Vettem új membránt, de nem az okozta a problémát. (Érdekes, de itt a betonfővárosban, valami állat teli hordta a kipufogómat sárga virágporral és a végén be is tapasztotta sárral úgy hogy nem szelelt... jól megszívatott :)
A *hőterelő műanyag burkolatot sikerült elroppantanom miközben küzdöttem vissza és így már nem tudtam visszarakni a helyére, mennyit árt vagy használ ha nélküle használom?
"Ci sono due tipi di tendicatena, uno chiamato volgarmente "meccanico" il quale è stato montato solo sulla versione 200cc, L'altro piu' comune detto "idraulico" montato sulle versioni 125 e 150cc. Nel corso degli anni Aprilia ha reso disponibile come ricambio in maniera alternata prima l'uno e poi l'altro . Probabilmente non era certa di quale fosse il più efficace. Attualmente il ricambio unificato per tutte le motorizzazioni è quello idraulico."
Kétfélealáncfeszítő, az egyikáltalában "mechanikai", amelyszereltcsak a200ccverzió, a másiktöbb"közösúgynevezett"hidraulikus"szerelt a125és150ccváltozatban.Az évekApriliarendelkezésre bocsátaniegy tartalékegy váltakozóelsőaz egyik, majda másik.Valószínűlegnem volt biztos benne, mivolt a leghatékonyabb.Jelenlegazegységesalkatrészek mindenmotorés a hidraulikus.
A házon nem látok hibát, úgy látom viszont a lapokat fel lehet cserélni és így megfordítva őket sokkal jobb állapotot előállítani, kérdés érdemes-e próbálkozni ilyennel, vagy inkább új membránlap?
Szia, szeretnék még távsegítséget, véleményt kérni :) nem sikerül felélesztenem a motort téli álmából, szívatóra semmi, teljes gázra max. 4-5 tompa robbanás, karbit kifújkáltam, benzin jön a tankból (vákum van), szikra van, a próbálkozások után mégis inkább csak olajosnak érzem a gyertyát. ma gondoltam egyet és tovább bontottam, karbi, szívócső, membrán, szívócső rendben, membránom ilyen: mivel nem volt még ilyenből másik a kezemben nem tudom hogy ez oké lehet-e?
Meg lett bontva az 500-as scarabeo. A feltárás során derültek ki a szörnyűségek. Megette a gyürűket már félig a motor, a fele nincs meg, eltüntek. A henger fala csikarva durván, több cm2 felületen lepattogva a nicasil réteg. Henger+dugó csere, és vettem egy szelepszár szimmering szettet is. Meghúzni nem tudom mekkora nyomatékkal kell a hengerfejet. Tudsz segíteni?
Részemről először egy CO méréssel megpróbálom megállapítani, hogy milyen a keverési arány a különböző fordulatokon.
Kicsit utánanéztem a neten, és találtam elég jó leírást, hogy milyen gázálláson melyik karbi alkatrész felel a keverékképzésért. Nekem magas gázkarállásnál dadog. Ekkor már a főfúvóka és az abból kiemelkedő tű határozza meg a helyes arányt. Ha lesz a kezemben értékelhető CO adat, akkor megnézem, hogy a tű melyik állásban van a membránban (bár nem tudom pontosan, hogy ebben több állású-e a tű, de majd kiderül). Ezután fogok hozzányúlni újra a karbihoz.
Sajnos eléggé el van dugva, nem sok kedvem van próbálkozni... szétszedni az egészet, újra összerakni, tank vissza, burkolatok, csövek vissza... Jobb lenne biztosra menni :-)
Én már kicsit elvesztettem a fonalat a sok kérdésben, hogy kinek mi a baja, csak egy általános jótanácsot tudok adni, hogy ha felmerül valami ötlet, hogy mitől lehet a hiba, és hozzá is mertek nyúlni a motorhoz, mindíg csak és csakis egyetlen egy dolgot csináljatok / változtassatok / cseréljetek , minden mást hagyjatok úgy, ahogy volt és irány egy hosszabb tesztkör.
Te rakd lejjeb a benzinszintet, ha lehet és az a gyanud, Mucden te megnézted már a variót, h lépcsős-e?...
Lehet, hogy nem is a hidegindítás miatt ment jobban a múltkor egy-két percig. Később már nem csinálta.
Akkor viszont lehet, hogy a benzinszint magas? A múltkor szétszedtem a karbit, és természetesen kiöntöttem a benzint az úszóházból. A következő indításnál először egy kicsit nehezen indult (gondolom kell egy kis idő míg feltelik az úszóház), és utána pörgött fel szépen a motor teljes gázadásnál. Magas benzinszint okozhat nagy gázadásnál fulladást?
Azt én is észrevettem, hogy melegben rosszabb volt. Hamarabb fulladt. Aztán tegnap szerelés után tele lett a hócipőm, és csak úgy hidegen elkentem a száját. Gyönyörűen húzott, semmi fulladás, teljesen kipörgött a motor. Sajnos csak 1-2 percig tartott. Ahogy bemelegedett, már megint rángatni kezdett.
Lehet hogy az automata szívató is belejátszik valamit? Akkor elég dús a keverék?
További megfigyelés: az elmúlt héten hüvösebb volt, nem jött elő a lassú indulás probléma. Ehét elején melegebb volt az idő, most előjött. Tehát valószínűleg a levegőhőmérsklettel van valamilyen összefüggésben a dolog. Ötletek?
Kérdésem, hogy lehetséges hogy szegény a keverékem? Ha tovább húzom a gázkart a felénél vagy 2/3-nál, akkor fulladozik, megtorpan. Lassan adagolva kigyorsul a gép, de nem az igazi. Karbit néztem, dugulás nincs, a gyorsító rendszer is működik.