Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kiggyo Creative Commons License 2022.01.01 0 1 49341

Az a felirat alapján is index relé, jó helyen kopogtattál. Esetleg érdemes kihúzni, és megnézni nem-e a foglalat érintkezője van kinyúlva, oxidos-e a relé lába és hasonlók. Nem biztos hogy maga a relé rossz, sokszor van ilyen foglalatos kontaktbiba is.

Előzmény: Greg34 (49339)
Greg34 Creative Commons License 2022.01.01 0 0 49340

Jó nagy vitát generáltam az olajkérdéssel. Elnézést érte, én is pont ilyeneken agyalok. De nem ér annyit hogy összevesszetek rajta, minden másra ott a gépkönyv, meg a tapasztalat. :)

Greg34 Creative Commons License 2022.01.01 0 0 49339

No tudtam vele foglalkozni egy kicsit, miután nem tudtam ellátni a fuvaros feladataimat, és index híján egy kocsiba zsúfolódott mindenki. Megkocogtattam kis kalapáccsal az összes relét remélvén hogy csak kibukik a bűnös. (Ekkor még mindenki tűkön ült, hogy akkor jön velem valaki, vagy zsúfolódjanak egy kocsiba. Unokaöcsém is ordít hogy velem, a kicsi kocsival akarna jönni. :D ) Szomorúan tapasztaltam hogy sehogyan nem csinál semmit, kiadtam az utászt, én így nem vergődöm végig a városon, lehet zsúfolódni, mert index nyista, afelett hogy megbüntetnek, még nem gyengén veszélyes is. Mindenki elment, mikor beálltam a garázsba mondom még egyszer rápróbálok.. elkezdett kattogni.. Mondom nem baj, legalább kiadja hogy melyik az.. Hát kérem szépen az egyik nagyobbacska páros jobb szélső legömbölyített darabja, a "Made in Spain" feliratos relé az. Valószínűleg a kopogtatás hatotta meg, de nem biztos hogy tartós lesz a mutatvány. Venni kell egyet.

ívfény Creative Commons License 2022.01.01 -1 0 49338

énsem akarok vitázni, nem is fogok!, igazad van! én csak elmondtam a véleményem, ami mentén haladok, vagy kb 40éve már, de nem biztos, hogy ez a franko, de nálam működik...

Előzmény: kiggyo (49336)
toncsibá1949 Creative Commons License 2022.01.01 0 0 49337

SZIASZTOK, AZT MONDOM, HOGY IGAZA VAN A KIGGYÓNAK, MERT ÉN IS CSAK PÁR SZÁZ MÉTERT MEGYEK HETENTE A KÖZELI LIDL -BE, MEG ESETENKÉNT A PÁR SZÁZ MÉTERRE LÉVŐ RENDELÖBE, EZÉRT ÉN IS A LIQUI-MOLY 5W-40 EST TESZEM MAJD BELE TAVASSZAL, HA ELÉREM AZ 5000 KM-ERES SZERVIZIDÖT. KIVÁNCSI LESZEK HOGYN BÍRJA.

Előzmény: kiggyo (49329)
kiggyo Creative Commons License 2022.01.01 0 0 49336

Nem értelmezek félre semmit.

 

Nézz meg egy 5W olajat és egy 10W olajat 0 fokban. Mindkettő nagyságrendekkel sűrűbb mint üzemmelegen (tehát mindkettő szarul ken hidegen), de az 5W sokkal kevésbé szar mint a 10W, tehát kevesebbet kopik a motor mig bemelegszik. A kopás jelentős része pedig abban a pár percben jön össze mig hideg a motor.

Nem a dermedésről van szó, akkor már régen baj van ha dermed.

 

De nem akarok parttalan vitát, mindneki öntsön azt az autójába amit akar.

Előzmény: ívfény (49334)
Greg34 Creative Commons License 2022.01.01 0 0 49335

A relék.

