Szerintem képviselettel nem rendelkezik kis hazánkban a Blancpain:(
Én is mindössze egyet láttam eddig használtan, de kifogástalanul újszerű állapotban. Az általam sokat emlegetett Peter Walther-nél.
Habár szerintem, ha ezt szeretnél beszerezni, érdemes várni vele, mert sokaknak szintén eszébe juttathatta ezt a gondolatot az Ó.M. cikke. Ennek a lendületnek elcsitultával lehet, hogy kedvezőbben is elérhetővé válnak a meglévő egyedek...
APT !
Lényeg a lényegben, hogy azért régi NIVREL-lel minden "nem volt olyan ritka csoda anno" lénye ellenére is nehezen futottam össze. És hát sajnos az elismert kiegészítő szerkezeti megoldások (pld naptármodul v. régi krono) nélkülihez volt csak szerencsém.
De mindezek jófajta régi gyártója szerepe ellenére is úgy érzem, hogy manapság nagyobb is a presztízse és majdanán ritkábban beszerezhető is lesz.
A NOMOS-ról írottakat pedig korábban is akceptáltam, de mégiscsak tudjuk mindannyian, hogy - a leírtak ellenére - Ők is jó eséllyel pályáznak a piac letisztulta utáni rangos besorolásukra... (Ezt főképp elősegíti glashüttei voltuk:)
Persze minderről nem is akartam többet ragozni, véletlenül sem akartam védőbíraként tetszelegni. ;-)))
Csak egy rovidke kerdes: mit tudtok a Blancpain magyarorszagi kepviseleterol? Van egyaltalan ilyen? Azert kerdezem, mert meg nem sikerult ilyen orakkal osszeakadnom az oraszalonokban.
Tudom, hogy szeptember elején már lezajlott egy kisebb vitácska az Mo-i és a külországi árakkal kapcsolatban, de sajnos akkor nem nézegettem erre.
Szóval, a kérdés a következő lenne (nem az Ön cégével van baj, de hát éppen itt a HÓT nyilvánul meg):
Miért ennyi???
Némi kiegészítés, hiszen sukosd_g-től éppen ezt kérte:
FC-310M36 900DM, vagy 192.900 Ft
FC-610M3A6 3900DM, vagy 741.900 Ft
FC-800AS3H9 57900DM, vagy 10.642.900 Ft
N 420.001 AASDS 590DM, vagy 98.900Ft
N 581.001 AAWAL 2600DM, vagy 404.900Ft
N 30.561 RAAOL 17.590DM, vagy 2.717.900Ft
azaz:
1(bruttó kisker)DM=214,3(bruttó kisker)Ft
1DM=190,2Ft
1DM=183,8Ft,
illetve
1(bruttó kisker, vámmentes)DM=167,6 Ft
1DM=155,7Ft
1DM=154,5Ft
ezen felül a svájci eredet további 10%, tehát ezzel együtt
18,25 %-os többletköltség jelentkezik.
((ha esetleg további terhek (állami) léteznek, akkor bocs))
Szóval a konkrét kérdés (amelyet annyira hiányolt):
Ha vámmal áfával egy márkányi összeg 118 Ft 25 fillér, illetve vám nélkül 107 Ft 25 fillér, akkor ugyan miért 183-214/154-164 Ft?
Ps:
APT az írja, hogy természetesen egy nagy forgalommal dolgozó, Mo-tól nyugatabbra működő kereskedő jobb árakkal tud megjelenni. Hát... Ez igaz lehet, ha Budapesten is egy óraszalon négyzetmétere 1-2,5 M Ft, illetve, ha egy eladó nettó 5000 DM-et keres, de addig talán Magyarországon alacsonyabbak lesznek a költségek.
A szállításról annyit, hogy nem biztos, hogy a Jura hegységből sokkal olcsóbb Rostock-ba szállítani, mint Budapestre.
Még valami:
Egyáltalán nem üzleti titkok érdekelnek, mindenki annyiért adja el az áruját, amennyiért megveszik, de ha nem erre hivatkozik, hanem egyéb körülményekre, akkor talán megbocsátható az érdeklődés.
