Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Htq1 Creative Commons License 2018.09.11 0 0 631

Köszönöm a segítséget!

Előzmény: stefi001 (629)
stefi001 Creative Commons License 2018.09.10 0 0 630

 Az SWM 8802 fejegységen csak KEY1 van, de a lényegen nem változtat!

Előzmény: stefi001 (629)
stefi001 Creative Commons License 2018.09.10 0 0 629

 

ISO tápcsatlakozó bekötése

 

Sárga: Állandó pozitív

Ezen a kábelen folyamatosan +12V-ot kell kapnia a rádiónak, mert ennek segítségével őrzi meg az eltárolt rádióállomásokat és beállításokat.

 

Kék: Antennakapcsoló szál

Ezen a vezetéken +12V jelenik meg, amikor bekapcsold az autórádiót. Ez kapcsolja be az elektromos antennát és az autóhifi erősítőt.

 

Narancs: Világítás

Itt kikapcsolt világítás esetén testet, bekapcsolt világításnál +12V-ot kap a rádió és ettől függően kapcsolja ki és be a rádió a gombok világítását, vagy halványítja le a kijelzőt.

 

Piros: Gyújtás +12V

A kulcs elfordításakor itt +12V-ot kap a rádió és bekapcsol, amint nem kap +12V-ot kikapcsol.

 

Fekete: Test

 

Amire a rajz nem ad választ

 

(1) BRAKE CTL – rózsaszín vezeték bekötése lehetővé teszi menet közben is pl. video nézését (több készülék esetében menüben is állítható)

 

(2) KEY1, KEY2 vezeték: kormánytávirányító v. interface (adapter).

 

(3) BACK-CAR: tolatókamera

 

 

Egyébként többek között a 400 sz., 405 sz., 417 sz., 524 sz. hozzászólások is tartalmaznak információt.

 

 

Előzmény: Htq1 (628)
Htq1 Creative Commons License 2018.09.10 0 0 628

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Vásároltam egy SWM 8802-es fejegységet és mivel a csomagolásban men volt leírás a bekötésről el is akadtam. Az alábbi vezetékeket nem tudom, hogy hova kell bekötni: BRAKE CTL-rózsaszín, BACK-CAR-barna, KEY1-barna-fekete, ILL-narancssárg

A segítségeteket előre is köszönöm!

Tamás

stefi001 Creative Commons License 2018.09.08 0 0 627

Nincs mit, szívesen tettem!

Előzmény: keke69 (626)
keke69 Creative Commons License 2018.09.08 0 0 626

Nagyon szépen köszönöm a segítségét és az idejét amit a problémám megoldására fordított!

Előzmény: stefi001 (625)
stefi001 Creative Commons License 2018.09.08 0 0 625

Ezek után már azt is el tudom képzelni, hogy szabályos bekötés esetén így kell működnie a készüléknek, bár ilyennel még nem találkoztam. Tehát el kell fogadni, tudomásul kell venni, hogy hideg indítás esetén 25-35 s a rendszer felállásának ideje (viszont határozott "pozitívum", hogy ilyenkor minden egyes indításkor megjelenijk az autó logója, már ha aktiválva van), vagy tovább kell kutakodni az optimális működés megoldása érdekében. Én az utóbbit tenném.  

Előzmény: keke69 (624)
keke69 Creative Commons License 2018.09.08 0 0 624

Bocsánat az kimaradt! Igen kompatibilis az autóval. Nem felejtette el a rádióállomásokat.

Előzmény: stefi001 (623)
stefi001 Creative Commons License 2018.09.08 0 0 623

 

Nem kaptam választ a kompatibilitással kapcsolatos kérdésemre.

 

Más kérdés: Amikor újonnan indul a rendszer, akkor a korábbi beállítások megmaradnak (pl. rádiófrekvenciák), tehát nem felejti el a készülék? Amennyiben igen, akkor – legalábbis én – megpróbálkoznék a fekete csatlakozóban végződő piros és sárga vezetékek felcserélésével, (piros kábel sárgában, míg a sárga pirosban folytatódjon). Az ISO kábel/csatlakozó bár szabványnak számít, de az állandó és kapcsolt feszültség autótípusonként változhat.