ívfény Creative Commons License 2022.01.01 -1 0 49334

szerintem kicsit félreértelmezed!? olvastál már dermedési pontrol az olajaknál??, na! az a veszélyes, nem a már kb 30 fokos motor újraindítása! emlékeim szerint a 15w olaj, kb minusz 5 körűl dermed, a 10w, pedig minusz 8-10 körűl,  de olaja is válogatja az értékeket, az én békebeli olajam, kb minusz 5-6 körűl dermedhet, mert azt hallani az elsö önindítózásnál, hogy, kb fele annyira pörget az indito, mert nagyobbat fog a sürübb olaj, persze, nyilván, ha ilyen hidegek lennének tartósan, akkor bele kell löttyinteni valami higabb trutymót, de most a nem egészen üzemmeleg üzemről volt szó?

Előzmény: kiggyo (49331)
ívfény Creative Commons License 2022.01.01 -1 0 49333

csakhogy teljes legyen a hozzászolásom!, nyilván van létjogosultsága az 5w-nek, marhájul hideg részeken, , de ez szerintem, egyre inkább nem nálunk van, ahogy melegszik az éghajlat? innentől kezdve, egy kezemen megtudnám számolni a napokat, amikor szükséges lehet az 5w-re? sokan hidegindítás könnyebbségére hivatkoznak a higabb olajra, ebben inkább van logika, mint a kenési jóság, miatti használatra?, meg az olajpumpa kimélése miatti, hígabb olaj használat! igazából a pumpa sem, megy rokkant nyugdíjba, ha , mondjuk 10w olajjal kell megkűzdenie, mondjuk minusz 20-ban, persze, kicsit nehezebben forog, eggyel talán többet töröl a homlokán, munkája közben? de csak  kis ideig, a nyomásszabályzo szelep, amúgy is limitálja a pumpa munkáját, mondjuk egy kiszögelt olajpumpánál más a helyzet? régebben volt nagy divat, hogy a ladákon, ki lett szögelve a nyomástarto szelep , a kopottab főtengelycsapágyak miatt, és egy hidegebb időben, a kicsit sűrűbb olajjal, le is szalajtotta a ricnit a pumpa tengelyröl, ha hidegen, turáztatott az ember, föleg, ha netán mézsűrű finis adalék is belekerűlt a blokkba.

Előzmény: kiggyo (49329)
Greg34 Creative Commons License 2022.01.01 0 0 49332

Boldog Újévet emberek! :) Sajnos megint meglepett az MC1 kisautóm, amely gyűjtögeti a hibalistát. Ma mentem vele egy 8km-t. S először csak kihagyott az index, utána azt mondta hogy "hello", jelezd a sávváltást a továbbiakban ahogyan szeretnéd. Sajnos ez is egy igen veszélyes dolog. Pláne ha hirtelen nem is észleled, csak mész, szerencsére észrevettem. Az olajcsere mellé villamossági szerelés is jöhet, jelesül csak a bajuszkapcsolóra gondolnék, de lehet tévedek, minden egyéb azon lévő funkció működik, helyzetjelző, tompított, távolsági, köd.. stb. Érzetre nincs széthullva a kapcsoló, a relé viszont nem kattog.. most ránéztem van 4 nagy (párban-párban), meg 4 kisebb relé egy konzolon. Hogy melyik, melyik.. hát az egy szép kérdés..

kiggyo Creative Commons License 2022.01.01 0 0 49331

"ha amúgy üzemmeleg a motor"

 

itt van a kutya elásva.

A mopedautósok jellemzően rövid utakra használják az autóikat, ahol ritkán üzemmeleg a motor, sok hidegindítás van.

Emiatt a hideg oldali viszkozitás igen is számít.

 

Üzemmelegen valóban már nincs nagy különbség az olajak között ilyen teljesítményű motorokban. 