(na még 1: az órakereskedelemhez annyi közöm van, hogy már vásároltam órát)
OYSTER: A NIVREL azért nem volt olyan ritka csoda anno. A MARVIN termelékeny márkájaként sok órát készített, és a csoporton belül ő főleg érdekesebb darabokat gyártott, az összetett naptáros órák tipikus darabok a néhai kínálatból. A mai NIVREL pedig (akárcsak az Ulysse Nardin) csak a nevében egyezik néhai önmagával. De ezeket a cégeket legalább szakmai befektetők vették meg, (mint az FC-t, NOMOST és sok más céget), és szorgos, tisztességes munkával minőségi holmi előállításán ügyködnek. Sajnos sok cég pénzügyi befektető kezébe kerül (DOXA, Auguste-Reymond, Rotary stb, és ilyen sorsra fog a Marvin is jutni), akiket csak a nyereség érdekel. Ha kvarc tucatóra több nyereséget hoz, akkor azt fognak gyártani. Eszükben sincs valódi műszaki fejlesztésre akár csak egy fillért is költeni, csinálnak egy tetszetős tokot, vesznek bele egy szerkezetet és kész. Manapság 5 óragyárból 4 ezt csinálja...
Amúgy a saját szerkezet kontra katalógusszerkezet polémiához annyit, hogy nem kell olyan szörnyen védeni pl.: az O+A-t. Ezek a mai ETA szerkezetek ugyanis jók! Ugyanolyan jók, vagy még jobbak, mint a néhány évtizeddel ezelőtti egyedi kaliberei a cégnek. Egy ETA szerkezetes O+A vagy IWC legfeljebb annyiban fájhat a tulajdonosa lelkének, hogy találkozhat kevésbé nemes márkák óráiban is az övével megegyező szerkezettel. De pár évtizede még másképp működött a világ. Nem volt jellemző az óraiparra a mai szakosodás, ahol néhány nagy szerkezetgyártó kiszolgálja az óragyárakat. Aki a szerkezetgyártók kapható néhány egyszerű típusánál jobbra vágyott, az fejlesztett saját szerkezetet. Akkoriban még a költségek nem voltak ennyire magasak, ráadásul a hozzáértő munkaerő is rendelkezésre állt. Ez a világ hullott szét a 70-es években teljesen. Azóta már csak néhány cég maradt, amely a régi elvek mentén képes működni (Patek-AP, Jaeger, VC, Blancpain), és olyan nagy márkák, mint például a TISSOT, BULOVA csak karikatúrái önmaguknal. De például a 70-es évekig a Longines sokak szerint az IWC-vel, O+A-val teljesen egyenértékű szerkezetgyártó volt (több órást ismerek, aki a régi Longinest jobbnak tartja az O+A-nál), de a nyolcvanas évek elejétől a múlt évig egyáltalában nem gyártott szerkezetet. Most kezd újragyártani több régi szerkezetet. Én úgy gondolom, hogy az igazi régi fényüket csak 1-2 évtized múlva nyerik vissza az arra valóban érdemes gyártók, addigra helyükre kerülnek a divatórákat áruló "szerkezettokozó" cégek is.
A NOMOS amúgy tényleg nemesen egyszerű és szép számlapján pedig nincs a semmi egyedi, csak rá jellemző. Pontosan ilyen számlapú zsebórát láttam a Patektól az 1830-as évekből, és a készletemben is van pár óra, amely ugyanilyen jellegű. Nézd meg például a fekete számlapos Cornavint! Az is egy 30-35 éve óra!
És a másik újratradícionálódó márka a NIVREL szerintem nagyobb rangot vívott ki mára magának mint régen. Mégha most nem is saját szerkezetük van.
Nem gondoljátok, hogy érdekes az a tény, hogy mindannyian hajtottunk magunknak egyet ? És minden ritkasága ellenére sikerült is egy-egy régi darabbal összefutnunk. Azért ez nagy szó, de még nagyobb lenne, ha a maiak közül is tudnának utódaink ennyit találni az akkori felhozatalban. (Nem a tartósságát kérdőjelezem meg, hanem a mai presztízse mellett alighanem még ritkábban, sőt kevésbé eladandóan lesznek a felhasználóknál.)
