Keresés

Részletes keresés

Emőke1 Creative Commons License 2009.05.27 0 0 3071
No comment.
Előzmény: piglet (3070)
piglet Creative Commons License 2009.05.27 0 0 3070
A kérdés csak az, hogy mitől nem biztonságos most?
Attól, hogy tele vannak a hírek mindenféle "szenzáció"-val, ami korábban is volt, csak nem tudtunk róla, mert a hírek anno a munkaversenyek eredményéről szóltak inkább?
Előzmény: Emőke1 (3069)
Emőke1 Creative Commons License 2009.05.27 0 0 3069
"Hogy manapság agyon vannak féltve a gyerekek. Egy elsős-másodikos még nem megy egyedül suliba, sőt alsóban általában nem egyedül járnak."

Ez azért más összefüggés. Nem agyonféltés, csak változott a világ, akkor biztonságos volt, ( én 1972-1980. között jártam álatlánosba) ma meg azért nem ugyanaz a helyzet.
Előzmény: piglet (3068)
piglet Creative Commons License 2009.05.27 0 0 3068
Azért a százalékos értékelésekből már lehet korábban is fogalma.

"A gyerekek szempontjából nem tartom jónak, mert három és fél évig szöveges, aztán negyedik év végén kapnak rendes bizit. Fél éve van arra, hogy a számszerűsített osztályzáshoz hozzászokjon, és ötödikben meg rázúdulnak a jobb-rosszabb jegyek."

Ebbe a két mondatodban tudod mi az érdekes? Hogy manapság agyon vannak féltve a gyerekek. Egy elsős-másodikos még nem megy egyedül suliba, sőt alsóban általában nem egyedül járnak. Millió dolgot nem csinálhatnak, amit mi igen. Amikor óvódásból iskolások lettünk, akkor nekünk is hirtelen hozzá kellett szoknunk az osztályzáshoz, túléltük. Ugyanígy nem érzem gondnak, ha mindezt három és fél évvel később kell megtenniük. Sőt már talán érettebbek is rá, hogy megértsék.

Előzmény: Emőke1 (3067)
Emőke1 Creative Commons License 2009.05.27 0 0 3067
Szubjektivitás minden van, nem hiszem, hogy kiküszöbölhető. A gyerekek szempontjából nem tartom jónak, mert három és fél évig szöveges, aztán negyedik év végén kapnak rendes bizit. Fél éve van arra, hogy a számszerűsített osztályzáshoz hozzászokjon, és ötödikben meg rázúdulnak a jobb-rosszabb jegyek.
Egyébként , mint szülő nekem tök mindegy, hogy mackót, csillagot vagy mit kap a lányom, szerintem minden szülő tisztában van azzal, milyen a képessége, és kb. mit tud a gyereke.
Előzmény: piglet (3066)
piglet Creative Commons License 2009.05.27 0 0 3066
Nekem nincs bajom a szöveges értékeléssel, de talán azért nincs, mert nálunk nem az aláhúzogatós módszer van, hanem rendesen szövegesen írnak mindenfélét a gyerekekről. Amiből egyértelműen látszik hol vannak hiányosságok. Az osztályzatból nekem ez nem lenne annyira egyértelmű, úgyhogy én szeretem.
Előzmény: Emőke1 (3065)
Emőke1 Creative Commons License 2009.05.27 0 0 3065
Isten menthetett volna Bolognától. Egyébként szerinted mi az érelme az OKÉV mérésnek? Csak azért kérdem, mert anno nem volt ilyen hercehurca, hanem szépen osztályozták a gyerekeket, nem negyediktől, és írtak dogákat, és azt hioszem mégis többet tudtak a gyerekek, mint most. Talán bejön a sokat markolunk effektus?
Előzmény: Lovászi (3062)
Emőke1 Creative Commons License 2009.05.27 0 0 3064
Már értem, mire gondolsz, elbeszéltünk egymás mellett.
Persze van, legalábbis régen volt, olyan, hogy tanítói képzettséggel lehetett főiskolán egyszakos tanárit szerezni. Talán rövidebb képzési idővel, mert gondolom, csak a szaktárgyat tanították. Így elég sok egyszakos magyaros, töris , matekos került be az oktatásba, de ők tanári képesítéssel is rendelkeznek fentiek okán. Így persze normális, ha tanít felsőben, ezt nem kérdőjelezem meg.
Előzmény: piglet (3063)
piglet Creative Commons License 2009.05.27 0 0 3063
Rólad ezt nem is tudtam :)

