A 16V Kalost 14" kerekekkel adták. Most a hamarosan megvásárolandó téli gumihoz felnit keresek, de nem tudom, hogy a Kalos gyári felnijeinek mennyi az ET száma (14'*5,5', 4*100*56 ET=???) (meg azt se tudom, hogy ettől mennyire lehet eltérni). Szóval milyen felnit vegyünk, ha a gyárihoz nincs kedvünk, és mennyi a Kalos ET száma?
Nekem fémek nélkül van felrakva. Az ablak felhúzásakor van egy nagyon kicsi hang, de nem vészes. Sokkal zavaróbb ha menet közben egy kicsit lehúzod az ablakot. 80-100 körül a rádiót sem hallani.
Én is kíváncsi voltam az üza. tank kapacitására, ezért egy alkalommal egészen 610km-t mentem vele, ekkor 41,5 liter benzin fért bele, de nálam is kb 37 l megy bele a lámpa kigyulladásakor. Persze nem nagyon lehet ezzel szórakozni, mivel a üza. tápszivattyút tönkre lehet vágni, ha nem kap anyagot...
Más
Tetettem fel légterelőt a kocsira, de vmi nagyon csúnya hangot ad ki ablak fel- lehúzáskor (ahogy láttam a szervízben 5 db fémhorony tartja a helyén)van vmi tapasztalat másnak is ezzel kapcsolatban, hogy mit lehet ezzel tenni, esetleg elmúlik majd...
Sziasztok. Már több, mint 7000 km van a Kalosban, és még nincs 2 hónapos az autó. Elő fogjuk venni a Lanost-t is (hogy ne unatkozzon), vagy vegyek inkább buszbérletet?:-))
Itt az idő, hogy megfogalmazzam az első kritikát is. Ha kigyúllad a benzinjelző lámpa, én azonnal megyek tankolni, és általában kb. 36 litert teszek bele, hogy tele legyen. A könyv szerint 45 literes a Kalos tankja, és (bár méltányolom, hogy jó előre figyelmeztet a benzin fogyására)szerintem nem kellene rémísztgetni a vezetőt - konkrétan engem - akkor, amikor a benzin 20%-a még megvan, és több, mint 100 km-t tudok még menni vele (ugyanis a népmesékből megtanultuk, hogy farkast kiáltani indokolatlanul nem szabad):-)))
Ez legyen a legnagyobb problémám, ugye?
Felhívtam Szatunáékat, akik készségesek voltak. Megmondták a légterelő árát; 7 eFt az első, 4,5 eFt a hátsó ablakokra. Lehet rendelni náluk, utánvétellel elküldik postán.
Ezen kívül szállítanak Pestre, több helyre is.
Például a Szikriszt Autósházba, a XIII. kerületbe, a Dolmány u. 5-7 alatt. Tel: 350-9172.
Beszéltem velük is, alig kerül többe a légterelő, mint a gyárban. Úgyhogy holnap megyek hozzájuk, nem érné meg kimenni gögöllőre, a benzinkőtség miatt. (Küküllőről nem is beszélve, az még messzebb van.)
A gumicsíkokat felteszik a szalonban, ingyé, sikerült kialkudni velük. Ezen kívül grátisz adják még az ablakemelő modulusokat, Kresz-táskát, gumiszőnyeg garnitúrát.
Figyelmetekbe ajánlom az új Daewoo Klubot. Nagy szeretettel várjuk tagjaink sorába a kalóztulajokat is, vagy csak tapasztalatcserére a fórumon, vagy levelezőlistán.
A TotalCar-on olvastam, hogy Dél-Koreában személyautókba nem építenek dieselmotort és ilyen irányú fejlesztésre a General Motors sem készül a Daewoo esetében...
Egyébként ma tetettem fel én is, 7400 HUF, ill. az első hátsó lökhárítóra gumicsík 4200-ért... (Már kétszer húzták meg parkolóban, persze semmi cetlit otthagyva... :-(
A légterelő saját tapasztalat. Csak lehúzott ablaknál hallani a hangját. Esőben tényleg jó.Az üléshuzatokat én szereztem be 6-8000 Ft közti áron. Hogy most mennyi az ára azt nem tudom. az enyém butorszövet jellegű, Négyesié és Péteré vászon. A vászon szebb mint az enyém, meg is bántam rendesen a választásom.
Üdv mindenkinek.
Ezzel a "k" nettel csak baj van.Több mint egy hete nem jó most is hol van hol nincs.
Szia Nemfe!
Olvasom hogy neked is megvan a kiadásod nehogy esetleg legyen az embernek egy kis megtakarítása.
Nekem is lehet hogy új antenna kell a nethez kb 40000FT.Hogy van a kalos?Én még mindíg nem tudok panaszkodni rá.Közben a kereskedő megküldte az adás vételi szerződést. Eladta végre/Regattát/.Szerencsére a biztosítást már májusba lemondtuk.
Hirtelen más nem jut eszembe.
Szia.
- Christan ID-től kérdezném, hogy a barátodnak melyik szervizben szerelték fel a légterelőket az autójára? Ahol én veszem a kocsit, ott légterelőt adni ugyanis nem tudnak.
- nemfétől pedig azt, hogy a zavaró hangjelenség saját tapasztalat, Kalosnál? És csak lehúzott ablaknál jelentkezik, vagy ha fel van tekerve, akkor is?
