A feleségem és az apósom használja az autót, feleségem Pesten hosszabb utakra is megy, véleménye szerint dadog a kocsi,
50 körüli sebességnél 4-es fokozatban csinálja, nagyobb vagy kisebb sebességnél nem.
Másik probléma, (ezt már tapasztaltam én is), hogy reggel hideg motorral a felhajtóról nehezen tudunk kiállni az utcára!
Erőtlen a motor, megy a szívató pörög a motor és nehezen tud felkapaszkodni a kocsi (5 méter hosszú a felhajtó), ha elindulok, akkor leakar fulladni, kicsit pumpálom a gázpedált vagy várok egy picit és utána feltudok menni.
Az év elején javíttattuk a kocsit, mert nagyon hullámzott az alapjárat illetve lassan esett (10-15 másodperc)vissza pl. egy lámpánál megállva!
Cserélve volt a PCV visszacsapószelep és szellőztető szelep TACUMPA, valamint szoftveres beállítás is történt, kb. két hónapja az AC pumpa is cserélve lett amitől megjavult az üzemanyagszintjelző! :-)
Sziasztok. Megvagyok a hatsofek tuningal, mindket oldali dob, gyönyörüen lejott egybol. Nem akartam elhinni :-) jobb hatso munkahenger kuka. A dobok teljesen rendben voltak.
Én tavaly előtt (akkor volt 14 éves a kocsi) szedtem le a dobot, mert nem akartam elhinni, hogy még a gyári ferrodol rajta van. De rajta volt, sőt, az újhoz képest amit vettem, talán 2-3mm volt csak kopva. Úgyhogy az új maradt a dobozában. Leszedni úgy szedtem le, mert hallottam ezeket az anyázós sztorikat, hogy kicsit kalapáltam, míg alá nem fért a nagy csapágylehúzó karma, aztán azzal gond nélkül lejött.
az én kalosomnál elég szívás volt a fékdobot leszedni . ahogy írták. kalapálás szentségelés, kalapálás tekergetés, kalapálás szentségelés de lejött a másik szívás az automatika vagy önbeállós után állítás. na az nekem nem volt jó dob nélkül próbáltam így tudom, alapból minden jó de mikor a fékpofa elkezd kitolódni az önbeálló valahogy eltávolodik oldalirányba. így mikor visszafele megy és sokat kellene visszamenni nem állítja marad a régi állásba. elkezdtem közelebb hajlítani és kísérletezgetni hogy állítsa utána. negyed óra múlva már szépen tekerte . valamiért itt óriási hézagot hagynak gyárilag és kicsit kitud fordulni az a villa oldalra.
Ha nem volt még cserélve, akkor elég nagy szívás úgy emlékszem. Benne van a dobban a csapágy, tőcsavaros, és nincs szerelőnyílás visszaállítani. Ha így van, akkor feszegetés, kalapálgatás, forgatgatás, kalapálgatás... Önbeállós, csak be kell állítani egy alapot neki....
Sziasztok! Segitséget kérnék. Kalos hátsó fékpofát cserélnék, hogy jön le a fékdob, mi a menete? illetve a kézifék önbeállós, vagy manuálban kell utánnaállitani? Ha igen, hol kell beállitani az erősségét?
ez igy világos. de akkor felmerül egy kérdés ha "ideálisak" a meghúzás feltételei 25nm -nél én még ráhúzok 60 fokot akkor az már nem 25nm hanem 30 vagy még több lesz . az nem baj? vagy miért nem 30nm adnak akkor meg?
Adott nyomaték lehúzása után nem nm-ben mérik a további húzást, hanem fokban, pontosabb. Előfeszített kötés, ezt ha tovább húzzuk adott szöggel (fok), az eredő deformáció(nyúlás, felület összenyomódása) úgy fog a menetemelkedéshez aránylani, mint ahogy az elfordítási szög aránylik a 360 fokhoz..elvileg az elfordítás és elmozdulás egyenesen arányosak.. nagyobb az előfeszítő erő.
Egyszerűen, a nyomatékkal való húzáshoz számít a súrlódás, mert egy száraz csavar már lehet 60 foknál eléri a 25nm-t, még egy kenőanyaggal ellátott csak 80-85 foknál fogja....magyarul pontosabb a fokolás.
Inercia kapcsoló, boruláskapcsoló hétköznapiasabb nyelvén, franciáknál divat, meg az olaszoknál, ezekben nincs legalábbis nem sikerült még felfedezni, annyira meg nem szoktál eldugni. Ha jó a relé, meg a szivattyú is, vezetéket lehet leterhelném pár amperrel, vagy szakadásra megnézném. Túl sok varia nem tud lenni.