Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ken_Block Creative Commons License 2017.09.17 0 0 15428

Nem tudom így sajnos....messziről.
Elsőre olyan volt mintha nyitva maradna az egr, és befolytja a motort....de akkor az így nem annyira valószínű.

Előzmény: egy kettő (15427)
egy kettő Creative Commons License 2017.09.17 0 0 15427

Nem, egyik sem!

Tegnap mondta a feleségem, hogy az alapjárat még mindig nem tökéletes, pár másodperces "késése" mindig van!

 

Előzmény: Ken_Block (15426)
Ken_Block Creative Commons License 2017.09.16 0 0 15426

Nem világít a check lámpa?
Nem büdös a kipufogó gáza?

Előzmény: egy kettő (15425)
egy kettő Creative Commons License 2017.09.15 0 0 15425

Sziasztok!

 

Kérdésem lenne hozzátok!

 

A feleségem és az apósom használja az autót, feleségem Pesten hosszabb utakra is megy, véleménye szerint dadog a kocsi,

50 körüli sebességnél 4-es fokozatban csinálja, nagyobb vagy kisebb sebességnél nem.  

Másik probléma, (ezt már tapasztaltam én is), hogy reggel hideg motorral a felhajtóról nehezen tudunk kiállni az utcára!

Erőtlen a motor, megy a szívató pörög a motor és nehezen tud felkapaszkodni a kocsi (5 méter hosszú a felhajtó), ha elindulok, akkor leakar fulladni, kicsit pumpálom a gázpedált vagy várok egy picit és utána feltudok menni.  

 

Az év elején javíttattuk a kocsit, mert nagyon hullámzott az alapjárat illetve lassan esett (10-15 másodperc)vissza pl. egy lámpánál megállva!

Cserélve volt a PCV visszacsapószelep és szellőztető szelep TACUMPA, valamint szoftveres beállítás is történt, kb. két hónapja az AC pumpa is cserélve lett amitől megjavult az üzemanyagszintjelző! :-)

 

Tapasztalat vagy 5let?

Laci 13 Creative Commons License 2017.09.15 0 0 15424

Köszönöm.

 

 

 

Előzmény: Ken_Block (15405)
juve1971 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 15423
Sziasztok. Megvagyok a hatsofek tuningal, mindket oldali dob, gyönyörüen lejott egybol. Nem akartam elhinni :-) jobb hatso munkahenger kuka. A dobok teljesen rendben voltak.
wector81 Creative Commons License 2017.09.12 0 0 15422

Én tavaly előtt (akkor volt 14 éves a kocsi) szedtem le a dobot, mert nem akartam elhinni, hogy még a gyári ferrodol rajta van. De rajta volt, sőt, az újhoz képest amit vettem, talán 2-3mm volt csak kopva. Úgyhogy az új maradt a dobozában. Leszedni úgy szedtem le, mert hallottam ezeket az anyázós sztorikat, hogy kicsit kalapáltam, míg alá nem fért a nagy csapágylehúzó karma, aztán azzal gond nélkül lejött.

ATóthG Creative Commons License 2017.09.12 0 0 15421

Nekem leszakadt a betét a pofákról, és úgy szorult meg.

1,5-2 órás általad vázolt próbálkozás után levágtam a dobot, és jó állapotú bontottal pótoltam.

Utólag vicces, de akkor nem örültem. :-)

Előzmény: fiest (15419)
juve1971 Creative Commons License 2017.09.11 0 0 15420
Köszönöm a sok segitseget nektek, holnap delutan nekiallunk, megvettem mindent, kezdőthet az anyazas. :-) beszámolok igérem.
fiest Creative Commons License 2017.09.11 0 0 15419

az én kalosomnál  elég szívás volt a fékdobot leszedni . ahogy írták. kalapálás szentségelés,  kalapálás tekergetés, kalapálás szentségelés de lejött a másik szívás az automatika vagy önbeállós után állítás. na az nekem nem volt jó dob nélkül próbáltam így tudom, alapból minden jó de mikor a fékpofa elkezd kitolódni az önbeálló valahogy eltávolodik oldalirányba. így mikor visszafele megy és sokat kellene visszamenni nem állítja marad a régi állásba. elkezdtem közelebb hajlítani és kísérletezgetni hogy állítsa utána. negyed óra múlva már szépen tekerte . valamiért itt óriási hézagot hagynak gyárilag és kicsit kitud fordulni az a villa oldalra. 

ATóthG Creative Commons License 2017.09.11 0 0 15418

Rád értelemszerűen a dobfék vonatkozik. :-)

Előzmény: ATóthG (15417)
ATóthG Creative Commons License 2017.09.11 0 0 15417

Előzmény: juve1971 (15415)
Ken_Block Creative Commons License 2017.09.10 0 0 15416

Üdv.

Ha nem volt még cserélve, akkor elég nagy szívás úgy emlékszem. Benne van a dobban a csapágy, tőcsavaros, és nincs szerelőnyílás visszaállítani. Ha így van, akkor feszegetés, kalapálgatás, forgatgatás, kalapálgatás... Önbeállós, csak be kell állítani egy alapot neki....

Előzmény: juve1971 (15415)
juve1971 Creative Commons License 2017.09.10 0 0 15415

Sziasztok!   Segitséget kérnék.  Kalos hátsó fékpofát cserélnék, hogy jön le a fékdob, mi a menete?  illetve a kézifék önbeállós, vagy manuálban kell utánnaállitani? Ha igen, hol kell beállitani az erősségét?

 

Előre is Bite-Danke! :)

Ken_Block Creative Commons License 2017.09.09 0 0 15414

Az csak egy pl volt, vw túlbiztosította a főtengely szíjtárcsákat, kisbuszainál pl....transporter/carvelle, lt stb..

