Keresés

Részletes keresés

Alkapánó Creative Commons License 2015.05.29 0 0 3426

Ma du. jött az autószerelő cimbi és kicseréltük a vezérműláncot.

Levettük a vezérműtárcsát, így könnyebb és gyorsabb volt...

NDani Creative Commons License 2015.05.29 0 0 3425

Vettem új membránt, de nem az okozta a problémát. (Érdekes, de itt a betonfővárosban, valami állat teli hordta a kipufogómat sárga virágporral és a végén be is tapasztotta sárral úgy hogy nem szelelt... jól megszívatott :)

 

A *hőterelő műanyag burkolatot sikerült elroppantanom miközben küzdöttem vissza és így már nem tudtam visszarakni a helyére, mennyit árt vagy használ ha nélküle használom?

Üdv.

 

*

Előzmény: Szere28 (3420)
Alkapánó Creative Commons License 2015.05.25 0 0 3424

Sikerült levenni légkulcs nélkül. Betámasztottam a variátor tárcsáját.

Szerencsére nem volt túlhúzva az anya.

 

A szelephézagok 6.000 km után nem voltak elállítódva.

 

Megvan az új vezérműlánc. A héten cseréljük.

Előzmény: Alkapánó (3423)
Alkapánó Creative Commons License 2015.05.22 0 0 3423

A vezérműlánc cserés lesz. Itt az Italmondo-nál van raktáron befűzős.

Jövő héten viszem az autószerelő cimbihez cserére. Addig lebontom fullra.

 

A vezérműtárcsa anyáját csak légkulccsal lehet oldani, vagy van más megoldás is?

Alkapánó Creative Commons License 2015.05.22 0 0 3422

Megint az olasz oldalon (http://www.loscarabeorotax.com) találtam meg a választ:

 

"Ci sono due tipi di tendicatena, uno chiamato volgarmente "meccanico" il quale è stato montato solo sulla versione 200cc, L'altro  piu' comune detto "idraulico"  montato  sulle versioni 125 e 150cc. Nel corso degli anni Aprilia ha reso disponibile come ricambio in maniera alternata prima l'uno e poi l'altro . Probabilmente non era certa di quale fosse il più efficace. Attualmente il ricambio unificato per tutte le motorizzazioni è  quello idraulico."

 

 

Kétféle a láncfeszítő, az egyik általában "mechanikai", amely szerelt csak a 200cc verzió, a másik több "közös úgynevezett" hidraulikus "szerelt a 125 és 150cc változatban. Az évek Aprilia rendelkezésre bocsátani egy tartalék egy váltakozó első az egyik, majd a másik. Valószínűleg nem volt biztos benne, mi volt a leghatékonyabb. Jelenleg az egységes alkatrészek minden motor és a hidraulikus.

Előzmény: Alkapánó (3421)
Alkapánó Creative Commons License 2015.05.22 0 0 3421

Sziasztok!

 

Szervizelem a 200 rotaxos Scarabeot...

Gondoltam megmérem a vezérműlánc feszítő patronjánál a műhelykönyv által megadott értéket (max. 9 mm).

Nekem nem ilyen (ez a gyári) patron van benne:

 

 

hanem csak egy sima henger, a végén nincs a kisebb keresztmetszetű rész.

A rugója is hosszabb és szélesebb.

 

Jól gondolom korábban valamelyik "szerelő" barkácsolhatta bele??

...és cseréli kéne.

Szere28 Creative Commons License 2015.05.17 0 0 3420

Udv!

Meglehet brobalni atforditasal. Ambar en hive ilyennek nem vagyok filleres tetel az uj.

udv!

Előzmény: NDani (3419)
NDani Creative Commons License 2015.05.17 0 0 3419

A házon nem látok hibát, úgy látom viszont a lapokat fel lehet cserélni és így megfordítva őket sokkal jobb állapotot előállítani, kérdés érdemes-e próbálkozni ilyennel, vagy inkább új membránlap?

Előzmény: NDani (3414)
Szere28 Creative Commons License 2015.05.17 0 0 3418

Udv!

Okozhat ha nagyon elall.

udv!

