Mi manapsag a legjobb ar/teljesitmenyu valasztas otthonra, amator szintre,
gyakorolgatni, stb. egy valamilyen elektromos billentyus hangszerben gondolkodva ?
Ja! Hát erre én is mit mondjak, ha még semmit sem hallott testközelből, amit meg leírunk azon átugrik. Ennyi erővel a Hamingway rettenetekről is lehetne értekezni.
De amúgy azt is írtam, az SP6-os Kurzweil a napokban jelenik meg, tehát még csak ezután lehet lesz kapni. Nem kell ide google, mert ezt is linkeltem.
1:07-1:25ig van a zongora hangszín. bár ez is csak video, kíváncsi leszek majd személyesen, h milyen. Nekem a Rolandok tetszettek hangilag videon, de amikor a boltban voltam, akkor már nem annyira. Bár fogalmam, sincs h melyik zongorának van szép hangszíne, hiszen abból is van többféle.
Kurzweil MP S20 az régebbi széria, mint az Artis? néztem ezt az SP 6 ot is, amit belinkeltél, de ezt hol tudnám megnézni, melyik boltban Pesten? Mennyibe kerül? Kerestem a Googl-ban de nem talált rá semmit.
Meg én olyat szeretnék aminek lehet állítani a billentésérzékenységét. Mert nekem egy régebbi Casio Ct-655 szintim van, és az nem kalapács billentésű, és attól félek, h nem tudok hozzá szokni a kalapácsmechanikához.
Esetleg tudsz ilyet is Rolandba vagy másba, ami jól is szól? :)
Hát az a véleményem, hogy a régi Kurzweileket én kerültem főleg a zongora hang miatt, mert nekem az az elsődleges. Az Artis széria már új idők szele némileg, de még mindig nem teljesen az igazi.
Ha egyszer elhatározod magad, hogy vennél is valamit a körbekérdezett hangszerekből, akkor Kurzweilben most talán ezt nézzd majd meg ha kezdenik tartani a boltok. (vaci új modell)
Ő már nem is az Artis, inkább a Forte nyomdokain halad.
Nagyon nehéz megmondani, hogy kinek melyik zongorahang áll közel a szívéhez. Én nemrég jócskán kiveséztem hangilag 2 csatára is egy RD2000 csúcsmodellt a Rolandtól és oda jutottam, hogy az RD800-ból származó fő zongora tetszett az összes benne lévő közül leginkább, a V-Piano modellezett hangokat is értve ez alatt. RD800-at meg igen jó áron kapni mostanság a Thomannál. Én is ilyen re pályánék ha összejönne.
Az hogy most aKurzweil vagy a Roland a nyerőbb hangban, azt neked kell eldönteni. Az SP6-ot még én sem próbáltam. Itt már akár hajszálnyi különbségek dönthetnek. Mechanikára én amúgy a Roland mellett döntenék látatlanban is.
Azt szeretném kérdezni tőled, hogy mi a véleményed a Kurzweil Artis Se-ről? Szerinted szebb a zongora hangja, mint a Rolandnak? Ezt a Kurzweilt még nem hallottam boltban, de Rolandot már igen.
Nos végül megrendeltünk a dunaújvárosi cégtől 1 Roland FP-30 szettet full fehérben székkel, fejhallgatóval, kértem direktben ajánlaot, nagyon korrekt árat mondtak, minimálisan drágább a Thomannál, de tényleg csak az ÁFA különbséggel.
Az olcsóbb kategóriában az RP FP-30 és Kawai ES-110 szerintem a két legérdekesebb, emellett a Yamaha P-115 a harmadik ami szóba jöhet -- elsősorban annak lehet érdekes, aki nehezebb billentésű akusztikushoz szokott. Használattól függően a Casio PX-5S is szóba jöhet.
A drágább kategóriában megintcsak azt mondanám, Kawai (ES-8, MP-7) és Roland (FP-50, FP-80, FP-90) zongorákat érdemes nézni újonnan. A Yamaha P-255 a tudásához képest piszok drága -- hacsak ki nem fogod használtan olcsón.
Próbálgattam Havian 30-at is. Arranger zongora fronton természetesen nincs nagy felhozatal. Best buy vételként a Yami DGX660 nagyon ajánlható GHS mechanika ide vagy oda.
