Tudtommal utángyártott nincsen belőle. Újat máshol meg hol kapsz ? (Ill. kapsz pl. az Unixban is, de lassan hozzák meg és minek, ha a márkakereskedésbe másnapra ott van ?)
De ha alapvető undorod van a márkakereskedőkkel kapcsolatban, megrendelem neked én és megveheted tőlem.
Szerencsére nekünk is álló helyzetben tört el, előtte pár órával az M3ason jöttem 130as tempóval. Nem szeretném megtudni mi lett volna akkor... ugyanis jobb első kerékre teljesen ráült az eleje.
Fez,
a márkaszervíz is egy megoldás, csak én mindig keresem az olcsóbbat :) igaz ha nem találok akkor az marad az utolsó mentsvár :P
Nekünk akkor "szerencsésen" tört a bal első: semmilyen vezetéket ne vitt magával, lassú tempóval mozgásképes maradt az autó, a gumi sem lukadt ki, szóval kellemetlen volt, de azért járóképes maradt! ;-)
Hát, ha az M3-as kivezetőn a 100-as szakaszon esti csúcsban 12 óra munka és előtte 4 óra alvás után megfogom a kocsit amikor leblokkol az egyik első kerék, akkor kivetetem a két felütődésgátlót :)
Amikor álló helybe tört el elsőre, akkor a dobbetétig ment fel a kerék, trélerezni is csak úgy lehetett, hogy aláraktak egy ilyen görgős cuccot, amin gurult.
"- rugótörés 2x volt, elsőre nem volt az emlegetett tényár, álló helybe esett össze, 75ezer, másodjára menet közben, ha nincs tányér hulla vagyok, ez 50ezer körül volt"
"Furcsa, hogy nekem is a bal első ajtóhatároló tört el... :) ez valami tipushiba! "
Azért a bal, mert azt van használatban állandóan. Annyira típushiba, hogy más autónál is eltörik egy idő után és furcsa módon ;-) ott is jellemzően a bal.
"Az istennek nem találok rá új díszléceket..."
Ha bementél volna egy márkaszervizbe vagy márkakereskedésbe, ott kaptál volna. :-)
a bordást olyan 130e Km-nél kellett cserélni, bár mint kiderült nem az volt a baja. Ettől függetlenül arra is ráfért már, mert repedezett volt és elöregedett. Magának a tárcsának volt baja, a benne lévő gumigyűrű ment ki és így nem forgatta a generátort (40e volt kb a csere).
Furcsa, hogy nekem is a bal első ajtóhatároló tört el... :) ez valami tipushiba! Egyébként az első rugók törnek sűrűn és a tetődíszléc öregszik el - ami még betegsége a C3-nak. Az istennek nem találok rá új díszléceket... sem olyat ami helyettesíthetné :(
Sensodrive váltóban jártas ember segítsègère lenne szüksègem! Az auto egy 1.4 es benzines C2 (ti aktivabbak vagytok azert ide irtam). Sensodrive valto van rajta, elegette a kuplungot majd nem indult be azota sem, aa kuplung ki lett cserelve osszerakva, gyujtast raadjuk es a fokozatnal csak egyvizszintes vonal van nem tudja milyen sebessegben van. Valaki tudna vmi otletet adni? Valto nincs megszorulva. Elore is nagyon koszonom
A bordás ékszíjtárcsa mennyi km-nél adta meg magát? Illetve ez a hiba egy folyamat része, (hangra gondolok)
vagy hirtelen szétment.
Nekem,-hogy pozitívumot is írjak - 2002-es HDI-m van, 8 szelepes, most 140 000 km-nél van vezérmű cserén, 130 000 én hajtottam bele. Generátor ékszíj rugós feszítő csere, és a bal ajtó határoló törésén kívül más problémám nem volt vele. Remélem még folytatja ezt a tendenciát.
