Szevasztok!
Végre jó a NET-em vasárnap estétől rossz volt.
Sarkany: valoszínüleg gyengébben dolgozott a "propaganda osztályod" azért nem kaptál tetősínt az autódra.
Én eddig 150km/h sebességel mentem nagyon tetszett
nemtaláltam semmi kivetni valót.
Valaki írta hogy hangosabbnak véli a motort ez valószínüleg csak érzéki csalódás.Ugyanis egy új motor gyakorlatilag hangosabb-nincsennek összekopva a mozgó csuszó alkatrészek.
Most az autóba 3500km van a kihuzatásokat ált.4000ford.ig szoktam.
"hamvasat (Golf III 1.9TD)
a 3000-et tartósan nem ajánlják, tehát országúton nem célszerű efölött menni, de előzésnél visszaváltva nem lesz semmi baj, ha eléri a 4000-4500-at."
Akkor hogyan autózók 5.ben 140-150km/h-val.
üdv.Négyesi
Okesz hamvasat (Golf III 1.9TD) azért furcsáltam én is ezt a módszert, mert tudom, h. ezeket elég precízen gyártják!! A beállás fel sem merült bennem, csak h. egyenletesen legyen bekopva az érdekel!
Túl alacsony fordulaton sem szabad járani, mert az is legalább olyan ártalmas. Ez egyébként egy pörgősebb motor, nem lesz baja, ha ki-ki húzatjátok négyezerig (persze nem full gázzal) esetleg 4500-ig. a 3000-et tartósan nem ajánlják, tehát országúton nem célszerű efölött menni, de előzésnél visszaváltva nem lesz semmi baj, ha eléri a 4000-4500-at. Ezek nem olyan pontatlanul legyátott motorok, mint a kétüteműek, ezeket már nem tudnak "beállni", persze ezek is igénylik a korrekt bejáratást, de közel sem olyat mint a motorok.
Köszi az infót!! Nekünk azt tanácsolták, h. az első 1000 km-t úgy tegyük meg h. max 3000-ig!!! pörgessük, pedig pont ez az a bűvős határ, ami alatt hulla, na mindegy.. Aztán ha benne van 1000 km akkor padlógázzal minden fokozatot, mint ahogyan már te is említetted.
Nekem csak kb. 3000 után kezdett hangosodni a motor, de majd a 15000-es szervízen rákérdezek.
Amivel eddig meg mertem hajtani, az 168 km/h volt 4 személlyel + sok cuccal.
Nekem 2.1 bar van a 14"-os kerekekben. Érdekelne, hogy milyen volt a 190-es tempó. Nem remegett egy kicsit az autó?
Az oldalszelet kb. 130-nál lehet a legjobban érezni.
Tapasztaltam még olyat is, hogy néha fékezésnél kicsit balra húzott a kocsi. Ez azért volt, mert az egyik kerékben egy kicsivel nagyobb volt a nyomás.
MBK_O_E: A bejáratás után kicsit jobb lesz, de látványos különbséget ne remélj. Én inkább visszakapcsolok, hogy 3000-es fordulat körül pörögjön a motor, és akkor van benne erő. Meg persze nagyobb fogyasztás :)
Az eladó azt tanácsolta, hogy bejáratás alatt 2000 és 5000 között legyen a fordulatszám. A felső határt kicsit soknak tartom. Tanácsoltak nekem még olyat is, hogy ha azt szeretnéd, hogy ne legyen lomha a kocsi, akkor kb. 1000-1500 km után mindegyik sebességi fokozatban pörgesd meg jobban.
A tesóm kb. egy hete vette át az 1.2-es Kalosát, még kikapcsolt klímával sem megy vm. jól és ha be van kapcsolva hát akkor mint egy telerakott talicska úgy gyorsúl, remélem ez csak a bejáratós motor miatt van így (207 km)!! A fékek viszont elég jók. A kuplungpedált nemtom kinek tervezték, dehát semmi ellenállást nem tanúsít ezt még egy egér is könnyen benyomja, ami végülis nem baj csak fura. és nekem is feltünt, h. föl vannak cserélődve az övek csattjai, a középső öv fekete csattja is fordítva van (az van az ablakhoz közelebb) nameg a "center" feliratú is az ablakhoz közelebbi oldalon van. Nálatok is ilyen jellegű a hiba??
Én most járok 2200 km-nél. A zajjal és a gyorsulással nem volt eddig gondom.