A Haviannak egy minden Korgtól különböző, nagyon jó mechanikája van és még könnyű is! A zongora hangjáról már jót nem igazán tudok elmondani. Szűk dinamikai lehetőségű, fakó, matt hangzása van számomra. Egyedüli vigasz, hogy a 2.0-ás szoftverfrissítéssel asszem, kinyitottak egy 32MB-os sampling memóriát benne! Oda már lehet keresni egy szép zongorahangot bele.
Az ára szerintem magas pl. a DGX660-hoz mérten, de több szerkesztőségi lehetőséget is nyújt, viszont nem tudom hogy szöveget megjelenít-e a kijelzőjén! Vmi karcsúsítása van neki! Eleve picike és fakó a kijelző, de azért érintésérzékeny. Gyakorlatilag egy Korg Pa300-as arranger alapjaira épül. Nincs viszont multi pad funkció, nincs midi csatlakozás, hangkimenete csak egy közösített stereo out, nincs video kimenet, ezeken felül viszont egy használható szórakoztatózenei eszköz.
Használt piacon asszem a zeneszapto.hu-n viszont 210-ért mérnek egy jóval felszereltebb változatot, méghozzá az elődjét, a Pa588-at. Ez igaz RH3 mechanikás és 30kg, de fele áron mint a Havian szerintem elgondolkodtató!
Amúgy egy haveromnak Havian 30 és Pa4xPro-ja van párhuzamosan és azt mondja szerinte alig van különbség a csúcs Pa4 javára amit a Havian ne tudna, mindenesetre ezek már zsebbenyúlósabb darabok a DGX200-hoz képest és ég és föld minőségi különbség! Még a Pa588 esete is! :)
A Korg Havian 30 hol helyezkedik el minőségben? Elsősorban saját (tanultam zongorázni) szórakozásra érdekel és a kísérőautomatikás részét is jól kihasználnám.
Régi Yamaha DGX200-as kísérőautomatikást váltana fel.
A sympathetic resonance elvileg arról szól, hogy a leütött hang felhangjaihoz tartozó húrok valamennyit rezonálnak damper nélkül is, és ezt próbálják utánozni. Van még egy halom effekt, igazából a damper resonance a legfontosabb, ezt mára már kb. mindenki tudja, half damper mellett is.
Az LP380 RH3-as mechanikájú (jó nehéz rajta játszani). Persze ezekben is van eltérés! Láttam én már olyan Korg 88 billentyűs RH3-as szintit, hogy nagyon könnyen le lehetett nyomni a billentyűket. Ezekről is van regiment konstrukciót veséző videó a youtubeon, de MidiTom is írt róla: http://bitzenede.blog.hu/2010/11/13/a_digitalis_zongorakrol
A lényeg, hogy egy új billentyűzet mindig azért lesz nehézkesebb, mert még nincs bejáratva és a billentyűk mozgó müa részein még gyárilag bőven felvitt szilikonzsír is lassítja a reakciókat, még ki nem járódik belőle a felesleg. Ez főleg akkor érdekes információ, mikor egy bemutatóteremben esetleg még nem túl megmozgatott hangszeren próbálja eldönteni valaki, hogy A vagy B.
Minden esetre nekem az SP280 Natural Weighted Hammer Action mechanikája, érzetre jobban tetszik az RH3-nál, de ez egyéni ízlés kérdése.
Yamaha P255-öt nem szabad venni annyiért! Buta hangszer drágán. Casioval meg én sosem foglalkoznék, inkább leszoknék a zongorázásról.
Modellezés kontra mintavétel:
A Roland is mintavétel alapján dolgozik a SuperNatural hangszintésissel, tévedés ne essék, csak már fejlettebb szinten mint más gyártók. Ami tisztán fizikai modellezésen alapul hangkeltés, az a 1,5 milkós V-pianojukban, illetve az új RD2000-ben található meg résszint.
A zongorahúrok, test rezgését viszont legtöbb hangszerben már modellezik egyfajta effekttel, amit gyakran sympathetic resonance címszóval jelölnek sok esetben. Gyakorlati jelentősége, hogy pl. halljuk azt a tompa koppanást mikor a kalapácsok a helyükre zuhannak vissza, vagy mikor a damper pedált felengedjük és a csillapító filcek neszeznek ráülve a húrokra, mint egy valós akusztikus zongorán, mind-mind olyan marketing trükkök csak, amivel a vásárlók megvezethetők és egy modernebb, netán drágább modell megvásárlására ösztönözhetők hogy az azt is tudja. Ezek az apróságok még egy szólózongorázás során sem szempontok, legfeljebb az avantgard művészetekben. :)
Ha már Korg, akkor már inkább LP-380 mint SP-280 (a különböző billentyűmechanika miatt)....
