Keresés

Részletes keresés

APT Creative Commons License 2001.09.24 0 0 2664
Pofás lett ez a link... No itt van rendesen:

ORAGYUJTEMENY

Előzmény: APT (2663)
APT Creative Commons License 2001.09.24 0 0 2663
OYSTER: A pontos évjárat sajna kideríthetetlen, nincs pontos sorozatszáma az órának. Hiába, ez nem IWC vagy ROLEX...

a href="http://www.tar.hu/frameset.phtml?path=/apt/orak.htm"> ORAGYUJTEMENY

Előzmény: Törölt nick (2662)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.24 0 0 2662
Kösz, szembesültem vele, hogy a NIVREL-ed valóban szép. Sőt, pofásabb, mint a nálam járt, ami viszont kísértetiesen hasonlít erre (számlap u.a.), tán egy kissé szélesebb a tokozása a plexiüveg mentén.
Mikori, tudod-e pontosan ?

LADA !
Valóban láttam a Rotary cikket. Bár szerintem rontotta az összképet, hogy a legszembeötlőbb egy féligsikerült Audemars Piguet utánérzés képe.
Szerintem önmagát nemesnek tartó márka esetében nem szép eljárás egy nagyobb név fazonjának koppintása...

APT Creative Commons License 2001.09.23 0 0 2661
OYSTER: Nos, ami óra "egyben" van azt felpakoltam, megcsodálhatod őket. Sajna még mindig farigcsálok jónéhány darabot, de a mi késik elmúlik...

ORAGYUJTEMENY

Előzmény: halley (2657)
LADA Creative Commons License 2001.09.21 0 0 2660
a mostani oramagazinban van a ROTARY órákról egy cikk, melyben leirják hogy most került be az országba, nyíilvánvalóan ezért nem ismertétek. ha valakit érdekel olvassa el.
APT Creative Commons License 2001.09.20 0 0 2659
OYSTER: Hasonló, bár a korona alighanem nem erdedeti (feltehetően amit Te láttál azon sem, meg ezen sem). De ha minden jól megy a hétvégén felteszem a képét.

ORAGYUJTEMENY

Előzmény: halley (2657)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.20 0 0 2658
Bocs, az előbb Halley=Oyster.
Így jár az, aki oly sok megszólításra hallgat, mint egy spanyol kékvérű...
halley Creative Commons License 2001.09.20 0 0 2657
Hoppá ! Pont egy ilyen 17R-t leltem én is. Csak ez sajna erősen lepukkadt db, mindenképp teljes renoválásra vár...

A tiéd rómozott lapos tokkkal, domború plexiüveggel? Kúpos formájú koronával, kidomborodó óraindexekkel (a négy negyednél számokkal jelölten), fekete mutatókkal ?

Előzmény: APT (2655)
M-Attila Creative Commons License 2001.09.20 0 0 2656
Megjelent az Óra Magazin október/november havi száma!
APT Creative Commons License 2001.09.19 0 0 2655
OYSTER: Az új szerzeményem egy NIVREL 17R. Ez még "békebeli", 60-as évekbeli, még svájci NIVREL. Szép nagy darab. Van egy hasonló korú FORTIS is. De van még jó pár dolog, csak gyötrelmesen lassan készülnek a tokok újrakrómozásai, és amit nem tudok én learanyozni, az is ezer évig készül (még a tőled való Roamer Searock felújítása sincs teljesen kész). Mindenesetre rövidesen felteszem az új órákat. Kis lista róluk:
2 CORNAVIN Geneve (a szokásos Arogno 151, fekete és ezüst számlapokkal)
ERZER oszlopos krono, 30-as évek
TELDA oszlopos krono, 30-as évek
CHRONOGRAPHE SUISSE oszlopos krono, 40-es évek
LANCO Valjoux oszlopos krono, 70-es évek
MIDO OceanStar 25 köves automata, 14K arany
GLASHÜTTE Specimatic 25 köves automata (ilyened volt neked is)
MARVIN 25 köves automata
MARVIN 17 köves felhúzós
DOXA Antimagnetic, 17 köves
NIVREL 17R, 17 köves
SORRENTO, 21 köves
THORO 15 köves
ROAMER Searock Automata
BULOVA 17 köves
BULOVA 23 köves automata
FORTIS 19 köves, felhúzós
SEARS 1 köves ébresztős
ENICAR 17 köves
DOGMA 15 köves
RAKETA 17 köves, öröknaptáras
EXCELSIOR PARK zsebstopper

Ha mind kész van, pakolom a képeket, de hát lassú munkához idő kell...

