Micsoda vita ! De hát kinek a pap, kinek a papné (mégha nincsenek is saját gondolatai, merthogy a ref. lelkész úr enyhén módosított gondolkodását tartja sajátjának).
Kinek a saját masinás, saját tokos presztízsdarab a gyengéje, ki-ki pedig élvezheti a módosítottan eredetiséget belévarázsoltakat is. Ez egy oldalon állva és az egyik nézőponthoz csatlakozva nem eldönthető kérdés. (De az autóhasonlatok jók. Ugyanis az sem nyilvánvalóan eldönthető. Csak a tárgyi tévedések ne jöttek volna )
Kab !
Tetszettek az eszmefuttatásaid. Kívánom, hogy sikerüljön hozzájutnod az áhított darabhoz. (Esetleges beszerzésre mail megy.) Ezt a típust még nem láttam, de kíváncsivá tettél. Utánanézek a net-en. De ha van képed róla, megelőzhetnél.
De ugye nem komoly, hogy csak Németországban képeződnek jól a marketingterületű szakik ? Itt is ment az jól. Az elején
Glashuette !
- A Rolex csatjának szemei csavarosak, szerinted ez jobb mint a stiftes?
Gondolataim a Rolex topic-ban
- Olajsejknek kellett volna születnem. Velem jól jártak volna az óráscégek.
Ha időnként mégis bevásárolsz, akkor ugyan szerényebb módon, de így is. (Az igazi sejkekkel meg amúgy is busásan jól járnak, nem tudnád lepipálni Őket :)
- Az ezüstszámlapok feketedés elleni védelme lehet, hogy ilyen egyszerű. De egyéb esetekben ez a más fémmel bevonás jó gondolat. Az ezüst tokozás eseténél Cartier-éknál ródiumozást alkalmaznak felületi védelemként. Sőt az aranyozott tokjaik alatt is ezüst lapul, természetesen szintén nem feketedve :-)
- És ugyan nem engem szólítottál, de a 410-es árára egy épp aktuális példa itt található. Idehaza amolyan 50 %-on mozognak az árak kifogástalan állapot esetén. Ha kivársz, fölé célozhatsz, ha sürgős, inkább alá. Persze nem elhanyagolható kiadás az új tulajnak egy eredeti Zenith bőrszíj sem a maga 30-40 ezrével, úgyhogy ennek hiánya nyilván lefelé húzó tétel.
A Date és a Datejust között a dátumállítás módjában van a jelentős különbség. A Date modelleken a dátum beállításához körbe-körbe kell tekergetni mind a 24 órát. És ezt ismételgetni a kívánt nap dátumablakban való megjelenéséig. A Datejust pedig már rendelkezik a dátumgyorsbeállítási (másutt már általánosan szokásos) kiegészítő funkcióval. Így legalább nem kell annyit maceráskodni vele.
Persze van még két másik különbség is. Ez a bizonyos Datejust tudomány többnyire a nagyobb átmérőjű tokokba szerelten jelenik meg, illetve persze árban is némileg többért.
Más :
A svájci órák topicban felvetődöttekre :
Glashuette !
- A Rolex csatjának szemei csavarosak, szerinted ez jobb mint a stiftes? Korrektebbnek tűnik, de nem kophat ki strandolás közben az a pici menet a homoktól? El lehet hagyni egy ilyen órát emiatt szerinted?
Természetesen el, de nem emiatt.
A hátlap és a korona is csavaros rögzítésű, azt sem szokás elhagyni :-)
Azonban a szemei nem csavarosak, ez mindössze a csat közelében lévőkre igaz, ahol a szemeket egymáshoz rögzítő (szemkivétel céljára oldható) megoldás a csavarkötés. Olyan pontosan illesztve, hogy nem mén bele az a fránya homok. Könnyebben elhagyható a mára már egyszerűnek tűnő csatmegoldása miatt. De ez is inkább a strandolásra kevésbé használtakon van így, a Submariner-eken egy ráfordítható biztonsági zárlapka is van. És hát az egész szíj mindössze rügósfül által kapaszkodik a tokhoz
Sajnos még nem találtam én sem elhagyott darabokat...
diffi: Megvárom mit mond APT, aztán küldök egy árajánlatot.
