és arról hogy egyeseknek milyen jól teljesít az ország
illetve inkább, hogy egyeseknek milyen jól tejel az ország ;-)
A kivételek garmadája szövi át az egész magyar társadalmat, mindenki hatalmas energiát fektet abba, hogy az általános szabály alól ő kivételes bánsámódot kapjon, és ezek beépülnek a jogszabályokba, amik mára egy mocsárerdőt képeznek. Itt mindenki kurvára tudja, hogy neki mi jár ingyen, ő miért nem kell, hogy hozzájáruljon az infrastruktúra fejlesztéséhez, az K+F tevékenység erősödéséhez, a nagyobb közbiztonsághoz, a gyors, és hatékony jogszolgáltatáshoz,... A fidesz is belement abba csőbe, hogy a "társadalmi igazságosság " jegyében sok társadalmi csoport lobby érdekei előtt meghajol ( ld. családra hivatkozó kedvezmények, kifizetések miatt évi több ezer millirád Ft-ot kell másoktól beszedni )
Ez világos, de hogy azzal bsztatnak, hogy legyen a fejemben az ország közigazgatási térképe és a hatályos jogszabályok együtt, napra készen, az kicsit sok.
Rátettek volna a benzin jövedéki adójára 1-3Ft-ig bármennyit és az egész cirkusz nem kell.
Igaz akkor nem erről beszélnénk hanem a kitiltottakról a gazdasági sikerekről és arról hogy egyeseknek milyen jól teljesít az ország
Ebben a kivétel-kedvezmény kavalkádban csak a szarkavarás lesz az eredmény. Ezeknek a kivételeknek a kezelése több adminisztrációs költségggel, tévedéssel, bürokratikus huzavonákkal jár, mint amennyi bevétel származik az egészből.
Az is jó lehetne, ha semmilyen közút használatáért nem kellene fizetni, meg az is, ha minden közút használatáért fizetni kell. Bármelyiket is választja a szeretett nép, annak a 100 egység bevételnek be kell folynia a néptől a közkasszába, amit a költségvetési törvényben állami feladatok végrehajtásához ( közbiztonság, jogszolgáltatás, közoktatás, nyugdíjasok ellátása, állami hivatalok fenntartása, ....... +236 egyéb feladat) meghatároztak.
Ha a népnek mindaz kell az államtól "ingyen", ami a költségvetésben szerepel, akkor hótt mind1, hogy azt milyen pántlikával átkötve fizeted be, csak fizesd be. Nem kell autópályadíjat sem fizetni, ha inkább lélegzetvételi adót, vízivási adót, lakásingatlan adót, vagy éppen lépés adót ... szeretnél helyette fizetni.
Most itt azon görcsölnek milliónyian az országan, hogy a meglévő 314 adóféleség mellé plusz 1 lesz. Az az évi 100 egység adóbevétel, ami a közleadatok finanszírozásához szükséges összeállhat akár 1 db adófajtából is és 876 fajtából is, a végeredmény ugyanaz, be kel folynia a 100 egység pénznek.
A Magyar Autóklub képviselői személyesen találkoztak hétfőn a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkáraival, akikkel az útdíj ügyében egyeztettek. Többek között arra kérték a kormányt, hogy díjmentesítsék a repülőtérre vezető utat és az M0-t is. Az Autóklub észrevételeit, kifogásait az ígéretek szerint a szerdai kormányülésen tárgyalják majd meg.
Előadtuk észrevételeinket, javaslatainkat és aggályainkat az útdíjról és a megyei matricákról, a hétfői találkozón Dr. Becseyi Zsolt, Dr. Fónagy János, és Tasó László államtitkárok hallgatták meg álláspontunkat – mondta el az Origónak Dr. Kovács Kázmér ügyvéd, az Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke.
Ezzel az a baj, hogy nem a külföldiek megadóztatásáról szól a dolog, hanem a bevételről, amit beterveztek. Ezt csak a magyar autósok aktív részvételével tudják megoldani.
Nehéz magunkat Németországhoz, az ottani úthálózathoz hasonlítani, ahol az autózás már a kultúra része. A másik, hogy nekem német barátaim azt mondották, az verte ki a biztosítékot náluk, hogy már mindenütt kell a német polgároknak autópálya díjat fizetni a határon kívül, náluk meg mindenki ingyér? Hát hogy? Vagyis ott nem a bevétel a fő szempont, hanem vice versa elve. Így lehetnek úgymond "igazságosak" a saját autósaikkal... Ez nagy-nagy különbség.