Bennem az él, hogy az a tanító taníthat ilyesmit, aki megkapja az ehhez szükséges pluszképzést. Mindenesetre nem merném kijelenteni általánosan, hogy ők erre nem alkalmasak.
Előzmény: Lovászi (3062)
Lovászi Creative Commons License 2009.05.27 0 0 3062
Bár nem engem kérdeztél, töritanárként szeretném jelezni, hogy az általános iskolai törit sem tudja azon a szinten oktatni egy tanító, ahogy kellene, mert nem kap hozzá elég képesítést (a szereti nem elég), ahogy én sem tudnám megtanítani írni és olvasni szakszerűen a gyerekeket, bár tanári diplomám van, csak éppen nem abból.
A törihez nem elég a szövegértés tanítása (lásd olvasmányok), és bár tényleg nem az évszámok tudása, nem tudása a lényeg, azért a megfelelő ok-okozati összefüggések ismerete nagyon fontos. Ez viszont a tanító képzésben nem hiszem, hogy benne lenne. (Nem is célja.) A szakkolégium elvégzését meg ne vegyük már egy szintre egy több éves képzéssel... (Most a tanarak pályaalkalmasságát nem keverném ide...)
Épp elég baj, hogy az unokáimat jó eséllyel ebben a bolognai agyrémben végzett tanítók/tanárok fogják tanítani... (Láttam néhány tanári alapszak hálótervét, bár ne tettem volna...)
Előzmény: piglet (3061)
piglet Creative Commons License 2009.05.27 0 0 3061
Azt, hogy mikor kötelező az Egri csillagok csak tippeltem. A lányomnál még nem, én meg baromira nem emlékszem. Arra viszont igen, hogy a gimis fakultációs töritanáromnak időnként halvány fogalma nem volt az évszámokról, ettől még zseniálisan tanított. És innen visszanézve az általános iskolai töri kb olyan volt, mint egy ismeretterjesztő könyv.
Előzmény: Emőke1 (3060)
Emőke1 Creative Commons License 2009.05.27 0 0 3060
Ne haragudj, de nem értek veled egyet, az Egri Csillagok 6.-os anyag, mint kötelező olvasmány, a harmadikos , vagy negyedikes könyvben régen volt egy-két rész, mint pl.: Dobó esküje, ami anno kötelező memoriter volt nagyon helyesen. Amúgy meg az alapszakmám tanító, csak nem gyakorlom, mert nem vagyok alkalmas rá.
Előzmény: piglet (3059)
piglet Creative Commons License 2009.05.27 0 0 3059
Az Egri csillagok leginkább ötödikes anyag, tudtommal. Legalábbis nálunk biztosan nem lesz negyedikben. Az évszámok ismerete a jól átadott történelmi szakanyag szerinted? Hát szerintem az lényegtelen, ahhoz kizárólag fenék kell :) Más nem. Igazándiból történelmi összefüggéseket gimiben értenek meg a gyerekek, általánosban ezek még elég általános szintű dolgok, kb. szerintem az alapműveltséghez tartozóak, tehát akár egy tanítónéni is képes átadni. Ha képes átadni a mondavilágot, ami szintén nem egyszerű, akkor ez sem hinném, hogy gondot jelent. De majd erre keveredik talán bokor, és elmondja a véleményét, mivel szaktanár, ezért azt hiszem ő jobban látja.
Előzmény: Emőke1 (3058)
Emőke1 Creative Commons License 2009.05.27 0 0 3058
Félreértetted, nem a harmadikos, negyedikes magyar anyagról van szó. Igen, azt nyilván megtanítják a tanító nénik, hiszen jellemzően a magyar mondakörből áll össze, és a monda, közel áll a meséhez, nem nagyon tartalmaz évszámot, és történelmi tényt is kevéssé. Egyedül az Egri Csillagok részletei ( nem tudom harmadikos, vagy negyedikes anyag) említi 1552.-t, mint évszámot, illetve a 48-as forradalom és szabadságharccal kapcsolatos írások tartalmaznak némi történelmiséget, tehát nem kifejezetten történelem. Nem általánosítás, csak megállapítás, illetve a saját véleményem, hogy jobb lenne , szaktanárra bízni az oktatást. Az persze benne van, hogy esetleg nem jól adja át az ismereteket, sajna.
Előzmény: piglet (3057)
piglet Creative Commons License 2009.05.26 0 0 3057
Számomra az a legszomorúbb az általánosítást olvasni. Azt gondolom, hogy rengeteg jó pedagógus van, aki nem az, az nem jó, de úgy gondolom sokkal több a jó és klassz tanítónéni. Ők szerintem képesek akár történelmet is tanítani a gyerekeknek. A lányomék most tanulnak egy csomó mindent a honfoglalásról, Árpád-házi királyokról magyar óra kapcsán. Harmadikos. Már most szereti és érdeklődik a téma iránt. Remélem olyan töritanárt kap majd, aki ezt a szeretetet fokozni tudja benne.
Ha nem tudnék hinni azokban a tanárokban, akik tanítják a csemetéimet, akkor vagy keresnék megfelelőt, vagy mittudomén otthonoktatnám, vagy ilyesmi (a vége persze csak vicc volt :DDDD)
Előzmény: Emőke1 (3051)
AliceCsodaországban01 Creative Commons License 2009.05.26 0 0 3056
Csatlakoznék én is nagyjából ugyanebben a körben. MInt másik topicban írtam az unokám is megkapta a SNI státuszt, késleltetett beszédfejlődés, és szenzomotorikus lemaradás témakorben. Most váltunk ovodát, ami a honlapján azt hirdeti, hogy sokat adnak a fejlesztésre, az ovoda keretén belül működik logopédia, és gyógytprna is. (Az előző ovodát amiatt hagytuk ott, mert gyakorlatilag semmi nem működik benne csak látszat szinten, és az ovónők hozzáállása olyan volt, hogy inkább nem is törődtek vele, amúgy hülyének nézték.)

