krezidiesel 171: "Évekig úszódarun dolgoztam , az is forog körbe a tengelye körül. Ott csúszógyűrükön vezetik fel az áramot és igen nagy teljesitményekről van pedig szó."
Hol fogná le a szélkereket? A csúszógyűrű nem a lapátkerék tengelyén van, hanem a függőleges "szélbeforduló" tengelyen. A csúszógyűrűn fellépő súrlódásoknál sokkal nagyobb a csapágyon fellépő. Ha ez olyan sokat számítana, nem lenne kézifúrógéptől kezdve millió kefés motor. A kollektornak ugyanis nagyobb a súrlódása.
Hi! Szerintem megfelelően előkészített csúszófelülettel (csiszolás polírozás) és túlméretezett faroklapáttal a súrlódásból adódó veszteség elhanyagolható.
Ebből a nézetből sajnos nem tudom megmondani, hogy jól sikerült-e.
Az a lényeg, hogy először hosszában vágd ketté a csövet. Az egyik fele a munkadarab, a másik a tartalék. A második már tuti hogy jó lesz , ha az első nem is.
-Remélem sikerül-
Akinek vannak képei, vagy eredményei, ne kiméljen!
Évekig úszódarun dolgoztam , az is forog körbe a tengelye körül. Ott csúszógyűrükön vezetik fel az áramot és igen nagy teljesitményekről van pedig szó.
Szia! Az oldalon, amit lejjebb közöltem (otherpower), egy kivételével mindnél annyi mágnest alkalmaztak, ahány pólusú a motor. Így nem csak, h szépen fölgerjedt, hanem szép áramokat is mértek terhelésnél. Úgy gondolom, h ha szimmetrikusan rakom fel a mágneseket annál jobb nem lesz a hatásfok. Az álló helyzeti erő viszont biztos fel fog lépni.
Szia! Felmerült bennem néhány kérdés a projekteddel kapcsolatban: A 6 db mágnes gondolom 1, vagy 3 póluspárt jelent, ez nekem nagyon kevésnek tűnik. Viszonylag kis feszültség fog indukálódni szerintem még nagy fordulaton is. Az armatúra tekercselést sikerült felmérni? Nagyon fontos, hogy a forgóróész pólusai megfelelő helyzetbe kerüljenek az armatúra tekercseivel, kölönben nagyon leromlik a hatásfok. Az armatúra tekercselés ki van vezetve csillag-delta átkapcsoláshoz? Ha igen, érdemes átkapcsoló elektronikát beiktatni.
Hogy oldod meg a mágnesek rögzítését a forgórészen? A vasalás miatt egyébként is 'át szeretnének ugrani' a mágnesek az armatúrára, a cenrtipetális gyorsulás pedig még erősíti is ezt a hatást.
Az armatúra és forgórész közötti mágneses erőhatás álló helyzetben komolyan fékezi majd a szélkerék tengelyét, lesz-e elég nyomaték a lapátokban, hogy legyőzzék ezt az erőt?
Elnézést a sok kérdésért, jobb előre tisztázni a felmerülő kérdéseket.
Leszerkesztettem inventorban a PVC csöves lapátzot. Sajnos nem találtam jobb nézetet, de azért így is pofás. Mit gondolsz: elég 100 mm-es pvc ből csinálni?
Hát ez jó kérdés. Több szempontból is. Először, egy 120 wattos villanymotort próbálok, mivel fogalmam sincs mekkora fesz és áram indukálódik az állórészben. Van már egy kísérleti jellegű (dísz) szélkerekem kész állványzattal. Arra akarom rárakni. Ez a motor csak 4 kilós így el fogja bírni. Azonkívül 600 forintért vettem a MÉH telepen. ezt a beszerzési módot ajánlom nektek is.Az elrendezés a forgórész hosszában elhelyezett 6 db neo mágnes.
Nem, sajnos még nincs. Én egy 3 fázisú villanymotort alakítok át úgy, h a forgórészbe neo mágneseket rakok. www.otherpower.com/danb_windmill.html Sztem ez jó megoldás,mert alacsony fordulaton is mükszik és nem kell az egész generátort megcsinálni. Ha kész vagyok vele rakok fel képet.
Aha most már értem. Egy német statisztika szerint annak az esélye hogy a szélirány változások miatt mindig ugynabban az irányban forduljon körbe a forgásponton-elhanyagolható.
Ezért csinálják úgy hogy az oszlop végén elhelyeznek egy nagy csapágyat.Ezen fordul körbe az egész szerkentyű, a csapágy közepén pedig leengedik a kábelt.
Minél magasabb az oszlop annál többször tud tekeredni a drót. A németek szerint nem árt havonta egyszer ránézni, de általában egy év alatt tekeredik fel.
Csak olvastam, nem saját tapasztalat!Kiváncsi lennék ezeknél a negyed és félmillás szerkentyüknél hogy van ez gyárilag.
Ez teljesen világos. :) Én is az állórészről veszem az áramot. De nem vihetek le a toronyról egy egyszerű madzagot, mert akkor a körbefordulás miatt rátekeredne a tengelyre. Erre a problémára gondoltam.
Szia! A rendelés úgy zajlik, h értelemszerűen kitöltöd a rendelőlapot, aztán a cég küld egy emilt rendelőkóddal, miegymás. Az emilben van a cég paypal címe is. Ide kell a paypalon keresztül egy számlaszámról átutalnod a lóvét. A paypalra be kell regisztrálni. Az átutalás haverom számlaszámáról történt ( úgy tűnt egyszerű otp folyószámla, de lehet, h vmi opciót kérni kell). A pénzátutalás cirka 4 euródba fog kerülni.A kedvezmények valósak, de nem tudtam kipróbálni, mert csak 6 db-ot rendeltem.
A magyar népesség túlnyomó része támogatja a megújuló energiaforrások szerepének növelését, főleg azért, mert a többség attól tart, hogy az oroszországi gázzal kapcsolatos bizonytalanságok miatt növekedni fognak az energiaárak.
Ennek a cégnek tényleg elég jó árai vannak. Nekem a 60x30x3 -as ból kellene 32 db. Néhány szót tudnál írni a rendelés menetéről, a fizetés módjáról? Úgy látom az oldalon a Paypalt ajánlják mint fizetési módot, olyanom viszont nincs. Az oldalon hírdetett mennyiségi kedvezmények valósak?
Álltalában aki kicsit akar csinálni az állandó mágnesben gondolkodik. Innentől pedig egyszerü az ügy: a forgórészen vannak a mágnesek az állón a tekercsek.
Kösz a rotor leírást. Sztem ez jó lesz. A következő problémám ami mindenkit érint aki horizontális tengelyű szélmotort épít: hogy veszitek le a termelt feszültséget? Én valamilyen csúszógyűrűben gondolkozom. Vagy van vmilyen egyszerűbb megoldás is?