Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 5187

Minden esetben az első kerekekkel szabom meg az egyenes irányba való haladás esélyét! 

 

Lehet, hogy ez így van, de ezt nem olyan nagy wasistdas megtenni, a hátsóval viszont nagyon el tudod baltázni. (Ld. drift, kézifékes fordulás, stb.) Ha megfigyelsz egy rally versenyzőt, szinte minden pillanatban uralja az első kerekeken a "trakciót", viszont a művészet a hátsó "riszálásoknál" kezdődik. Ha pedig a háta elszabadul: onnan nincs visszaút, - még a profiknak sem.

 

Volt róla videó, hogy egy tavalyi csúnya baleset okaként a hátulra szerelt különféle mintázatú gumikat tették felelőssé. Elől minden rendben volt, csak hátul változtattak... de úgy elszálltak, mint a győzelmi zászló. Vezetéstechnikai tréner kipróbálta... : ő is elszállt. Pedig elől "uralta" az egyenes irányban haladás esélyét (ahogyan írod.)

Előzmény: trawala (5182)
trawala Creative Commons License 2015.03.25 0 0 5186

Ugye felvetődik a kérdés: vajon mennyi idő kell ahhoz, hogy az első gumi olyan szinten elkopjon -mert ugye az marad mindig elöl-, hogy le kelljen cserélni? Tételezzük fel, hogy ha mindig elöl van, akkor pl. 70.000 km. És a hátsó? 100.000 km? Vagyis amikor az elsőt cserélni kell és hátra teszed ezt az új gumit, akkor előre egy kb még 30 ezerre alkalmas gumi kerül. Azaz az első garnitúra kezd 100% elöl-hátul, majd a következő már 30% elöl, 100% hátul, aztán 70% elöl, 100% hátul. stb. Vajon nem jobb és kiegyensúlyozottabb, ha közel azonos kopottságú gumik vannak az összes tengelyen? Már csak menetstabilitás, meg biztonság okán is. Arról már nem is beszélve, hogy gazdaságilag melyik jobb a gk. tulajdonosnak. Mert, hogy a gumisnak az "elöl kopjon el gyorsabban" el a jó, az nem kétséges. De, mindenki oda szereli fel a gumit, ahova akarja. :)))

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5185)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 5185

Ezt még nem is olvastam, amikor az előző választ írtam... 

Én mindenesetre hátra teszem a jobb gumikat (az is igaz, hogy nincs ám óriási különbség E/H-k között).

Előzmény: trawala (5182)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 5184

Én nem innen tudom, csak hirtelen kerestem egy hivatkozást. De nagyon sok van (hivatkozásból.) Gyakorlatilag mindenhol ezt mondják.

Természetesen egy fullos gumival elől  jobb a fékút meg a tapadás, mint egy kopottal. Ezt senki nem vitatja. Csak most abból indultunk ki, hogy van 4 adott gumid. Két jobb és 2 kopottabb... és ilyenkor mi a biztonságosabb. Gondolj bele hány vészfékezésed volt már az életben... És hány nagysebességű, "rázós" kanyar ? Nálam nagyságrendekkel több volt az utóbbi.

Ha tolja az orrát az autód, akkor azt nagyon könnyű uralni... Ha viszont "előz a fara"... oda már  tökös legénynek kell lenni (és még úgysem biztos a siker.)

Előzmény: trawala (5181)
trawala Creative Commons License 2015.03.25 0 0 5183

A pótkerék elvileg valójában amolyan kisegítő lehetőség manapság, ráadásul 100-200 km autózásnál még nem "deformálódik" a radiál szerkezet. De, mondjuk ezen a vonalon tovább haladva: téli, vagy nyári gumi a jobb pótkerék. (Nekem pont ezért 4 évszakos és nem kötött forgásirányú a pótkerék)

Előzmény: Simong.hu (5179)
trawala Creative Commons License 2015.03.25 0 0 5182

Mivel egy adott kanyarban, adott sebességnél vagy alulkormányzott, vagy túlkormányzott lesz az autó, ezért vagy az eleje akar kitörni, vagy a hátulja. Viszont, mivel -népiesen szólva- a hátulja szeretné megelőzni az elejét, ezért 2 megoldás lehetséges. Vagy meglassítom a hátulját, ez csak a hátsókerék meghajtású autóknál, motorfékkel lehetséges, vagy meggyorsítom az elejét (elsőkerék meghajtású autónál). DE! Minden esetben az első kerekekkel szabom meg az egyenes irányba való haladás esélyét! Ha az első gumi kopottabb, akkor vajon mit is tesz egy szélsőséges esetben?