Előzmény: 598 (15412)
598 Creative Commons License 2017.09.08 0 0 15413

Mezőgazdasági gépekkel fogalkozom,ott még nem találkoztam hengerfejcsavaroknál 300-nál többel.

Előzmény: 598 (15412)
598 Creative Commons License 2017.09.08 0 0 15412

Én is így gondolom ahogy Te!A divatot csak poénból írtam!Viszont az 500Nm-rel vitatkoznék ha lenne alapom rá!

Előzmény: Ken_Block (15411)
Ken_Block Creative Commons License 2017.09.08 0 0 15411

Fokoláshoz kell egy alap, ami ezen esetben 25nm. Kilehet számolni amúgy, hogy mennyinek kell lennie, mennyi lehet.

Nagy átlagban a csavarok "egyformák" személyautónál nagyon eltúlozva, hossz más...nagyjából 20-40 nm közt kell az alapnak lennie.

A végeredmény amúgy szerintem bőven 120nm felett van, annyival húzom meg a kereket, a kerékhúzás harmat a 25nm+ a háromszori fokoláshoz viszonyítva.

Vw transporter főtengely szíjtárcsa valami 160nm+180 fok? végeredmény 500nm körül van.

Divat, vagy sem, pontosabb mint a nyomaték, nyomósabb oka van a divatnál, okostojások gondolkodtak rajta, aztán rábólintottak. :D

Előzmény: fiest (15409)
598 Creative Commons License 2017.09.08 0 0 15410

25Nm csak az első lépés,a többit fokban adják meg.Ez azt jelenti szerintem,hogy 80-120 Nm között valahol húzod meg végleg.Ez most a "divat".

Előzmény: fiest (15409)
fiest Creative Commons License 2017.09.08 0 0 15409

ez igy világos. de akkor felmerül egy kérdés ha "ideálisak" a meghúzás feltételei 25nm -nél én még ráhúzok 60 fokot akkor az már nem 25nm hanem 30 vagy még több lesz .  az nem baj? vagy miért nem 30nm adnak akkor meg?

 

Előzmény: Ken_Block (15408)
Ken_Block Creative Commons License 2017.09.07 0 0 15408

Adott nyomaték lehúzása után nem nm-ben mérik a további húzást, hanem fokban, pontosabb. Előfeszített kötés, ezt ha tovább húzzuk adott szöggel (fok), az eredő deformáció(nyúlás, felület összenyomódása) úgy fog a menetemelkedéshez aránylani, mint ahogy az elfordítási szög aránylik a 360 fokhoz..elvileg az elfordítás és elmozdulás egyenesen arányosak.. nagyobb az előfeszítő erő.

Egyszerűen, a nyomatékkal való húzáshoz számít a súrlódás, mert egy száraz csavar már lehet 60 foknál eléri a 25nm-t, még egy kenőanyaggal ellátott csak 80-85 foknál fogja....magyarul pontosabb a fokolás.

Előzmény: fiest (15406)
almaata66 Creative Commons License 2017.09.07 0 0 15407

Biztos azzal függ össze, hogy milyen meleg van a műhelyben:)

Vagy az, hogy a végső meghúzáshoz a 360 fok-hoz képest mennyit kell még húzni a csavarokon.

Az is lehet, hogy most 2 hülyeséget írtam:)

Előzmény: fiest (15406)
fiest Creative Commons License 2017.09.07 0 0 15406

ezeket a fokokat nem értem.  mert a 25nm addig értem mert van  nyomaték kulcsom de mik ezek a fokok?

 

Előzmény: Ken_Block (15405)
Ken_Block Creative Commons License 2017.09.07 0 0 15405

Üdv.

Hengerfejtömítéshez adják a papírt amin rajta van, de amúgy 25nm+2*70fok+30 fok. 
Én mondjuk más fokokkal húztam le..

Előzmény: Laci 13 (15404)
Laci 13 Creative Commons License 2017.09.07 0 0 15404

Kalos 1,4 61Kw hengerfej lehúzási nyomatékokat szeretném megtudni. köszönöm.

 

598 Creative Commons License 2017.09.02 0 0 15403

Talán azért mert lanosnak hívják?:)

Előzmény: almaata66 (15402)
almaata66 Creative Commons License 2017.09.02 0 0 15402

A 98-as kiadású GOH-rendszámos Kalosban sokáig kell keresni míg találsz egyáltalán valamit:)))

Előzmény: Ken_Block (15401)
Ken_Block Creative Commons License 2017.09.01 0 0 15401

Inercia kapcsoló, boruláskapcsoló hétköznapiasabb nyelvén, franciáknál divat, meg az olaszoknál, ezekben nincs legalábbis nem sikerült még felfedezni, annyira meg nem szoktál eldugni. 
Ha jó a relé, meg a szivattyú is, vezetéket lehet leterhelném pár amperrel, vagy szakadásra megnézném. Túl sok varia nem tud lenni.

almaata66 Creative Commons License 2017.08.31 0 0 15400

Van riasztó az ótóban? Nálam azt kellett kiiktatni mert elszállt/ kijött belőle a füst ami működteti/ és folyamatosan tiltotta a szivattyút.

Előzmény: hg8lsrpista (15398)
zorko Creative Commons License 2017.08.31 0 0 15399

Nem tudom, hogy van-e benne, de nem emlékszem, hogy láttam volna ilyesmit.

(Hasonló korú Peugeot 206-nál a motortérben volt a befecskendezőktől nem túl távol, feltűnő piros műanyagborítással...)

Előzmény: hg8lsrpista (15396)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!