De akkor már megemlíteném Casio Privia (PX) / Celviano (AP) sorozatok tagjait is (pl. PX-160, PX-350, PX-760, AP-260 azon árak alapján amiket látok) -- ahol azt mondanám, hogy a háromjegyű szám középső jegye ne legyen kevesebb ötösnél, használtban se -- az ötvenesekbeb elég jelentőset fejlődött a mechanika is, a hangzás is. A hatvanasokban a sound engine javult tovább).
A Yamaha szerény véleményem szerint a GH3 vagy attól jobb billentyűvel érdekes -- pont hordozhatóban ilyen nincs, még a P-255 is csak GH, pedig ahhoz képest brutálisan drága -- az YDP-163 és CLP-525 ára viszont rendesen lejjebb ment idén, lassan az ár csökkenése miatt kezdenek versenyképesek lenni.
Én úgy látom, a Kawai és Roland ad igazán jó billentyűmechanikát most az olcsó szegmensben -- zongoratanuláshoz főleg ez számít. Van aki a digitális zongorában jobban szereti a mintavétel alapján készült hangot (sampled), van aki meg a modellezettet (modeled) -- mivel a Kawai az előbbiben, a Roland pedig az utóbbiban utazik, mindkét tábor találhat jó billentyűmechanikát olcsón :)
Ha már eleve hármas pedál szettben nézelődsz, és feltéve hogy nem akarod állvány nélkül mozgatni a zongorát, akár érdekes lehet a Roland F-140R és a Kawai CL-36 (még akár a KDP90 is) ha elfér -- igaz, mindegyik egyértelmű visszalépés billenyűzetmechanikában -- sőt még a YDP-163 is 300 körül.
Szuper, köszi, minél több, annál jobb! :) Mindenképp felírom!
Az A33-at azt 25 körül vettem, tokkal, kaptam hozzá egy midi-kábelt is. Gondoltam arra is, hogy orgonának bőven megteszi, 76 billentyűje elég lehet, és az orgona hang is nagyon bejön. Aránylag jó állapotú, látszik, hogy használták, meg egy pucolás ráfér (2-3 fekete billentyűje nagyon csattog, de felső hangtartományban, tehát nagyon ritkán járok arra, illetve két fehér billentyűnél nincs meg a leütésérzékenység, akármennyire ütöm meg, nagyon hangos, lehet egy pucolás megoldaná). Masszív egy szerkezet.
Köszönöm a gyors választ és a hasznos infokat Sárkány!
Emlékeim szerint pedálozni akkor még nem tanultam, a korábbi tanulás az tényleg annyi előnnyel járt csak, hogy gyorsabban haladunk, ujjrend megvan, meg az azóta önszorgalomból gitárra váltás miatt némi zeneelmélet is ragadt rám, de még az elején vagyunk a dolognak. :) Ugyanakkor mindenképpen már most állvánnyal, pedálsorral venném meg, szettben a Roland 250 körül mozog (Roland állvány + KDP-70 pedálsor). ES-110 szettet egyelőre csak egy helyen találtam, ott 300 kliló környékén volt, de ez tartalmazott egy zongoraszéket is, amit még a Rolandhoz is vennem kellene, de még így is a Roland az olcsóbb, de Kawai mellett van a +2 év gari. Egyelőre még a helyét is ki kell alakítani, addig még én is nézelődök, meg addig lesz alkalmam mind a kettőt ki is próbálni. :) Köszönöm még1x!
Azt ajánlom a digizongi döntés kérdésben, leírhatunk mi itt hetet havat és jó sokat is olvashattál, hogy most már menj a boltokba (pl. Tajtiék Pesten) és próbálj kézzelfogható tapasztalatokat szerezni! Az A33 az jó pl. orgonázni mint billentyűzet, de nem zongorázni!
Én még belevenném amúgy helyedben a választékba a Korg SP280-asát. Picit jobb hangja van mint a Kawainak, az FP30-tól még nem jobb, de egy teljesen más billentésérzete van mint előbbieknek. Nekem személy szerint és volt zongoratanáromnak is tetszik az a billentés, neki azért is van ilyen mint gyakorló turné vidd ide vidd oda hangszer.