Üres csekket nem küldenek, konkrét összeget kellett mondani. De nem tűnt úgy, mintha ez annyira ritka/meglepő lett volna. Nem is próbáltak lebeszélni, hogy ilyet nem lehet stb. Szóval működik, nem kell utalni, ha úgy csak kevésbé éri meg.
Az ötlet priviben átbeszélve. :-) Egyébként csekket kérni most konkrét összegről tényleg csak egy telefon volt. Keretemelést meg nem lehet csak úgy kérni (honlapon pedig ez van), hanem azt a rendszer folyamatosan "figyeli", s - ha lehetséges - felajánlja. (Még úgysem lettem rá jogosult, hogy hk-igénylés óta nőtt a jövedelmem.)
Először csak a QR-kódot takartam le. Akkor kiírta az összeget. Utána a befizetendő összeget (számmal-betűvel) is letakartam, s még ekkor is. Ezután az alsó kódsorban is kitakartam a minimumösszeget, de ekkor már hibát jelzett. :-( Így, a wCsekk utáni időszakban, ki hogy oldja meg? Az sem túl biztató, hogy a telefonos ügyfélszolgálat sem kezeli ezt túl flottul... Valakit elhajtanak, valakinek csak a visszahívás után állítják ki a kívánt csekket... Átutalással nekem nem nagyon éri meg...
Sajna, így sem sikerült más összeget befizetnem vele. :-( Pedig levignettaztam az összeget (az alsó ellenőrző sorból is) és a QR-kódot is. Így marad a havi telefonos csekkérés... :-( (Amíg nincs újra wCsekk.)
Én kérni nem kértem, de kb fel év után maguktól felajánlották az emelést. Akkor semmit nem kértek, csak nyilatkoznom kellett telefonon hogy az igénylés óta nem vettem fel hitelt.
Noha csak februárban terveztem használni a csekkautomatát (hiszen e hónapban még volt a wCsekk), de citis bogarat ültetett a fülembe: egy kis összegű csekkes befizetéssel bepróbálkoztam az egy szem (s eddig egyetlen) csekkemmel. A beolvasás után a képernyőn megjelent a csekken is szereplő minimumösszeg, s nem nekem kellett bepötyögnöm az utalandót. (Ezt elutasítottam, mert túltöltést eredményezett volna.) Ezzel még nem találkoztam. Akár "számkitöltött", akár üres csekk, eddig az automata mindig megkérdezte, mennyit kívánok befizetni/elutalni... Ez egyrészt rossz hír, másrészt sylvyszgd-nak köszönhetően megvan a megoldás is: telefon kérni kell minden hónapban csekket a ténylegesen fizetendőről. Mondjuk, ez elég macera. Lehetne ezt pl. a netbankos felületen is kérelmezni. (Vagy küldhetnének alapból üres csekket.) Annyi hátulütője bizonyára van, hogy a csekküldésnél vélhetőleg felszámoljnak 510,- ft havi számlavezetési- csekkbefizetési díjat. Ha a ciklus vége előtt visszafizetjük (átutalással vagy - eddig - wCsekken) a tartozást, akkor ez az 510,- Ft havi költség (sőt, semmilyen költség) nem keletkezik. Így a csekkbefizetés előnyéért havi egy (értetlen ügyintéző esetén több) telefonhívással és 510,- Ft-tal fizetünk... Ha egy másik hk-val egyenlítjük ki a (teljes) tartozást, még így is megérheti.
Más: aki már kért keretemelést (hiszen itt csak a megállapított keret költhető el havonta, még hóközi rátöltés esetén is), annak mi a tapasztalata? Ugyanúgy kérnek beküldeni mindent (számlakivonat, munkáltatói stb.), vagy ez már egyszerűbb - és formálisabb - menet?
A cetelem takarékszámla hirdetményben az áll, hogy a bejövő és a kimenő utalások is ingyenesek. Ez alapján meg kéne térítenie a Cetelemnek a beutalás összege után a kerbank által levont tranzakciós díjat vagy nem jól gondolom?
