Valaki please help!
Tissot Seastar II Automatic karoramat megvásárolnák. E-mail-t irjon valaki nekem,hogy kb mennyit ér magyar viszonylatban!
szabmm@freemail.hu
Kikapta a kezemből ez a dög gép a szöveget, szóval folytatom:
A leginkább előfordul(hat)ó gátszerkezetek csoportosítva röviden:
Visszavezető: orsógátszerkezet (csak zseb, fali és asztali órában, úgy a XIX. század elejéig)
Nyugvó, súrlódó gátszerkezetek:
cilinderjárat
duplex gátszerkezet (csak zsebórában a XIX. század közepéig)
Szabad gátszerkezetek:
pecekgátszerkezet
svájci - angol és glashüttei horgonygátszerkezet (ezek alapvetően csak formailag térnek el, az elvük azonos)
kronométergátszerkezet (ez a legpontosabb, de nem bírja a rázkódást ezért karórába nem építik. Zsebórába is ritkán, de minden korszerű hajóórában ez van)
Nyiván találkoztál már a tourbillon vagy a karusszel-caroussel fogalmával is. Ennek a lényege, hogy a gátszerkezet és a billegő forgó szerkezetre van szerelve. Ha ennek tengelye azonos a billegőével, akkor az tourbillon, ha nem az caroussel. A tourbillon jellemzően egy perc alatt fordul egyet. A caroussel lasabb szokott ennél lenni. Ennek a feladata a legprecízebb gyártás mellett is meglevő billegő és gátszerkezet pontatlanság, kiegyensúlyozatlanság "kiintegrálása", mivel a forgó gátszerkezetben a kiegyensúlyozatlanságból adódó hibák kioltják egymást. Tulajdonképpen minden gátszerkezethez alkalmazható lenne, de csak precízhez érdemes, jellemzően kronométer és svájci horgony kombinációban fordul elő. A BLANCPAIN tourbillon órája például valójában caroussel, és svájci horgonnyal van kombinálva, a BREGUET, LANGE tourbillonjai pedig igazi perctourbillonok. (Amúgy karórában valójában nem sok értelme van tourbillonnak, hiszen az óra amúgy is mozog folyton. Ez afféle "bravúroskodás" a gyártók részéről. Meg is kérik az árát...)
Más: lőttem még 10-15 új órát, rövidesen felrakom őket:
NPZ: Próbálok majd képet keríteni a cilinderjáratról. Ma már ilyen órát (és már úgy 50 éve) nem gyártanak, de volt idő, amikor a leggyakoribb megoldás volt. Amúgy az óragyűjtő praxisában leginkább előfordul(hat)ó gátszerkezetek csoportosítva röviden:
Visszavezető: orsógátszerkezet (csak zseb, fali és asztali órában, úgy a XIX. század elejéig)
KGABI !
Az árától függetlenül (vagy épp azért) mielőtt magadévá tennéd a Breitling-et, mindenképp nézesd meg egy órással. Egyrészt ezt a márkát (is) előszeretettel koppintják a távolkeleten, másrészt, ha eredeti és valami helyretétendő benne, számíthatsz egy - a beszerzési áradat többszörösen meghaladó - húzós kiadásra. Persze még úgy is megérné :)
APT !
Próbáltam magamévá tenni ezt a cilinderjárat leírást. Félig-meddig sikerült is. De, ha egy átlátható képed is lenne róla, az remek lenne...
Ellenben a pecekgátszerkezet már teljesen világos. Találtam otthon egy olyan, régi NDK-s faliórát, amiben a plexi hátlapon belül ez adja az ütemet. Ez - a már 10 éve működésben álló óra - remek demópéldánynak bizonyult.
HAMBURGERMAN !
A káziót szerintem érdemes leváltani erre a márkára. Ez kb. az első szint ahhoz, hogy érezd azt, mennyivel kellemesebb egy jó órát viselni, mint a műanyagot. Habár a vidéki órás ismerősöm szerint lehetne a tokozása strapabíróbb is, de ezzel együtt is tartósabb darabhoz jutsz.
Persze az általad említett árért már jobb nevű automata is a kezedre kerülhetne...
Milyen minoseg a Festina?
Szeretnek valami mutatósabb órát venni a Casio-mnal, de nem akarok ra szazezreket kolteni.
Ebben a markaban lattam szemre nekem tetszot ~50k HUF-ert
Nem akartam részletezni de talált óráról van szó(nevezzük nevén a gyereket egy guberálóé az óra aki közhasznúként dolgozik a cégnél).A csat gyanús de megmondom őszintén nem is nagyon néztem,hogy eredetileg az óráé-e.
outlaw
Köszi, egy hideg sört igyál az egeszségemre! Örülök, hogy segíthettem. :)
KGABI
Egy kicsit!!!???!! gyanús a dolog, egy Breitling fémcsat is tízszer ennyibe kerül.