Légterelőkre én két okból is gondoltam. Az egyik az, hogy a Kalos napellenzője viszonylag rövid, és ha oldalra hajtod, nem árnyékol eléggé, nem nyúlik eléggé hátra. Ha van egy (sötétített) légterelőm, ami az oldalablak felső sávjában árnyékol, akkor az valószínűleg csökkenti az elvakítást oldalról.
A másik ok, hogy ha esik az eső, már egy kicsit letekert ablaknál is befolyik a víz, ami nem túl kellemes, és amíg fel nem szárad, nem túl szép nyomokat hagy az ajtó műanyag borításán. Gondolom, hogy a légterelő ezt meggátolná.
Egyébként van még egy ok, ami miatt megfontolandó, hogy kissé letekert ablakkal autózzunk.
A lufik. Ha az airbag(ek) beindul(nak), akkor az nagyon hirtelen, robbanásszerű nyomásnövekedést okoz. A kocsi utasterében lévő levegő arra tágul, amerre tud. Ha van nyitott ablak, akkor inkább ott megy ki, de ha minden ablak zárva van, akkor a megnövekedett légnyomás esetleg beszakítja a dobhártyádat, halláskárosodást okozva. Az autógyárak tudnak erről, de nem propagálják, illetve elintézik azzal, hogy jobb süketen élni, mint sehogy. Hát ezt segíthet kivédeni a kissé nyitott ablak.
- Rudyboynak köszönöm az infot, megkérdezem Szatunáékat, hogyé aggyák?
Továbbra is érdekel az üléshuzat beszerezhetősége, talán nemfe, vagy Négyesi urak tudnának bővebbet mondani?
- Christan ID-től kérdezném, hogy a barátodnak melyik szervizben szerelték fel a légterelőket az autójára? Ahol én veszem a kocsit, ott légterelőt adni nem ugyanis tudnak.
- nemfétől pedig azt, hogy a zavaró hangjelenség saját tapasztalat, Kalosnál? És csak lehúzott ablaknál jelentkezik, vagy ha fel van tekerve, akkor is?
Légterelőkre én két okból is gondoltam. Az egyik az, hogy a Kalos napellenzője viszonylag rövid, és ha oldalra hajtod, nem árnyékol eléggé, nem nyúlik eléggé hátra. Ha van egy (sötétített) légterelőm, ami az oldalablak felső sávjában árnyékol, akkor az valószínűleg csökkenti az elvakítást oldalról.
A másik ok, hogy ha esik az eső, már egy kicsit letekert ablaknál is befolyik a víz, ami nem túl kellemes, és amíg fel nem szárad, nem túl szép nyomokat hagy az ajtó műanyag borításán. Gondolom, hogy a légterelő ezt meggátolná.
Egyébként van még egy ok, ami miatt megfontolandó, hogy kissé letekert ablakkal autózzunk.
A lufik. Ha az airbag(ek) beindul(nak), akkor az nagyon hirtelen, robbanásszerű nyomásnövekedést okoz. A kocsi utasterében lévő levegő arra tágul, amerre tud. Ha van nyitott ablak, akkor inkább ott megy ki, de ha minden ablak zárva van, akkor a megnövekedett légnyomás esetleg beszakítja a dobhártyádat, halláskárosodást okozva. Az autógyárak tudnak erről, de nem propagálják, illetve elintézik azzal, hogy jobb süketen élni, mint sehogy. Hát ezt segíthet kivédeni a kissé nyitott ablak.
- Rudyboynak köszönöm az infot, megkérdezem Szatunáékat, hogyé aggyák?
Továbbra is érdekel az üléshuzat beszerezhetősége, talán nemfe, vagy Négyesi urak tudnának bővebbet mondani?
A légterelőknek olyan hangja van mint a sziréna. Ha egy kicsit lehuzod az ablakot szél nem jön be ,viszont a hangzavar nagy. 100 környékén a rádiót sem hallod, beszélgetés meg kizárt.
Légterelőkkel kapcsolatban csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy nemré volt a barátom (szintén Kalos tulaj) benn egy szervízben felszereltetni egy párt belőle...munkadíjjal együtt 7000 volt.
Én is Daewoo Kalossal járok, de eddig még nem írtam ide, csak olvasgattam a Kalos-tulajdonosok tapasztalatait.
Hamarosan lesz egy 16 szelepes ötajtósom, és ezzel kapcsolatban kérdeznék két dolgot.
Az egyik az, hogy szeretnék venni légerelőket az oldalablakokra, de az Apolló utcai üzlet Bp-en 2004. február 28-ig zárva tart. Egy kisiparos gyártja a légterelőket, de nem tudom, hogy ki, és hol.
Érdekelne továbbá az üléshuzat beszerezhetősége.
Előre is köszönöm, ha kapok Tőletek információkat.
Kazáncsere hivatalosan = érintésvédelmi ellenőrzés + kémény ellenőrzés + gázmű bekötés = 50 rugó. Kazáncsere munkatásakkal egy láda sör.A munkahelyemen nagyon sokféle szakmával rendelkező ember van. Az átlag nem hivatalosan cseréli az ilyen berendezéseit. Ja, a gázmű tervrajzot is kér, holott csak a C-21 le az új meg a helyére. Semmi más átalakitás nem történik.