APT: Hárman maradtak fenn a rostán. 1. Chopard 1.96 aranytok, 2. Lange Sax-0-mat feh. arany tok 3. Glashütte Senator öröknaptár acéltok (11.000 Euro, még így is). Te melyiket vennéd? Kérlek csak a szerkezetet vesd nagyítód alá, mert hiszen a külső adott s nálam külsőre a sorrend mindegy, mert mind3 káprázatos.
A Cornavinok hozzank is sokfele szerkezettel kerultek, a Venus es a GSW szerkezetesek kozul nekem is van egy-egy, FHF-el meg talalkoztam, az ecserin Omega szerkezetkent dicserte az urge (bronzozott). A Venus az A151-hez nagyon hasonlo felepitesu, szerintem a hidakon kivul teljesen kompatibilisek, a GSW egy kicsit tan finomabb es laposabb szerkezet.
BTS!
Amit lapkafelenek neztel, az a femszij egy nyulvanya lehetett, amivel az utolso tagot rogzitik, ami eltakarja az rugosfulet. Alatta van tehat egy rugos kis bigyo, APT nem sokkal korabban irta le, ami hossziranyban benyomhato stifteket tartalmaz, ezek illeszkednek az ora fulenek kis melyedeseibe. A nehany csavaros megoldason kivul szinte csaknem egyedulallo.
te_o: Mindenben egyetértek veled! Még annyit tennék hozzá, hogy ezeknek a jobb daraboknak, amelyekről beszéltünk 90-95 %-ban zafírüveg a hátlapja, így amikor hazamész és leveszed, nyugodtan gyönyörködhetsz a szerkezetben (is).
APT: Ha mégis úgy döntök, hogy eladom a 410-es El Primerot, szerinted 1. mennyért érdemes eladni, ha van időm kivárni? 2. mennyit kapnék érte, ha 1 héten belül szeretném eladni (szóval gyorsan). 3 éves, új szíj nyilván kell hozzá majd az új tulajnak. Érdekelne a véleményed!
BUÉK!!!
Lenne egykérdésem, kétféle szíjrögzítést látok az óráknál: csavarosan rögzítik a tokhoz vagy alulról egy lapkaféle van visszahajtva a toknál.Nem tudom, de mechanikai ismaretem alapján a csavaros rögzítés talán erősebb.
A kérdés az, hogy miért nem ez a megoldás az elterjedtebb.
Láttam olyan órát, amelynek nem csavarosan volt rögzítve a szíja és a tok két nyúlványa közötti részben a fémszíj felső része kb.1,5 mm-re volt a toktól. Esztétikailag nagyon ronda volt. Remélem érthetően fogalmaztam.
MAJTEE: Jut eszembe, ART-DECO óraként megnézted már a Frederique-Constant ilyen Heart-Beat modelljét? Árban job, mint a Tissot, sokkal érdekesebb, és szerintem jobb minőségű is!
TE_O: Őszintén szólva, már tenger Cornavint láttam, de olyat még nem, amelyben ne az A15x lett volna. Valószínűleg hozzánk csak ilyet hoztak, mások legfeljebb elvétve kerülhettek be.
Latom, tobb uj hozzaszoloval gazdagodtunk, kulon orulok nekik!
APT!
Korabbi hozzaszolasodhoz: A Cornavinokban elofordult bizony Venus 180, GSW230, FHF151 is. Es szerintem egy extra flat-be nem az A15x-eket tettek. Mar mas kerdes, hogy tulzottan sok kulonbseg nincsen a felsorolt szerkezetek kozott (talan az FHF kivetelevel).
kab, glashuette!