Valahogy így válik nemesebbé a márka...
Egyébként a MARVIN féle eladás (régi gazda mivolta ellenére is) úgy érzem, hogy ellenkezőleg fog kisülni, mint a NIVREL-é. Kaphatunk egy tömegkvarcot, esetleg némi alapautomatát gyenge tokban a régi itteni rangot marketingként kihasználó árazással. Na én egy ilyen folyamattal nem értek egyet ! Pont ezért nem szeretem az itt tanult hajdani keleti diák által jórészt birtokolt DOXA mai példányait sem. (Ehhez képest a Nomos megalapozott.)
Te_O !
Még szép, hogy ott van a helye a rangsorban a Zenith-nek is:)
És szerintem is idepásszol a Rolex, aholis a belső értékért és a nemes rangjáért valóban nem érdemes a "talmi csillogás" féle nemesfémtokos, cizellált, kövekkel kirakott példányokat űzni. Ezt a hülyeségigényt felvette a világ előbb említetten fizetett része és sajnos a cég pedig ezt a marketingfogást beillesztette a forgalma jelentős hányadába. Na, de azért még megtartották a tradícióikat is...
Teljes mértékben osztom a nézeteidet!
Egy (ici)pici hozzávetés: az O+A esetében az ETA saját kalibernek számít !!! Ők már eleve módosított szerkezeteket gyártanak a saját csoportukhoz tartozó márkáknak.
Valóban igaz, hogy ez az Otimo óra kísértetiesen hasonlít a Nomos-ra. SZÁMLAPBAN, a sárgaarany valtozatra tökéletesen ! A többi formaelem, még a mutatókészlet is teljesen más.
Én a Nomos-t azért tartom mégis érdemes darabnak, mert legalább a hajdanvolt neve mellé konzekvensen lekövette az akkori múltját is és most is hasonlóképp építi óráit mint régen (mégha az egy átlagos mester műve is lehetne...).
Tokozásként pedig egyrészt hoztak egy újat, vagy újnak tetszőt és ezt elfogadtatták, sőt becsessé tették néhány formatervezési vélemény által. Érdemes ragaszkodniuk hozzá.
Az meg már csak hab a tortán, hogy Lange-ék túlzott konzervatizmusa okán létrejött borsos árait meg a tényleg manufakturális Glashütte Original árakat követve ismételten kialakult az a tudat, hogy rangot jelent glashüttei órát hordani. Ennek még mindig legolcsóbb megtestesítőjeként aztán rendesen beáraztatott a Nomos is... (Persze még így sem szaladt el velük annyira a szekér, mint néhány, ua. szerkezetet módosítatlanul csak beinplantáló
svájcival:)
A tradicionális háttér szerintem egy relatív dolog. Ahogy azon G-R Lang (Chronoswiss) is busongott, a 70-es évek teljes óraipari csődje után egy teljes generáció kiesett az órásképzésből, és ez azt is jelenti, hogy a legtöbb óragyár elvesztette az igazi szakembereit. Egyszerűen nincs folytonosság, nincs, aki továbbvigye az esetleg létező tradíciókat, ezért ezek már csak a reklámokban léteznek. Szép tokokba tucatszerkezeteket építenek, többre nem is képesek. Már az is "manufaktúrának" minősül, ha - mint a NOMOS - valaki képes egy szerkezetet egyedileg díszíteni, és ezt-azt kicserélni rajta. (Amúgy a NOMOS annyit csinál az ETA/PESEUX alapszerkezettel, hogy homokfújja a platinákat /csapágylemezeket/, aranyozza őket, egy nagyobb járástartalékú rugót tesz az órába, és kicseréli az eredeti mezei hajszálrugókompaszt egy Triostat szabályozóra. Nem akarok túlzásokba esni, de erre bármelyik képzett órásmester képes egy átlagos műhelyben, sőt!!! ezt még akár én is meg tudom csinálni a magam szerény eszközeivel...)
