Valami újat talált ki a koda, ilyen még nem volt. A topic nyitásakor még nem jelent meg az autó, de az autós újságírók már tesztelték és elismerően nyilatkoztak róla. Ide várom az első tesztvezetések tapasztalatait és a majdani új autó tulajdonosok észrevételeit is!
Nálam volt tegnap egy 1,2 TSI Yeti, FF felszereltséggel (Full Fapad) :-))
Őszintén mondom, ha nem lennék sznob, pont elég lenne.
Amit észrevettem viszont, hogy a fékezés az Octi II-höz képest gyenge.
Biztosan a magasabb súlypont teszi, de talán a fék is más.
Erős fékezésnél a kocsi lassul, de nem olyan intenzíven, mint az Octi és az ABS is hamarabb bekapcsol.
Sportosan vezetni kevésbe lehet emiatt a Yetit.
A motornál érezni 1800-1900 körül a belépő turbót, de szép széles a használható fordulatszm tartomány, 5000 körül fogy el, de akkor sem megtorpan, hanem nem gyorsul tovább, de finoman gyengül el.
A hangja alacsony, a 6-os váltó nagyon kellene belőle az Octiba.
Nekem elég határozott és jól kapcsolható, bár nem egy Honda "kattanós" váltó.
Moccabarna szín, alufelni, bőrcsomag (kormány, sebváltó, kézifék) volt a kocsin.
Jobb belső kárpitokkal, világos műszerfallal és üvegtetővel (és inkább erősebb motorral, mondjuk 1,4 TSI vagy dízel) már jöhetne is.
Az 5,7-es 1,4 TSI Exp. nem is rossz.
Ja, a kocsi szó szerint mindenkinek tetszik öregtől fiatalig, nőnek, férfinak, gyereknek.
Igen, érdekes dolog ez, valóban részrehajlóak a VAG irányában, legyen az Skoda, de a VW modellek meg pont náluk szerepeltek le csúnyán tartós teszteken, konkrétan a Touran és a Passat megbukott, és azt nem simlizték el..
Cseh Skoda oldalon találtam 362.000 koronáért is Yeti-t 1.2-es motorral, persze biztosan fapados, de van.
Ez a Yeti felszereltség és csak 1.2 TSI motorral valamint 110 LE-s 2.0 TDI-vel 4x4-es kivitelben létezik (464.000 korona!). Szerintem ezeket terepjáró autóknak szánják! Ilyen áron már meggondolandó, főleg még a dízel is!
Azért van benne: - 4 hangszóró, rádió előkészítés (rádió nincs) - 12 V-os csatlakozó - oldallégzsákok elöl, vezető és utaslégzsák - ESP!!! - állítható magasságú első ülések - 2 sminktükör - pollenszűrő - 2 éves szerviz intervallum - fékbetét kopásjelző - csomagtér világítás - külső hőmérséklet kijelzés - biztonsági öv figyelmeztetés első utasoknál - elektromos ablakok elölt - hátsó ablaktörlő - elektromos állítású tükrök - erősített futómű csomag! (innen gondolom, hogy terepre, "falusi" autónak szánják)
1 fontos dolog nincs benne: KLÍMA! Nem is rendelhető. :(
Szili. Remélem nem nézel hülyének??? Amit írtamazt a SKODA ,,védelmében,, és
szimpátiája miatt tettem. Van különbség a motortérben a a műanyag jelzés 4 karika vagy fekete szárnyas csoda. A baj az, h a sok buzi még mindig azt mondja,
hogy ez csak egy skoda. Vezettem a konszern autóit. audi a4, 6 oct. 1 . 2. suberb 1.2. Azt nem lehet állítani, h a az a4 és mondjuk az oct 2 között nincsen különbség a belső tér anyagminősége között. De ha megnézzük a 2.0 crdi t azonos felszereltséggel azért nincsen 3 milla különbség. na azért tudjuk, h miről van szó. Hajrá SKODA
Azért a VW ezt mindig is eljátszotta SKODA val . Csodálkozom, h a turbós motorokat végre beteszi a FABIA ba és a ROOMSTER be is. Talán egy audis népíteletes véleményben olvastam, hogy................ a faszi mondanivalójának az volt a lényege, h a konszern a SKODA ba jó, hogy nem már audi minőségű cuccokat és motorokat rak.