ORAGYUJTEMENY

Előzmény: Törölt nick (2654)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.17 0 0 2654
SukodG !
Köszönet az emilben küldött kimerítő leírásért. Azontúl, hogy az érdeklődő ismerős felé továbbhirdetem, még számomra is érdemesen érdekes volt. Megfontolandó még nekem is...

APT !
Ez a caroussel-tourbillon értekezés nagyon jól jött ! És sokat okultam belőle.
A "bicepsz-tourbillon" fogalom pediglen :-) ÓRIÁSI. Úgy is mondhatnám, önbizalmat ad. (Mint a Peugeot 307-es a reklámja szerint.) No, de a leírásod szerint mégiscsak inkább bicepsz-caroussel. Márha mégsem annyira vékonytengelyű a felkarom, sőt még aziránt sem törtem magam, hogy a billegővel azonos tengely mentén lóbáljak. (Hát igen, már megint a lóbálás:)

És az új órák : milyen NIVREL-lel hozott össze a jósors ? Egy ugyanis az én utamba is akadt... És egy másik műpéldányról is hallottam.

APT Creative Commons License 2001.09.16 0 0 2653
Felvettem az órás lapom óratörténeti részére a tourbillont, meg egy két egyéb érdekességet is. A készlet is változott, így azon is igazítottam. A héten (remélem végre) elkészülök még úgy 20db órával, utána azokat is felpakolom, vannak köztük érdekes darabok (Nivrel, Chronograph Suisse, Doxa, Pierce stb..) Szerintetek mit lenne még érdemes felvenni az óratörténet részbe? Én a kronográfokkal még biztos kiegészítem, tűnődök az ütőműveken is.

ORAGYUJTEMENY

APT Creative Commons License 2001.09.16 0 0 2652
SUKOSDG: Azon kijelentésemet valóban revideálnom kell, hogy a SWATCH csak műanyag órát gyárt, hisz magam is láttam nem egy masszív, fémtokos, mechanikus szerkezetű, sőt: szkelett mechanikus automata órát tőlük. De ezek nem is voltak szignifikánsan olcsóbbak, mint az általad felsorolt egyéb márkák hasonló szerkezetű órái. És azért a SWATCH termelésének elsöprő és meghatározó hányadát az olcsó műanyag órák jelentik, 10 órából legalább 8 ilyen. A Tourbillonjukat pedig műszakilag nem hiszem, hogy nagyon lehetne bántani, az feltehetően teljesen OK. CSAK NE LENNE OLYAN RONDA MAGA AZ ÓRA! Nekünk ez vele a bajunk. Lehet, hogy egy Perrelet Rectangle, vagy pláne egy Gold Eclipse nem tourbillon, de a kettős rotor is komoly műszaki érdekesség, és amúgy biztos vagyok benne, hogy a SWATCH Tourbillonja (helyesebben carousselje) is valamely ETA katalóguszerkezetre épít. Ugyanakkor a kettő egymás mellett úgy néz ki, hogy megesküdnék, hogy a SWATCH a huszadába sem került a PERRELETNEK (azóta láttam jó képet is a SWATCHról, de csak tovább rontotta a kedélyemet). De gondolom, Hayek nem is akar házon belül konkurrálni a Breguet-tel, a Blancpainnal, de még az Omegával sem.

Peter Fonda meg láthatóan a nagyon mutatós órákat szereti, van rá pénze, és hogy a tokon belül mi történik, az nem érdekli, de nem is igen lenne képes megérteni. Egy átlag amerikai színész két kétjegyű szám összeadásával már aligha boldogul, ha medig megkérdeznéd tőle Newton törvényeit, feltehetően azonnal hívná az ügyvédjét.

ORAGYUJTEMENY

Előzmény: sukosdg (2651)
sukosdg Creative Commons License 2001.09.16 0 0 2651
Peter Fonda-val riport a WatchTime magazinban.
Érdemes megnézni a kedvenc óráit!


www.ora.ini.hu

sukosdg Creative Commons License 2001.09.16 0 0 2650
APT: teljes mértékben igazad van, de(!) a Swatch már évek óta nem a műanyag órákban gondolkodik.
Az gyártott órák többsége acél illetve alu tokos. Érdeklődtem, s kiderült, hogy a stopperes IRONY modellekbe ETA.251 -es kalibert építenek.
Ezt nagyon sok nagy márka (Fendi, Momo, Chase-Durer, Wenger, Sector, Tissot, Swiss Army, Certina,Tag Heuer, stb...) használja, ráadasul csak a kövek számát tudják tuningolni.
Most rendeltem egy új automata Swatch-ot, full acél szerelhető kivitelben. Ha megérkezik még tudunk a témáról értekezni....
A tourbillont a Breguet tervezte, talán ez jelent valamit (bár nem hiszem, hogy visszutasíthatta volna a tulaj Hayek kérését?!).