Előzmény: Simong.hu (5179)
trawala Creative Commons License 2015.03.25 0 0 5181

Ennél a lapnál már csak a Totalcar "komolyabb". Csak néhány apró észrevétel: az autók nagy többsége orrmotoros, az első kerekeket fékezik jobban, hogy a fékút rövidebb legyen (próbáljad meg pl. bringán), továbbá, hogy az egyenes futásért, vagyis a "kitörésmentességért" az első és hátsó futómű geometria közösen hivatott gondoskodni. Az ABS-ről már nem is beszélve. Az meg csak egy apróság, hogy minden esetben csak (!) kormányzással lehet az autó kitörési hajlamát csökkenteni, ill. megakadályozni.

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5178)
Simong.hu Creative Commons License 2015.03.25 0 0 5180

"Kicsit" béna lett az első mondat az átszerkesztés miatt, de a lényeg a lényeg - ha nem szedik le a felniről, akkor egy balos mindig balos marad a forgásirány miatt.

Előzmény: Simong.hu (5179)
Simong.hu Creative Commons License 2015.03.25 0 0 5179

Azon már én is elmélkedtem, hogy gyakorlatilag van két balos és két jobbos gumim és mivel felnin van, csak átszereléssel lehetne ezen változtatni, de mivel felnin van, így ez esélytelen. Ez azért vet fel kérdéseket a pótkerék esetén is!

Azt már én is hallottam azt, hogy a jobb gumit kell hátra rakni, mert csúszós úton a kocsi háta hajlamosabb kitörni, ezt kell a jó(bb) gumival megakadályozni.

Előzmény: trawala (5176)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 5178
Előzmény: trawala (5176)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 5177

Én is sokáig úgy hittem, ahogy az utolsó mondatodban írod, de nem... :-)

Előzmény: trawala (5176)
trawala Creative Commons License 2015.03.25 0 0 5176

A mai modern (radiál) gumiabroncsok un. forgásirányosak, azaz az oldalak cserélgetésével a forgásirány is változna. Ebben az esetben viszont a radiális irányban lévő szálak "nyúlásiránya" megváltozna és hamarabb következne be a szálszakadás. Ez a jellemzően az oldalfelületen lévő kidudorodásról lehet felismerni. A gumik manapság ráadásul aszimmetrikus mintával is rendelkezhetnek, ezért a forgásirány megtartásával történő oldalváltás sem szerencsés.

Szerintem minden esetben a kormányzott keréken kell a jobb tapadást biztosító guminak lennie, ha ez ráadásul a hajtott kerék is, az csak plusz "hab a tortán"

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5175)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 5175

Az oldalnak maradnia kell (a forgásirány miatt). E-H-t lehet cserélni. Mindig hátulra kerüljön a kevésbé kopott gumi. (Mivel amúgy is az első kopik jobban - normál esetben -, így valószínűleg sosem kerül hátra.) Ha szemmel mégsincs nagyon különbség (E/H kopottsága között), akkor lehet esetleg variálni.

Előzmény: Simong.hu (5173)
Simong.hu Creative Commons License 2015.03.25 0 0 5174

Gyári garancia biztos nincs rá, de a kereskedésnek mindenképpen helyt kell állnia ezért az átalakításért.

Előzmény: HFT (5167)
Simong.hu Creative Commons License 2015.03.25 0 0 5173

Itt a tavaszi gumicsere ideje.