 

Úgy is ki lehet iktatni a rendszer újraindítását, hogy a két vezetéket (piros, sárga) összekötjük, s a közös ponton állandó 12 V-ra kötjük. Hátránya, ha nem kapcsoljuk ki a készüléket, viszonylag hamar lemeríti az AKKU-t, tehát több figyelmet igénylő megoldás.

 

A fejegység gombjai normál helyzetben csak akkor világítanak, ha a világítást bekapcsoljuk, egyébként nem. Amennyiben gyújtás kikapcsolt állapotában is világítanak (ilyennel még nem találkoztam, de minden lehetséges!), a maximálisan beállítható kikapcsolási késleltetési idő (2 h) alatt – az optimálishoz képest – elenyésző fogyasztásnövekedéssel számolhatunk.

 

Természetesen pontosabb eredményt csupán egy multiméterrel ellenőrzött áramfelvétel biztosít.

Előzmény: keke69 (622)
keke69 Creative Commons License 2018.09.08 0 0 622

Nem kell elnézést kérnie, örülök, hogy megpróbál segíteni! Igen mind a két bekötési változatnál ugyan az az eredmény. Talán még annyi, hogy a beállításokban a megadott időn belül nem tölti be a rendszert újra hanem ha pl a rádión lett kikapcsolva 1 másodpercen belül bejön, viszont a kulcs kivétele után a média egységen a gombok háttérvilágítása addig megy amíg le nem telik az idő. Remélem érthetően sikerült leírni. Ön szerint nem kell attól tartanom, hogy pl ha naponta többször 2 órát világít a gombok háttérvilágítása lemeríti az akkumulátor?

Köszönöm!

Előzmény: stefi001 (621)
stefi001 Creative Commons License 2018.09.08 0 0 621

Elnézést, figyelmetlen voltam!

Tehát mindkét bekötési változat esetén ugyanaz az eredmény, vagyis a rendszer minden esetben újra indul?!

Igaz, elvileg nem szabadna, bizonyára más valami okozza, amit kiméréssel lehetne esetleg felderíteni.

 

Ha minden próbálkozás sikertelen, akkor célszerű lesz egy szakemberhez fordulni.

Előzmény: keke69 (619)
stefi001 Creative Commons License 2018.09.08 0 0 620

 

Mellékelem a bekötési változatokra (Canbus-sal vagy nélküle) a gyártó által megadott két képet.

Nem egészen értem a csatlakoztatásra vonatkozó megjegyzést, ezért mellékelem a bekötési változatokra (Canbus-sal vagy nélküle) a gyártó/forgalmazó által megadott két képet.

Látatlanban ennél többet nem tudok érdemben mondani, de szerintem jónak kell lenniük.

 

Feltehetően nem indokolt, de azért megkérdem, hogy az autó megegyezik a leírásban jelzettekkel, a kompatibilitást tekintve?

 

 

Az utóbbi képek a kikapcsolási késleltetés beállítását tartalmazzák.

 

Általában (a régebbiektől eltekintve) a gyújtáskulcs „0” állásában a készülék csak a sárga vezetéken kap +12 V-ot, míg a pirosról (ACC) csak a gyújtáskulcs elfordítása után. Tehát „0” állásban a rádió nem kap tápot, ezért nem kapcsolható be a fejegység.

 

Jelen esetben, a nevezett fekete csatlakozóval kapcsolható vagy bonthatók a tápellátás fentiekben leírt módnak megfelelően.

 

A különböző csatlakoztatásokra tett megjegyzés csupán arra vonatkozott, hogy mindenkor kikapcsolt állapotokban kell elvégezni egy periféria rákötését.   

 

 

 

 

 

 

Előzmény: keke69 (619)
keke69 Creative Commons License 2018.09.08 0 0 619

Közben találtam beállítást az egységen, de mivel az angolom kicsit hiányos :) így csak most vettem észre! Készenléti időt lehet beállítani bár elég szűkös.