www.ora.ini.hu

APT Creative Commons License 2001.09.15 0 0 2649
Grafomániám kiélendő én is hozzászólnék:
A tourbillon és a caroussel v. karussel mind arra a célra jött létre, hogy az óramű ún. pozicionális hibáját kiküszöbölje. Ez a hiba abból adódik, hogy a legondosabb megmunkálás és beállítás esetén is adódnak kiegyensúlyozatlanságok a billegőben, emellett a csapágyak a fizika törvényeinek engedelmeskedve eltérő csapágysúrlódást mutatnak a különböző irányú terhelés esetén. Márpedig a föld gravitációs terében pozícióját mindig változtató - hordott - óra ilyen terhelésnek van kitéve. Ezt a hibát kiküszöbölendő találta ki annakidején (anno: 1800 körül) Breguet, hogy ha az egész gátlóművet forgatja a tengelye körül, akkor ezek a hibák hol fent, hol lent keletkeznek, természetesen ellenkező előjellel, és így kiintegrálják egymást. De azt is látni kell, hogy ennek igazi jelentősége a zsebórákban volt, mert a zsebórát többé-kevésbe állandó pozícióban hordja tulajdonosa. A "lengetett" karóra amúgy is folyton változtatja pozícióját ("bicepsz tourbillon"), így ez a hiba kevésbé jelentkezik. A karórán a tourbillon inkább műszaki bravúr, mint igazi előnyöket nyújtó megoldás (nem savanyú a szőlő, fogok én venni ilyen órát, hiszen fantasztikusan érdekes megoldás, de valóban nem pontosabb, mint a nagyon precíz kivitelű hagyományos szerkezetek). A caroussel és a tourbillon között pedig kivitelezési különbség van. Tourbillon az óra akkor, ha a billegő tengely és a forgó szerkezet tengelye egybe esik, a gátkerék és a horgony (horgonygátszerkezetnél) mintegy körüljárja a billegőt. Ez kompaktabb, és általában 1 perc alatt fordul meg a tengelye körül, és a tengelyére ültetik a másodpercmutatót. De probléma az érzékenysége, mert a kis súrlódás érdekében (aránylag gyorsan forgó szerkezet) igen vékony tengely hord egy a billegőnél sokkal nehezebb hidat ( a híd kerülete egy koszorúkerék, rajta van a gátkerék, a horgony a csapágyaikkal és a komplett billegő a csapágyaival). Ez önmagában is sokkal kevésbé ellenálló ütéssel - és így törésel - szemben, mint egy normál billegő, és ráadásul nem is ütésbiztosítható. A karoussel esetén a billegő és a forgó híd tengelye nem esik egybe. Akár az egész szerkezet is foroghat lassan körbe, az is karoussel. Ez általában nem 1 perc alatt fordul meg (bár ilyen is van), és akár jóval robusztusabb lehet, hiszen egy lassan forgó tengely vastagabbra méretezhető. A legtöbb ma futó "tourbillon" ilyen, mint pl. a BLANCPAIN tourbillonja, de az Ulysse Nardid fantasztikus új FREAK-ja is, ahol a perctengelyre mintegy mutatóként szerelték a szerkezetet, így ez egy 60 perces karussel.
A szerkezetek milyenségéről meg nehéz kategorikusakat mondani, hisz a "manufaktúrák" sem maguk esztegálják (a speciális alkatrészek kivételével) a fogaskerekeiket, vagy a billegőt, tulajdonképpen 95-98%-ban katalógusalkatrészekből építkezve készítenek egy saját szerkezetet. Ez persze így természetes, egy elektronikai üzem sem gyártogat ellenállásokat, tranzisztorokat, IC-ket. A neves egyedi szerkezetek minősége pedig nem biztos, hogy jobb mondjuk a nívós ETA szerkezeteknél. Ha ezeket a szerkezeteket - mint mondjuk a NOMOS, PERRELET, BREITLING, OMEGA stb. - alkatrészként veszi a gyártó, utánmunkálja, felületkezeli, a gyárinál sokkal gondosabban behangolja, akkor - szerintem - a manufakturálisan kivitelezett szerkezetekkel azonos nívójú, de lehet, hogy még jobb szerkezet fog születni. Amúgy csak annyit fűznék hozzá, hogy van a gyűjteményemben nem egy 60-70 évig hordott, tehát használt AS, ETA, VENUS szerkezetű óra, amelynek a szerkezete tökéletesen hibátlan (pedig nem volt soha javítva, csak karbantartva!), és ha minőségi tokba tették (acél v. arany) akkor az is kifogástalan. Tulajdonképpen mit várunk többet egy órától? Ha a járművek fele ilyenek lennének, még mindig dédapám MAGOSIXével v. TOPOLINÓjával járnék, és az utca képét PANNI robogók és CSEPEL motorok uralnák.
A SWATCH meg egyszerűen költségcsökkentési okból készít egy darabból fröccsöntött műanyag házat, így sokkal olcsóbb, de persze bonthatatlan. De nem is cél, hogy bontogassuk, a SWATCH divatóra, ha kimerült az elem, dobd el, úgy is más már a divat. És hát a műanyag tok addigra olyan randa lesz, hogy rá sem bírsz nézni... Egy komoly minőségű, normál használat mellett élethossziglan szóló, forgácsolt acél, vésett arany stb. tok elkészítése pedig nagy költség, tehát az ilyen órák sokkal drágábbak. A szerkezet meg lehet azonos más típusokkal, de csak az olcsóbb kvarcóráknál, mert az ETA komolyabb mechanikus szerkezeteit nem is építik a SWATCH órákba. Azt a csoport komolyabb márkái használják fel. 50-100 eurós árú órákat meg a nyugati világban nem lehet rentábilisan javíttatni, mert ez az ott szokásos rezsiórabérek nagyságrendje, tehát az elemcserénél komolyabb beavatkozás egy árban van egy új óra megvételével.
A kivitel és megjelenés pedig bizony fontos. Az első darabokból vettem egy FC HeartBeat-ot, nem tudtam ellenállni neki. Az óra egy hónap után - általam - egyszer finombeállítva 2 éve napi 0-4mp közötti sietést mutat a hordás módjától függően, de a COSC igényeit az eredeti gyári beállításával is tudta. A megjelenése pedig biztos, hogy mérföldekkel helyezi mondjuk a SWATCH Tourbillon fölé. Mindössze 230eFt ellenében (acélszíjjal) már egy olyan igazi "na ezt velem fogják eltemetni" érzésű órát ad, nem csoda, hogy nagyon sikeres is.