Most olvasom a WatchTime magazin áprilisi számát:
Az új ranglista :
1.Rupert family, Richemont Group
2.Nicolas G. Hayek, Swatch Group
3.Philippe Stern, Patek Philippe
4.Scheufele family, Chopard
5.Jorg Bucherer, Bucherer
Elég érdekes lista. A múltkoriban elemeztük a forgalmakat, ezek az adatok a cégek értékét képviselik.
NPZ:
A cilinderjáratnak a pecekgátszerkezethez semmi köze. A pecekgátszerkezet - akár a svájci horgonygátszerkezet - szabad gátszerkezet, tehát a billegő a lengése zömét teljesen szabadon végzi. A cilinderjárat nyugvó, de súrlódó gátszerkezet. A cilinderjáratot onnan lehet felismerni, hogy a gátkerék teljesen a billegő mellett van, nincs közte és a billegő között horgony. A billegőnek egy csőszerű felnyitott tengelye van, és a különleges fogazású gátkerék fogait "körbelengi". A lengés legnagyobb szöge elég kicsi, a cilinderjárat "bágyadtabban" leng, mint egy horgonygátszerkezet. Mivel a gátkerék foga nyugvásban is súrlódik a billegőtengely belső palástjával, és ez a súrlódási erő nem állandó - a rugó feszességétől függ - ezért a cilinderjárat pontatlanabb. Mindazonáltal a 17-18. században hajóórákat is csináltak nagyon precíz kőbetétes cilinderjárattal, és a rugóerőt állandó értéken tartó mechanizmusokkal (pl. kiegyenlítő csiga) elérhető volt a napi 0.1-0.3 mp !!! pontosság.
A pecekgátszerkezet horgonygátszerkezet, de a horgony karmai helyett acélpeckek vannak egy trapézszerű fogú sárgaréz gátkerékkel. Elvileg ez is lehet nagyon pontos, de mivel a pecekgátszerkezet kifejezetten a svájci-angol horgonygátszerkezet olcsóbbá tételére lett kifejlesztve, így általában olcsó órába, olcsó (rossz hőkompenzáció és kiegyensúlyozottság) billegővel, gyengébb anyagokból készül, így kevésbé tartós, rosszabbul szabályozható. Szinte minden ébresztőórában ilyen van. Ugyanakkor volt a 60-as években egy nagyon jól sikerült 15-21 köves (a 21 köves volt a naptáras) svájci alapszerkezet, ami tartós, és tűrhetően szabályozható volt. A peckes óráim zömében ilyen van.
Amúgy a régi precízebb horgonygátszerkezetes kar- és zsebóráim beszabályozhatók napi 20-30mp pontosságra, amely elegendő a köznapi használathoz.
Múltkorában láttam egy 1934-es ROLEX-et a Tangón félpénzért. Tán még most is ott hever...
Ami a korán kívül is feltűnő darabbá tette, az az, hogy pointer dátumos volt.
APT !
Szeretném tájékozatlanságom tanújelét adni.
A "cilinderjárat" miképp viszonyul a már általad is az óráid között felemlített pecekgátszerkezethez ? (Ha már úgyis fém a fémen súrlódásról van szó.)
Hmmm... Erdekes amit itt irtal...
Valami ilyet tapasztaltam a vadonatuj Oris-omon, amiben 2824-2 van. Ami erdekes: visszamentem vele a boltba, ahol par percre elvittek majd visszakaptam. Korabban napi kb. 8-10mp-et kesett napkozben, majd ejszaka kb. 3mp-et sietett. Most az ejszakai 3mp sietes megvan, de nap kozben kb. ugyanennyit kesik, igy osszessegeben kb. pontos.
Ilyenkor mi van? Azt nem tartom valoszinunek, hogy az alatt a kb. 5 perc alatt kicsereltek volna a billegojet... ;-)
Volt szerencsém találkozni egy ismert órással a múltkor és felvetettem Neki a kérdéses órádat. Így látatlanban nem tudott sokat mondani, de az biztos, hogy a karórák népszerű idejéből ezt a Wengia nevet már nem ismerte. Elképzelhető, hogy a zsebórákat túllépő divat során nem léptek időben, mint oly sokan mások...
Viszont a nyomógombos állítás alapján feltételezhető, hogy még 1910 elöttről származik az órád. (Habár állítólag az az infó is sokat számít, hogy az állítás miként történik...)
És még valami, ami meghatározná a használhatóságát. Az, hogy milyen gátszerkezettel felszerelt. Mert az öreg darabok beszabályozása során eg-egy "kopott cilinderjárat néhány órás koporsókötele lehet". Szóval jobb, ha ankerköves a masina.