Kontrasztként megemlíteném, hogy a 60-as évekig mindegyik jónevű óragyár állított elő saját szerkezeteket. A mai nagyipari-multanacionális termelési szerkezet sajnos csak olcsó tömeggyártásra képes, de arra nagyon, és jó minőségben. Az esetleges egyedi fejlesztés olyan iszonyatosan drága abban az ipari strujtúrában, ahol egy vállalati csúcsmanager természetesnek tartja, hogy egy kisebb afrikai állam költségvetése a fizetése, hogy gyakorlatilag nincs is értelme nekifogni, mert eladhatatlan lesz. Ez bizony visszaköszön az óraiparban is. És bizony ma már egy O+A is túlnyomórészt ETA tucatszerkezeteket épít be, mégpedig a legtöbb esetben mindenféle módosítás nélkül. De az is igaz, hogy ezek a szerkezetek semmivel sem rosszabbak, mint a "hőskor" neves kaliberei. De bizony nagyon sok olyan cég van, amely szakértelem és kiemelkedő minőség helyett a marketingre épít, jó nevekkel reklámozva a silány árut. Nem ide tartozik, de például a Skoda az Octaviát Sean Connery-vel reklámozza, egy forintban számolva cca. 500 milliós költségvetésű reklámfilmben, amely folyó évben önmagában is 40-50 ezer forinttal tesz drágábbá minden egyes Octaviát. Valahol erről a világról is szól Chris Rea dala: "It a Road To Hell" (Ez az út a pokolba visz...) Az O+A több millió dollárt fizetett ki Pierce Brosnannak és Cindy Crawfordnak külön-külön a reklámokért, márpedig ebből az összegből több új szerkezet kifejlesztésére is futotta volna... Akik viszont csinálnak igazi saját szerkezeteket, azok sokszor túllőnek a célon. Gondolom olvastátok az aktuális Óra Magazin cikkét a glashüttei óragyártásról. Az A.Lange gyártási módszereitől inkább elkeseredtem, mint fellelkesedtem. Utólagos díszítéshez szétszedik az összerakott szerkezeteket, préselés helyett egyedileg poncolják a díszeket - mindre ugyanazt! Büszkék arra, hogy csavaros arany csapágytokok vannak a szerkezetben (a legtöbb órás véleménye szerint a precíziós présben besajtolt csapágykő a műszakilag legjobb megoldás, a csavaros, ráadásul arany csapágytok olyan, mintha egy autóban tisztességes benzin, vagy dízelmotor helyett gőzgép dolgozna, de az platinából, aranyból, kristályból készítve, egyedileg cizellálva. Negyed olyan jó, ezerszeres áron. Döntse el ki-ki maga, hogy ez így jó-e?) A következmény - a Lange órái megfizethetetlenek. Gyönyörűek, műszakilag kifogástalanok, de megfizethetetlenek. És mint egy régebbi hozzászólásomban említettem, számtalan viszonylag egyszerű szerkezetű 50-80 éves órám van, amelyek folyamatosan használva, nyúzva voltak, mégis kifogástalanok. Nem hiszem, hogy minőségileg ezt úgy felül lehet múlni, hogy az ténylegesen nagyobb használati értéket is jelentsen. Én egyszerű presztízskérdésnek látom a dolgot.