A részképesség vizsgáló bizottság a kerületi logopédiai intézetet jelölte ki a fejlesztésre. A kérdésem az, hogy ennek a minősítésnek az alapján joggal kérhetjük e az ovodát, hogy az ovoda területén belül működö logopédián és gyógytornán IS kötelesek legyenek a gyereket besorolni, és nem arra hivatkozni, hogy csak jövőre lesz iskolaköteles? Ugyanis szvsz. a logopédiai intézeten belüli ayries torna és heti két óra logopédia nem hiszem, hogy elég lenne...
Előzmény: zso70 (3055)
zso70 Creative Commons License 2009.05.26 0 0 3055

osztályismétlésen nem gondolkodtál?  egyrészt a sok kudarc után sikere/i lennének, másrészt jobban lenne idő/lehetőség, hogy a fejlesztésre koncentráljatok, s esetleg többet lehetne előre lépni. A harmadik a 2-hoz képest jóval nehezebb.

 

Kérdeznék én is, .Dittától, ha a nevtan a vizsgálati véleménybe beírja, hogy intenzív fejlesztésre szorul, intézeti szinten, akkor az óvodát ezzel kvázi kötelezi , hogy megadja a lehetőséget a gyereknek ?

Előzmény: lizy72 (3054)
lizy72 Creative Commons License 2009.05.26 0 0 3054

 

Ma egy pár szót beszéltem a tanárnénivel, de nem túl hosszan.

Sajnos egyelőre nincs megválasztva az igazgató, úgyhogy  sok minden tisztázatlan.

Nem tudják még mit tudnak biztosítani a gyereknek.

 

Annyit mondott, hogy nem fogja lejebb vinni a gyereknek a ponthatárokat matekból.

Na még ezzel futok néhány kört, mert a javaslat szerint méltányosan kell elbírálni a teljesítményét.