Senki nem varja el egyetlen gyartotol sem, hogy mindent sajat maga csinaljon. De ha sajat nevuk alatt adjak ki a tomeg katalogusverkek feltuningolt valtozatait, az nem egeszen korrekt. Sajat verknek hivjak csak azt, amit ok maguk terveztek. Egy Mercedes motor attol meg Mercedes, hogy ugyanolyan alkatreszek egy Skodaban is elofordulnak. Es egy tuning Mercedes sem lesz Aston Martin soha. Jobb lehet, de nem ugyanolyan. Ezen a szintem mar a belso is az egyediseghez tartozik! Es egy automata szerkezet is lehet sokfele, ahogyan a dieselmotor is. Es senki nem gondolja, hogy a mai Skodakban sajat motor van, de ezt hivatalosan is elismerik. (De jo ez az autohasonlat). Mig sok neves svajci oragyarto bizony sajat neven futtatja oket. Glashuttenek sem az a baja, hogy ezek ettol barmivel rosszabbak, de miert adjak ugyanolyan exkluziv aron, mintha egyedi lenne. Jo pelda a Nomos, rossz pelda a Breitling lehetne. Tokba foglalni nem egy nagy dolog, lasd Doxa. De egy puszta tuningtol sem lesz valami mindjart egeszen mas. En tokeletesem megertem ezert glashuettet, ha valaki egy igazan egyedi orat szeretne, amivel azert csak-csak azonosul a viseloje, akkor a belso bizony fontossa valik. Hiszen ha tokot akarnek, terveztetnek egy otvossel aranybol, a szerkezetet meg beszereznem hozza az Ecserirol egy hasznaltbol, aztan egyedi lenne. Most attol en manufaktura vagyok? Hiszen szerintem a szep es draga oraknal eppen ez az exkluziv egyediseg az, ami igen fontos, hiszen akarki akarmit mond, a kulseje rola is szol. Es ehhez szeretnenk megtalalni a megfelelo darabot. Viszont nehanyunknak az is fontos, ami nem latszik.
Csak azert irtam le huszadszor is szinte ugyanazt, hogy lehet sok-sok ervet talalni mindket "oldal" mellett, de a vitat mindenki maga donti el.
ATYESZ: Sajna ez még mindig kevés... Látni kellene szegényt. Nem tudsz esetleg képet feltenni róla? A Hislon és a Sandoz pedig igencsan "nevenincs" gyártó. Semmilyen adatom nincs róluk. A Sandozról is legfeljebb a Kalcium-sandoz pezsgőtabletta jutott eszembe...
GLASHÜETTE: Ennél egyszerűbb a dolog. Lakkozzák. Minden számlapot lakkoznak a porcelán kivételével. Ez a lakkréteg szokott amúgy idővel csúnyán megfoltosodni, barnulni.
APT:Korabban irtam egy zenith zseborarol. Egy ezust zsebora, a zenith felirat pirossal van rajta, a szamlapja oxidalodott es a szerkezett teljesen erintetlen. Az ora nem volt tisztitva, igy 24 ora alatt kb. ot percet kesik. A hatlap belsejeben van a zenith logo (cimer), egy 7-es szam.
Erdeklodni szeretnek meg, hogy valaki ismeri-e a Hislon, illetve a Sandoz markat, mert van ket ilyen svajci oram.
Elore is kosz.
kab: Hogy jobban megértsd, számomra a szerkezet az elsődleges, ahogyan APT fogalmazott nagyon helyesen. A fiaimnak jelenleg a nagy ho-ho-ho horgász zenéje tetszik a legjobban - és én megértem őket. Téged is megértelek! A FM - tudomásom szerint katalógusszerkezetekkel dolgozik - ennek ellenére a Conquistador platinatokban nagyon tetszik. Kár hogy 250.000 Euro. Nincs igazság!! Olajsejknek kellett volna születnem. Velem jól jártak volna az óráscégek.
APT: Jó, egyedi werk köré ritkán tesznek hitvány külsőt. Inkább ízléstelent szoktak. Nálam most az 1.96 az első, mint automata szerkezet, de összképre a Langematik Jubileum (hófehér zománc számlappal, platinatokban) a number one. Mind a 2 órán csak óra, perc, másodperc van, a Chopardon plusz dátumablak.
Sziasztok.
Az itt jelenlévő, általam nagyrabecsült óraszakértők véleményét szeretném kikérni 2 márkáról:
1. Bernard Florentin (francia)
2. Chronostar (ez utóbbi a köv. jelzéssel kerül piacra: "Designed and tested by Sector).
A Chronostar-ban számomra az a meglepő, hogy az órán nem szerepel semmi ország neve mint gyártási hely, tehát elsőre egyfajta gagyi illuzióját kelti emiatt.
Nemrég vettem használtan egy Breitling Chronomat-ot. Acél-arany, jó állapotban. Ilyen számok vannak a hátulján: BI3047 és 1-14204. Mikori modell ez?
