Szóval hőcserélőbetét, automatika, szivattyú. Csak a zománcozott ház használható. Így valóban jogosnak tűnik a csere...
Mielőtt bármelyiket megvennéd, alaposan nézz utána, hogy melyik gyártónak van legközelebb márkaszervíze a lakásodhoz a beszerelés és beüzemelés miatt. Garanciális feltétel ugyanis a márkaszervízzel történő beüzemelés. Az sem utolsó szempont, hogy ezt mennyiért végzik el és az sem, hogy melyik gyártó mennyi garanciát vállal.
Hőcserélő kiégett, szivattyú elhalt.Már tavaly sem volt az igazi, a vizet 70 fok fölé nem bírta emelni. A javítással sem közelítené meg az remlített kazánokat. Teljesítmény, működést kisérő hangok stb.
Sziasztok !
nem kalos problémában kérem a segítségeteket.
C-21-es fali gázkazánomat elérte a végzet.Cserélni kellene. Begyűjtöttem sok-sok ajánlatot, prospektust, természetesen mindenki a saját áruját dicséri.
Kérdés vajon melyiket vegyem :
1.colibri -magyar termék (dunafer) 136 ezer
2. vaillant 170 ezer
3. comfort slim 125 ezer
4. junkers 200 ezer
teljesítményük, papiron hirdetett tudásuk közel azonos.
a kalossal semmi gondom, jelenleg 8000 km-t futott.
Egyszer már beírtam, de most újra megteszem.
Daewoo-s autó találkozó Kunmadarason szeptember 6-án.
Minden további részlet itt található
Továbbá felhívom minden Kalóz tulajdonos figyelmét, hogy nemrég alakult meg a Magyar Daewoo Egyesület, amely örömmel fogdja soraiba az új testvér gazdáit is.
Nemsokára minden apróság kidolgozott lesz az Egyesületben és megkezdjük a tagok fogadását:)
Az Egyesület honlapja a fenti linken található.
Hát...valójában 10 napos volt az autó, amikor elindultunk, indulás előtt még megcsináltattam az ingyenes átvizsgálást (1000 km-nél). Az autóval nagyon elégedettek vagyunk, a 16V motorral megy, mint a golyó. A fogyasztás 8,5 volt a legelső tankolásnál, aztán folyamatosan csökkent, a "külföldön jobban félek a rendőrtől, ezért betartom a szabályokat" üzemmódnál 6,6-7,0 volt a fogyasztás, klímával, de autópálya és városi dugó nélkül. Most tapasztaltam meg először, hogy tényleg érzékeny az oldalszélre, autópályán néha bizony nagyon kellett figyelni, ha teherautót előztem. És úgy tűnt, hogy a Lanossal összehasonlítva sokkal direktebb a kormányzás, szinte holtjáték nélküli (kis feleségemmel össze is vesztünk azon, hogy miért rángatja jobbra-balra a kormányt, gyakran túlkorrigálta magát). Ha nagy gázzal gyorsítok, úgy 3000-es fordulatnál mintha lenne egy tizedmásodperces megtorpanás, gondolom, állítja a gyújtást, de nem zavaró. Nekem ötajtós Kalos van, ennek csinos kis seggét megnézték Csehországban és Ausztriában is. Egyébként ezekben az országokban egyetlen Kalossal találkoztam, német rendszámú volt.
Most jöttünk vissza nyaralásból, 25 nap alatt már 4700 km ment az autóba. Eddig nagyon tetszik, hibátlanul megy. Csak ha így folytatom, hamarosan vihetem a bontóba, mert elkopik..:-))
Én a II-ről hallotom rosszakat, az euro motor miatt, az I, és a II fő hibái a váltó visszakapcsolásánál vannak,2 be viszarakva recseg a váltó, illetve a bowdenes megoldás miatt, nem anyira pontos, mint a Tico, ami rudazatos!
Hello idxgodzzo!
Tudomásom szerint a matizt a Románok,Lanost a Lengyelek szerelték.A matizra talán több panasz volt főként a régebbiekkel.Nekem az a gyanúm hogy mióta GM kézbe vette a Daewoot sokat javult a minőség.Én bátorkodtam egy 1.4es Kalost venni.4 honapos a kicsi 4500km tett meg gond nélkül.Apró cseprő kifogást lehet találni,de még a 15 millás BMV ben is lehet.Bátran merem ajánlani e néhány hónap alapján.Gondolom a Nubira,Tacuma hasonló minőségű.A Kalost nagyon jól össze rakták.
üdv Négyesi
Tacumat vett vki?
Az milyen?
Mik a tapasztalatok Vele?
Kulonben mennyire igaz az az allitas, hogy
a Matizokból azért volt annyi rosszul osszerakott
auto, mert lengyelek es a romanok is gyartottak...
De most mar megbizhatoak a Kalos, Nubira, Tacuma
jarmuvek, mert csak koreaban gyartjak Oket?
Sziasztok !
Szombathelyen a hétvégén (péntek, szombat, vasárnap)kosztümös karnevál.Nagyon jó szokott lenni. Szombaton este Beatrice, Prognózis, Lord koncert majd István a király eredeti felállásban.
Megér egy kalos utat.
Hahó skacok!Köszi az infót,de még nem tudtam aknára állni,hogy megnézzem mekkora a bibi.
Alánézve nem sok minden láccik,de a rossz idő előtt mindenképpen kijavítom. Na csá
Most légy okos Domokos.