Szerintem ma már kevés olyan gyár van, amelynek valódi hagyományai, de ami ennél sokkal fontosabb: elvei vannak. Ilyen a Patek, a Jaeger, a Rolex, az Audemars-Piquet, Vacheron-Constant, Zenith. Mára az IWC jórészt feladta elveit, és a Rolex is jórészt a drágán adható talmi csillogásra koncentrál, bár a műszaki tartalom azért változatlanul megvan mindkét cégnél. A mostani Ulisse-Nardin egy egyedileg fejlesztett, és tényleg nagyon érdekes öröknaptár modul "körül forog", de a néhai Ulisse-Nardinhoz bátran kijelenthetjük, hogy a néven kívűl az égegyadta világon semmi, de semmi köze nincs. És például mondjuk egy Fortis, Nomos, Breitling, Cartier tényleg semmi különlegeset nem produkál, csak tisztességes, minőségi iparosmunkát végez. Szomorú, hogy világújdonságként kezelik a Fortis 7750-es Valjoux alapra ráfejlesztett ébresztőmudulját, vagy a Perrelet ETA szerkezeten forgolódó felső rotorját. Minden demagógiától mentesen állítom, hogy 60-80 évvel ezelőtt egy ilyen szerkezet kifejlesztése egy mezei mestervizsga feladata lett volna!!! Ma sokan mindent a marketingre építenek, és teljes katarzist okoz, ha kiderül, (ami elvárás kellene, hogy legyen) valaki ért a szakmájához. Ez tapasztalatom szerint manapság a legtöbb szakmáról elmondható...
Remélem nem gázoltam egyik márka tisztelőjének a lelkébe sem, de én így látom a "világ dolgait".
HRM:
Egyben biztos, más a szín és más az anyag! Nem véletlenül kapnak saját sorszámot más beépítők ezt nem kapják meg!! Tudom, hogy ők házon belül könnyen megoldják.....
Nem akartam márkákat le-fel emelni,csak ez is egy vélemény....az új márkákról.
Más!
Külön kiemelném a swissmade.hu oldalain lévő híreket. Élvezettel olvasom, tudom pár oldallal korábban kritizáltam, de sokat változott.... örömömre:)
sukosdg!
Nekem is szoget utott a fejembe, amiket irtal, hiszen a mai Omegak tobbsegukben a Swatch Group "tomegcikkei" (natur ETA), iszonyu mennyiseget nyomnak belole az USA-ba, es nagyon eros a marketingje. A regi, az mas... De a mai mint az Ulysse, detto. (Sot, en halkan jegyzem, h. az Ulysse-t tobbre tartom.). Ha mar tradicio, meg hagyomany, akkor a nehany nevesen kivul meg nem sok all meg...
Lsd pl. Blancpain. Ha nem alltak volna moge, mar nem elne.
Valodi tradicio talan csak a Jaegernel, Pateknal, AP-nal letezik valamelyest. (Esetleg Zenith? IWC? ).
De persze ez maganvelemeny, es javitsatok ki, ha vmit. rosszul tudok! Izlesek es pofonok meg... Mint a muveszetben.
Eljenek a szep oramuvek!
Szerintem az óragyártás területén a tradíciónál csak a tradíció ápolása és fenntartása lenne fontosabb. Ennek kapcsán szívesen meghallgatnám, hogy pl. az Omega, ha már említetted, által használt ETA szerkezetek miben különböznek a többi márka által használt ETA szerkezetektől? Hacsak abban nem, hogy míg ők a nyers gyári szerkezeteket fém hátlap mögé rejtik, az összes kis gyártó utólagos megmunkálás után teszi csak a szerkezetet az órába, márkától függő átdolgozással és kicsinosítással.
Ezek a kis cégek ugyanis nem tudják megfizetni a Pierce Brosnant és a Cindy Crawfordot, hogy egy prolivadító kampány keretében hagyja magát lefényképezni egy bizonyos órában, hanem kénytelenek tényleg minőségi cuccot adni a vevőknek, ráadásul kevesebb, vagy sokkal kevesebb pénzért.
Mellesleg a Nivrel elég érdekes naptárszerkezeteket gyártott már korábban is, pl:
A hét napjai gyűrűn vannak körbe a számlapon, belül hónap az ablakban és így tovább...
A Nomos szerintem nagyon letisztult forma, már az ötvenes években kitalált designet használnak. Semmit nem találtak ki!!!
Nézzétek meg az Otimo óráit. Minden elemében Nomos. :))))) csak pár évtizeddel korábban..... (de erre már ki emlékszik:))))
Szerintem ezek a márkák meg sem közelíthetik a tradicionális gyártókat.
Sajnos a felvásárlást sokan nem tudták elkerülni, de igazi múlttal rendelkeznek.