És az öröknaptár :
Hajdanában írt köreinkbe Fifu nevű Tasztaltársunk, aki említést tett Sven Andersen öröknaptáras órájáról. Ott az a pláne, hogy állítólag a teljes Gergely naptárat (!) tudja.
De, ahol 2200-nál baj lesz, az is kiküszöböltnek tekinthető, mert pld. az IWC egy kis - viaszpecséttel lezárt - üvegfiolában a drágább darabokhoz mellékeli azt a bizonyos 22-vel kezdődő számsávot :)
Egy rendkívül zavaró problémám van. Az órámon (TAG Heuer cg1110) a stopper mutatói (perc és másodperc) az 58 másodpercet tekintik alapállásnak. Tehát nullázásnál oda állnak vissza (és persze onnan is indulnak). És meg szeretném javíttatni valahol, de nem ismerek megbízható helyet. Az igazság az, hogy egy kicsit nagyon gyanakvó szoktam lenni, és ez a probléma azután lépett fel kb. egy hónappal - legalábbis akkor vettem észre - hogy elvittem a hivatalos helyre elemet cseréltetni, és arra gyanakszom, hogy szándékosan rontották el. Paranoiás vagyok? Most hol javíttassam? Előre is köszi a tanácsokat és a segítséget!
Óh, minő öröm ! Tegnap este a birtokomba került egy csodás Rolex katalógus. Sőt, sikerült találkoznom egy olyan kiadvánnyal is, ami tartalmazta az eddig gyártott valamennyi típust. (Ez a méretéből és kiadójából fakadó húzós ára miatt ottmaradt... De valaki ideolvasó rendelkezik e vele ?)
A Petofi Sandor utca elejen, meg a Vaci utca Vorosmarty ter feloli vegen van egy-egy Orex bolt. Ezeknek a kirakataban lattam viszonylag sokat.
Meg van egy kis utca a Vaci utca masik vegenel, ahol szinten lattam egy bolt kirakataban nehanyat.
Bizony van mechanikus kronográf öröknaptárral, az IWC által gyártott Da Vinci, a Grande Complication vagy a Destriero Scafusia. A naptár perszen nem teljesen "örök", 2199 december 31-én ki kell benne cserelni az evszazadokat jelzo kis bigyot (hogy szakszeru legyek).
A napokban olvastam valamit, amit nagyon nem tudok elképzelni.
Állítólag készítettek már mechanikus kronográfot, öröknaptárral, karóra méretben... Ezt valahogy nehezen tudom elképzelni. Félreértettem volna valamit?
(Azt hiszem, valamelyik régebbi Óra Magazinban láttam)
Számomra ez a mechanikus öröknaptár egyszerűen elképzelhetetlen...
Számlapot és mutatót az országban tudomásom szerint egyetlen egy helyen újítanak fel: P.Kiss István órás, Bp.Népszínház u.43.
Most két órám van nála, egy karóra számlap 4300Ft. Mutatót szerintem nem lehet felújítani, de nagyon hasonlót készletből valószínűleg lehet találni, ezek nem túl drágák, egy IWC és O+A mutatókészletet vellem a múltkorában, mindegyik úgy 3000Ft volt. Amúgy minden szépen fel lehet újítani, de ha egyedi feliratok kellenek, amelyhez nincs kés klisé, akkor azok vagy lemaradnak, vagy sokkal többet (9-10 ezer forint) kérnek érte.
Off
Kedves NPZ .Nem szeretném ha ez a nagyon jó topic érdekvédelmi fröcskölésbe menne át,attól,hogy a cégedről meg van a véleményem mint embert tisztellek.De ha megnézed a válaszaim időpontját és a tieiddel összehasonlítod talán egy kicsit nekem is igazat adsz a hirtelen haragú kirohanásaimért :mindennek az éjszakai bagolyélet az oka.
On
nagyon szépen köszönöm a tanácsokat és megpróbálok többet kideríteni erről az óráról.
Mennyibe kerülhet egy számlap mutató felújítás?
Sportivo !
(ha ideolvasol)
Köszönet, hogy feltettétek honlapotokra a hirdetésem !
KGABI !
Ezzel is kezdhetted volna...
A nyomógombos mutatóállítási funkció legalább részben meghatározhatja a korát. Ugyanis az első időszakban a koronának még csak az egyszerű felhúzhatóság volt a funkciója. (De azt, hogy mikortól készültek kétfunkciós - azaz beállítást is tudó - koronák, sajna még nem tudom, de kideríthetem. Nyilván a tiéd ezelőttről való.)
OFF :
"Valaki segítsen mert megöl a kétségbeesés!!" Írtad.
Engem pedig az a kétségbeesés öl meg, hogy a munkahelyemen dolgozókat milyen gonosznak tartod más topic-okban, pedig láthatod, szorult belénk némi emberi jellem is.
ON !
APT !
Csodás órákat leltem a linkeden, jó volt látni őket :)