A legnagyobb sebesség, amit eddig mentem vele, 160 km/h volt. Volt még tartalék az autóban bőven.
A Hankook gumik nagyon ridegek, talán ettől van a remegés, bár megnézheted a keréklégnyomásokat is. Az enyémen, amikor kihoztam a szalonból, 3 barra volt fújva az összes gumi. Úgy ütött, hogy az borzalom.
Az oldalszél érzékenységet szinte valamennyi tesztben említik. Eddig még nem tapasztaltam, bár nem autóztam vele még szeles időben.
Az övek "keresztbe kötözgetése" amiatt van, hogy minhárom hátsó ülésen levő öv hárompontos. A Lanosban a középső hátsó öv csak kétpontos volt, azaz, csak egy csípőheveder.
A bal első ajtón levő nyílás a parkolójegy tartó.
További jó és balesetmentes autózást!
Számolj be továbbra is a tapasztalataidról, mindannyiunk okulására! :))
Csatlakozok én is a forumhoz!
Június vége óta nekem is van egy pasztelkék, 4 ajtós, 1.4SX V16 Kalózom. 3millába került + MP3-as rádió és csak a metálfény árát sikerült lealkudni. Alapból benne volt a ködfényszóró, hátsó el.ablakemelő, kp.i zár, állítható magasságú ülés + kormányoszlop.
A 2. héten már vihettük is az első átnézésre 1500 km után. Persze semmi hiba nem volt. Még a motor hangját sem lehetett hallani. Azóta már 5000 km felett jár a számláló.
Amit észrevettem, hogy egy kicsit felhangosodott a motor. Erről kérdeztem az utasokat is, de nekik nem tűnt hangosabbnak. Lehet, hogy csak én szoktam hozzá. A fogyasztás is elég baráti: 7.4 l / 100 km. Persze légkondi állandóan megy és a fordulatszám sem túl alacsony. 160 felett egy kicsit elkezd remegni és még nem sikerült kideríteni, mitől lehet. Az oldalszelet és az emelkedőket valóban nem jól tűri. Lada 1500s után tényleg kicsit "öreguras"-nak tűnik, de ezen is lehet segíteni, ha 3000 feletti fordulaton járatja az ember.
Most 7végén megpróbálom elérni légkondi nélkül, max. 110 km/h-val az eddig legjobbnak tűnő 5.92-es fogyasztást.
A hátsó öveket próbáltátok már bekapcsolni? Nekem először furcsa volt, hogy kereszbe kell kötögetni az öveket. De gondolom azért találták így ki, hogy a nagyobb emberek is kényelmesebben elférjenek. Olvastam valahol, hogy bal oldalt elöl van egy parkolójegy tartó. Lehet, hogy ez megegyezik az ajtón lévő feltöltős kártyáknak elhelyezett nyílással?
Gratulálok az új Kaloshoz és nagyon sok balesetmentes km-t kivánok.Remélem nektek is ilyen gondtalan lessz az autózásotok mint az enyém.Szinte haldoklik a topik mert rosszat nem tudunk írni a jókat pedig már elzengtük.
üdv Négyesi
Szóval tegnap délben átvettük a Kalos-t, 5 ajtós, ezüst színű, 1.4 16V motorral, az SX felszereltség, ajándék klímával. Hazafelé végig a feleségem vezette, én pedig biztosítottam és fedeztem az utat a Lanossal (senkit nem engedtem ám az új autó közelébe:-)).
Azért este én is kipróbáltam, nagyon frankó ám...majd készítek képeket.
A Conrad-nál lehet kapni utólag beépíthető digitális ford. számmérőt. conrad.hu Bp-en van boltjuk. A zöld Suzukis topicon le is van fényképezve. Kb. 3-4 hónapot vissza kell lapozni.
Mivel a Maitzos topicok eléggé halottnak tűnnek ezért gondoltam meglérdezném itt, hátha tud valaki segíteni...
Elsőre lehet hogy hülyének fogtok nézni de :
A nagy kérdés az lenne, hogy Matiz I-be épített e már valaki 'utólag' fordulatszámmérőt?? Milyen műszer épített bele, tűzfalon hogy húzta át a vezetéket stb...
Szia Péter!
Köszi, szombaton valószínüleg haza engedik.Most beszéltem a nővéremmel.Sajnos nemigazán tudják milyen veszélyes üzem a gk..26 éves kamionnal bejárta egész europát.
üdv.Négyesi