Az újraélesztett márkák nem rendelkeznek tradicionális háttérrel. Általában alkatrész kereskedők vásárolták meg a neveket. Pl. Ulysse N.
Nekem nagyon fontos, hogy egy márkának minden darabja értékes(?!) szerkezetet tartalmazzon (lásd. O+A) és nem kerülnek elő silány minőségű darabok, ami a márka nevének nem felel meg.
Pl. hozzám került egy Oris óra ami igénytelen szerkezet igénytelen tokba. Nekem is ajánlottak egy Nivrelt, de szintén zenész... (kb 500 Ft-ot érhetnek) A tardició az óragyártás egyik lényeges eleme!
UI: A Marvin név eladó, árat nem tudok, de a Doxa-hoz hasonló élesztésre számítok...... megvásárolja egy kelet-európai kereskedő.
Ain és Robicsek !
Én pedig az egyes számút ismerem.
Ma már ugyan angolul feliratozzák a POLJOT féle díszdobozokat, de így : The first Moscow watch factory.
Én pedig pont azért említettem a NIVREL feltámasztást, mint esetleges példát más márkanevekre, mert úgy érzem, hogy igazából ez a maga idejében nem a különleges megbecsülés tárgya volt (nem egy Ulisse Nardin...), hanem "csak egy" jó óramárka egy Nagybetűs név érdekeltségi köreiből. Ehhez képest ma óriásit váltott és megérdemelten nagy névnek tartom. Le is pipálta a hajdani gazdát:)
A másik feltámasztott (mert hát ennek is komoly múltja van) igenis a Nomos. Amelyik az esetleges túlárazottsága ellenére szerintem egy szintén érdemes darab. Egyrészt a régi gyökereit állította helyre a botrányosnak tartott "svájci" szerkezet használatával, amit a századelőn is megtett az eredeti Nomos. Azonban az is érdekes, hogy ennek a módosítatlan változatával futó Longines még borsosabb áron mért portéka. És akkor még számba veendő, hogy milyen procedúrán esik át az egész, hogy Glashütte városa magáénak tudhassa. Szóval tán nem olyan egytucat...
Ezer kösz az infókért. Én is úgy gondoltam, hogy csak kegyeleti okokból, a nagyapám emléke miatt hordanám - gondoltam, hogy nem túl értékesek a piacon. De számomra akkor is értékesek : lehet, hogy inkább a többi emléktárgy között kellene megtartani oket.
Kérdéseidre a válasz: A kövek a tengelyek csapágyköveit jelentik, a magasabb szám gondosabb kidolgozást jelent. Ugyanakkor egy normál, egyszerű kézifelhúzós órában 17 olyan csapágy van, amely tényleg fontos, hogy nemeskő csapágyat kapjon. A további csapágyak igénybevétele olyan kicsi, hogy nincs jelentősége, hogy kőben fut-e, vagy sem. Az orosz szerkezetek a 60-as évektől már jó, kiforrott darabok (a korábbiaknál sok technológiai hiányosság volt, rosszul edzett tengelyek, ferde csapágyak, stb, de ezek általában hamar tönkre is mentek). Megbízható, hosszú életű órák, de a leírásod alapján vélhetően a legközönségesebb kézifelhúzós darabok, különösebb értékük nincs. Nagyjából annyit érhetnek, mint amibe a rendbehozataluk és egy új bőrszíj rárakása kerül, vagyis 3-4 ezer forintot. Ha teljesen újszerű állapotúra rendbehozhatóak, akkor kicsit többet is érhetnek, csak épen eladni nem lehet őket.. Ha személyesen kötődsz hozzájuk, nyugodtan felújítattathatod őket!
Az órák szerkezetéről (és orosz órákról) több információt találsz az alábbi lapomon:
ORAGYUJTEMENY
Fúúú, köszi, köszi!