Előzmény: stefi001 (617)
keke69 Creative Commons License 2018.09.08 0 0 618

Vagy vezetékkel kötöm össze (rózsaszín vezeték, fekete csatlakozó) vagy Canbus, a kettőt együtt nem lehet. Kipróbáltam mind a két lehetőséget de mindkét esetben ugyan az a helyzet. Ha jó lett volna a vezetékkel inkább lemondtam volna kormányvezérlésről, de sajnos egyik esetben sincs készenlét. Sőt ha nem teszem az indítókulcsot 1-es állásba az egység gombnyomásra el sem indul.

A kikapcsolt állapotban történt a próba az egység nem volt bekapcsolva, vagy esetleg arra gondol hogy a csatlakozó megbontása után kellene próbálni, hogy az egység semilyen vezetékkel ne legyen összekötve az autóval?

Előzmény: stefi001 (617)
stefi001 Creative Commons License 2018.09.08 0 0 617

 

Áttekintettem a hirdetés tartalmát. Autóspecifikus készülékről van szó, tehát feltehetően a megjelölt típus/modell/évjáratú autóhoz lett véve a rádió.

 

A leírás kitér arra, hogy Canbus használata esetén a bekarikázott ACC vezetékvégeket (piros, sárga) nem kell egymáshoz csatlakoztatni, csak abban az esetben, ha  nem használunk Canbust. A megjegyzéshez tartozó csatlakozók mindkét esetre vonatkozóan zölddel karikázva.

 

Úgy vélem, ha a leírásnak megfelelő a rádió bekötése, akkor az említett jelenségnek nem szabad előfordulnia.

 

Remélhetőleg nem tévedek a megállapításomat illetően.

 

Javaslat: rádió ki, majd a leírásnak megfelelően kipróbálni a jelzett csatlakozók bontása esetén is a működést.

 

Megjegyzés: a csatlakozások rögzítése, illetve oldása mindenkor kikapcsolt állapotú készülék esetén történjék!

 

Azért majd kérek egy rövid visszajelzést, bármi is legyen az eredmény.

Előzmény: keke69 (616)
keke69 Creative Commons License 2018.09.08 0 0 616

Feltöltöttem egy képet, hogy milyen csatlakozóval van összekapcsolva a fejegység az autóval!

https://www.aliexpress.com/item/Bosion-2-Din-Android-7-1-Car-dvd-gps-player-car-stereo-radio-for-Ford-Mondeo/32847202534.html

Előzmény: stefi001 (614)
keke69 Creative Commons License 2018.09.08 0 0 615

Tisztelt stefi001!

Igen ezt is olvastam és láttam, de mivel nem vagyok elektronikai beállítotságú így nem tudom sajnos értelmezni. Kérném, hogy fejtse ki nekem ha nem nagy kérés a kérdéseimre a választ, hogy mint hozzá nem értőnek is világossá váljon!

Minden indításkor újra betölti az android rendszert (elég sok időt vesz igénybe). Olyan mint mikor a telefonomat minden használat után kikapcsolnám aztán újra be, nincs készenlét Ennek így kell működnie?

Gyári csatlakozóval van összekötve semmi plusz kötögetés nincs. Meg lehet oldani, hogy úgy működjön mint egy telefon, hogy legyen rajta készenlét, ha igen hogyan és lesz-e negatív hatása a fejegység vagy az autóra nézve?

Előre is nagyon szépen köszönöm a válaszát!

Előzmény: stefi001 (614)
stefi001 Creative Commons License 2018.09.07 0 1 614

Korábban már volt szó a fejegységek bekötéséről (pl. az 524. sz.).

Előzmény: keke69 (611)
stefi001 Creative Commons License 2018.09.07 0 0 613

Helyesen: "...egy átlagos riasztó áramfelvételétől..."