Előzmény: NDani (3417)
NDani Creative Commons License 2015.05.16 0 0 3417

Igen, egyik oldalon 2 lapnál simán átlátni rajta sajnos, ez okozhat egyébként indítási problémát, vagy csak hab a tortán? :) A házat még megvizsgálom.

Üdv.

 

Előzmény: Szere28 (3416)
Szere28 Creative Commons License 2015.05.16 0 0 3416

Udv!

Hat rendes elalnak a lapok. Csere mert a feny is atmegy. Kerdes meg a hazon a felfekvo felulet kivan e verodve?!

Udv!

Előzmény: NDani (3414)
Szere28 Creative Commons License 2015.05.16 0 0 3415

Udv!

Uha az komoly hiba akkor. Sajnos nem tudom a nyomatekot. De az osszes 500 piaggio blok ugyan az. Ki kell keresni aneten szervizleirast.

Udv!

Előzmény: kinsky77 (3413)
NDani Creative Commons License 2015.05.16 0 0 3414

Szia, szeretnék még távsegítséget, véleményt kérni :)
nem sikerül felélesztenem a motort téli álmából, szívatóra semmi, teljes gázra max. 4-5 tompa robbanás, karbit kifújkáltam, benzin jön a tankból (vákum van), szikra van, a próbálkozások után mégis inkább csak olajosnak érzem a gyertyát. ma gondoltam egyet és tovább bontottam, karbi, szívócső, membrán, szívócső rendben, membránom ilyen:

mivel nem volt még ilyenből másik a kezemben nem tudom hogy ez oké lehet-e?

Előzmény: Szere28 (3411)
kinsky77 Creative Commons License 2015.05.16 0 0 3413

Szia!

 

Meg lett bontva az 500-as scarabeo. A feltárás során derültek ki a szörnyűségek. Megette a gyürűket már félig a motor, a fele nincs meg, eltüntek. A henger fala csikarva durván, több cm2 felületen lepattogva a nicasil réteg. Henger+dugó csere, és vettem egy szelepszár szimmering szettet is. Meghúzni nem tudom mekkora nyomatékkal kell a hengerfejet. Tudsz segíteni?

Előzmény: Szere28 (3360)
NDani Creative Commons License 2015.05.15 0 0 3412

Üdv! Köszönöm!

Előzmény: Szere28 (3411)
Szere28 Creative Commons License 2015.05.15 0 0 3411

Udv!

Annak igazabol semmi. Az csak egy levegozo furat. Azon eredetileg van egy gumicso ami igazabol semmibe vezet .

udv!

Előzmény: NDani (3410)
NDani Creative Commons License 2015.05.15 0 0 3410

Tudnátok segíteni a karikázott csonknak mi a szerepe? (ha van..)

Karbi: PHBN-12 (50ccm 2T)

köszi!

mucden Creative Commons License 2015.05.11 0 0 3409

Ha bemelegedett motornál húzom rá a szivatót, akkor lefullad.

Mit jelent, hogy lépcsős a varió? Ki van kopva és barázdált?

Előzmény: Riger (3407)
mazsy72 Creative Commons License 2015.05.10 0 0 3408

Részemről először egy CO méréssel megpróbálom megállapítani, hogy milyen a keverési arány a különböző fordulatokon.

Kicsit utánanéztem a neten, és találtam elég jó leírást, hogy milyen gázálláson melyik karbi alkatrész felel a keverékképzésért. Nekem magas gázkarállásnál dadog. Ekkor már a főfúvóka és az abból kiemelkedő tű határozza meg a helyes arányt. Ha lesz a kezemben értékelhető CO adat, akkor megnézem, hogy a tű melyik állásban van a membránban (bár nem tudom pontosan, hogy ebben több állású-e a tű, de majd kiderül). Ezután fogok hozzányúlni újra a karbihoz.

Sajnos eléggé el van dugva, nem sok kedvem van próbálkozni... szétszedni az egészet, újra összerakni, tank vissza, burkolatok, csövek vissza... Jobb lenne biztosra menni :-)

Előzmény: Riger (3406)
Riger Creative Commons License 2015.05.10 0 0 3407

Amikor nem megy jól a motorod, ha ráhúzod a szivatót, megjön az ereje?

