Udv Ferci!Ennyiert szerintem ne bontsd meg!Allitsd kicsit elobbre mindig, igy eleg 3 hetenkent allitani. De ha _rettenetesen_ zavar, megis inkabb allitsal rajta, kulonben nem lesz a dologban sok orom...
Bocs, de megegyszer megkerdeznem es legyszi annak a fenyeben valaszoljatok, hogy az ora teljesen uj / 2 hetes.
Tehat erdekelne, hogy stabil 7 mp-es napi kesesert inkabb megbontassam a Monzat, allitassam be, vagy hagyjam igy. Szoval melyik tesz rosszabbat neki? Ha minden 2 heten leallitom, es elorebb allitom egy percet, vagy ha megbontatom.
Probaltam kiserletezni, hatha ejszakara tudom ugy fektetni, hogy visszasieti, de sajna nem.
Ez mind igaz. (Habár a Patek beszabályozása is közel azonosan problémás, legfeljebb az egész billegő és hajszálrugó egység tán nem emelendő ki hozzá...)
És, hát ismerjük be, hogy főképp az érzelmi szálak kötik az embert a mechanikus órákhoz. Ezek az érzelmek pedig néha elvisznek az irracionalitás határába is. Pld. pont ez teszi szerethetővé a ritka, saját szerkezetet, mégha nem is mindig jobb, mint a tömegtermelt.
NPZ: Jutányosabbak, az biztos. De még mindig elég drágák. Az órások egy része amúgy a közelmúlt termésében is többre becsüli pl.: a ZENITH-et (a Te EL-PRIMEROdat mindenki nagyra tartja!), de az OMEGA jobb - saját - kalibereit is ugyanolyan jónak tartják általában. Ráadásul a ROLEX újkori microstella billegőszabályozása bár jópofa, de az órások igazi mumusa. Semmiféle műszaki előnye nincs a hagyományos csavaros - kompaszos beállításhoz képest, viszont olyan nehézkesen, kisezer szétszedéssel szabályozható, hogy emiatt is ritka a tényleg jól beállított ROLEX.
Ugyanakkor minden komolyabb orás nagyon elismerően nyilatkozott a PATEK, a Vacheron Cons. és a Jaeger LC régi szerkezeteiről.
A szerkezeti mizéria és a saját szerkezet (amúgy nagyon árfelhajtó) kérdése meg az utóbbi időben azért is nem olyan hangsúlyos, mert a nagy szerkezetgyártók (de főleg az ETA) olyan minőséget képesek elfogadható (ha nem is olcsó) áron tömegtermelésben produkálni, amely inkább jobb, mint rosszabb az egyedileg fejlesztett, manufakturálisan készített kalibereknél. És hát bizony az ember elgondolkozik az árak láttán...
Más: gyűjtögettem egy 1935-ös évjáratú C83-as kaliberű IWC-t. Ritka szép darab:
Tényleg, én sem tudtam megérteni, hogy az évi kb. 600.000 db-ot hová tudják elpasszolni luxuscikk áron. (És mint a másik topic-on említettem, Magyarországon arra hivatkozva nincs képviseletük, mert már nem bírnák kielégíteni közvetlenben a kelet-európai piacot... Habár Genf-ben láttam a tóparton szépen gravírozott cirill betűs réztáblát ezen órák között a kirakatban, miszerint "beszélünk oroszul"!)
De szerencsére ezek a 15 uszkve 30 évesek már jutányosabb vételek :)
És azért igazán alacsony vízállás kéne nálunk, hogy kiöntsön miattuk a folyam.
NPZ: Tulajdonképpen egyetértek, csak egy rossz pillanatomban a kelleténél jobban füstölögtem. Számomra igazán "mumusnak" a BREITLING kvarcórái minősülnek, ezek árát semmilyen módon nem tudom megmagyarázni. Mindenesetre - pár száz óra begyűjtése után - ki merem jelenteni, hogy befektetésként értékelve egy órát, 15-30 éves kora előtt nem érdemes megvenni, ekkorra esik az ára a minimumra, majd innentől tartja, később - ha egyben marad - emelkedni fog. A ROLEX mellett (vagy inkább előtt) amúgy a PATEK az árbajnok, az órái használtan is csaknem ugyanolyan velőtrázóan drágák, mint újonnan. Igaz, a ROLEXel ellentétben nagyon kevés van belőlük. A ROLEXek magas ára számomra tulajdonképpen azért furcsa, mert sok van belőlük, a ROLEX termelékeny gyártó (persze ezen az áron nem nálunk gyakori, de például az USA-ban dunát lehetne rekeszteni ROLEXel, minden jobbmódú emberen fityeg belőle).