Előzmény: ívfény (49330)
ívfény Creative Commons License 2022.01.01 -1 0 49330

hátt, szerintem ez, az olaj kérdés, marhájul tul van spilázva!!! csak lesek, mint Mári Néni a körhintán és, már nem bírom ki szó nélkűl!, lehet nincs igazam, de nekem az a véleményem, hogy a legolcsobb motorolaj is bőven fedezni fogja a motor kenését, arra a kb 3000km-re, amit a motorban kellene töltsön az olaj, ha amúgy üzemmeleg a motor és nincs semmi szélsőség!? ezek nem sportmotorok, hogy annyira ki kellene élezni a minőséget!, és pacik sem nyihognak ménesszám! egyedül arra figyelnék oda, hogy kellő vastag legyen az olaj, 10-15w, hogy az olajfilm kellö vastagságu legyen, a csapágyaknál, normál üzemi körűlmények közt, ha meg elkezd hengerfejesedni, akkor, úgyis esélyes, hogy borul az olajfilmes üzem, sok ponton, mégha, versenyauto olaj is van a kis üszkökben!?, én mivel van , még az átkosból felhalmozott olajkészletem, ásványi, ráadásul, azt használom, betartva a 3-4000km-es határokat és, nagy megelégedésemre szépen mennek a kis szunyogok!  volt , bordásszíj szakadás miatti motorbontásom is, és, a felületek szép tükrösek voltak, semmi nem utalt elégtelen olajozásra, sőtt! mintha fimollal jártam volna... de, akinek nyugodtabb a lelke, vegyen jó drága, magas teljesítményszintű olajat, ha ettöl jobban alszik!? amúgysem kell  sok a motorba, kibirható, csak felesleges?

Előzmény: kiggyo (49329)
kiggyo Creative Commons License 2022.01.01 0 0 49329

És ha sok a hidegindítás, rövid út akkor érdemes lemenni a hideg oldalival amennyire lehetséges. Én ezért jártam 5w40-nnel.

Előzmény: Bakancs4 (49328)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.01.01 0 1 49328

Hogy tovább növeljem az olajválasztás körül kialakult káoszt idézem a Lombardini által kiadott szervizkönyv adatait -- ez lényegében a környezeti hőfok és az alkalmazás jellegétől teszi függővé .

  Gépi fordításban közlöm a kép melletti szöveget is :

A SAE besorolásban az olajok alapon különböznek viszkozitásuk, és nincs más minőségi jellemzőt veszik figyelembe. Az első szám a viszkozitásra utal, amikor a motor hideg (W szimbólum = tél), míg a második a motor viszkozitását veszi figyelembe a rendszerben.

A választás kritériumait figyelembe kell venni, közben télen, amelyhez a legalacsonyabb külső hőmérséklet a motor tárgya lesz és a legmagasabb üzemi hőmérséklet nyáron.

Az egyfokozatú olajokat általában akkor használják, ha a az üzemi hőmérséklet alig változik.

A többfokozatú olaj kevésbé érzékeny a hőmérsékletre változtatások.

Előzmény: Greg34 (49322)
Greg34 Creative Commons License 2021.12.31 0 0 49327

Hála istennek azért ez szerintem nem egy zsúfolt elrendezése ennek a szerkezetnek ,mint a Ligierek esetén, ez MC1-ben van. S a hűtő is oldalt hosszában (függőlegesen a motorra) foglal helyet. De nyilván nem is egy Suzuki Ignis egyszerűsége lehet, Bakancs4 sem jókedvéből a nívó felől támadta be. Mint írta el akarta kerülni a váltó összeszlötyizését. :D

 

Előzmény: Malaguszti (49326)
Malaguszti Creative Commons License 2021.12.31 0 0 49326

Elég nehéz leengedni az olajat, főleg ha közvetlen alatta van a váltó, meg előtte a hűtő,

ráadásul imbusz kulcs kell hozzá, és nincs hely a kezünknek. Ligier Novánál ehhez a művelethez le kell szedni az első lökhárítót, leengedni a hűtővizet, kiszerelni a hűtőt, és ott az olajleeresztő csavar :)

 Persze szerelőaknáról jobbban el lehet érni a hátsó olajleeresztő csavart.

 

 Pár éve már én is beszereztem egy univerzális Ac pumpát, azzal szipkázom ki az olajat.:

Előzmény: Greg34 (49325)
Greg34 Creative Commons License 2021.12.31 0 0 49325

(Nem is olyan rég volt egy malőr, itt is nyomon követhették az esetet. Mikor is generátor csere után nem tudták elindítani a kocsit, a kevéske gázolaj okán. Akkor sokat nyektették a motort az tuti. A gázolajszűrőt tele is köpte, légteleníteni is kellett, mire a legalapvetőbb az eszünkbe jutott, hogy esetleg nincs elég gázolaj az autóban, és nem bírja felkapni. ) Most ez nyilván nem függ össze a motorolaj szintjével, csak eszembe jutott a piszokról, trutyiról. Itt van nem messze egy autószerviz, van mindenük hozzá, (nekem kb semmi, csak egy sík felület, meg egy dugókészlet) szóval szerintem le is jelentem hétfőn. Biztosan nem egy nagy valami, de nem most kezdenék kísérletezni vele, se aknám, se emelőm, pláne szivattyú amivel kiszipkázzam (persze ezt lehet hogy ezt egy szervizben sem csinálják, időspórolás miatt.)