Nem azt szeretném, hogy a kettes teljesítésre négyest kapjon, de pld amikor 20 szorzás osztásnál 2 hibától egyes, akkor esetleg nekünk 4 hibától legyen.

 

Holnap beszélek a fejlesztővel.

 

Liz

Emőke1 Creative Commons License 2009.05.26 0 0 3053
Tudod, tisztelet a kivételnek, de ezekből a tanítónénikbvől még azt sem nézem ki, hogy 1-4. között tudnak tanítani. lehet, maximalista vagyok, de nagyon középszerű lények az esetek többségében.
Előzmény: Törölt nick (3042)
Emőke1 Creative Commons License 2009.05.26 0 0 3052
Az az agyhalál. Matektól kezdve minden szaktantárgyat 8.-ig.
Előzmény: Törölt nick (3043)
Emőke1 Creative Commons License 2009.05.26 0 0 3051
Ne haragudj, de azt hiszem az nem elég, hogy szereti. Szerintem összefüggéseket kell a töriben is, mint bármely tárgyban tanítani, amit azért nem hiszem, hogy a Tanítóképzőben annyira oktatnának manapság. Csak egy példa:
Első osztály, Himnusz első versszaka.
Csak a következő nem kerültek szóba:
- Költő neve
- Zeneszerző ( nem kell a teljes életrajz, csak említés szinten)
- Minden népnek van saját himnusza
- Himnusz szó jelentése ( életkori szinten)

Akkor mi a fenének kell vele foglalkozni egyáltalán?:??? (Ez csak mérgemben jött)
Fentivel kapcsolatban:

- Pl. Tatárjárás, mohácsi vész, török hódoltság, 30 éves háború hogyan adja elő???????
Úgy, hogy előttr megtanulja a hatodikos könyvet, és annyi. Ennél már az is többet ér, ha az szerencsétlen gyerek megnézi DVD-n az Egyszer volt az ember sorozatot.

Harmadik mérgelődésem:
- Környzet, vagy mi. Mi a fenének ilyan marhaságot tanítani, hogy a madaraknak pneumatikus a csontozata akkor, amikor az a gyerek a kerti rozsdafarkút nem ismeri fel, és nem tud elsorolni 5 féle vadmadarat. Inkább megnéznének egy-egy részt pl. a Másfélmillió lépés Magyarországon c. sorozatból, meg a kapcsolódó többiből, sokkal többet tanul belőle, ha utána megbeszélik vele rendesen


Előzmény: zso70 (3035)
Emőke1 Creative Commons License 2009.05.26 0 0 3050
Éljen a tudásközpontúság!!! No meg a középszerűsítés.
Előzmény: .Ditta. (3033)
Lovászi Creative Commons License 2009.05.26 0 0 3049
Erről eszembe jutott a nagylányom tannénije, aki azt mesélte anno negyedikben a gyerekeknek, hogy a honfoglaló magyarok alig várták, hogy Árpád meghaljon, majd gyorsan nekiálltak kalandozni. Rémülten néztem meg a gyerek olvasókönyvét, hátha abban van ez a zöldség, de kiderült, hogy a lelkes tannéniben támadt kényszer "történelmet" tanítani a gyerekeknek egy Móra novella/mese alapján. Kicsit ideges lettem, elmagyaráztam a lánynak hogy is volt ez a kalandozás, aztán pár hét múlva rákérdeztem, frankón mondta vissza a tannéni verzióját... Nem voltam boldog tőle...
Előzmény: zso70 (3035)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.25 0 0 3048
Wow, gratulálok a jó eredményhez!!! :-))
Előzmény: lizy72 (3040)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.25 0 0 3047

Igen, az Asperger nálunk is benne van a pakliban. Én ennek igentecsak utánaolvastam és minden asperger szájton az van, hogy eléggé hajlamosak a szagemberek az Aspergert ADHD-nak diagnosztizálni, mert ugye az Asperger egy igen enyhe vállfaja az autitzmusnak, ADHD-ból meg vannak enyhe és súlyos esetek, szóval egy Asperger és egy súlyosabb ADHD között nem sok különbség van.