Mit tudtok, hogy kell feltenni a kerekeket? Manapság mindig ugyanoda teszik fel a kerekeket, ahonnan leszedték (leszereléskor gondosan megjelölik, ugye). Régen viszont volt egy "vetésforgó", ami valljuk meg, valamelyest még logikusnak is tűnhet, hiszen ha évente megcserélik a kerekeket, akkor a kopás egyenletesebb. A gumisok szempontjain kívül, akik nyilván érdekeltek abban, hogy jobban kopjon a gumi, hátha nála veszed a másikat, vajon tényleg van valami más műszaki érv is amellett, hogy a kerekek a helyükön maradjanak?

trawala Creative Commons License 2015.03.25 0 0 5172

Kitüntetések nem számítanak :)))

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5169)
HFT Creative Commons License 2015.03.25 0 0 5171

utólagos extráért utólagos beszerelő felel. irány oda, aki beszerelte!

Előzmény: soma1976 (5168)
soma1976 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 5170

Sajnos itt nincs lájk gomb, pedig erre nyomnék egyet :D

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5169)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 5169

Nem aranyér ? ;-)

 

Bocs a hülye viccért ! Nem bírtam kihagyni...

Előzmény: soma1976 (5168)
soma1976 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 5168

Pár napja vacakolni kezdett az ülésfűtés. Kellemetlenül égető érzés volt egy ponton és mintha éreztem volna valami enyhe égett szagot is. Ma véletlenül észrevettem, hogy az ülésen van két horpadás, mintha a szivacs kiolvadt volna a kárpit alatt. A kocsi gyárilag nem tartalmazta ezt az extrát, a szalonban szerelték be utólag és így beszerelve vettem át a kocsit annak idején vadonat újan. Gyári garanciát próbálhatok érvényesíteni akármelyik szervizben vagy menjek vissza a kereskedőhöz, ahol beszerelték?

HFT Creative Commons License 2015.03.22 0 0 5167

Edzettek vagyunk. :-)

Mostanában már csak 1x kel éjszaka.

 

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5165)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.03.22 0 0 5166

Viszont  most látom, hogy a "PROF"-nak milyen puccos fenntartott helye van :-P Az sem baj, ha az orlandós nem tud kiállni, ha épp elfoglalta a parkolóját. Micsoda "skandináv" mentalitás ...

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5165)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.03.22 0 0 5165

Nem, dehogy. A miénk ezüstszürke. Viszont gyanús, hogy a DOTE/DEOEC klinika a háttér.

 

Remélem, szépen fejlődik a kis trónörökös :-) Alvás hegyek vannak otthon, mi ?

Előzmény: HFT (5164)
HFT Creative Commons License 2015.03.22 0 0 5164

Netán a te Orlandod van a képen?

 

Amúgy mivel eladtuk a Megant, kb. 2 hónap, míg megjön az új autóm, addig egy kocsink van és az Orlandot használom én is a napi munkámban. Mivel a babánk 1 hónapos, még olyan sokat nem megyünk, kihúzzuk 1 autóval addig.

 

Egyébként a hatfős használattal egész jól boldogulunk, jobban, mint reméltem.

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5163)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.03.22 0 0 5163

Csak látszólag OFF:

Komoly orvoshiány fenyeget

Tíz év múlva a lakosság közel felének nem lesz megfelelő egészségügyi alapellátása. Tovább »

forrás: Index.hu

Nicsak ! Micsoda aktualitás ;-)

trawala Creative Commons License 2015.03.18 -1 1 5162

Azok inkább Renaultot használnának és RÖTYÓ 01 lenne a rendszám?

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5161)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.03.18 0 1 5161

Jó, hogy nem BUDI-01 ...

Előzmény: QAK (5160)
QAK Creative Commons License 2015.03.18 0 0 5160

Sziasztok!

Ma találkoztam egy fehér "nagyvas"-sal az Éles-sarok, Örs vezér tere környékén. Érdekes rendszáma volt: KLUDI-5 !!! Klassz lehet egy egész céges flotta hófehér Orlando-val!!!

HFT Creative Commons License 2015.02.23 0 0 5159

Na, akkor csak megértettelek. :) Vegyél egy jobb minőségű trikó üléshuzatot pl.

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5158)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.02.23 0 0 5158

Igazság szerint pont ez lett volna a kérdés, hogy milyen legyen ez a gagyi (?) (Hogy azért mégis az autó érdemei szerint, ne a legvacakabb, legolcsóbb legyen... Ha már újat veszek...) 

Előzmény: HFT (5154)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!