Nekem is 1.4 HDi 16V van, kb ugyan ez (kivéve hogy Exculsive kiadás). Szerintem is jó kis kocsi, baromi kényelmes és könnyű vezetni. A kötelező szűrő és olajcseréken túl baromi nagy baja még nem volt (kivéve egy rugótörést és egy bordás ékszíj + tárcsa cserét). Fogyasztásunk kb 5L/100km (vegyes úton), de volt már egy 3,7 is (pályán) :)
- hővédős szélvédő csere foltosodás miatt (két üvegréteg között van valami fólia, az levált, és nem lehetett átlátni rajta) (cascora ment, de amúgy 30-40ezerFt lett volna)
- tempomat kapcsoló zárlatos lett, ki-be kapcsolt, magától gyorsított, azért kérdem mikori, mert nekem 2003-as, a kormányon magán van a béna tolókapcsoló, későbbieken talán átették valami külön karra (bontottan 5ezerFt volt)
- digiklíma vezérlőegység csere volt, 8 évesen behalt, télen befújta a hideget, vicces volt (10ezerFt körül volt)
- rugótörés 2x volt, elsőre nem volt az emlegetett tényár, álló helybe esett össze, 75ezer, másodjára menet közben, ha nincs tányér hulla vagyok, ez 50ezer körül volt
- első lámpák szeretnek párásodni, érdemes a tömítését javítani az izzócserélő fedélnél, utángyártott lámpák minősége ürülék szintű, 3 félét próbáltam :)
Más tipikus nem jut eszembe, rossz utak ölik a futóművet, mióta vidékről járok be, éves szinten 50-100ezer megy a futóműre.
Sensodrive váltóval ne vedd, 100ezer kilométerenként 200-300ezerFt ráment eddig :)
Elég jó kis autók (szerintem), a jellemző hibája (hibájuk), hogy az első csavarrugók szeretnek eltörni. Ezt azonban nem nagyon lehet előre diagnosztizálni.
Igazából az sem lenne túl nagy baj, ha eltörik, más autókon is el szokott törni, azonban ezen olyan szerencsétlenül találták ki a rugó alakját, hogy amikor eltörik, összeesik az autó és az abs jeladó kábelét is elszakítja a rugó. Még rosszabb esetben a felnit is összeba**a, még rosszabban a gumit is kilukasztja.
Gyáriban lehet kapni rá egy utólag rászerelhető biztonsági rugótányért 13e/db áron, de a tulajok ezt jellemzően nem veszik meg. (Mondjuk az is megérne egy beszélgetést, hogy a gyár vajon miért nem csinált rá visszahívást, de mindegy.)
Köszi a gyors választ!elvileg megbízható magánszemély árulja csak nekem ez volt fura,és nincs citroenes tapasztalatom.
Van esetleg valami spéci dolog amit tanácsolnál amit mindenképp ellenőrizzek le mielőtt megvenném? Valami ami kimondottan c3ra tökéletes teszt lehet hogy jó vétel-e?
c3 exclusive vásárlása előtt állok. a kérdésem az lenne mi a tapasztalat a váltógomb és az ajtó támasz mennyire kopó dolog mert amit néztem eléggé meg volt kopva pedig kevés km van benne.
A sima ELM diag csak apaszintű hibákat lát. Nem lát bele a sub-komponensekbe mint légzsák, légkondi, váltó, gateway és hasonló ECU-k. Csak azt látja amit az engine control mutat. Tehát esélyes hogy ez az alap kd alatt van egy sub-kód is amit nem látsz szima diaggal csak mondjuk lexia-val.
Most már végképp nem tudom mi a normális. Eddig az autó azt csinálta (régi rádióval) hogy a kulcs kivétele, vagy gyújtás levétele után kb 1 perc elteltével (ilyen kor egy kattanás halható) áramtalanítja a "fedélzetet"
ha jól láttam 08111 volt a hibakód és azz írta unknow error (ismeretlen hiba)
felhívtam citroent, ők nem ismerik. akkor mentem autóval egy háztömbnyit, teljesen okés, de azóta csak robogtam. tud vki segíteni? előre is kösziiii :)