250ezret fizettem érte. Megérte?
Van ezen kívül még egy Sector és egy Tissot kvarcórám.
MAJTEE: Kicsit soknak tűnik. De tekintve, hogy ez tényleg egy jó minőségű darab, másrészt nem gyakori az ilyen Art-Deco óra, azért nem irreális. Összehasonlítható a hasonló minőségű és szerkezetű Nomossal, az áruk is hasonló. Semmiképen nem az 50eFt-os órák kategóriája.
Elsősorban az érdekelne, hogy nem sok-e egy ilyen ETA 7001 kézi felhúzós szerkezettel ellátott darabért 230 ezer Ft-ot kiadni?
Ha egyébként nem limitált példányszámú, és nem kronométer lenne ez az óra, akkor is lenne önmagában értéke, vagy ebben az esetben elveszne az 50-100 ezer Ft-os karórák között?
Esetleg tudtok ajánlani még hasonló art déco stílusú karórákat, amiért érdemes kiadni legfeljebb 200-240 ezer Ft-ot?
APT: nem akartam senkit sem bántani, elnézést ha úgy tűnt. Sőt én nekem az tűnt fel, hogy a lehető legjobb dolog, ha mindenkit más fog meg egy-egy óramárka egyes modellei közt. Képzeld, mi lenne, ha mindenki mondjuk a Pulsar Titan-ra bukna. S arról írogatnánk ide, hogy a körúton bizony 7900,- ért adják, de én szerencsétlen a nagybevásárló központ egyik exkluzív boltjában sikerült 17500,-ért beszerezzem. S márkatárs-találkozót is szervezhetnénk, melyen egyszerre többen jelennének meg, mint egy pop-koncerten. Ebben épp ez a szép, hogy ütköztetünk, s mindegyikünk egyik-másik érvelése ha nem is azonnal, de idővel beigazolódhat a többiek számára. Vagy olyan megközelítési érveléseket ismerhetünk meg, ami által meg tudunk kicsit érteni olyan embertársakat is, akik pont azt vennének meg, amit mi soha sem.
KAB: Ne bántsd Glashuette-t, nem fog megvetni az FM-ért. Számára kicsit mások a prioritások, ennyi az egész. Neki nagyon fontos a szerkezet egyedisége, gyakorlatilag ez a legfontosabb. Ez is egy szempont, tulajdonképpen védhető is. Számomra is nagyon fontos a szerkezet egyedisége, viszont ez a szempont nálam az óra értékét csak úgy 40%-ban határozza meg, és - számomra - fontosabb a minőség mint az egyediség. Nekem nagyon fontos a tok, annak minősége, a számlap, a mutatók minősége, kidolgozottsága is, hiszen ezek fogják az óra esztétikai értékét és tartósságát meghatározni. De egy gagyi szerkezeten persze egy jó és szép tok sem fog segíteni - és viszont.
APT: Lehet, hogy én néztem el a katalógus árat, no mindegy holnap utána nézek. (más felszereltséget nézhettem, mert én 9700 DEM-re emlékszem)
Glashuette: Na most dobálj már meg majd kővel, mert ez ETA szerkezetes. Soha sem fogom kinyitni saját magam ennek a hátlapját, majd rábízom a karbantartást inkább a szervízre. Kiáltsd ki, hogy én egy bepalizott ember vagyok, mer gagyit vettem soké. És most kezdd majd el, Te milyen jó búvárórát vagy akármit vettél volna ennyi pénzből, elvégre a belseje a lényeg. Nem fogok haragudni, mert a családban ahányan vannak nálunk, azok is mind másra és számukra sokkal értékesebb és fontosabb dolgokra költenék el ezt a pénzt(az én pénzemet).
üdv,
kab, akit már a többi órája megvételekor sem nézett a családja normálisnak
KAB: Van ízlésed, ez az F-M nekem is tetszik. A szerkezete amúgy egy teljesen átbuherált ETA2892-A2-re épül (ennek a dicséretét megtalálod valamelyik jóval korábbi hozzászólásomban), tömör platinarotorral. Guszta. Csak az ára nem biztos, hogy ennyi, az én katalógusomban acélszíjjal 6400 Euró szerepel, de ez nem jelent semmit, sokszor bakfittyet ér a HEEL katalógus is.