ORAGYUJTEMENY

Törölt nick Creative Commons License 2001.09.14 0 0 2648
Hát igen, a szőlő savanyú is.
De drága is, meg még csak nem is szép. Pont, mint az aszúsodott szemek, ami végülis értékes, de csak egy célra. Azt hiszem, ez a Swatch is inkább csak a gyűjteményekben fog maradni.
Egyébként valóban ezért nem bonthatóak a Swatch-ok ??? Gyanítom, hogy mindemellett más is van a dologban, azazhogy a mai kommersz világban a vedd-fogd-használd-hajítsdel világot éljük és ennek az óraipari úttörőik pont Ők voltak. Meg ha valaki szerette és lepukkadt nála, hát nem óráshoz megy javíttatni, hanem ez még olyan áron elérhető, hogy bemegy egy másikért a boltba...

És hát a Group. Valóban terjedelmes, sok neves márkával. DE ! Még több, számomra igénytelennek tűnővel. És mégis ! Mégis be kell ismernünk, hogy tényleg alig akad olyan gyártó, aki ne tőlük függne. Sőt, még az is érdekes, hogy a legnevesebb függetlenek is használnak tőlük származó alkatrészeket legalább, mégha nem is teljes szerkezeteket. (Állítólag a Zenith is... Sőt a Rolex is komplett szerkezetet, habár az ugyebár már a Tudor néven dobódik a piacra...)