Segítsetek: van-e értelme rendbehozatni ezeket az órákat? Mennyit érhetnek, megbízhatóak? (Elég jó állapotban vannak, csak a borszíj elég szocreál).
u.i. Igen, a ruszki "z" tényleg olyan mint egy hármas... (rég voltam utoljára oroszórán,hehe...).
orákhoz nem értek, de oroszul igen: az utolso mondat a Vtoroj Moszkovszkij Csaszovoj Zavod, azaz 2-es számu moszkvai óragyár röviditése. A Kamnyei meg Kamnyej, mert 17 után ugy kell irni, és követ jelent természetesen.
Elég kezdo vagyok, ezért lenne egy kérdésem: mit jelent a ko (jewel) az óráknál. 17 ill. 18 már jó?
Másik kérdés: milyenek a szovjet/orosz órák?
Én megörököltem a nagyfatertol kettot, de már alig járnak. Ha van értelme, akkor rendbehozatnám.
Az egyikre az van írva, hogy "Wostok" (sic!) és "18 jewels" meghogy méd in SZU.
A másikra -ez régibbnek tunik- azt írták:"Sztart" és "17 Kamnyei" (vagy vmi ilyesmi...). Ja, meg vmi "2 Moszk Csasz 3-d"(???, alul).
Svájci óráscég a 70-es évekig 1500 körüli számban működött. "Alvó" cég és cégnév ezek szerint akad bőségesen. De nyilván egy ilyet csak akor van értelme "feltámasztani", ha a név jó csengésű volt (mint a NIVREL, Ulisse-Nardin, Perrelet) stb... Egy a maga idején sem különösebben befutott cég helyett érdemesebb inkább tiszta lappal indulni - lásd például a NOMOS-t. Mellesleg a 70-es évek végén pár tízezer dollárért volt eladó a csődbe ment BREITLING. Mostanra azért a jobb nevek magukhoz tértek, nem hiszem, hogy könnyen hozzá lehetne egyhez-egyhez jutni. Talán az utolsó ilyen olcsó név és gyárszerzési akció éppen Glashüttében lehetett, amikor az NDK összedőlt óraiparát kilóra kiárusították. Most ott termel az egykori GUB üzemeiben a Glashütte Original, az UNION, az A.Lange és a NOMOS is. Veszekszenek is, melyikük az igazibb..
Amúgy a NOMOS egy érdekes eset. Tulajdonképpen egyféle órát gyárt egyetlen ETA/PESEUX szerkezettel (amit maga díszít, felületkezel és kicsit nemesít), néhány fajta tokvariánssal. Műszakilag igazi tizenkettő-egy tucat órák ezek, a világon semmi érdekes vagy különleges nincs rajtuk, egyszerű, szépen kivitelezett, tisztességes iparosmunkák. Ennek tükrében még drágák is. Akárhogy is nézzük, semmivel nem komolyabb órák, mint mondjuk egy acéltokos Certina-KurtFreres, csak ez utóbbi harmad áron van. Mégis nagyon szépen fogynak.
Udv!
oyster:
elvileg szerintem elkepzelheto, mint ahogyan sok ilyen volt (pl. Glashutte), de en ugy gondolom, hogy mara mar beallt ez a piac is, nem nagyon szuletik uj marka. Bar persze ki tudja...
Egyebkent en is minap szereztem egy Nivrelt, szegenynek kicsit csunya a szamlapja, es puritan, de preciz a szerkezete. Sajna talan csak egy mutato eredeti, de elegge jot talaltak neki a tobbire is.
te_o
Ez a NIVREL egy elég érdekes példa :
Manapság ugye a márka kifejezetten jónevűnek számít és ezt a kurrens mivolta is támogatja. Azonban úgy érzem, hogy ez a fatális véletlen klasszikus esete. Ha nem nyúltak volna Saarbrücken-ből a múlófélben lévő cég hóna alá, lehet, hogy ez a név is csak egy lenne a sokak számára feledésbe merültek közül. (Habár nagyon örülök a rangjának ezen fényesítésének, aminek során tán még jobban csillog, mint a régi Marvin érdekeltségű márkajel...)
Szóval nem lehetséges, hogy ugyanez akár elképzelhető bármely más (pld. APT gyűjteményféle) , mostanában idegenül hangzó, de jófajta régi névvel is ?