Szóval a Tríciumos valóban szinte folyamatosan és nagyon sokáig képes a festett felület szinte világosba tételére (mégha haloványabban is), de idővel ez a tulajdonsága lanyhul, majd meg is szűnik.
Az enyém 21 éves, "T SWISS T" és már nem igazán produkálja magát :(
APT !
Az általad említett szemtelenül árdrágító márkák közül Te úgyis tudod, melyik áll közel hozzám. Ezért annyit hozzá, hogy valóban cudar drága, de legalább saját kalibert használ. Kivétel volt a kronográfja a közelmúltig, ami mára már szintén saját "motort" kapott. Habár annak a réginek is kuriózum volt a szerkezete...
A saját szerkezetes órák pedig közismerten hasonlóan drágák. (Pld. Glashütte városából származó mai darabok.) Lehet, hogy nem annyira feltűnőek, de némelyikükről ez sem mondható el. Ráadásul a felvetettek között is akad kevésbé hivalkodó régi darab. Nyilván azt érdemes használtan beszerezni és úgy nem is kell már a marketinges felárral számolni.
A T a tritium coated-et jelöli. Azaz a "világító" részek festéke tritiumot tartalmaz. Ennek a fénykibocsájtási görbéje laposabb, mint a superluminova anyagnak. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a tritiumos órák sokáig egyenletesen "világítanak". A super-esek meg a villany lekapcsolása után nagyon fényesek, de 4-5 óra után, pláne reggelre sokkal halványabbak, mint a tritiumosok. Ja és a tritium sugároz kissé, de nem egy csernobil :-)
A Breitlingem superluminovás volt, az álmaim titokzatos tárgya (az egyetlen alarm-os chronograph, full mechanikus) alant pedig tritiumos:
FERCI: Biztos vagyok benne, hogy hozzányúlnak a szerkezethez. Már (néztem ilyen órába) ránézésre látszik, hogy a felületkezelés is más. Nyilvánvalóan finomítanak rajta, a HEUER feliratos rotor meg már fazonra sem azonos az eredetivel (ROAMER-ben láttam még ilyen szerkezetet, ott csak egy feliratot nyomtak a rotorba). Hozzáadott érték tehát egyértelműen van a dologban, és mivel ennek jelentős része kézi munka kell hogy legyen, és hát svájcban nem a magyar minimálbér az irányadó, így ez nyilván drasztikusan felhajtja az árat. Egy forgácsolt acél tok is munka-, idő-, és ezért költségigényes móka. Az árakról én általában füstölögtem, mert azért tudnék mondani példát azonos szerkezettel, és igazándiból azonos minőségben készült órákról, (OMEGA-BREITLING, IWC-FC, ML-VC stb..) ahol az árak többszörösen is szórhatnak. Emögött pedig már bizonyosan nem műszaki-gazdasági okok, "csupán" marketingpolitika leledzik. A HEUER MONZA amúgy az árával egyáltalán nem lóg ki a hasonszőrű minőségű és presztízsű darabok közül, sőt akár jutányosnak is nevezhető.
Más: napi 4mp késés bőven belefér a szerkezet lehetőségeibe, sőt még éppen hogy, de a COSC bizonylat követelményeibe is. Ugyanakkor ha ez az utóbbi időben jelentkezett, elképzelhető, hogy az olaj már kissé megöregedett a csapágyakban, és lassítja a billegőt. Meg amúgy is jobb, ha egy óra siet. Vidd el az előző hozzászólásomban említett Le Boutique Suisse szervízbe, ott nagyon jó vibrográfokat láttam, azokkal normálisan be lehet állítani egy ilyen órát. Abszolút pontosságot egy mechanikus karóra pedig nem tud produkálni, a csúcs esetleg 1-2mp ingadozás lehet. Ennél jobbat már csak kronométer tud, az meg ugye nem karóra... A kvarcórát pedig hát ugye köreinkben közmegvetés sújtja... (Sokáig éljen (ketyegjen) a billegő!)