P.S.: Gábor ! A net-es rendelésről plíz egy kis mail-es összefoglalót !

sukosdg Creative Commons License 2001.09.13 0 0 2647
Igen bicolor csak az első kép nem volt valami jó!
sukosdg Creative Commons License 2001.09.13 0 0 2646
Swatch Group

Óramárkák:
Breguet
Blancpain
Glashütte Original
Jaquet-Droz
Omega
Longines
Rado
Tissot
cK Watches
Certina
Mido
Hamilton
Pierre Balmain
Swatch
Flik Flak
Endura

Szerkezetgyártók:
ETA
Frédéric Piquet
Nouvelle Lemania
Valdar
Favre & Perret
Georges Ruedin
Meco
Lascor
SMH Assembly
Comadur
Nivarox-FAR
Omega Electronics

Ez azért elég komoly. Kevés márka maradt a világon aki nem használ Swatch alkatrészeket.

www.ora.ini.hu

sukosdg Creative Commons License 2001.09.13 0 0 2645
Én nem akartam reklámozni a Swatch-ot, bár érdekesnek tartom. Szerintem egy rossz minőségű kép alapján nem lehet a minőséget megitélni.
A hozzászólásotokban a "savanyúúú a ....." érződik.

HRM King Gyula:
A Tourbiloon az tourbillon, nem lehet máshoz hasonlítani. Mint te is írtad a milliós árak a jellemzőek és ez csak :))) 850 e. ft. Már bocsi de egy módosított ETA-val szerelt Perrelet még csak meg sem közeliti a szerkezet különlegességét.

A design meg vagy tetszik vagy nem.

Én sem nagyon preferálom a Swatch termékeit, de őszintén szólva nem lehet ezt a szerkezetet kritizálni.
Különben érdekes kérdés: miért nem szerelhetőek a Swatch quartz órák? Nem a minőség miatt, hanem pont a konkurens cégeknek szállított szerkezetek miatt. Sokakat sokkolna, hogy a százezres órákban ugyanaz a szerkezet van mint a 20-30 e ft-os Swatch-ba.

Lacek XS:
Én nem akartam javasolni, mert megszólnak, hogy mindig az O+A-t reklámozom. Gratulálok, jó döntés volt !!

www.ora.ini.hu

HRM King Gyula I Creative Commons License 2001.09.13 0 0 2644
Swatch Tourbillon

Nem akartam első lenni az ellentáborból, mert akkor azt mondjátok, hogy haza beszélek.

Szerintem egyszerűen gusztustalan. Ráadásul nem is a legigazibb tourbillon, hanem az a bizonyos karoussel, amiről most hirtelen én sem tudom, hogy mi a különbség, de hogy egyszerűbb, az biztos (nem is látszik a forgató része).

Ezt csak tetézi a majdnem 1 millió Ft-os ár, amihez csak annyit tudok hozzátenni, hogy ma eladtam egy Perrelet 100 db-os limitált órát (a kék szögletes, római számokkal, tömör fehér arany felső rotorral, nemesacél szíjjal, minden egyéb Perrelet jótulajdonsággal, mit mondjak, elég pepecül néz ki), listaár 884 ezer Ft. No comment.

Az FC Heart Beat-ről meg nem is beszélve, ami csak 193 ezer Ft, és az "élvezeti értéke" nem rosszabb, mint egy tourbillonnak. A kevésbé bonyolult műszaki tartalom meg egyben azt is jelenti, hogy nem kell annyira odafigyelni az órára (ellopás, beütés, ...). Persze azért nagyon büszke vagyok az FC Tourbillonra, meg nagyon jól is néz ki, de hát a 10 millió az 10 millió ...

Derüs estét.

Halandó Nem-órás (de azért még) Mester

APT Creative Commons License 2001.09.13 0 0 2643
OYSTER: A múltkoriban - mikor SUKOSDG kérésünkre feltette a SWATCH Tourbillon képeit - azért nem reagáltam én sem, mert nemigen jutott eszembe semmi szép. Ez az óra egyszerűen fertelmes. Pont olyan, mint a zizegős selyemmelegítő baseball sapkával, makkos cipővel és két kiló aranylánccal. Ép ízlésű ember aligha fogja ezt az "órát" magára aggatni...

ORAGYUJTEMENY

Előzmény: Törölt nick (2641)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.13 0 0 2642
SukosdG !

Jól látom a honlapodon, hogy a korábbi képpel ellentétben a Baylor bicolor és nem tiszta acél színű ?

P.S.: Persze ennek is megvan az oka, hogy miért kérdezősködöm egy nem eredeti, de lagalább Rolex look óráról ennyit...

Törölt nick Creative Commons License 2001.09.13 0 0 2641
Teljes együttérzésem !
Lehet, hogy újat kell nézned ?! Jól jöhetnek a múltkor kinézett glasshütteiek...

OFF! Ceruzabél beszerezhetőséggel hogy állsz ? ON!