A Yeti motorkínálata egyrészt a korszerű 1.4 TSI (90 kW) erőforrással bővül, amely manuális sebességváltón keresztül hajtja az első kerekeket, másrészt a DSG sebességváltóhoz és összkerékhajtáshoz csatlakozó 2.0 CR TDI DPF (103 kW), valamint a manuális váltóművel és összkerékhajtással kapható 2.0 CR TDI DPF/ (125 kW) is szerepel a palettán.
Ez nekem azt jelenti, hogy a jelenlegi, konfigurálható motorválaszték az elsőkerekes, manuálváltós 1,4 TSI-vel bővül.
Nincsen szó 170 lovas (125 kW-os) DSG-s, összkerekes Yetiről.
A szóbeli híreket ma már olvastam is. Lesz Yeti 1.4 Tsi 125 le benzines. És állítólag a 2.0 crdi 170 hez rendelhető lesz a DSG. Eddig csak a 140 eshez volt rendelhető, de a konfigurátor még nem adja. Lehet gyűjteni.
Szili miatt is kell a 4x4, a jó úttörő ott segít, ahol tud, és akkor máris megdupláztam a kihasználtságot, 0,02%-ról 0,04-re :-)))
Valóban teljesen felesleges száraz úton, normális vezetéshez a 4x4, de nekem tetszik és álságos dolog a terepjáró forma valódi (na jó kvázi valódi) tudás nélkül.
Egy álomba belefér a 4x4 is, a szalonban azért becserélném a panorámatetőre :-)
"Jó lenne erre a Yeti, mert tetszik, de nekem a formához tartozik a 4x4 is, bár tudom, hogy a hétköznapokon csak teher, de arra szivesen fizetnék 1 l-t plusszba."
Legalább lenne valaki a lakhelyeden, aki kivenné a hajómat és nem a Rav-val kéne állandóan felmászkálni...:-))
Imre barátom, aki megvette tőlem az Octaviát, úgy oldotta meg a fogyasztási problémát, hogy berakatott egy Landi Renzo gázrendszert, ez pont ugyanaz amivel a dualt árulják. Az autó nem megy rosszabbul, a fogyasztás is 8.5 körül van neki gázból, pedig van amikor csak pár km-ekre haszánlja az autót. Igaz, nem egy ideges fajta vezető, ha széthajtaná biztos nem ennyi lenne a fogyasztás.
Most így hajnalok hajnalán nem állok neki kiszámolni, hogy egy Yeti esetén bármikor visszatérül-e fogyasztásban mondjuk a 110 lovas dízel felára , ami nagyjából 900e körül van az 1.2-eshez képest évi kb 20-25e km esetén, de sanszos, hogy nem nagyon. Persze azért más élmény egy nyomatékosabb erőforrás, de ennyivel nem jobb. Na de ha számít a fogyasztás, márpedig eőbb-utóbb még jobban fog számítani, akkor miért fizetnél plusz üzemanyagot olyanért, amit egy évben 2-3 napig (talán?) használnál ki? Akkor mér inkább egy tuatmódosító 4x4 matrica... :))))))))
Betűről betűre egyetértek veled, de valami olyasmire gondoltam, amit a Rinspeed csinált talán a Fiat 500-ból, ahol egy kapcsolóval üzemmódot váltott az autó, ha kellett, akkor ~60 lovas városi éhezőművész volt, ha kellett, akkor 180 lovas "bojrészer" ugyanaz a kocsi.
Tudom, ez a tömeggyártásba sosem megy át, csak tetszett.