Kaptál két teljesen ellentétes választ.Én már az autó átvétel után alatta voltam az autónak/aknás garázsom van/siralmas az alváz védelem.Említettem a szervízben azt mondták ez ilyen így elfogadtuk használjuk.Ezek után megtudakoltam hogy kikenhetem -é a kerékjárati dobokat/ez a rész van leginkább igénybe véve/ alvázvédövel az volt a válasz hogy nyugodtan ugyan is ezen csak javítani lehet. Ez miatt nem veszik el a garit.Ez az én EGYÉNI véleményem és amit EBBEN a szervízben mondtak.
csá..
Szia Rudyboy !
Amint látod én vagyok a topik ügyeletes. Alig van fönn valaki ilyen probléma mentes ez az autó.Ha csak az alv.védő sérült meg nemkell nagy cécó. Ha van otthon védőd akkor rákensz és kész.Egyébbként sem egy nagy durranás az alváz védelem.A szervíznek sem tanácsos tudni mindenről.
Nézz alá és utánna tudok pontosabb válasz is hogy mit tegyél.
üdv Négyesi
Nézesd meg és javíttasd ki, DE CSAK szakszervízben! Ellenkező esetben ugrik a karosszériára adott hat év garancia!
A szakszerű kijavítás tényét a szervízkönyvbe vezettesd bele!
Help Me!!
A hétvégén megkoccintottam a verda alját.
Még nem néztem mekkora a bibi,nem tudom mennyire sérült az alvázvédő!! Tanácsot kérek tőletek,mit évő legyek.(Szakszervíz vagy más egyéb)Minden vélemény érdekelne!!!! Kösz Csá
Jó reggelt mindenkinek!
Vagy napok óta nincs itt senki?
Tegnap letekertem 330km-t a kalossal/Kecskemét/.Összeségében nagyon tetszett az autó.Hajnalban indultam nem nagyon volt forgalom,ezért /nem volt velem a neje / egy kicsit próbálgattam mit is tud,hogyan lehet vele sportosan rugalmasan autózni.5.ben valóban elég lusta de vissza kapcsolgatásal nem kell szégyenkezni lehet előzgetni szépen.60nál vissza 3.ba,és mehet 90-100ig ott a 4.Haza jövet is tekertem keményen szinte nem volt ellenfél/az út miatt/egy Skoda Oktavia SuperB vette fel a kesztyüt vele gyorsan letekertünk D.földvártól-Enying ig.A kanyarokban nem találtam olyan kritikusnak mint sokan írták.Egy sor előzésében voltam mikor be kellett a sorba tolakodni akkor vettem észre hogy nem egyenesen álló keréknél keményebb fékezésnél nagyon meg billen az autó.Esetemben a jobb első kerékre nagyon rábillent a súly és leült az eleje.A fogyi sem volt rossz. Szántódon tankoltam 5000Ft 21 liter majdnem üres tankra ezzel megjártam. B.földvár-Kecskemét 330 km.8 liter alatt volt.Ebben a v.stilusba és a köz.dugók miatt szerintem jó.Egy dolog hiányzott ami Regattában volt a kormányt nem lehet függ. állítani.Ja és a sorban araszolgattam elsőben rángatot a motor.
Na ez amit érdemesnek találtam. /A program csodálatos volt/
üdv Négyesi
Apósom vett Kalost, 8 szelepes, 4 ajtós, vonóhorog, klíma, 2 lufi, rádiósmagnó, kp-i zár, szervó k., 2 el.abl.em. 2,6m volt.
Első meglepetés akkor ért amikor beültem. Állítható kormány és első ülés. Azt hittem, hogy ez csak a 16 szelepesekben van így. (azokban alap , nemde?)
Második amikor elindultam. :-(( Ugye úgy indul az ember, hogy kalos - kalos, nem lehet nagyon más.
De az.
(Nekem 5 ajtós van, 8 szelepes, el.abl.em., szervó, kp-i zár)
Sokkal keményebb volt a kormány, és lomha az autó. Nem tudtam meglepetésemet álcázni, mondtam is neki, nagyon fura volt. Biztosan jobb lessz pár ezer km után de most elég satnya volt. Klíma nélkül változott picit a helyzet de így sem tetszett a dolog.
Szóbakerült, hogy esetleg átmegyünk. Az időpont azonban ütközik a kötelki lovasnapokkal, ami sokkal kellemesebb környezetben van és ott sokkal kevesebben vannak. :))
Nincs még végleges döntés...
A 16-osnál is ott marad kb. 0,5 s-ig. Eddig nem figyeltem rá, csak a városi vezetés közben.
Ma este kipróbáltam nagyobb sebességeknél és azt tapasztaltam, hogy ott marad, azon a fordulaton, amelyen akkor pörgött, melynél a kuplungot kinyomtam.
A forgó tömegeknek energiatároló tulajdonságuk van és a jelenség a tömegek tehetetlenségéből is eredhet. Erre utal, hogy kb. 0,5 s után a fordulat csökkeni kezd. Megpróbáltam kevésbé öregurasan váltani, ekkor sem bőgött fel a motor...
Én 8 szelepessel küzdök, és holnap megnézem, hogy a fordulatszámmal a váltásoknál mi van.
Sportosan nem vezetek, ha mégis akkor a váltó egy kicsit nehezen veszi a megpróbáltatást.
Kényelmes "turista" vezetést viszont nagyon szépen fogadja. Na ja... ez nem 1 Mazda RX 7-es.
Volt szerencsém hozzá, gyorsulásnál ráfagyott az arcomra a mosoly. ;-)
Szia!!
DSCF0026.jpg (161 számú) huzatot választottam.
Már alig várom, hogy felrakhassam az ülésekre.
Hétvégén én is porszívoztam ezerrel, hogy rákészüljek a huzatra. Férfi sors. :-)
Kb. havonta azért arra járunk. Ha máskor nem, szüretkor találkozhatunk!