Előzmény: Nobody1 (49323)
WooDoo Creative Commons License 2021.12.31 0 0 49324

Kösz az infót, rá akartam állítani az olasz importtal foglalkozó ismerősömet, de 7500-at én se adnék érte. De amúgy ez még mindig kevesebb mint a fele egy új Aixam árának. Ha valaki új mopedautót szeretne, pláne elektromost, és nem zavarja a furcsa forma, akkor annyiért is megéri.

 

Ha eladom a Ligierem, vagy ha munkára fogjuk, akkor vennem kell helyette valami szaladgálós járgányt. 5000 EUR körül szoktam látni Estrima Birokat, egy olyannal ellennék. Megkedveltem, hogy magasan ülök, ellátok az autók fölött, nem szívesen ülnék vissza egy "földszintes" mopedautóba. Korábban nem zavart, de érdekes módon a Ligier Be Sunt valami miatt sokkal kevésbé akarják eltaposni, mint régen az 500.4-es Aixamet. Lehet valami közterület fenntartó munkagépnek hiszik...

Előzmény: XANTIi (49317)
Nobody1 Creative Commons License 2021.12.31 0 0 49323

Na jó, az "azonnali" olaj és szűrőcserét én sem úgy gondoltam, hogy az eladó kapuján kívül az árokra állva már aláfekszik az ember leereszteni az olajat, de mondjuk úgy 100 km-en belül ajánlott megejteni a cserét.

Gondolkozzunk már logikusan. Egy eladásra szánt járgányban miért is cserélné ki az eladó ezeket, hisz jelen esetben csak 5-6 ezer Ft-os tétel - főleg ha maga végezte a cserét - aminek különösebb árfelhajtó hatása nincs. Viszont ha nyomatékosan hangsúlyozza a hirdetésben, az nekem már eleve gyanús mert akkor nagy valószínűséggel tényleg cserélve volt az olaj - de a gyárinál sűrűbbre, csökkentve, elfedve ezzel a kopott motor hibáit.

Persze akadhatnak kivételek, de én inkább bevállalok a vásárlás másnapján egy felesleges olajcserét, mert hónapok múlva már tuti felesleges reklamálnom az olajat áteresztő dugattyúgyűrűk miatt füstölő motor vagy a szétkopott hajtókarcsapágyak okán...

 

A hidegen felvillanó olajnyomás lámpát okozhatja az is, hogy már tele az olajszűrő trutyival és a sűrűbb, hideg olajat csak szakaszosan, bizonyos túlnyomásnál engedi át. A hígabb meleg olaj aztán már "átcsorog" rajta különösebb gond nélkül folyamatosan.

Szóval mivel az  említett motornál most a nívópálca alsó jelölésénél van az olajszint nem hiszem, hogy ettől villogna és feleslegesnek tartom beleönteni azt a pár deci friss olajat. Egy szerelőig így is elmegy (ha a tulaj otthon nem tudja/akarja megoldani), aztán  mehet bele az új szűrő és olaj...

Persze nem fontos velem egyetérteni. Én csak egy régimódi, vén autószerelést tanult ember vagyok, némi gyakorlattal.