Még van pár szemmpont, ami dönt a motorválasztásnál, és ezek egyike a finanszírozó személye.
Ha más fizeti a beszerzést és más a fogyasztást ill. ha bármelyik eltér a személyemtől, akkor máris mást ad ki a komputer.
Tegnapo autóztam 800 kilométert az országban, autópályán, autóúton és mellékutakon vegyesen.
Az Octiban egyedül a magas zajszint zavart, hiányzott a 6. fokozat autópálya tempónál, de azt is észrevettem, hogy még a pályán sem mentem 160-nál gyorsabban (a Bakonyban még 100-al sem :-)), emiatt tehát felesleges a nagyon erős motor, de a fogyasztás fontos lenne, ez a kör közel 1,5 tank benzinbe, ~22 eFt-ba került a 8 literes fogyasztásommal.
Ez a durva, ezen kellene faragni.
Jó lenne erre a Yeti, mert tetszik, de nekem a formához tartozik a 4x4 is, bár tudom, hogy a hétköznapokon csak teher, de arra szivesen fizetnék 1 l-t plusszba.
"Szóval olyan motor kell, ami hétköznapokon kulturáltan, csendben és takarékosan megy, de ha megőrülsz és nem számít az üzemanyag, akkor letépi a fejed."
Ez ilyen b@szni is meg szűznek is maradni dolog, elég nehezen kivitelezhető, és akkor sem biztos, hogy jó érzés ha sikerül :) Nincs olyan nagy telejsítményű motor ami a hétköznapokban ne zabálna i városi használatban ne kérné el ami neki jár. A CRTDI az klassz, kultúrált járású, gazdaságos, de az sem jár el 5 literből (kisvárosok közötti oszágúti közlekedés része engem nem érdekel, az nekem nem hétköznapi autózás), viszont ha menni kell tényleg tud. Itt Bp-en az 1.9 TDI is bekéri a 7-8 litert akár, a 2 literes PD nem igazán tud 8 alá menni, igaz egy kis benzineshez képest kevésnek mondható, na de mennyivel kerülnek többe? Aztán ha úgy alakul, mennyivel lesz több a szervízköltség? Sokkal, CR-nél akár kimondottan sokkal többe. De ilyen szempontból a kisebb benzinesek közül egyik se jó, az 1.4 TSI nem megy rosszul, de fejletépést sosem fog produkálni, az 1.8 TSI az meg tud tolni, cserébe akkor is kér enni bőséggel ha éppen csak lazán tolod a körúti dugót :) Szóval szerintem el kell dönteni, hogy döngetni akarok mint állat és akkor erőgép, vagy normálisan autózom, és akkor valami racionális választás, ebbe a képbe fér nálam bele az 1.2, 1.4 TSI meg a 100-115 ló körüli bárakármelyik dízel. Szolíd keretek között azért bármelyik elég egy esti csapatásra is ha nagyon rádjön a bojrészerség ;) de hülyegyerekautótásra egyik sem való, az biztos. És ha meg erőgépet választ az ember, azt élvezni kell, de minden részét, és ne jöjjön a sírás senkitől, hogy jajj luxusadó (bármilyen fasz módon van is most megvalósítva), jajj kötelező (ugyebár most változik), jajj fogyasztás (egy másfél éven belül 450-500 forntos benzin).
Ismétlem magam, de továbbra is azt gondolom, hogy akinek normális, jól használható, praktikus nem ünnepnapi hanem mindennapi használatra való autó kell, annak az 1.2 TSI Yeti jó lesz, vagy ha gyártják és rá tud áldozni még egy kis pénzt, akkot az 1.4 TSI még jobb lesz. Namármost a nem itt fórumozó, hanem csak az autót használó emberek túlnyomó többsége ilyen, elenyésző része küszködik olyanfajta kisebbrendűségi érzéssel aminek megoldására az erős és/vagy nagy autót tartja megfelelőnek.