Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Nem mindig vagyok ilyen gyors, de itt a vizuális válasz. Éppen kéznél volt két Pan-El motor és egy Mad Max kaszni. A kerekeken álló képnél a két motor szénkefetartóján áll a kaszni. Ez ne zavarjon meg benneteket, mert ebben a két motorban Előre álló és forgórész van Előre szénkefetartókkal. Az eredeti Pannónia motor keskenyebb, de a futómű ugyanaz és ez a lényeg. Nem is néz ki rosszul, ahogy a hanyatt fektetett képen látszik. A megfelelő alváz elkészítése, a motorok rögzítése és a kaszni felszerelése feladja a leckét, de meg lehet oldani. Sok sikert hozzá!
A pont nálad és a keresztelő költségére egy üveg szilvapálinkát is felajánlok. Most koncentráltam az ígéretemre ezért ennek a beltartalma SI mértékegységben 0,7 liter lesz, Természetesen ennek az elfogyasztása csak Szentendrén Miklósnál lehet . Erre, mint keresztapa elvárlak,( kivéve, ha máshogy nem rendelkezik az ünnepelt ).
Sajnálom Miklós az elkeresztelést, de látod, hogy éhes disznó makkal álmodik
Jövőre szeretnélek a szavadon fogni. Ahogy igazi kiránduló idő lesz meglátogatlak Szentendrén. Előtte azért a priváton egyeztetünk. Mindig a szívem csücske volt - a szülővárosomon kívül -a városod, ami a régebbi években egy nagyon jól élhető kisváros volt. Most nem tudom, hogy milyen, mert a Pismányon tett családi látogatáson kívül sehol sem voltunk. Csodáltam, hogy a régmúlttól a máig, a mindenkori városvezetés hogyan tudta ilyen ügyesen menedzselni Szentedre egyetlen adottságát, a gyönyörű fekvését. Ennyit a geográfiáról és az urbanisztikáról.
Köszönöm az elismeréseket. Szívesen adok tanácsot annak, aki lesz ennyire elszánt és nekiáll egy ilyen átalakításnak.
Mivel Pannóniával nem foglalkozom, van egy komplett motor ( állórész, forgórész és pajzs, ) amitől szívesen megválnék. A kefetartót és a hátsó csapágyházat a harmadik motorhoz felhasználtam A másik Pannónia motoron nem volt tekercselés, csak az üres vasmagok csévetestekkel. Amennyiben lesz ráérő időm, ezeket megtekercselem.
Egy motor nélküli Pannónia mozdony futóművet kérek érte, mert ez hiányzik a harmadik motorom talpra állításához.
Atlas tolatómozdony.
Minden vásárláshoz a mi témánkban elsősorban szerencse kell. Ezt a mozdonyt az eladója többször sikertelenül próbálta eladni a Vaterán. Egyébként csak H0- lal és TT-vel foglakozik és ez cserebere tartozékaként került hozzá. Jókor voltam jó helyen. Egyébként az eBay - en sokféle és változatos árban vannak fenn az enyémnél újabb tolatómozdonyok.
Hol lehet ilyen jó kis 0-ás tolatómozdonyt szerezni, ha lehet egyáltalán ??? Nagyon kis formás ! A Lima H0-ás régi tolatómozdonyom juttatja eszembe :) mégegyszer az elvégzett munkához ! Üdv
Megtörtem az eddigi hallgatási fogadalmamat, ami a Pan- El motor elkészültéig tartott. Mindjárt többnek fogtam neki. Az egyik féléből kettőt, a másikból egyet készítettem. Ez utóbbi még nem teljesen kész, mert hiányzik hozzá egy Pannónia mozdony futómű. Annak aki nem ismeri, röviden:
Mindkét változatnál a Pannónia futóműre van egy Előre motor álló és forgórésze felszerelve. Ehhez azonban az új pajzsokon túl még jó néhány alkatrészt el kellett készíteni. Kiderült, hogy a lombfűrészgépem még az egy milliméteres vaslemezt is felkapkodja, így maradt a kézi lombfűrészelés, ami sziszifuszi munka.
Közben mindig volt valami sürgősebb munkám, ezért szegények úgy készültek, mint a Luca széke.
Most hogy készen vannak, igaz az Ezermesterben leírtak- a pénzverdeiek közül tényleg ez a legerősebb motor. Ami nem is csoda, ha vesszük, hogy az Előre vasmag keresztmetszete majdnem 50 %- al nagyobb, mint a Pannóniáé ( igaz abból kettő van, amiket nehéz szinkronba hozni ). Ehhez hozzájön a Pannónia jobb áttételezése.
A második fajtát a hiány miatt nem tudtam kipróbálni. ennél még egy trükk is van: az Előre forgórész a Pannónia forgórész tengelyére van húzva és Pannónia kommutátorral működik. Ezzel még nem vagyok kész. Közben hozzá jutottam egy Atlas tolatómozdonyhoz, amit életre keltettem Kitakarítottam a hajtóműbe száradt zsírt és motort is szétszedtem, mert nem működött. A " sógorok " pihent elméje olyan szénkeféket alkotott, amit még nem láttam. " S " alakú és az egyik törött volt. Pillanatragasztóval összeragasztottam - eddig még működik. Eredetileg háromsínes rendszerű volt, így ezt is át kellett szigetelt kerékűre alakítani. Szerencsére a Pannónia mozdony kerekei és áramszedői jók lettek hozzá. A furmányos osztrákok a középső kerékre nem tettek karimát, így kanyarodás közben ezek oldal irányban csúsznak. Jobb ötletem nem lévén, ezeknek az agyát szigeteltem. Látszik a képen, hogy ezek sárgarézből vannak. A karimás kerekek is sárgarézből voltak, tehát belerakták az anyagot a sógorok. Nem tudom a mostaniak - ha még gyártanak 0-ás méretben - miből vannak.
Így, hogy a motorok elkészültek, neki állok az Árpád motorvonat összeállításának. Jó játék lesz, mert az alvázat is el kell készíteni sok minden más egyébbel együtt.
Ismét sikerült jó bő lére eresztenem, így az átalakított Pannónia mozdonyhoz csak annyit, hogy biztosan Előre motoros. Viszont szép munka. Remélem az Árpád is ilyen lesz.
A fura (számunkra talán kicsit érthetetlen) és érdekes összeépítés,átalakítás ellenére,szépen kivitelezett,nem "gányolt" munka.Biztos örömét lelte benne aki készítette.
Ha egyedi különlegességnek szánta,sikerült.Keservesen sok munka így megrövidíteni,átalakítani a kasznit,ráadásul belül is át kell építeni hogy befogadja az Előre hajtását.
Mintha rövidebb lenne és előre tető lenne rajta. Az oldalán 6 rács helyett 5 van, és az egyik kisebbnek látszik, fele akkora, mint a többi. Szép és érdekes darab.
Előre is elnézést kérek a képek minőségéért! (Sérült DIA -k szkenneléséből születtek.) Talán valamennyire kivehető, hogy mindegyik tartalmaz nyomokban PV -t. :-) (...és igen, az egyiken az a marha nagy fa doboz volt "gyári" tárolója a síneknek, járműveknek!)