Ez igaz, ma már csak azt látjuk, hogy az üzemanyag árának 50-54%-a adó.
Akkor is fenntartom, hogy az egész megyei matrica nem egyéb bevételszerző akciónál. Ha viszont ezt nem lehet megúszni, mert kell a lé, akkor elvárom, hogy azt a lehető igazságosabb, és egyszerű logika mentén oldják meg (mondjuk söralátét formátumban) és ne hülyítsenek mindenféle jó és jobb nekem dumával, ne kényszerítsenek logisztikai feladatok megoldására egy balatoni nyaralás előtt stb-stb.
Attól hogy ugyanazt az adót 10 tételben fizetem be, amit amúgy kettőben lehetne, attól nem érzem magam jobban. Ezzel szemben viszont a szépérzékemet buzerálja, ha konkrétan hülyének néznek.
A kamion tud a legkevésbé átmenni, mert az eleve fizeti a díjat. Amiről én beszélek, az ettől teljesen független, a személyautókról szól.
Persze azok is átroboghatnak az országon akár tankolás nélkül is, még akár meg is úszhatja, de vajon megéri-e? Ha a matrica árának 30-50-szeresét kell kiköhögni, ha megbukik, akkor azért van benne visszatartó erő.
Amúgy meg nem lehet egy rendszert a kibicekre méretezni. Azokat el kell rettenteni.
Én is felszaladtam egyszer már véletlenül az osztrák autópályára (elnéztem a felhajtót) matrica nélkül. Még a kipufogómat is behúztam és imádkoztam, nehogy kiemeljenek a rend szigorú őrei, mert az húzós lett volna... Izzadtam is az első lehajtóig...
Az üzemanyag árába már 1x-2x beépítették még az ántivilágban. Aztán szépen elfelejtődött. Sőt, beépítették a biztosítást is.Aztán elfelejtették kivenni. Ne akard, hogy újra így legyen!
Ebben semmi logika, mar bocs. Egy kulfoldi siman atmegy hosszaban az orszagon igy, nem is beszelek a kamionokrol:-)) Arrol nem is beszelve, akik eletukben nem hasznaljak az autopalyakat:-)) Ez a leg igazsagtalan otlet eddig:-))
Pl. igazságosabb megoldás, ha már mindenképpen útdíjat akarnak.
Szerintem ha az üzemanyag árába beépítik az útdíjat (nem autópálya, hanem általános úthasználati díj), akkor mindenki annyit fizet, amennyit használja az autót, motort, stb.
Ez a megoldás még környezetvédelmi alapon is igazságos, hiszen aki többet éget, többet fizet...
Tudom, baromságnak hangzik és szerintem is az, ha arra gondolok, hogy már most is mennyi pénzt csengetnek be az autósok az államkasszába.
De induljunk ki most abból, hogy mindenképpen szükség van a többlet bevételre... Azt a pár forintos emelést sokkal könnyebben benyelnék az autósok, mint a valójában akár kisebb terhet jelentő matrica rendszert. Előnye lenne még az egyszerűség, hogy nem kell hozzá kamerarendszert fenntartani, ellenőrizni, büntetni, egyáltalán semmilyen plusz adminisztráció nem kéne.
A külföldieknek kellene csak matrica, amit a rend őrei ellenőrizhetnének akár a parkolóban is. Hiszen amelyiken nincs matrica felragasztva, az csak légi úton érkezhetett szabályosan, aminek a valószínűsége azért csekély... Úgyhogy automatice bilincset rá!
A nemetek akarjak ugy bevezetni, hogy akik adoznak, azoknak ingyenes lesz, leirhatjak az adojukbol az utolso centig. De a kulfoldiek es nem adozok fizetnek . Ez se rossz megoldas.
Ebben semmi ellentmondas nincs. Hacsak nem akarsz tobbet adozni. Termeszetesen nem lehet fenntartani ugy, hogy csak a koltsegvetes fedezi. Nagyon sokan hasznaljak, akik eletukben nem adoztak egy fillert se. Vagy a kulfoldiek..