SukosdG !
Erről a tourbillon szvaccsról igencsak ambivalens érzések keringenek bennem. Azaz sajnos minden valódi igényessége ellenére abban a bizonyos kommersz fazonban leledzik, amilyen párosítástól borsódzik a hátam. (Gondolom ezzel is persze növelik a design megbecsülését. De mégis...) Ugyanakkor az ára és a kis sorozata alapján mégis vonzóan igényes darab. (Dr. Jekill és Mr. Hyde, ha jól írom.)
Szerintem pld. az FC órák a nyílt billegőjükkel olyannyira becsapják akár a közepes szintű szemlélőket is, hogy a mívesebb kidolgozásuk alapján szinte mindenki érdemesebb darabnak nézi őket.
Ja ! És a múltkori Breitling féle kronométerigazolások : nemrég olvastam az Óravilágban, hogy állítólag 148380 db-ot igazoltattak. Úgy látszik, a különböző forrású hírek ellentmondanak egymásnak :-(

Törölt nick Creative Commons License 2001.09.13 0 0 2640
Szomorúság van, elvesztettem mechanikus, automata Seiko karórámat. Nagyon kedveltem. Acél tokos 5-ös, fém szíjjal. A számlapja csiszolt natúr fém volt, nem voltak számok, csak (hogy is hívják órásul az órákat jelző domború pöttyöket?) rendkívül ízlésesen, ugyancsak fémből készített rovátkák az óráknál. A dátumablak pereme 45 fokban vágva, felcsiszolva, hogy látsszon a számlap anyagszerűsége. Maga volt a megtestesült funkcionalitás, ilyen egyszerű és szép Seikot azóta sem láttam sehol. Ráadásul pontos volt, ha járt. (ha nem hordtam, persze nem járt, ez volt az egyetlen bajom vele)

Nem gondoltam, hogy valaki ilyen barom tud lenni és elveszít egy nem bontható acél szíjas karórát, és nem gondoltam, hogy ilyen hamar óra után kell néznem. Nem tudok másra gondolni, mint hogy a reggeli kapkodásban nem csatoltam a karomra, csak kézbe fogtam, aztán hozzá fogtam a szemeteket, és egy elegáns mozdulattal a kukába hajítottam. Különben már csak előkerült volna.

Bati Creative Commons License 2001.09.13 0 0 2639
Köszi a tippet a héten ugy is Érden lessz dolgom
:))
Előzmény: Törölt nick (2635)
Lacek XS Creative Commons License 2001.09.13 0 0 2638
Tiszteletem!

Hosszas informaciogyujtes es nezelodes utan, ime a kivalasztott. O+A sebessegmester datum:


Mar alig varom. Valamikor oktoberben meglessz a kicsike.

Udv
Lacek XS

MAJTee Creative Commons License 2001.09.12 0 0 2637
Sziasztok!

Eladom 2 db DOXA karórám összesen 25000 Ft-ért! Az egyik egy halványkék számlapos, Day-date-es automata DOXA, amelyhez egy bőr tokozású díszdobozt is adok. A másik egy kissé megviselt, arany színű számlapos, aranyozott szélű bicolor quartz DOXA. Ez utóbbi javításra szorul (kizárólag esztétikai hibája van): az óratok bal oldalán kb. 1 mm-es sérülés található, ill. az egész tok polírozásra és aranyozásra szorul. Ezen kívül az üveget pár kisebb karcolás miatt polírozni, vagy cserélni kell (egy új üveg kb. 2000 Ft).
Sajnos a digitális fényképezőgépem nincs nálam, így most csak egy scannerrel rögzített képet tudok rögtönözni (http://www.extra.hu/MAJTee/doxa.jpg)...
Elsősorban szegediek jelentkezését várom.

Törölt nick Creative Commons License 2001.09.12 0 0 2636
SLR !

Egyik korábbi hozzászólásodban említetted a glashüttei órákat, amikre felfigyeltél. Milyenek voltak (Glashütte Original, Union, Mühle, Nomos, vagy esetleg Lange) ??? No és mit kóstálnak ezek manapság szép új állagukban ?
Számomra is nagyon szimpatikus az ottani újrafeltörekvő német manufakturális órások külvilágtól elszigetelt elefántcsonttornya.
A legjobban a Nomos meglétére reagáló sértettségük tetszik, miszerint mit keres az ő patinás településnevüket felemlítő számlap alatt egy holmi svájci(!) szerkezet.

Előzmény: Törölt nick (2593)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.12 0 0 2635
No, várj csak, kéne egy cím is hozzá :
Az pedig itt leledzik.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!