Előzmény: mucden (3404)
Riger Creative Commons License 2015.05.10 0 0 3406

Én már kicsit elvesztettem a fonalat a sok kérdésben, hogy kinek mi a baja, csak egy általános jótanácsot tudok adni, hogy ha felmerül valami ötlet, hogy mitől lehet a hiba, és hozzá is mertek nyúlni a motorhoz, mindíg csak és csakis egyetlen egy dolgot csináljatok / változtassatok / cseréljetek , minden mást hagyjatok úgy, ahogy volt és irány egy hosszabb tesztkör.

 

Te rakd lejjeb a benzinszintet, ha lehet és az a gyanud, Mucden te megnézted már a variót, h lépcsős-e?...

Előzmény: mazsy72 (3405)
mazsy72 Creative Commons License 2015.05.09 0 0 3405

Lehet, hogy nem is a hidegindítás miatt ment jobban a múltkor egy-két percig. Később már nem csinálta.

Akkor viszont lehet, hogy a benzinszint magas? A múltkor szétszedtem a karbit, és természetesen kiöntöttem a benzint az úszóházból. A következő indításnál először egy kicsit nehezen indult (gondolom kell egy kis idő míg feltelik az úszóház), és utána pörgött fel szépen a motor teljes gázadásnál.
Magas benzinszint okozhat nagy gázadásnál fulladást?

mucden Creative Commons License 2015.05.08 0 0 3404

Az enyémen szerintem nem automata a szivató. Bár nem tudom milyen egy automata szivató. Induláshoz a bal kormányrúdon lévő szivatókart használom.

Előzmény: mazsy72 (3403)
mazsy72 Creative Commons License 2015.05.07 0 0 3403

Azt én is észrevettem, hogy melegben rosszabb volt. Hamarabb fulladt. Aztán tegnap szerelés után tele lett a hócipőm, és csak úgy hidegen elkentem a száját. Gyönyörűen húzott, semmi fulladás, teljesen kipörgött a motor. Sajnos csak 1-2 percig tartott. Ahogy bemelegedett, már megint rángatni kezdett.

Lehet hogy az automata szívató is belejátszik valamit? Akkor elég dús a keverék?

Előzmény: mucden (3402)
mucden Creative Commons License 2015.05.07 0 0 3402

További megfigyelés: az elmúlt héten hüvösebb volt, nem jött elő a lassú indulás probléma. Ehét elején melegebb volt az idő, most előjött. Tehát valószínűleg a levegőhőmérsklettel van valamilyen összefüggésben a dolog. Ötletek?

Előzmény: mucden (3381)
mucden Creative Commons License 2015.05.07 0 0 3401

Mekkora a szikraköz? Nekem nagynak tűnik (bár én 2T-s Scarát használok, nem tudom van-e különbség).

Nekem is volt nagyobb gázra fulladás, akadás (igaz Simsonon):

Első esetben a kipufogó volt szinte teljesen eltömődve, tehát nagyobb gáznál az fojtotta le a motor.

Másod esetben a benzin-levegő keverék volt túl dús, tehát nagyobb gáznál egyszerűen lezabált a motor.

Előzmény: mazsy72 (3400)
mazsy72 Creative Commons License 2015.05.06 0 0 3400

Lemaradt, hogy Scarabeo 50ccm 4T-ből van.

Még egy kép.

Kérdésem, hogy lehetséges hogy szegény a keverékem? Ha tovább húzom a gázkart a felénél  vagy 2/3-nál, akkor fulladozik, megtorpan. Lassan adagolva kigyorsul a gép, de nem az igazi. Karbit néztem, dugulás nincs, a gyorsító rendszer is működik.

Esetleg kicsi előgyújtás?

mazsy72 Creative Commons License 2015.05.06 0 0 3399

Sziasztok!

 

Mit gondoltok erről a gyertyáról?

 

Üdv

Riger Creative Commons License 2015.05.05 0 0 3398

Nem lehet, hogy feszíthető a rugód és be van feszesítve?

Előzmény: tux (3397)
tux Creative Commons License 2015.05.04 0 0 3397

A gyári 2.1, de most éppen 1.8-on próbálom.

Előzmény: mucden (3396)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!