Előzmény: stefi001 (612)
stefi001 Creative Commons License 2018.09.07 0 1 612

Nem, csak abban az esetben, ha nem előírás szerinti a bekötés. A fejegységek készenléti áramfogyasztása néhány mA, ami egy átlagos riaszó árfelvételétől is elmarad. 

 

A kérdés már több ízben felmerült, s ha jól emlékszem, egyesek ezt a megoldást tartották jónak, azon indokkal - ami téves -, hogy egyébként lemeríti az AKKU-t.

Ha így lenne, akkor mindkét kocsim esetében ettől kellene tartanom, hiszen mindkettőben már régebben lecseréltem a gyári rádiót.

  

Előzmény: keke69 (611)
keke69 Creative Commons License 2018.09.07 0 0 611

Előző kérdésemből kimaradt. Ennek így kell működnie? Gyári csatlakozóval van összekötve semmi plusz kötögetés nincs. Meg lehet oldani, hogy úgy működjön mint egy telefon, hogy legyen rajta készenlét, ha igen hogyan és lesz-e negatív hatása a fejegység vagy az autóra nézve?

Előzmény: keke69 (610)
keke69 Creative Commons License 2018.09.07 0 0 610

Sziasztok!

Teljesen megvagyok kavarodva a sok hozzászólás olvasásától ezért elnézést ha már valaki írt róla és meg is lett válaszolva. Nekem egy Bosion BX-440 fejegységem van. Minden indításkor újra betölti az android rendszert (elég sok időt vesz igénybe).Olyan mint mikor a telefonomat minden használat után kikapcsolnám aztán újra be, nincs készenlét Ennek így kell működnie? Ráadásul ha GPS-el megyek és leállítom az autót újból be kell lépnem a gps-be, mert a rádió jön be. Köszönöm!

S.Zoli1977 Creative Commons License 2018.08.28 0 0 609

Köszönöm a segítséget. Az atenna csatlakozást már megnéztem az elméletileg ok.  Az AF, TA, PTY kikapcsolását holnap kipróbálom.

Előzmény: stefi001 (608)
stefi001 Creative Commons License 2018.08.28 0 0 608

A jelenség bekapcsolt RDS (TA, AF, PTY) esetén jelentkezik? 

 

Javaslom az alábbiak áttekintését:

 

http://hu.fmuser.net/content/?850.html

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/RDS

 

 

 

 

Előzmény: S.Zoli1977 (605)
Octi19 Creative Commons License 2018.08.28 0 0 607

Látom, hogy közben válaszoltál. Nos ha az elugrálás azt jelenti, hogy a tuner a beállított hullámhosszról elmászik, akkor az inkább valami hardveres hibának tűnik. (esetleg a beállításoknál megnézheted, hogy az AF funkció nem aktív-e?) Az antenna rendesen ki van építve, megfelelő jelet kap?

Előzmény: Octi19 (606)
Octi19 Creative Commons License 2018.08.28 0 0 606

Megkérdezhetem, hogy milyen okból cserélnéd le?

Előzmény: S.Zoli1977 (603)
S.Zoli1977 Creative Commons License 2018.08.28 0 0 605

Igen jól érted a fejegység programozás. Kipróbálnék mást is,  mert elugrál az adókról.

Előzmény: stefi001 (604)
stefi001 Creative Commons License 2018.08.28 0 0 604

Elnézést, lehet hogy hiányos ismereteim okán, de nem egészen értem a kérdést!

Fejegység rádióállomás programozásáról lenne szó, vagy valami másról?

Előzmény: S.Zoli1977 (603)
S.Zoli1977 Creative Commons License 2018.08.28 0 0 603

Sziasztok,

Le lehet cserélni az előre telepített FM rádió programot? Ha igen tudtok esetleg linket a letolteshez?

Köszönöm.

stefi001 Creative Commons License 2018.08.14 0 0 602

Amennyiben ilyen rádióról lenne szó, akkor az alábbi linken látható a készülék kiszerelése, valamint  kijelzőegység és annak csatlakozó dugója is.

 

https://www.youtube.com/watch?v=cz3PJkNg3M8

Előzmény: 1Arnold (601)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!