Koszi a segitseget>
mellesleg a Monzaban levo ETA motort eddig meg sehol nem lattam 600 markanal olcsobban. Mutatok, szamlap, tok, szij, garancia ezek mind sokat nyomnak a latba, meg a Tag Heuer neve is. persze nem azt mondom, hogy jol van, de szerinted semmit nem valtoztatnak a motoron, csak egyszeruen beledobjak, ahogy az ETAtol megvettek? nem hiszem.. bar ha szakember vagy, felvilagosithatnal, esetleg mailban, bar szerintem nem OFF.
Mellesleg erdekelne, hogy stabil 4 mp-es napi kesesert inkabb megbontassam a Monzat, allitassam be, vagy hagyjam igy. Szoval melyik tesz rosszabbat neki? Ha minden 2 heten leallitom, es elorebb allitom egy percet, vagy ha megbontatom.
Probaltam kiserletezni, hatha ejszakara tudom ugy fektetni, hogy visszasieti, de sajna nem.
koszi
F.
FRED: Nézd meg, viselés közben (ez fontos, hordva másképpen jár az óra!) pontosan mennyit téved az órád. Ha ez néhány nap után is stabil, akkor az óramű jó, be lehet szabályozni. Vidd el a Le Boutique Suisse szervizébe - Edison utca közepe, a Kacsóh Pongrácz úti kisföldalatti végállomás mögött - én egyedül ott láttam tényleg jó vibrográfot. Mondd meg az általad ismert eltérést, és pár száz Ft-ért belövik. Napi 2-5mp közötti eltérést nyugodtan tekintheted pontosnak, egy COSC minősítésű órának sem kell ennél pontosabbnak lennie.
De ha akarsz lehetsz öntevékeny is! Nyisd ki az óra tokját, és a billegő hajszálrugójának kompaszát tologathatod magad is pl: egy gyufaszállal. Általában jelölik a + és - irányokat, de úgysem azt kell nézni, hanem a lénmyeg az, hogy ha rövidebbre szabályzod a hajszálrugót, akkor gyorsul az óra, ha hosszabra, úgy késni fog. Négy-öt lépésben meglepően pontosra be lehet állítani az órát műszer nélkül is.
FERCI: A Heuer saját katalógusából. Amúgy a Heuer nem veri az ügyet nagydobra. Hiszen - mint írtam - nem biztos, hogy olyan nagy dicsőség egy cca. 200 márkás szerkezettel szerelt órát 4-5000 márkáért adni. A prémium osztályú órák árai között amúgy is sok az anomália. Szerintem amúgy toronymagasan a ROLEX és a BREITLING állapítja meg az árait a legorcátlanabb módon. Nem egy órájuk volt már a kezükben, amely esküszöm, nem érte meg a tizedét sem annak, amit kértek érte, különösen a kvarcórák. De mind a kettő ismert presztízsmárka, és sokaknak csak az a fontos, hogy messziről virítson, drága óra van a csuklójukon. A gyűjteményem amúgy sok szép darabbal egészült ki az utóbbi időben, néhány nap múlva azok is itt lesznek:
Koszi.
Azert erdekel mert utana szeretnek nezni. Kb5-7 mp-et kesik naponta stabilan, en nem tudom, ez benne van e a tureshatarban. Mellesleg honnan szedted az infot? En sehol nem talaltam ezt az infot. A boltban meg hulye voltam megkerdezni...
ja
sajna a homepaged nekem nem jon be!!
Csak meg ne lássák a vörös, pajzsos, kígyós márka szerelmesei, mert kapsz majd tölük rendesen. Olvastam, így is kaptál már eleget a hardcore-os részétöl :)
Ez egy jó gépezet. Tétesd rendbe pld. a korábbiakban említett Népszínház utcai órásnál és viseld sokáig ! (De ha nagyon pipec állapotra akarod hozatni, van még más tipp is, de az húzósabb.)
Egyébként a pontatlansága tartósan ugyanaz, avagypedig változik ?