembe nyúljak. Aztán mégsem tettem, pont azok miatt a különbségek miatt, amik még felfedezhetők. Pedig érdekes, az Aerospace-en is találok kifogásolnivalót (a dőlt nagy betűk, az ujjat zavaró lünetta-csavarok), mióta egymás mellett láttam, fogtam az eredetit és a klónt, már nem vágyom a klónra, és megkockáztatom: megértem az árkülönbséget.
Maradok topicidegen, amíg a telefonom időmérője ilyen pontos, és a japán mechanikus acél karórám ilyen nemesen egyszerű.
slr: a Breitling kérdéshez, és az árkülönbséghez szeretnék hozzászólni, mint Breitling (kvarc) tulajdonos. Van pár dolog a szerkezeten kívül, ami még komolyan befolyásolja az óra minőségét, túl az olyan külcsínybeli dolgokon, mint például az, hogy az én órám is úgy néz ki, mintha nem lenne üvege.
Ahogyan a Breitling honlapján olvastam, egy kvarcóra pontosságát döntően befolyásolja a kvarckristály pontossága. A cégek a szállítóiktól kapnak egy rakás kristályt, és ebből ők döntik el, hogy mit használnak fel, illetve mit selejteznek. Azt hiszem, itt a kristály hasítása játszik fontos szerepet, de iylesmiről ezen a fórumon biztos nagyon sokan sokkal többet tudnak nálam, ezért nem égetem magam félműveltségemmel.
A Breitling saját bevallása szerint nagyon rigorózus a kristályok válogatásánál, és így éri el azt, hogy egy átlagos kvarcóránál mintegy 10-szer pontosabbak a ketyeréi. Ez szintén saját bevallásuk, de a saját órámnál kb. másfél hónap alatt 0.1 mp-es sietést veszek észre (mutatós az óra, így az összehasonlítás hibái miatt ez lehet kevesebb is, meg egy kicsit több is), ami durván évi (!!!) 1 mp-et jelent.
Nem tudom, a kristályon kívül még mi játszik szerepet a szerkezet kivitele mellett, de aki nem tör kronométer babérokra, az biztos sokat tud megtakarítani azon, ha nem hajigálja ki a leszállított kristályok 90 százalékát.
Más területekről származó tapasztalataim azt súgják, hogy lehet itt sok egyéb olyan pont is, ahol a drágább termékbe szigorúbb feltételeknek megfelelő alapanyagok kerülnek, a megmunkálásukról nem is beszélve.
Biztos azonban, hogy a 400 ezer forintos árkülönbség egy tekintélyes része amiatt a pici kis Breitling embléma miatt van. De hát ez a három dolog mindenhol együtt jár (minőség-embléma-ár:-). Persze, van olyan cég is - nem pont órás - ahol az utóbbi kettő mellől hiányzik az első, de a Breitling szerintem nem ilyen.
Én is pont ugyanerre az órára (Worldmaster) próbáltam utalni előzőleg a márkajellemző számlapdekorációval.
Íme :
Viszont a közelmúltban egy vidéki órástól azt hallottam, hogy néhány éve igen kedvező volt az Atlantic-ok ára. És ez annak volt köszönhető, hogy bérmunkában Romániában gyártottak bizonyos típusokat. Ez kifejezetten beleklappol az előbb írottakba (miszerint ez is már egy virtuális márka, mint a Doxa v. Marvin).
No, de sebaj, ez azt is jelentheti, hogy a régi, igazi cégháttérrel rendelkező darabok ma már limitált darabszámú ritkasággá váltak.
Az Atlantic-kal kapcsolatban. Tudtommal már csak egy fantomcég névvel és címmel. Az órákat más cég gyártja. Van egy Worldmaster-em ami nagyon szép és pontos. Talán ez az egyetlen klasszikus Atlantic.
A múltkorában felvetődött egy kérdés az Atlantic-kal kapcsolatban.
Én sem tudok róluk sokat, de azt igen, hogy az első vízhatlan órát a XX. század elején Ők csinálták (O-gyűrűs tömítésekkel). Persze akkor még a - felhúzással teli - használat során gond tudott lenni a korona tömítettségével. Azonban úttörő jellegüknél fogva azonnal felvette a márka ezt a nevet és azóta ezzel is, az emblémájukkal is és néhány számlapdekorációjukkal is (habár nekem jobban tetszik a márkára szintén jellemző sugaras díszítésű...) a vizes kapcsolatra utalnak.
Te_O !
Mint már írtam, valóban nem ismerem a hajszálrugók és környező alakatrészeik rejtelmeit. De, bárhogy nézzük is, ez a csavar a rögzítésen túl akár a rugó feszítettségét is befolyásolhatja...? (Szakértők kérettetnek !!!)