De azon sem lepődnék meg, ha pár éven belül kiderülne, hogy az ADHD is autisztikus spektrum"betegség".

Mozgásterápia nálunk szinte mindig volt és jelenleg is van (most éppen gyógyúszás formájában), hát mit mondjak: bemegy a vízbe és lubickol sokezerért, de látom, hogy élvezi, hát hadd csinálja, amíg belefér az idejébe és a büdzsébe.

Előzmény: quizas (3032)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.25 0 0 3046

Köszi szépen! A diszfázia az a beszéd, kifejezés nehezítettsége? Csak próbálom összetenni a szavakat (lehet, diszfáziám van ;-) ). Balázsnál a mondatszerkesztés nagyon faramuci, illetve időnként bizonyos szavakat hasonló hangzású, de eltérő jelentésű szavakkal helyettesít.

Ehhez, hogy a számonkérés így zajlódjon, kell vmi szakvélemény? Gondolom, igen. Elég a nevtanos vagy menjünk tovább beszédvizsgálóba?

 

Nagyon köszi!

Panni

Előzmény: .Ditta. (3036)
AliceCsodaországban01 Creative Commons License 2009.05.25 0 0 3045
Ez jó ötlet kösz!

Egyébként másik topicon már meséltem, hogy ma volt vele a lányom a részképesség vizsgáló bizottságnál, és ő is SNI minősítést kapott megkésett beszédfejlődés (pösze mint állat) és szenzomotoros mozgáskoordinációs elmaradás miatt. Szóval az aggodalmam immár bebizonyosodott, hogy nem alaptalan. Csak abban bízom, hogy még időben vagyunk. Igaz, már egy éve jár ayries tornára, de sajnos létszámhiány miatt csak hetente egyszer, holott az ismertetőben is benne volt, hogy legalább heti három alkalom kell ahhoz, hogy eredményes legyen.
Előzmény: star-flower (3044)
star-flower Creative Commons License 2009.05.25 0 0 3044

Alice,

 

a disz dolgokról én keveset tudok, de tánctanárként az a tapasztalatom, hogy kb 6 éves korban lesz a gyerekeknek valamiféle térbeli testtudata, és az absztrakciós mozgás "csináld ugyanezt balra" gyakran még 8-10 éves korban sem megy, meg kell mutatni.

Az előre-hátra lépkedést egyszer 40 percen keresztül gyakorolattam egy csapat kisiskolással, akik addigra már legalább 1 éve rendszeresen táncolni jártak heti 2-3 alkalommal, mire mindenkinek ment - szóval ezen szerintem nem kell aggódni.

 

Amúgy erre nagyon jó játék az ugróiskola pl. a számok helyett rajzoljatok állatokat vagy autókat pl. (célozva dobni kell, egy lábon, páros lábon ugrálni, megfordulni, mindezt váltva - nem is olyan egyszerű játék :)

 

Előzmény: AliceCsodaországban01 (3041)
AliceCsodaországban01 Creative Commons License 2009.05.25 0 0 3041
Az unokám (mint említettem júliusban lesz 5 évs) rettentően le van maradva pl. rajzban és szinezésben. Időérzéke nem megfelelő, évszakokat nem tudja hová rendezni, és a tükörmozgások abszolute nem mennek neki, mozgásban nem tudja ismételni azt, hogy előre vagy hátra, vagy fordítva csináljon valami mozgást.
Szerinted ez utalhat mondjuk diszlexiára, és ha igen akkor időben vagyunk még?
Előzmény: .Ditta. (3036)
lizy72 Creative Commons License 2009.05.25 0 0 3040

 

 

Szia Panni!!

 

Nekünk is baj van a beszédészleléssel.

A logopédus a Góry Mária  Imre Angelika Beszédpercepciós fejlesztő modulok című könyvét ajánlotta, hogy a nyáron használjuk. Állítólag jó. Most fogom megrendelni a könyvesboltban.

 

A tanerőkkel még nem sikerült beszélnem!

A matek évvégi doga  4-es lett !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hallelúja!

 

Még a magyar és a környezet van hátra.

 

Pusz:

Liz

Előzmény: Törölt nick (3027)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!