GLASHUETTE: A komolyabb értékű holmi azonnali beszerzése - minden iparcikknél - általában csak a teljesen hétköznapi tömegárura vonatkozik. Jellemző: tavaly januárban rendeltem egy Renault Mégane kombit, és - fene az ízlésemet - úgy döntöttem, hogy nekem full extrás kell. Kértem bele mindent, ami a listán egyáltalán szerepelt, klímát, ülés és szélvédőfűtést, proaktív automata váltót. Először megpróbáltak lebeszélni, azzal, hogy van itt egy kiállítási darabjuk, amelynek csak a színe más, és nincs benne automata, amúgy ez is fullos. Makacs voltam, erre várhattam az autómra - röpke négy hónapot (egész pontosan 18 hetet!). Ennyi idő alatt tudta a Renault nekem előteremteni a nem szériafelszereltségű kocsit. És nem az itthoni márkakereskedő volt béna, a gyár volt az, amely jó három hónappal a megrendelés után készült el a kocsival. Mikor tavaly novemberben egy IFA laposra zúzta szegényt, vettem helyette egy Scénicet. Ez turbódízel, "még fullosabb", automatával. Ezt öt hónapra igazolták volna vissza! Csak az segített rajtam, hogy a Renault márkakereskedők egész európai gyári nyilvántartását feltúrva véletlenül találtak (Franciaországban!) egy darab ilyen, még úton levő, bemutatóra rendelt kocsit, amelynek csak a színe nem stimmelt. Ebbe inkább beletörődtem, így lett három hét alatt autóm. Az azonnali autóm vagy éppen óravásárlás tehát illuzió, csak akkor megy, ha neked tényleg éppen az kell, ami van is a szalonban, amúgy tessék szépen várni...
Glashuette:
Hát akkor magamra vetek, mert beíratkoztam egy főiskolára, s az csak vitte a pénzt. A suli ingyen volt, csak lakásbérlet, havi egy-egy itthon középkategóriásnak kinevezett órába került. De hidd el, megérte.
Ad 2.: A Renault most biztos megsértődne, ha a spéci Szafrán biturbo baccara egy "középkategóriás modell"-ként lenne az autós társadalomban elkönyvelve. Azt 6 hét alatt?
Ad 3.: Én biztosan annak az árán egy olyan autót vennék, amire lehet, hogy itthon (és külföldön is)várni kell akár 3-6 hónapot, de a nepper gyerekkel sem fogom a McDonalds-nál véletlenül felcserélni a kocsim.
APT: a kedvencem a Franck Mueller legolcsóbb órája, a Casablanca acéltokos, acélszíjjal, szahara színű számlappal rendelkező, fehér óraindexes verziója. Ez pont annyival kerül többe a milkónál(úgy 5000 Euro), ami miatt jelen pillanatban még nincs a karomon. De nekem ez az az óra, aminek a belseje abszolót mindegy, hogy ETA, Valjoux, vagy FM-ként van titulálva, olyan a megjelenése, hogy EZ NEKEM MINDEGY. Én a karomon egy ilyennel sokkal boldogabb leszek szerintem, mintha egy 800 méterig vízálló, 1/100 mp-es kronográffal bíró, az XY gyár saját szerkezetű modelljét venném meg, ami nem fogott meg így, viszont az ismerőseim rögtön elszaladnának a WestEnd-be ellenőrizni, hogy ja tényleg 850.000,- volt. A Casablanca-ról legalább csak az tudja mi, akit speciálisan ez érdekel. És nekem ez is pozitívum.
Üdv,
kab, aki FM kereskedést követel Budapestre (hadd ne kelljen má extra síelni menni)
kab: Egy: 2,5-ször annyi volt a felni, de Te legalább 5-ször annyit kerestél kinn! Ha pedig annyit, mint itthon, akkor magadra vess!
Kettő: Én a középkategóriás modellekről beszéltem. Olvass hátrébb egy kicsit. Mint írtam egy Patek csúcsmodellnél gond nélkül elfogadom az egy évet. A 600 SL szintén csúcsmodell. Szépen is néznénk ki hogyha egy spéci Renault-ra 1 évet kellene várni. Elárulom neked hogy max. 6 hét alatt itt van!!!