Előzmény: Bakancs4 (49321)
Greg34 Creative Commons License 2021.12.31 0 0 49322

Az olajszint biztosan alacsony. Hideg motornál néztem, és épp hogy a minimumon van. Hogy megette-e azt ugye megint nem tudom, az autó októberben került hozzám. Annyira nincs hajtva, mert pár száz km.-t mentem vele azóta. Az olajnyomás visszajelző lámpa mostanában kezdte ezt produkálni. Pár száz méter után (megmelegedés után) viszont teljesen elalszik. Nyilván nem egészséges. Nincs se emelőm, se aknám.. kérdés hogy megtudom-e csinálni, vagy átgurulok vele a szomszéd szervizbe, majd jövő héten valamelyik délután. De félek ettől az olajválasztástól is. Mindenki mást mondott, igaz te dokumentumokkal támasztottad alá a gyártói ajánlást. :D

 

Ilyet találtam még:

 

A gyártó két féle olajat javasol:

1. AGIP SINT 2000 5W40 specification API SJ/CF ACEA A3-96 B3-96 MIL-L-46152 D/E.

2. ESSO ULTRA 10W40 specification API SJ/CF ACEA A3-96 MIL-L- 46152 D/E.

 

Alternatíva lehet még ami 100%-ban megfelel a gyártó követelményeinek:

1. Castrol MAGNATEC 10W-40 A3/B4 2. Rimula R5 E 10W-40

Előzmény: Bakancs4 (49321)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.12.30 0 0 49321

az olajbeöntő az a narancssárga gumírozott háromszög alakú minta alatt leledzik a blokk bal sarkán?

 

Igen

 

A leeresztő meg valahol szokásosan alul, vagy oldalt.

 

Igen , és kettő van belőle , elől is , hátul is van . Bár én nem szoktam használni , mert a Ligiereken ráfolyik az olaj a ( igen , tintafekete olaj ) a váltóra . Ezért a Lombardini motornál ki szoktam szedni az olajnívó pálca hüvelyét ( egy csavar fogja fenn a termosztátnál , alul pedig szimpla "O" gyűrűs tömítése van ) és kiszivattyúzom az olajat .

 

A szűrőre rálátok, közvetlenül az orr résznél van emlékeim szerint, elnézést most nem otthon vagyok, úgyhogy tényleg emlékezetből "dolgozom".

 

A szűrő valóban elől van , kipufogócsonk alatt .

 

:D Akkor ha jól látom 15W50 olaj való bele,  1,4liter és.. nem tudok németül , de gondolom 3000km az csereperiódus.

 

Igen

 

A 15.000km pedig a szíj?

 

Igen , bár én a szíjakat addig használom amíg NAGYON viseltes nem lesz , vagy el nem szakad .

 

Én most 68.200km.-nél járok, nem lehet megmondani hogy mikor volt csere, de olaj az kell bele az tuti, azt jelezte nekem a hideg motornál ki kivillanó kanna. Arra már rátöltenék holnap ha hazamegyek, mert nem kéne szétcsesztetni a motort.

 

Valóban célszerű az  esetek többségében lecserélni az olajat mielőbb , de azt túlzásnak tartom , hogy egy centit se lehessen menni a régi olajjal , pár nap , néhány km nem oszt , nem szoroz . Ha cserélték az olajat akkor kár kapkodni , ha pedig nem akkor olyan mindegy , hogy a 3000 km helyett 7328 vagy 7465 km lesz benne ...

Viszont a villogó olajnyomás némileg aggasztó , szerintem nem az alacsony olajszintre utal . A jó öreg Renault R-4-esem ( ragadványnevén : Bakancs) alacsony motorolajszintnél az éles (asszem) jobbos kanyarokban szokott felvillanni , amikor az olaj átlendült a teknő másik oldalára és szivattyú egy pillanatra a levegőbe markolt .

Greg34 Creative Commons License 2021.12.30 0 0 49320

Igen, igazad van. Akkor bele kell magam ásni kicsit, hogy mi hol merre van a Lombardinin.

Előzmény: Nobody1 (49319)
Nobody1 Creative Commons License 2021.12.30 0 1 49319

Már bocsánat, hogy beleszólok a nagyok dolgába, de a "nem lehet megmondani hogy mikor volt csere" az elég nagy hiba. Használt jármű vásárlásakor mindig olaj és szűrőcserével kell kezdeni az üzemeltetést - függetlenül attól, hogy az előző tulaj esetleg azt állítja, frissen cserélte - és akkor nincs ilyen gond. Ennek a pár ezer plusz kiadásnak a megspórolása később sokba kerülhet...