Köszi, hát az emailem és a két telefonom után picit várok, hogy keressen a megfelelő elvtárs. Mondjuk amíg a hiteligénylésnél tartottunk, hetente hívogattak, be is vallotta az egyik, hogy ki van nekik adva, hogy "követni kell a folyamatot".
Szia. Szerintem fuss még egy kört, hátha értelmesebb Ügyintézőt sikerül kifognod.
01.10én én is hívtam őket, hogy a teljes tartozásomról kérek csekket.. Akivel beszéltem nem értette igazán mit akarok, blablázott ott hitel előtörlesztésről, de azt mások intézik és majd illetékes kolléga visszahív.
Vissza is hívott egy hölgy délután.
Neki is lemondtam, hogy csak egy egyösszegű csekket szeretnék a hitelkártyán jelenleg fennálló tartozási összegről, nem is értette a kollégája ezt miért nem intézte...
Elsőbbségivel küldte a csekket, másnap a postaládába volt.
Annyi hogy, azzal a nappal a havi költségeket is kiterhelték nem várták meg a 01.22-i zárást.
A kapott csekken nincs QR kód, akkor még működő wcsekken simán tudtam vele más összeget befizetni mint ami rá volt írva, direkt kipróbáltam :)
Ehelyett az szerepel nålam, hogy a törlesztés módja postai csekk. Az meg nagyon farizeus érv, hogy a minimumösszegen felüli részt nem kötelező befizetni, tehát az nem tartozás.
Persze lehet, hogy majd behivatkozank egy valamilyen kiegészítő mellékletet, ahol majd ez szerepel, viszont ebben az esetben ez így félrevezetés lesz. Mindegy, egyelőre várok.
A felügyelet helyett én inkább a Homárra gondolok most.
Egy kört régebben futottam a bankfelügyeletnél... lepattintottak. Semmiképp sem tartom korrektnek -laikusként jogszerűnek sem érzem- hogy nem teszik lehetővé a teljes tartozás csekken történő kiegyenlítését. Talán egyszer a távoli jövőben egy “írástudó“ ember majd kiharcolja. Ettől függetlenül igyekszem minél inkább sarcolni őket is :-)
Nem tudom, lehet, hogy korábban itt páran leírtátok, de én a honlapjuk meg az ügyintézőjükkel való beszélgetés alapjãn igyekeztem intézni, persze lehet, hogy ez hiba volt...
Mindig az indító bank kondíciói érvényesek. Olyan nincs, hogy oda-vissza a Cetelem állta a tranzakciós díjat. Csak ,,vissza''. Ha ,,oda'' a számlavezető bank költséget számít fel, azt meg kell fizetned.
Úgy emlékszem, hogy régebben a kerbankból Cetelem takarékszámlára és a Cetelemből vissza kerbankos számlára utalás is ingyenes volt, tehát oda-vissza a Cetelem állta a tranzakciós díjat. Ma viszont utaltam 1 M Ft-ot kerbankból a Cetelemes takarékszámlámra és látom, hogy 2940 Ft-ot beterhelt a bank, amit végképp nem értek, mert ha ez a 3 ezrelékes tranzakciós díj, akkor annak 3000 Ft-nak kéne lennie, de ettől függetlenül nem értem hogy miért terhelték be ezt az összeget.
Igen, kipróbãltam mobilos qr kódos fizetéssel, de természetesen a kódba tett összeget tudnám csak befizetni. Holott én anno a csekkes törlesztési módot választottam.
Azért ez így elég nagy genyóságnak tűnik, kíváncsi vagyok, hogy helyt adnak-e a panaszomnak, mert ha nem, akkor nem sokat ér ez a kártya.
Nem számít, mekkora összeg szerepel rajta, az automatának te adod meg. A postai kóddal sem kell foglalkozni. Egyébként már nagyon sok helyen van automata (élelmiszerüzletekben is), keress rá a posta honlapján. Meg nézd a jó oldalát: többet nem kell kérned/kapnod csekket (ilyen költséged immár nem lesz, ha a ciklus előtt befizeted a tartozást), ezzel az egyetlennel évekig elvagy. :-)