A helyedben én nem rátöltenék, hanem azonnal lecserélném az olajat és a szűrőt és felírnám az óraállást, hogy tudd a következő csereperiódust...

 

Előzmény: Greg34 (49318)
Greg34 Creative Commons License 2021.12.30 0 0 49318

Full amatőr kérdés következik, előre is elnézést érte. Ugye az olajbeöntő az a narancssárga gumírozott háromszög alakú minta alatt leledzik a blokk bal sarkán? A leeresztő meg valahol szokásosan alul, vagy oldalt. A szűrőre rálátok, közvetlenül az orr résznél van emlékeim szerint, elnézést most nem otthon vagyok, úgyhogy tényleg emlékezetből "dolgozom". :D Akkor ha jól látom 15W50 olaj való bele,  1,4liter és.. nem tudok németül , de gondolom 3000km az csereperiódus. A 15.000km pedig a szíj? Én most 68.200km.-nél járok, nem lehet megmondani hogy mikor volt csere, de olaj az kell bele az tuti, azt jelezte nekem a hideg motornál ki kivillanó kanna. Arra már rátöltenék holnap ha hazamegyek, mert nem kéne szétcsesztetni a motort.

Előzmény: Bakancs4 (49316)
XANTIi Creative Commons License 2021.12.30 0 0 49317

Érdeklődtem olasznál a kis AMI iránt. 5000 ojróért csak belföldön adhatja el, 2500 kedvezmény van rá. Ha kiviszik azt ki kell csengetni. 7500-ért már nem olyan szép a menyasszony.

Előzmény: WooDoo (49313)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.12.30 0 0 49316

Lombardini LDW502, 505ccm, 2 hengeres, vízhűtéses mociba milyen, és mennyi olaj kell?

 

Ez asszem egy Ligier Ambra gépkönyvéből van , de ugyanazzal a motorral szerelték . Az olajszűrőnél semmi extra , bármi jó bele , a méretet kiadja az eddig benne levő , de például a FIAMM FT 5409-es passzol bele , egykori feljegyzések szerint .

Nem annyira az olaj milyenségével szokott gond lenni , hanem a cserélgetés elmaradásával , ui. a régebbi ( tehán NEM Progress ) motorokban nincs külön hajtókarcsapágy , hanem maga az alu-ötvözet hajtókar anyaga siklik a főtengelycsapon . Többek között ezért is érzékeny az olajcsérékre , illetve azok elmaradására az LDW502-es motor .

Greg34 Creative Commons License 2021.12.29 0 0 49315

Illetve az olajszűrő.. valami speciális kell hozzá, vagy sima személyautós alternatíva?

Előzmény: Greg34 (49314)
Greg34 Creative Commons License 2021.12.29 0 0 49314

Sziasztok! Először is mindenkinek kellemes ünnepeket kívánok! Kérdésem az volna hogy MC1 Lombardini LDW502, 505ccm, 2 hengeres, vízhűtéses mociba milyen, és mennyi olaj kell? Mondtak sokfélét. 15W30 1,6 liter ez a "tipp", de hülyeséget nem akarok csinálni, úgy gondolom itt több a szakember mint a közösségi oldalon. :D Észrevettem ugyanis hogy az olajnyomás visszajelző kis kanna nem alszik el azonnal, hanem pár perc, pár száz méter melegedés kell neki, hogy ne villanjon vissza alapjáraton. Melegedve már sehogy sem világít. Hideg állapotban kihúztam a nívópálcát és a minimumnál "feketéllik" az olaj, bár diselről lévén szó, lehet a színe nem számít..

WooDoo Creative Commons License 2021.12.26 -1 0 49313

A francia hahun csak 1 db Ami-t láttam, Olaszországban meg van 17 db eladó:

 

https://www.autoscout24.com/lst/citroen/ami?sort=price&desc=0&fuel=E&ustate=N%2CU&size=20&page=1&atype=C&

 

5000 euró egy új elektromos mopedautóért szerintem jó ár. Amikor utoljára néztem diesel motoros Aixam mopedautókat, bőven 10e felett voltak az újak.

WooDoo Creative Commons License 2021.12.26 -1 0 49312
Előzmény: WooDoo (49311)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!